Gå til innhold

Var det egentlig noe som het "tacky" på slutten av


MilliVanilli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Heloise

Punkyfish? Jeg fant butikken deres i Camden i fjor, de er litt tacky enda (men noen kule ting også... shhh!)

Tacky var vel alien-moten på slutten av nittitallet også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Haha jeg fikk èn Miss Sixty bukse og det var så stas husker jeg. Den var riktig nok helt plain og mørk. Egentlig ganske fin!

Joda, har fremdeles en Hyperstate CD fra 1999 og alt var bare sølv og aliens og platåsko og hele suppa. Husker det var så fascinerende! Sånn 1998/1999, alt var space og tjolahopp. Buffalo-sko på 30 cm. var helt konge. Åh hvor er skratte-smilyen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvor er smilyene??????? Husker moten nå, men falt aldri for den! Husker vi gikk i alt for korte miniskjørt også...og noen sko som lignet på bokse-sko, hadde noen i sort, gult og hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heloise

Bokseskoene... Jesus! Jeg husker jeg hadde sykt lyst på det. Men fant aldri helt de jeg ville ha, så det ble med "avstandsforelskelsen".

Det værste med sko-moten var nok Buffalo og Stride-skoene. De grusomme rødt/hvitt/blått-skoene. Ikke bare var de grusomt stygge men de var grusomt dyre også. Platå, may you rest in peace.

Joo og batikk-klærne også, jeg hadde en haug trange batikk-klær, bukser og jakker og kjoler og skjørt... Helst i blått7lilla/rosa, og en dæsj grønn. Gremmes, men det var gøy da det sto på. Husker også med gru de fæle Sefa-buksene alle jentene MÅTTE gå med til alt. Hoho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke stride eller sefa heller jeg... men tror jeg er litt eldre enn deg og hadde ikke samme presset tenker jeg. Husker jeg gikk med sinnsykt spisse sorte, lårhøye heksestøvletter for bare 6-7 år siden. Hjelpes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Ja de husker jeg også, jeg "arvet" et par og syntes de var helt grusomme... Hvor ble det av heksekosten? Ville ha den også jeg :fnise:

Hjelpes. Moten er jeg glad jeg ikke følger slavisk. Da hadde jeg helt sikkert hatt enda flere artige historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt moro å lese over her. Hvorfor gjør man så ofte narr av motebildet som var?

De fleste av oss går jo rett inn i de samme klærne på nytt når de kommer tilbake i motebildet!

For noen år siden så var alle moteforum fulle av innlegg fra personer som "hatet" bukser med sleng. De som ikke likte skinny jeans var for idioter å regne. Nå er det i ferd med å snu motsatt vei. Først så skulle "alle" ha Buffalo Classics (platå), etter en stund så var det "alle" som hatet dem. Nå er de på vei tilbake, folkens!

Har nå brukt både Miss Sixty buksene og Buffalo skoa mine ganske mye siden de ble så "ut" at mange omtrent spydde av dem. Det merkelige er at jeg ikke har fått en eneste negativ kommentar om det. Nå kan jeg tvert imot oppleve at folk kommer bort og spør hvor de kan kjøpes. For bare to år siden opplevde jeg det samme når jeg gikk i mine gamle Doc Martens.

Når har jo "alle" fått seg Doc Martens også. Lurer på når hatinnleggene mot disse begynner å komme. Mennesker er noen rare dyr! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser med skjørt synes jeg var ganske horribelt. Og det er noe jeg håper for guds skyld aldri kommer tilbake.

Enkelte ting kan man leve foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bukser med skjørt synes jeg var ganske horribelt. Og det er noe jeg håper for guds skyld aldri kommer tilbake.

Enkelte ting kan man leve foruten.

Haha, ja det husker jeg! Virkelig en sær greie det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt moro å lese over her. Hvorfor gjør man så ofte narr av motebildet som var?

De fleste av oss går jo rett inn i de samme klærne på nytt når de kommer tilbake i motebildet!

For noen år siden så var alle moteforum fulle av innlegg fra personer som "hatet" bukser med sleng. De som ikke likte skinny jeans var for idioter å regne. Nå er det i ferd med å snu motsatt vei. Først så skulle "alle" ha Buffalo Classics (platå), etter en stund så var det "alle" som hatet dem. Nå er de på vei tilbake, folkens!

Har nå brukt både Miss Sixty buksene og Buffalo skoa mine ganske mye siden de ble så "ut" at mange omtrent spydde av dem. Det merkelige er at jeg ikke har fått en eneste negativ kommentar om det. Nå kan jeg tvert imot oppleve at folk kommer bort og spør hvor de kan kjøpes. For bare to år siden opplevde jeg det samme når jeg gikk i mine gamle Doc Martens.

Når har jo "alle" fått seg Doc Martens også. Lurer på når hatinnleggene mot disse begynner å komme. Mennesker er noen rare dyr! :)

Ja, jeg synes også å huske at dyreprint var så gruuusomt harry, men så ble det populært, og da hadde plutselig alle jentene i klassen min leopardkjoler og verre. Jeg synes fortsatt det er ganske tacky jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Hva mener du egentlig? Om det fantes klær på 90-tallet som var tacky, eller om vi brukte ordet tacky på den tiden?

Det første har du fått svar på, og jeg har flere eksempler:

Stringtruser i kombinasjon med hoftebukser og korte topper var jo en slager rundt årtusenskiftet. Så lenge folk sto oppreist gikk det som regel bra, men så snart de satte seg ble det en riktig så lekker "stringsprekk".

Hvis du mener det andre, burde spørsmålet vært plassert i språkforumet, og i så fall er svaret at uttrykket ikke var særlig mye i bruk på norsk på den tiden. I alle fall brukes det mer i dag. (PH-generasjonens ord ;) )

Endret av Spinell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, husker jeg brukte bukse med skjørt og platåsko på barneskolen :skratte: Det var tider det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye er nevnt, men er det noen som husker de buksene med snøring? De var ganske tacky :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på skolen på slutten av 90-tallet, og da husker jeg at min mor kledde på meg bukse med skjørt i svart cordfløyel og en dyreprint genser. Hadde også en knæsj grønn slengbukse i cordfløyel. Tydelig at min mor var veldig glad i å kle meg opp i klær med cordfløyelsstoff.

Husker jeg var på ferietur i Sverige sommeren 2000 og da fant jeg et par platåsko i sølv som jeg fikk mast meg til :ler:

Flere av mine søsken var i midten av tenårene da jeg startet på skolen, og jeg kan huske at ihvertfall søstrene mine gikk i slengbukser, korte topper og platåsko. De hadde også et slags bånd som satt helt inntil halsen, som nesten så ut som netting. Noen som husker det? Dårlig forklaring, men fant ikke bilde av det på google. De pyntet også håret sitt med flere knallfargede hårmascaraer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde også et slags bånd som satt helt inntil halsen, som nesten så ut som netting. Noen som husker det? Dårlig forklaring, men fant ikke bilde av det på google. De pyntet også håret sitt med flere knallfargede hårmascaraer.

Å jadda, husker det båndet! :ler: Så faktisk noen med det for litt siden :overrasket:

"Alle" hadde også disse hårbåndene: http://www.hm.com/no/product/81786?article=81786-B. Kanskje ikke så tacky, men ganske fæle :fnise:

Endret av Linelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh herre. Det båndet.. Vi pleide ofte å ta disse prøvene på strømpebukser fra butikken for å ha rundt halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...