Gå til innhold

Samboers far planlegger ekstreme ting


Gjest mann

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg også er litt nysgjerrig på hvor du er i fra!:) Fordi jeg er veldig imponert over den kulturelle og sosiale innsikten din, og ikke minst språket! :jepp: Men kan jeg få bidra med at det heter pIngle og bEGynte? Språket ditt var tilnærmet perfekt ellers, så sier det bare for å være grei!:)

Synes det er dårlig gjort at ingen har lært deg om bekledning. Kanskje du kan si at telt om vinteren er noe du kan prøve en natt etter at du har fått deg real bekledning og sovepose?

Jeg er ikke noe urmenneske, men har sovet under åpen himmel i minus 22 grader. Gikk helt fint med ulltøy og ekspedisjonssovepose!:)

Og jeg er et menneske som ellers koser meg inne med 30 grader på hytta!;)

La oss vite hvordan det gikk, da!:)

Og skikkelig te kan du vel ta med selv, og dele med de andre?

Og fabelaktig drøm om Monsen, lo godt!:skratte:

GOD PÅSKE!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg desverre ikke orket å lese alle svar du har fått, så det kan godt hende at du har fått det samme rådet som dette allerede:

Kan du ikke bare si det at kroppen din ikke er bygget for å sove ute på vinteren? Og føye til at du synes det er kjempemorsomt og at du gjerne skulle ha blitt med. Men at du gjerne vil være mer forsiktig siden du lett får ørebetennelse og at du eventuelt også blir lettere tett av fuktig luft?

Du er jo ingen pingle eller feiging av den grunn. Nå vet jo ikke jeg hvor du er fra. Men bestevennen min som er halvt norsk og født i norge. Han gjør mye mer friluftsting enn meg. Alikevel er kroppen hans svært ømfintlig for kulde. Og da pleier han å skylde på genene sine.

Jeg ser så absolutt ikke på han som noen pingle selv om han skylder på genene sine. Selv om det er unektelig morsomt å se hvordan han kler på seg på vinteren. Og faktisk irriterende varmt hjemme hos han når det er kaldt ute. Men det er nå bare sånn kroppen hans fungerer og slik han er bygget. Og det må jeg akseptere. Det samme bør din svigerfar.

Bare fortell han at du kunne ha drept for å bli med han ute i telt. Men at du ikke kan, fordi du ikke vil ta sjansen på å bli syk akkurat nå.

Endret av nettvenninnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjenn :)

Og hurra, for jeg slipper å bo i teltet :hoppendeglad:

Damas onkel var ved hytten i helgen og han sa det var "rote snog"( :klo: ) og "kjøle blautt". (Dialekt...)

Så da har svigermor bestemt at det ble for mye styr å få med alle tingene når man ikke kunne ha pulk og dra det på snøen, og upraktisk å bo i telt når det var bløtt der.

Så da skal jeg bare laxe inne i hytta i stedet ;)

God påske folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er vi nok litt tettere og kan gjerne dra på lange ferier sammen, bo i hytte sammen over lang tid og tilbrinegn mye tid sammen. Mannen min er fra en litt "kaldere" familie, hvor de ikke har like mye med hverandre å gjøre. Han kan derfor syntes at min familie blir ganske ekstrem og slitsom, og kan ikek skjønne at vi ikke kan klare oss litt mer uten hverandre. Han hater campingferie og bilferie feks, noe jeg og min famlie liker godt.

Jeg har lært at min mann ikke er som meg, han har en annen oppvekst og andre erfaringer med seg og det blir litt urettferdig at han skal tilpasse seg meg og min families væremåte mens jeg ikke skal tilpasse meg ham. Jeg må derfor ta ham i forsvar og forklare til familien min at det ikke er alle som er som oss og liker de samme tingene som oss. I starten ble de litt fornærmet og trodde nok at han ikke likte dem, men etter hvert har de forstått at han liker godt dem som personer men at han også er ganske annerlees. De respekterer at han er annerledes enn oss og har forståelse for at han ikke alltid blir med på det samme som oss.

Jeg tenker at det er min oppgave å sørge for at min mann har det bra og føler at han passer inn i min familie, så derfor er det jeg som bør ta ordet og forklare at det ikke alltid er ting han syntes er like spennende. Vi skulle feks på bilferie, men da tok han fly og møtte oss der for han HATER bilturer.

Jeg syntes du skal snakke med kjæresten din og forklare at du ønsker å gjøre et godt intrykk og at det er vondt å måtte avvise svigerfar. Dere kan feks begynne å dele opp feriene, slik at halvparten er på den noe spartanske hytt (uten jakt og utesoving) mens den andre halvparten kan være byferier slik du liker det. Jeg syntes ikke at det skal være du som må ta opp dette med svigerfar, nettopp fordi det er din kjæreste sin familie og hun som bør ønske at du skal ha det fint sammen med dem. Jeg er sikker på at hun finnet en måte å snakke med dem på, siden hun kjenner dem bedre enn deg.

Jeg foreslåt også at du kan invitere svigerfar med på noe av "dine" greier og at dere kan finne andre måter å bonde på. Du sier feks at du liker å fiske så det kan jo bli litt deres greie kan det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ts. Jeg ser at du ar fått noen gode råd om ulltøy her. Mange tynne lag med ull. Bra.

Din svigerfar høres ut som om han vil vise deg friluftslivets gleder. Han har hatt mange fine opplevelser i skogen og ønsker å vise deg litt av det.

Jeg sov et par netter i sovepose i skogen i 30 minusgrader. Det gikk greit, fordi jeg brukte to dunposer utenpå hverandre, og snørte igjen slik at det bare var en veldig liten åpning i ansiktet. Det er ikke kaldt i sovepose i kulda. Hvis det er kaldt så er det feil pose. Da er det bare å avbryte, og gå inn i hytta.

Det å ligge i telt i sovepose sammen er en veldig sosial aktivitet. Man ligger og prater om ting til langt på natt. Det er veldig hyggelig. Så det er koselig at han vil gjøre det med deg.

Den ørebetennelseopplevelsen din kom nok fordi du var dårlig utstyrt, med feil klær, underlag og pose. Og litt fordi du trodde at å fryse er en del av opplevelsen. Fryse er ikke noe del av opplevelsen. Det skal ikke skje.

Svigerfar liker deg, og vil vise fram det han synes er hyggelig til deg. Presentere Norge på sitt beste. For deg blir det litt for mye litt for fort, så det beste er å ha en tregere progresjon i naturlivets gleder.

Jeg synes du skal si nei til noe, og for å veie opp for det, så kan du ved en senere anledning spørre om dere kan dra på fisketur. Pass på å gjør de friluftstingene med han som gir deg glede også.

Husk at det han er ute etter, er å presentere denne gleden. Å vise fram Norge på sitt beste. Det som er best med Norge er at alle har lov til ferdes i skog og fjell, uavhengig av hvem som eier områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...