Gå til innhold

Hva er det latterligre uttrykket du vet om?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ennå ikke sett noen skrive det "rest in pee" men ser ikke bort fra at det har forkommet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har ennå ikke sett noen skrive det "rest in pee" men ser ikke bort fra at det har forkommet :fnise:

Rest in pieces ... har forekommet ... men dette er da som spøk til de som eventuelt hopper i fallskjerm og ikke kommer helt ned. Altså ikke når ulykken har skjedd men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Random irriterer meg.

Det brukes i alle mulige sammenhenger.

Edit: værre - lol, det var skikkelig random ass!

Endret av Mynona83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Random" og "eid" irriterer meg. Og når voksne mennesker (altså på min alder) i fullt alvor omtaler barn som "kidsa" -helst med z-lyd. Da får jeg gåsehud og elveblest og blir nesten sur.

Uttrykket "care" er også et uttrykk jeg ikke helt skjønner meg på, men det er vel mest fordi jeg ikke skjønner hva/når man bruker det (til). Det brukes, så vidt jeg kan skjønne, uten noen form for logikk. Sist jeg hørte det brukt var det i betydningen "tilfeldig"/"vilkårlig", men jeg er sannelig ikke sikker på om det er slik det er tenkt brukt. Feel free to enlighten me! ;)

Edit: Skrivefeil

Endret av Frøken Smilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Det er det ikke noe galt med. Det er mulig jeg misforstår deg nå. Jeg forstod AB slik hun nettopp mente dette uttrykket som jo betyr det samme, istedenfor det latinske RIP, Requim in pace.

Er det ikke "Requiescat in pace" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er det ikke "Requiescat in pace" da?

Det har du aldeles rett i. Jeg var litt for rask. Requiem er substantivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"What to do" kan irritere noen ganger....

"Eplekjekk". Hvor kommer det idiotiske uttrykket fra? Hva har kjekk med frukt å gjøre?

Samtlige nye tale og skrivemåter: Dah! OMG LOL

Når noen sier konkurranse feil. De sier konkurransje.

Endret av capricorn74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke uttrykket "fresh". Synes det høres ut som om man prøver for hardt å være urban, kul og "in".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

"Random" og "eid" irriterer meg. Og når voksne mennesker (altså på min alder) i fullt alvor omtaler barn som "kidsa" -helst med z-lyd. Da får jeg gåsehud og elveblest og blir nesten sur.

Uttrykket "care" er også et uttrykk jeg ikke helt skjønner meg på, men det er vel mest fordi jeg ikke skjønner hva/når man bruker det (til). Det brukes, så vidt jeg kan skjønne, uten noen form for logikk. Sist jeg hørte det brukt var det i betydningen "tilfeldig"/"vilkårlig", men jeg er sannelig ikke sikker på om det er slik det er tenkt brukt. Feel free to enlighten me! ;)

Edit: Skrivefeil

Uttrykket care, altså når man bruke det ordet alene, er iallefall det samme som om man skulle sagt Who the fuck cares når det kommer til mmorpg-verdenen/mIrc-verdenen.

Det er et veldig nedlatende ord man bruker mot den man sier det til.

Om det kanskje finnes andre betydninger i andre settinger, vet jeg ikke. Det er godt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt gammel (22), men uttrykk som "care" og "kleint" forstår jeg bare ikke. Jeg skjønner kanskje hva de skal bety, men de er virkelig latterlig teite og jeg nekter å bruke de. Greit at språket stadig utvikler seg, men man må jo ikke like det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...