Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Så artig pjusk, at vi har UL så nær i tid - blir spennende :jepp:

Angående denne knipingen - hvordan skal man egentlig knip "riktig? :sjenert: Skal man liksom holde en viss tid, for så slappe av en viss tid, før man repeterer et antall ganger, eller kan man bare knipe litt i tide og utide? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser det er skrevet litt om denne Weleda oljen her (mot revning) Mange som har erfaring med denne personlig? Jeg fikk anbefalt den av en jordmor og tenkte å kjøpe den. Dere som er flergangsfødende, har dere fått strekkmerker og når i svangerskapet kom de i så fall? Ser Weleda har egen strekkmerke krem og, men ikke godt å si om den duger noe mer enn noe annet :vetikke:

Jeg har forresten vært så heldig å få litt bekkenløsning allerede. Tenkte å kjøpe en slik ammepute, har hørt det skal være supert å sove med mellom beine når man har bekkeløsning og sover på siden. Noen som har gode "anti-bekkenløsnings-tips"? :fnise: Tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning kan jeg ikke hjelpe med dessverre :klemmer:

Angående kremene til Weleda, så har jeg lest en tråd på et annet forum, der mange hadde brukt disse kremene, og hatt veldig god effekt av de.

Det var nevnt andre kremer og, men det var Weleda som gikk igjen mest, iallfall i den tråden.

Noen som vet pris på de i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenløsning kan jeg ikke hjelpe med dessverre :klemmer:

Angående kremene til Weleda, så har jeg lest en tråd på et annet forum, der mange hadde brukt disse kremene, og hatt veldig god effekt av de.

Det var nevnt andre kremer og, men det var Weleda som gikk igjen mest, iallfall i den tråden.

Noen som vet pris på de i Norge?

På helsekostbutikker jeg fant på nett lå den på rundt 120 kr. Tenkte å sjekke apoteket i nærområdet og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på kniping men jeg strammer til så hardt jeg kan på alt inni der, hehe:) Teller sakte til ti, pauser i ca fire og repeterer ca ti ganger.

Ang bekkenløsning så hadde jeg det med forrige og da sov jeg med en stor hodepute mellom lår/kne. Pass også på når du skal inn og ut av bilen at du holder bena samlet. Trodde mange ganger hele skambenet skulle revne hvis jeg glemte meg bort..! Au!

For noen hjelper det å gå med et slikt nyrebekkenbelte på seg. Det klemmer liksom sammen bekkenet litt.

Strekkmerkene jeg fikk under graviditeten kom heeelt på slutten:( Utrolig unødvendig syns jeg da! Men det ble heldigvis ikke mange og de har vært bortimot usynlige frem til nå når magen vokser igjen. Håper bare det ikke kommer flere denne gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg las ein plass: Knip i 6 sek, slapp av i 3 sek - 10 gonger morgon, dag og kveld.

Det er det eg gjer iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare svare på når strekkmerkene kom! 2 dager før fødselen startet stod jeg foran speilet og beundret min strekkmerke-frie mage. Dagen etter hadde jeg 4 lilla streker!!! Wtf? Man kan tydeligvis aldri puste lettet ut :fnise:

Bekkenløsning her og, fylte ut skjema hos jordmor i dag for å gå over til svangerskapspermisjon. Jeg har også hørt at pute mellom bena kan hjelpe, men har egentlig ikke erfart at noe som helst hjelper desverre. Men jeg vil ihvertfall anbefale deg å ta det med ro!

Spennende med dere som skal på ul snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul på meg imorgen. Kjenner at jeg gruer meg, tenk om det er noe galt :sjenert: får bare krysse det jeg har.

Natta alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul på meg imorgen. Kjenner at jeg gruer meg, tenk om det er noe galt :sjenert: får bare krysse det jeg har.

Natta alle sammen :klemmer:

Lykke til på UL, Puserjenta! Det går sikkert veldig bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Det gikk veldig bra idag, ser ut en frisk og rask liten baby. Men dessverre av den sjenerte typen så mange bilder eller kjønn fikk vi ikke. Da blir det nok 3D på oss i oktober en gang:)

Jordmoren var veldig koselig og viste og forklarte så godt hun kunne. Fikk 2 bilder bare, lekker ryggrad på ungen vår hvertfall :fnise:

Fikk samme termindato men hun sa jeg var 18+1 idag og ikke 18+0 som jeg trodde, noen som skjønner og vil forklare meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt var bra, puserjenta:) Flott med lekker ryggrad, hehe:)

Jeg gir litt opp på hele terminberegningen. Vet at vi har 40+2 og usa feks bare 40. Men hvordan de klarte å få samme termindato og atpåtil plusse på en dag det skjønner jeg ikke... Hmm..!

Her kjennes det ut som om jeg har brukt opp all energi i starten av uka for nå er det bare såvidt jeg orker å holde tlf og skrive:) Og så trøtt at det svir i øynene... Det er bra synd i meg ja, hehehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at du postet mens jeg var inne og skrev, Puserjenta. Ooops.

Men godt å høre at alt sto bra til, selv om h*n var litt sjenert ;)

Jeg har ikke noen enormt god forklaring jeg heller på 18+0/1 problemet ditt. Uansett så er det jo bare 5 % som føder på termindagen, så den ene dagen fra eller til har vel ingen kosekvens sånn sett... :)

Har det litt som deg Skytte at jeg gjerne har masse energi mens jeg holder på med flere småting, men når det ikke er så mye å gjøre... så kommer trøttheten. Ingen gode råd desverre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og trøtt - er reneste murmeldyret. Så mye for at trøttheten roer seg etter første trimester :fnise:

Bra UL gikk fint puserjenta - synd lille var sjenert, men desto mer spenning :jepp:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zzzzznorkeklubben dette:)

Her endte tidligkvelden i intens hulking:( Savner snupp som har vært borte i to uker og hormonene tok helt over...

Heldigvis fikk mannen dette med seg og kom og trøstet meg <3 Snakker om å bli tristest i verden!

Men heldigvis gikk det over og vi kjørte en koselig kveldstur:)

Tre dager til snupp kommer hjem og fem dager til ul <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :vinke:

Jeg har vært på en herlig avslappende ferie med sol og sommer :sol: formen er veldig fin, trøttere enn vanlig og blir fort sliten i ryggen men det er ikke noe å klage over. Jeg er faktisk kommet over halvveis nå :nigo: Gleder meg til å hilse på knøttet igjen neste uke, måtte ha sen ul pågrunn av ferien men men. Håper vi får se om det er gutt eller jente, har veldig guttefølelse... Må å handle noen mammabukser nå merker jeg, har klart å tyne det så lenge jeg kan men nå går det ikke lenger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...