Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Kjøpte den på en butikk som heter "Lille mei". Tror den var av merket name it. I tillegg har de blant annet Reima og lille lam. Veldig allright butikk :jepp:

Hey.

Bor du tilfeldigvis i Asker?

Endret av Puserjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min samboer fikk bare kjenne en gang under graviditeten med storesøster, og foreløpig har han ikke fått kjenne i det hele tatt. De blir så sjenerte når pappa kommer :rodmer:

Det er sikkert bare meg som er rar, men jeg haaater når folk kommer bort for å kjenne på magen min! Samboer er greit altså, men ikke andre! Magen har plutselig blitt en felleseiendel nå som den er befolket, og det irriterer meg litt. Postdama kom bort og sa "jeg hører at det er noe på gang" og tok meg på magen. Kan ikke fordra det jeg altså! Føler at min intimsone blir brutt!

Nå har jeg såvidt begynt å tenke på hva som skal pakkes i sykehusbagen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme følelse som deg MIss mp... Plutselig ska alle ta på magen.. til og me samboer reagerte i helgen da alle( vel ogmerke berusede) kompisene hans plutselig skulle ta meg på magen.. Hehe! Syns nå folk kan spørre først...

Har forresten hatt en del Kynnere i helgen. Flere som er plaget me dette? Er det farlig? Blir så slapp av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjør nok det gitt ;) Den finnes vel kanskje ikke så mange steder den butikken der nei.

Jeg vet bare om ett sted, men nå er jeg ikke så bevandret i dettelandet da :fnise:

Du skal vel føde på Bærum da du?

Her har enda ingen fremmede tatt på magen min. Sambo fikk derimot et skikkelig sparkeshow for noen kvelder siden, tok helt av inni her. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare om ett sted, men nå er jeg ikke så bevandret i dettelandet da :fnise:

Du skal vel føde på Bærum da du?

Her har enda ingen fremmede tatt på magen min. Sambo fikk derimot et skikkelig sparkeshow for noen kvelder siden, tok helt av inni her. :rodmer:

Nei, skal på Ullevål :) Er du fra nærheten siden du viste om butikken i Asker? :)

Jeg har opplevd en del fremmede som kommer bort og i samme håndvendig som gratulasjonen kommer virker det som det er høyst naturlig å ta på magen! Merkelige greier det der hvordan det bare blir allemanns eie :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, skal på Ullevål :) Er du fra nærheten siden du viste om butikken i Asker? :)

Jeg er fra Heggedal men bor i Røyken. Intermezzo er min favorittcafe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Heggedal men bor i Røyken. Intermezzo er min favorittcafe:)

Så gøy! Der var jeg for bare noen dager siden! :fnise: Jeg liker Baracoa også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker over det er det en del som er interessert i å ta på magen, men foreløpig synes jeg ikke det er noe plagsomt...

Sikkert fordi jeg er blant de personene som kan finne på å ta folk på magen (venninner og sånn altså, ikke totalt fremmede) :sjenert:

Miss mp: det med postdama var jo drøyt! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, Nav er ferdig med å behandle søknaden min om svangerskapspenger! Endelig! :danser:

Så utrolig deilig! Når leverte du den inn? Jeg har ikke fått levert denfordi det står at de krever en bekreftelse på svangerskapet etter uke 26. Det haar jo ikke jeg enda :sukk: Vil så gjerne levere så jeg vet alt det der går i orden i god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig! Når leverte du den inn? Jeg har ikke fått levert denfordi det står at de krever en bekreftelse på svangerskapet etter uke 26. Det haar jo ikke jeg enda :sukk: Vil så gjerne levere så jeg vet alt det der går i orden i god tid.

Svangerskapspenger er ikke det samme som foreldrepenger.

Har folket bestemt hvordan dere skal gjøre det med permisjonen? Vi skal ha 80% lønn og litt gradert uttak. Tilsammen skal sambo ta ut 16 uker og jeg 41. Syns det virker som det er så mye til meg, men babyen vil bare være ca 7,5 mnd når jeg begynner å jobbe. Håper jo å amme, selvom snuppa mi begynte å bli uinteressert på den tia.

Jeg har hatt noen fine dager denne uken, hurra. Ikke noe særlig kvalm bare litt sliten. Håper andre har det fint også. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svangerskapspenger får man når man ikke kan jobbe under svangerskapet. Jeg har bekkenløsning og jobber i butikk ved siden av skolen, klarte ikke gå på flere dager når jeg hadde hatt jobbehelg.. så nå har jeg bare frihelger :P

Her blir det 12 uker perm på samboer, de 12 siste ukene. Det passer bra med en stor eksamen jeg skal ha, får da 12 uker til å forberede meg :) Vi tar ut 100 %, siden vi ikke har råd til 80 %. Samboeren tjener mye mer enn meg, så han hadde merka det godt med 80 %!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 80% sist, og det blir vel det denne gangen også. Litt mindre å rutte med(som forsåvidt passer dårlig med det shoppegiret som setter inn etterhvert i permisjonen, hehe..) Men jeg har spart en del før begge permisjonene så det har gått veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folket bestemt hvordan dere skal gjøre det med permisjonen? Vi skal ha 80% lønn og litt gradert uttak. Tilsammen skal sambo ta ut 16 uker og jeg 41. Syns det virker som det er så mye til meg, men babyen vil bare være ca 7,5 mnd når jeg begynner å jobbe. Håper jo å amme, selvom snuppa mi begynte å bli uinteressert på den tia.

Jeg har hatt noen fine dager denne uken, hurra. Ikke noe særlig kvalm bare litt sliten. Håper andre har det fint også. :skravle:

Vi skal ha 100% lønn, men kommer totalt sett til å være hjemme i ett år. Vi får nemlig 2 ekstra måneder fordi kjære er lærer og da uansett har fri om sommeren. I sommermånedene er altså ingen av oss ute i perm (jeg har bare jobbet fast 3. hver helg ved siden av studiene), men i praksis vil begge to være hjemme med henne (fordi jeg pga ferie o.l. kommer til å være hjemme allikevel). Jeg går ut i fullt arbeid når hun er 7 mnd og kjære får da et halvt år hjemme (jeg er hjemme fra 01.01.12 til ca 15.08.12).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi ska ha 80% lønn,ogjeg skal være hjemme et år. Vi har planer om å flytte te hjembyen min i januar 2013,så da tarmannen sin perm da:) Nå er det bare 10 uker til ferie/perm starter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapspenger er ikke det samme som foreldrepenger.

Selvfølgelig. Leste litt kjapt her :sjenert: Vi skal også ha ut 80% lønn. Litt usikker på fordelingen, men tror jeg kommer til å ta det meste også tar mannen fedrekvoten når jeg går ut i jobb igjen. Jeg tjener bedre enn han og får derfor mer utbetalt i permisjonen om jeg tar så mye som mulig, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 80% her også men aner ikke fordelingen enda.

Vet at jeg kommer til å være mest hjemme og at mannen nok sprer sine uker i og med at det er vanskelig for han å være borte tolv uker sammenhengende.

Vi håper på å få dradd ut permisjonen så lenge som mulig. Og dersom det ordner seg med et prosjekt vi har så kommer jeg nok til å gå litt ned i stilling etter hvert:)

Må vel ha oss et møte med nav... Juhu, som vi gleder oss...!

Har gjennomgått klærne til lillegutt ikveld og kan lett konkludere med at han har for lite klær enda såmamsen må ut på mer shopping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss MP: Hvor lang tid brukte NAV på å behandle søknaden din om svangerskapspenger? Mulig det må søkes om her og i følge legen min.

Endret av Skogstrollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...