Gå til innhold

Ravens lune vrede

Raven Emerald

Anbefalte innlegg

Kjære deg!

Gratulerer med Froskeline som endelig kom ut i verden. Hun kom ut til en mor som er utrolig reflektert.

Jeg ønsker deg alt det beste for julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Gratulerer med Froskeline som endelig kom ut i verden. Hun kom ut til en mor som er utrolig reflektert.

Jeg ønsker deg alt det beste for julen!

Masse tusen takk, både for gratulasjon og ros. =) Det varmer å høre (lese) at jeg er reflektert, med tanke på at jeg vet så godt at jeg har mine svakheter, som mange andre slipper. Heldigvis er jo disse svakhetene noe jeg er utmerket klar over, og dermed er jeg jo også forberedt på hvordan jeg (og mannen) må delegere ansvaret for at Froskeline skal ha et godt liv, og for at hun skal være så upåvirket som mulig. Men klart, man blir jo i tvil om hvorvidt man gjør det riktige ved å føde et barn inn i denne situasjonen. Men nå har vi jo meldt fra til de instanser vi kan komme på vil være til hjelp, så vi har profesjonell støtte i ryggen. Og ingen av disse har større bekymringer, og de sier også at jeg viser innsikt i forhold til egne svakheter, og hvordan disse skal håndteres. Men likevel, den gnagende lille usikkerheten går ikke vekk sånn uten videre.

Så ja, jeg håper jeg er reflektert, siden det er en styrke for meg, og et verktøy for at den lille babyen skal få en start på livet som er like god som barn av friske mødre får. Det fortjener hun, nydelige gullet mitt. :rodmer:

Har heldigvis ikke hatt noen større problemer, annet enn et akutt tilfelle av total utmattelse første natta hjemme. Men med tanke på at jeg knapt hadde hatt blund på øynene siden søndags morgen, (og vi kom hjem onsdag), kan det vel neppe bruker imot meg. Jeg pumper melk om kvelden, slik at Jezral kan varme opp, og dermed dele natt-matingen med meg. Da får jeg sove litt ekstra, og er langt mer opplagt på dagtid.

Ammingen går bra, nå som hun begynner å få teken på hvordan hun skal ta brystet. Hun tok brystvorta skjevt, så det ble noen sår. Nå har disse begynt å gro, så det er mindre ynking i smerte, og mer kos (for meg). Og jeg har alt for mye melk, så hun blir mer enn mett. Det renner melk ut av både nesa og munnen etter mating. :fnise:

Hun er en liten drøm av en baby, stort sett stille og rolig, titter seg rundt, og koooser masse. Jezral legger seg på sofaen med henne etter "sin" mating, og da sover de så godt, begge to. Tror han liker den "alene-tiden" med lille jenta si, det er jo hans første. Mens jeg har to fra før av, og vet å sette pris på at jeg kan sove gjennom den ene matingen med god samvittighet. :jepp:

Blir spennende å se hvordan hun utvikler seg, men foreløbig bare nyter jeg å ha stor liten nyfødt baby, koser masse med dunhåret hennes, og bare koser meg med å titte på henne mens hun titter på meg. :rodmer:

Denne tiden er over så alt for fort, gruer meg nesten litt til det første smilet, siden det på en måte markerer slutten på denne tiden... :trist:

Samtidig gleder jeg meg til å få se hva slags personlighet hun utvikler. Spennede tid, ja..! :jepp:

God jul til deg og dine, også, håper dere får en fantastisk jul..! :klemmer:

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:sjenert:

Virker som du har falt ut av innleggene mine, og jeg har jo tenkt på deg og Froskeline! :jepp:

Hurraaaa for Froskeline som har kommet til verden! :strix: Bedre sent enn aldri? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert:

Virker som du har falt ut av innleggene mine, og jeg har jo tenkt på deg og Froskeline! :jepp:

Hurraaaa for Froskeline som har kommet til verden! :strix: Bedre sent enn aldri? :sjenert:

Hun kom 5 timer inn i termindatoen, så jeg skal vel strengt tatt ikke klage. =P Var bare så ubeskrivelig lei på slutten..! Kunne ikke vente til alt var overstått, og jeg slapp å dra rundt på den store emagen, med vondt både her og der.

Og jeg har jo en uforskammet grei barselstid, siden jeg ikke måtte sy. ^^ Og babyen tar brystet fint nå (var litt kluss med at hun hektet seg på skjevt, så jeg fikk sår på brystvortene), og jeg har mer enn nok melk. Sover masse, gjør hun også. BANK I BORDET! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hun kom 5 timer inn i termindatoen, så jeg skal vel strengt tatt ikke klage. =P Var bare så ubeskrivelig lei på slutten..! Kunne ikke vente til alt var overstått, og jeg slapp å dra rundt på den store emagen, med vondt både her og der.

Og jeg har jo en uforskammet grei barselstid, siden jeg ikke måtte sy. ^^ Og babyen tar brystet fint nå (var litt kluss med at hun hektet seg på skjevt, så jeg fikk sår på brystvortene), og jeg har mer enn nok melk. Sover masse, gjør hun også. BANK I BORDET! =P

Så deilig da! :jepp: Skjønner godt hva du mener, jeg slet litt vel på slutten og var passe drittlei. Det er også godt å høre at du ikke måtte sy! :jepp: Jeg fikk bare pyntesting egentlig, og jeg ville rydde dagen etter jeg hadde født. :fnise:

:fnise: Høres ut som Froskeline er som lille C min, for hu sover mye og tar brystet fint. Nå leker hun med puppen også, raringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nommen...? Mini-Raven? :) Herlig! Og grattis på etterskudd fra meg også.

Tusen takk! =) Var godt å få henne ut. Og herlig å endelig få se den lille mageokkupanten. :rodmer:

Så deilig da! :jepp: Skjønner godt hva du mener, jeg slet litt vel på slutten og var passe drittlei. Det er også godt å høre at du ikke måtte sy! :jepp: Jeg fikk bare pyntesting egentlig, og jeg ville rydde dagen etter jeg hadde født. :fnise:

:fnise: Høres ut som Froskeline er som lille C min, for hu sover mye og tar brystet fint. Nå leker hun med puppen også, raringen.

Naw... :rodmer:

Lille-snuppa mi smiler alt. Helt ubevisst, riktignok, men det er ikke de vanlige "magevondt-smilene", men sånn kjempe-ultra-fornøyde smil. Ifølge sundhedsplejersken, er det en "fornøyd-grimase", som gjerne dukker opp når de små har det bra. Hun fikk sett hva jeg mente, siden Froskeline beæret henne med et glimt av "smilet", så jeg fikk bekreftet at det er smil, og ikke vondter. Det er altså ikke bevisste smil, men likevel smil. Og så prøver hun å pludre litt iblant. Helt utrolig søtt når hun både pludrer og smiler.

Hun lo til og med i søvne mens sundhedsplejersken var her. Så ifølge henne, har vi en svært så fornøyd liten frøken i hus. Det er jo godt for en mamma å høre. Og når jeg i tillegg er i fin form, må jeg si at jeg føler meg utrolig priviligert. Det er slett ikke alle som slipper såpass "billig" unna som jeg har gjort. Og det igjen gjør at jeg får gjenoppfrisket det å ha baby, helt stressfritt og rolig. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite KG-aktiv for tida, så her har eg dotte av, men nå ser eg at lille froskeline endelig har komme. Gratulerer så mykje! :rodmer:

:roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite KG-aktiv for tida, så her har eg dotte av, men nå ser eg at lille froskeline endelig har komme. Gratulerer så mykje! :rodmer:

:roser:

Tuuusen takk, Dreia..! Det var virkelig godt å få henne ut av magen, og endelig få kost med henne. Like fantastisk nå, som første gang. Det slutter aldri å overraske meg hvor ubeskrivelig og spesielt det er å få den lille bylten på magen... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kjempenysjerrig på hvordan Froskeline ser ut!

PM sendt. ;)

*snoker*

Åh. Gratulerer med et lite rumpetroll! :rodmer:

Tusen takk! :rodmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det PM-utdeling av nusseligfaktor 50? Kan jeg få seeee?

Jada, det skal du da endelig. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...