Gjest Purple Haze Skrevet 18. april 2011 #41 Skrevet 18. april 2011 60:231= 0,26 Har vært medlem 6 måneder. Den viktigste faktoren for om man får plusser er vennskapsallianser. De som kjenner hverandre har en tendens til å plusse hverandre opp, enten det er ved å trykke på plusstegnet eller ved å vie dem ekstra oppmerksomhet. Har du noe belegg for å si det? For egen del plusser jeg på innlegg jeg syns er gode, uavhengig av hvem som har skrevet dem. 3
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2011 #42 Skrevet 18. april 2011 Himmel og hav - man kan jo like gjerne spørre om hva som er poenget med tråden, sånn i det hele tatt? Det er jeg aldeles enig med deg i .
Gjest Mynona83 Skrevet 18. april 2011 #43 Skrevet 18. april 2011 Har du noe belegg for å si det? For egen del plusser jeg på innlegg jeg syns er gode, uavhengig av hvem som har skrevet dem. Det gjør jeg også. Jeg ser ikke på hvem som skriver hva.
Gjest Purple Haze Skrevet 18. april 2011 #44 Skrevet 18. april 2011 Da scorer du litt lavere en snittet i denne debatten, noe som beviser at vi må ta disse plussingene med en klype salt, fordi jeg oppfatter deg som litt klokere enn snittet. Mener du helt alvorlig at ryktesnittet her inne skulle være en pekepinn på hvor klok man er? Da er jeg uenig, i så fall. For det første så kan de mest idiotiske innlegg få pluss. For det andre plusser man gjerne innlegg man er enig i, ikke fordi det nødvendigvis er kjempeklokt. For det tredje spiller det en rolle i hvilke underfora man er mest aktiv. 2
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2011 #45 Skrevet 18. april 2011 Fordi TS lurte på snittet også kanskje? Har jeg i mitt innlegg skrevet noe som helst at jeg vil at andre skal regne det ut for meg? Dust Så hyggelig du er, da. Nei, du har ikke skrevet at du vil andre skal regne det ut for deg, men du har skrevet at du ikke gidder selv. Hva poenget med denne lille spørreundersøkelsen er, er jo en gåte. Det kan ikke brukes til noe. Det kan man si om mange andre "undersøkelser" her, også.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #46 Skrevet 18. april 2011 Jeg får alltid flere pluss som anonym en jeg gjør med nick. 2
I Grosny Skrevet 18. april 2011 #47 Skrevet 18. april 2011 Mener du helt alvorlig at ryktesnittet her inne skulle være en pekepinn på hvor klok man er? Da er jeg uenig, i så fall. For det første så kan de mest idiotiske innlegg få pluss. For det andre plusser man gjerne innlegg man er enig i, ikke fordi det nødvendigvis er kjempeklokt. For det tredje spiller det en rolle i hvilke underfora man er mest aktiv. Jeg påpekte jo det motsatte jeg da. En som er hakket klokere enn de fleste med litt mindre snitt en de som er i denne debatten. Jeg fikk forresten poeng for den. Det beste innlegget jeg har skrevet i dag har fått null poeng: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=533918&pid=9129219&st=1620&#entry9129219 Purple Haze, jeg er forøvrig helt enig i dine betraktninger. Men jeg vil allikevel si at de som har scoret over 1000 trolig har skrevet veldig mye godt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #48 Skrevet 18. april 2011 Jeg får alltid flere pluss som anonym en jeg gjør med nick. Det samme har faktisk jeg oppdaget også! For dere som lurer på poenget med tråden: Det har jeg vel strengt tatt skrevet i startinnlegget? At jeg kan finne på å sitte og fundere over de merkeligste ting i sene nattetimer. Med andre ord er det ikke for å bruke resultatene her til noe spesielt. Jeg er bare en nysgjerrigper. TS 1
Lammelåret Skrevet 18. april 2011 #49 Skrevet 18. april 2011 Har du noe belegg for å si det? For egen del plusser jeg på innlegg jeg syns er gode, uavhengig av hvem som har skrevet dem. Psykologi. Når man bruker mye tid på et forum legger man etterhvert merke til bestemte personer og legger raskt merke til det dem skriver. Uansett om det er bra eller ikke vil disse personene få oppmerksomhet. Det er dermed lettere å plusse en slik person, eller snakke videre med denne (f.eks i form av å sitere vedkommende) enn en ukjent person. Selvsagt er det mange som ser forbi nick og fokuserer på innhold, men det er vanlig med den andre varianten, som skissert over. 1
Gjest Eurodice Skrevet 18. april 2011 #50 Skrevet 18. april 2011 Det samme har faktisk jeg oppdaget også! For dere som lurer på poenget med tråden: Det har jeg vel strengt tatt skrevet i startinnlegget? At jeg kan finne på å sitte og fundere over de merkeligste ting i sene nattetimer. Med andre ord er det ikke for å bruke resultatene her til noe spesielt. Jeg er bare en nysgjerrigper. TS Jeg er sikkert "miljøskadet" når jeg forventer resultater av spørreundersøkelser. Jeg har arbeidet i mange år i en statlig etat som baserer mye av sin virksomhet på nettopp slike undersøkelser .
Lammelåret Skrevet 18. april 2011 #51 Skrevet 18. april 2011 Jeg får alltid flere pluss som anonym en jeg gjør med nick. Hmm.. jeg trodde man som anonym sa fra seg både telling av innlegg og muligheten til å få plusser. Så feil kan man ta. 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 18. april 2011 #52 Skrevet 18. april 2011 Innlegg: 2.371 Rykte: 689 Snitt: 0.29
Gjesten Skrevet 18. april 2011 #53 Skrevet 18. april 2011 Da scorer du litt lavere en snittet i denne debatten, noe som beviser at vi må ta disse plussingene med en klype salt, fordi jeg oppfatter deg som litt klokere enn snittet. Man må nok kun se på antall plusser, og drite i gjennomsnitt. Som det har blitt påpekt tidligere, vil jo de som har vært medlem lenge og skrev mange innlegg før plussystemet kom, ha et MYE lavere snitt enn andre. Antall plusser derimot, er mer nøyaktig, for alle har hatt mulighet til å få pluss siden systemet ble innført (bortsett fra helt nye medlemmer).
Gjesten Skrevet 18. april 2011 #54 Skrevet 18. april 2011 Psykologi. Når man bruker mye tid på et forum legger man etterhvert merke til bestemte personer og legger raskt merke til det dem skriver. Uansett om det er bra eller ikke vil disse personene få oppmerksomhet. Det er dermed lettere å plusse en slik person, eller snakke videre med denne (f.eks i form av å sitere vedkommende) enn en ukjent person. Selvsagt er det mange som ser forbi nick og fokuserer på innhold, men det er vanlig med den andre varianten, som skissert over. Jeg tror faktisk ikke dette stemmer. Det er sikkert noen som plusser "vennene" sine mer enn andre (f.eks. plusser i dagbøker), men jeg tror faktisk de fleste gir pluss til innlegg de faktisk synes er gode.
Spiralis Skrevet 18. april 2011 #55 Skrevet 18. april 2011 Innlegg: 1044 rykte: 98 Snitt: 0,094 Kunne begrunnet det med at jeg ble medlem i 2003, men liker bedre tanken på at jeg jeg er en mann med dårlig rykte Voff!
Lammelåret Skrevet 18. april 2011 #56 Skrevet 18. april 2011 Jeg tror faktisk ikke dette stemmer. Det er sikkert noen som plusser "vennene" sine mer enn andre (f.eks. plusser i dagbøker), men jeg tror faktisk de fleste gir pluss til innlegg de faktisk synes er gode. Det er ikke slik at man nødvendigvis plusser vennene sine, men man legger lettere merke til dem som jevnt over skriver mye. Vi legger også lettere merke til dem som har avatar. Når vi går inn i en debatt med mange svar vil vi lettere stoppe opp ved dem vi oppfatter som kjente. Disse kjente kan være venner, dem vi identifiserer oss med eller aktive skrivende medlemmer. Og stopper vi opp ved dem, faller plussene der istedet for dem vi hurtigleser gjennom. 1
Gjesten Skrevet 18. april 2011 #57 Skrevet 18. april 2011 Det er ikke slik at man nødvendigvis plusser vennene sine, men man legger lettere merke til dem som jevnt over skriver mye. Vi legger også lettere merke til dem som har avatar. Når vi går inn i en debatt med mange svar vil vi lettere stoppe opp ved dem vi oppfatter som kjente. Disse kjente kan være venner, dem vi identifiserer oss med eller aktive skrivende medlemmer. Og stopper vi opp ved dem, faller plussene der istedet for dem vi hurtigleser gjennom. Jeg tror ikke dette stemmer heller. Du har rett i at man lettere legger merke til brukere med avatar, men jeg tror ikke det påvirker plussingen. Jeg plusser for eksempel AnonymBruker liker mye som jeg plusser brukere under nick. Jeg tror faktisk nesten det er mer sannsynlig at folk gir plusser til AB og gjester, fordi de vet at plussene ikke blir godskrevet noen bruker, så det er mer "uskyldig" å gi dem pluss. 1
Lammelåret Skrevet 18. april 2011 #58 Skrevet 18. april 2011 Jeg tror faktisk nesten det er mer sannsynlig at folk gir plusser til AB og gjester, fordi de vet at plussene ikke blir godskrevet noen bruker, så det er mer "uskyldig" å gi dem pluss. Jaha.. kan du forklare det nærmere? Hadde vært interessant med en undersøkelse på det.
Gjesten Skrevet 18. april 2011 #59 Skrevet 18. april 2011 Jaha.. kan du forklare det nærmere? Hadde vært interessant med en undersøkelse på det. Vel, som denne tråden er et bevis på, er det jo noen som bryr seg litt om disse plussene. Når man gir pluss til AB og gjest, blir de jo ikke gitt til noen spesifikk bruker, altså øker ikke andre medlemmers rykte. Det kan jo virke bra for folk som liker å føle at de har fått mange pluss. Hvem av oss som har rett, tror jeg aldri vi får vite.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2011 #60 Skrevet 18. april 2011 Innlegg: 144 910 Rykte: 45 777 Snitt: 0,3 Puh, er det rart man blir sliten av å skrive 558 innlegg på KG hver dag? Og endatil måtte passe på å framstå som forskjellige personer hver gang... *svett* Hilsen AnonymBruker 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå