Gå til innhold

Venninne som ikke blir bedt på fest/ferie ol.


Gjest Flowerbomb

Anbefalte innlegg

Gjest Flowerbomb

Hva hadde du gjort/sagt om du ble bedt med på en middag, et vors eller en ferie til utlandet av din bestevenninne, hvor bestevenninne nummer to, som er en del av gjengen ikke får være med? :klo:

I min venninnegjeng så kjenner de hverandre, men pleier ikke henge sammen på fritiden. Jeg ser settingen til bestevenninne nummer en, når hun prioriterer sine bestevenninner først. Det hadde jeg og gjort. Men så er det denne samvittigheten min da.. Hva sier man til hun som ikke får være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrsTux

Hun som "ikke får være med" skjønner vel at hun som inviterer prioriterer sine venninner, og ikke venninnenes venninner? Hvis hun ikke er den eneste i gjengen som blir holdt utenfor da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Ehh, utdyp.. Er det en gjeng som skal dra på tur/fest, eller kun du og den ene bestevenninen? Er dine to bestevenninner venninner, eller bare bekjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flowerbomb

Ja beklager ble litt uklart.

Vi er en gjeng, hvor de to jeg snakker om kjenner hverandre godt, men ikke såå godt at de henger sammen på fritiden. Føler jeg står midt i mellom, og synes det er litt tungt å forklare til hun som ikke er bedt med at hun ja, ikke er bedt.. Hun har alltid vært med på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke henger sammen på fritiden så er de vel ikke i samme venninnegjeng, strengt tatt?

Jeg har en bestevenninne som også har en annen bestevenninne, vi har vokst opp sammen og vært på mye av det samme opp igjennom årene, og ses et par ganger i året på større sommerfester/nyttårsaften. Jeg henger aldri sammen med henne til vanlig, men min bestevenninne treffer henne jo ofte og besøker henne og sånt. Det er helt unaturlig for meg å invitere denne jenta med på Paris-turen vår til sommeren eller hvis jeg skal ha en venninnemiddag med mine venninner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flowerbomb

Jeg skjønner hva dere mener :jepp: Men jeg synes fortsatt det er vanskelig å fortelle henne at hun ikke er bedt, når hun alltid er blitt bedt med på andre ting. Mulig det er jeg som har for stor samvittighet.. Skal tenke på alt og alle, og aldri meg selv. Alle rundt meg MÅ ha det bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare spørre hun bestevennia de om hun andre bestevenninna de kan få være med?

Jenter skal være så vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du aldri ting med den andre venninna uten hun første, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flowerbomb

Haha jo jeg finner på ting med begge, hver for seg :P

Jeg bare prøvde å spørre her om råd på hvordan man forteller det, for jeg synes det er så forbanna vondt å se på noen står utenfor.. jeg skjønner veldig godt at hun ikke ba med henne, da de normalt ikke henger sammen. Som sagt hadde jeg gjort det samme og som anonym her oppe sa, så blir det unaturlig for noen å be en venninne de aldri er sammen med, og det er jeg helt enig i. Men likevel synes jeg det er vanskelig å si det til henne at hun ikke får være med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noe verre enn å si "jeg skal til xx med yy og zz" hvis det blir aktuellt?:klo:

Jeg skjønner greia di, men hun andre har vel egne venner hun finner på ting med også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de er i en gjeng der alle andre skal på tur, og hun er den eneste som ikke skal være med, av en gjeng som tidligere har gjort alt sammen, så skjønner jeg at det blir feil og jeg hadde ikke likt det selv.

Dersom hele gjengen skal dra, ville jeg sagt ifra til venninna som ba, at du føler det blir galt at venninne to blir holdt utenfor.

Dersom det ikke er hele gjengen, og det ikke egentlig er en situasjon det ville vært naturlig at venninne to skulle vært med på, så ville jeg ikke gjort annet en å si at du og xxx skal på xxx.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Er det virkelig noe verre enn å si "jeg skal til xx med yy og zz" hvis det blir aktuellt?:klo:

Jeg skjønner greia di, men hun andre har vel egne venner hun finner på ting med også?

Dersom de er i en gjeng der alle andre skal på tur, og hun er den eneste som ikke skal være med, av en gjeng som tidligere har gjort alt sammen, så skjønner jeg at det blir feil og jeg hadde ikke likt det selv.

Dersom hele gjengen skal dra, ville jeg sagt ifra til venninna som ba, at du føler det blir galt at venninne to blir holdt utenfor.

Dersom det ikke er hele gjengen, og det ikke egentlig er en situasjon det ville vært naturlig at venninne to skulle vært med på, så ville jeg ikke gjort annet en å si at du og xxx skal på xxx.

Enig!

Hvis du i steden setter deg ned og forteller at det er kjipt at hun ikke får være med, og stakkarsligjør henne, vil det ble en sak ut av noe som er en ikke-sak.

Bedre å bare si det som det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet. Det er da ikke rart at du gjør noe med én venninne uten at en annen venninne er med? Når jeg blir invitert til noe av en venninne, så pleier jeg ikke fortelle alle andre venninner jeg har om at de ikke er invitert...? Dette hørtes bare kjempemerkelig ut. Har ikke den andre venninnen din andre venner? Er hun ensom? Er det det som er problemet?

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flowerbomb

Ser at dette ikke er en stor sak for mange av dere, og det skjønner jeg veldig godt. Jeg hadde normalt, sett på en sånn situasjon som null problem. Men ser nå at det ikke bare er å slenge ut et spørsmål her inne uten at noen skal vite alt. Det har jeg også forståelse for, da det er lettere å gi et svar da. Men sier ikke noe mer om situasjonen, men ja det ligger masse bak. Både fra min side og venninne nummer to sin side.

Men tusen takk for svarene:) det har hjulpet meg i å tenke anderledes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du ikke vil si noe mer om situasjonen, men det er da ganske relevant å vite om det er hele gjengen som skal på tur utenom denne venninnen din som ikke har blitt bedt, eller om ikke hele gjengen skal på tur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dette ikke er en stor sak for mange av dere, og det skjønner jeg veldig godt. Jeg hadde normalt, sett på en sånn situasjon som null problem. Men ser nå at det ikke bare er å slenge ut et spørsmål her inne uten at noen skal vite alt. Det har jeg også forståelse for, da det er lettere å gi et svar da. Men sier ikke noe mer om situasjonen, men ja det ligger masse bak. Både fra min side og venninne nummer to sin side.

Men tusen takk for svarene:) det har hjulpet meg i å tenke anderledes:)

Grunnen til at flere mener det ikke er en stor sak, er jo nettopp fordi vi ikke vet mer en en brøkdel av hele problemstillingen. ;)

Og jeg synes faktisk det blir litt rart at du sier det ikke bare er så slenge ut ett spørsmål, og at vi da stiller spørsmål og "vil vite alt"...

hvis jeg hadde spurt deg: Jeg så to brød i butikken idag, burde jeg kjøpe brød nummer en eller brød nummer to synes du? hva ville du gjort?

Hadde det ikke da vært naturlig for deg å spør hva som var forskjellen på brødene og om jeg kunne gi litt mer spesifikk beskrivelse av saken? Hadde du syntes det var rart eller ubehagelig av deg å spørre?

For hele historien er jo selvsagt at det ene brødet har noe i seg som jeg kanskje ikke tåler, men det er knallgodt og sunt, mens det andre tåler jeg, men er kjedelig og har lite i seg.... dette hadde vært informasjon som hadde gitt deg noe å svare meg, mens uten denne infoen vil jo dine svar bare bli vage gjetninger, slik våre blir her, siden vi faktisk ikke vet noe, fordi du vil be oss svare på en helhet uten at du vil fortelle oss helheten. Og, du reagerer når vi ikke svarer slik du ønsket???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man stiller et spørsmål på et forum og ikke vil utdype slik at andre kan svare ut ifra hvordan situasjonen egentlig er, så kan man jo ikke regne med å få de svarene man ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har kanskje fått de svarene hun har behov for...

Jeg prøvde å titte bak og svare på spørsmålene selv, og historien ble at ts og den venninnen som ikke er bedt, har funnet ut at de er lesbiske, men ikke synes tiden er moden for å stå åpent frem. Og da blir det et lite dilemma å bare dra med en annen venninne på ferie, det kan kanskje bli sjalusi og tårer...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flowerbomb

Ts har kanskje fått de svarene hun har behov for...

Jeg prøvde å titte bak og svare på spørsmålene selv, og historien ble at ts og den venninnen som ikke er bedt, har funnet ut at de er lesbiske, men ikke synes tiden er moden for å stå åpent frem. Og da blir det et lite dilemma å bare dra med en annen venninne på ferie, det kan kanskje bli sjalusi og tårer...

Litt av en teori du hadde der gitt...

Nei beklager, skjønner at dere er forvirret. Men jeg har sett situasjon fra deres side og fått svar på det jeg lurte på. Da ser jeg ikke poenget med å utdype situasjonen noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Men ble litt overrasket over svarene som dukket opp og måtte poste. Skal ikke komme med flere teorier, dvs at du er forelsket i en mann og ikke har lyst å dra bort akkurat da, men du skjuler dine følelser fordi du er forelsket i en god venn og er redd for å gå glipp av å sjarmere han. ...

Ha en fin ferie, tror det hele bunner i som du selv sa, at du helst vil at alle skal ha det bra og føler stort ansvar, men du har fått svar, det er bare å reise og si at du skal på ferie med venninnen din, jeg blir aldri sur hvis jeg får vite at a har vært på ferie med b eller c.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...