Gå til innhold

Mamma benni og lille S

benni

Anbefalte innlegg

Veldig fin fødselshistorie! :rodmer: Så fort det gikk!

Ja, tiden med de små på utsiden FLYR avgårde!

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott fødselshistorie! :rodmer:

Det er jo veldig spesielt at det var samme jordmor som tok deg i mot. :jepp: Fastlegen min i Norge var samme jeg hadde som liten og han sa det var spesielt å være med på starten av en ny generasjon.

Prinsen deres høres fantastisk ut! Og så :hoppe: jeg litt for at han er en uke gammel! :strix:

Flott fødselshistorie! :strix:

Klart det er vondt, men det høyres jo også ut som om det gjekk veldig greit :jepp: Hurra for 1 veke, og så må de kooooose dykk vidare! :rodmer:

Veldig fin fødselshistorie! :rodmer: Så fort det gikk!

Ja, tiden med de små på utsiden FLYR avgårde!

Syns fødselen gikk veldig fint selv, så syns den er fin :jepp: Hehe. Er litt sånn som Henlu, gleder meg litt til neste gang, allerede.. :hjerte: Er noe magisk ved det hele..

Dagene går veldig fint. Lille S sover stort sett hele tiden. Spiser, bæsjer og sover. Begynt å bli litt mer våken nå da. Han er alltid lys våken når vi skal legge oss. ALLTID :P Da kan han ligge å se seg rundt i evigheter uten å bli lei :P Så sover han i senga sammen med oss.. Fy fy. Jeg som sa han aldri skulle få lov til det :P

Amminga går veldig bra. Det gjør litt vondt med en gang han tar tak og når det begynner å nærme seg slutten. Ellers så er det bare kos.

Føler fortsatt jeg er full av adrenalin og er HØØØYT oppe enda :P Er trøtt, men ikke mer trøtt en jeg har vært i svangerskapet. Så lurer på når jeg skal få meg en "knekk" :P

Syns tiden går alt for fort, dagene går i sorr og jeg skulle ønske jeg kunne stoppet tiden litt. Føler han er blitt alt for stor allerede. I morgen skal vi på helsestasjonen å veie han, veldig spent. Var på badevekta her en dag, og om den stemmer hadde han lakt på seg 700 gram på 1 uke. Noe jeg syns høres helt sinnsykt ut..

Veldig dårlig på å oppdatere meg her inne og oppdatere dere. Dataen er liksom "borte" fra livet mitt.. Nå er det andre prioriteringer.. Men stikker innom i ny og ned, og håper alt er bra med dere alle :klemmer:

Sender maaaasse fødestøv til Silverdoe, nå må prinsen din og komme :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fødestøv! :strix: Skal inn til kontroll i dag, så fortsett å send ;)

Kos deg masse og lykke til på helsestasjonen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin fødselshistorie! :klemmer: Også uten smertestillende da! Skjønner ikke hvordan det er mulig.. :sjenert:

Det gikk så utrolig raskt, og jeg tror egentlig ikke jeg klarte å tenke akkurat der og da. Det var sykt vondt, og jeg fatter ikke helt selv :ler: Men jeg var jo livredd for den epiduralen, og uansett så hadde den nok ikke hatt noe effekt i og med at det gikk så fort som det gjorde fra vi kom inn. Og lystgass tenkte jeg ikke på en gang. Og tror nok ikke jeg hadde tålt den noe særlig bra.

:klemmer:

Tusen takk for fødestøv! :strix: Skal inn til kontroll i dag, så fortsett å send ;)

Kos deg masse og lykke til på helsestasjonen :jepp:

Regner med at prinsen din er kommet nå :D Så nå skal jeg inn å snike i dagboka di ;)

Hei hå :)

Tiden flyyyyr avgårde. Angrer litt på hvorfor jeg hele tiden ville at den skulle gå så fort nå :P Lillegutt er allerede 2 uker og 1 dag, og i dag er den egentlige terminen :) Rart å tenke på.

Vi har det veldig fint. Han er en snill gutt. Sover, spiser og bæsjer. Litt travel er han siden han helst skal sove i fanget. Liker ikke så godt å sove i vugga eller senga si. Men det er vår egen feil. Vi liker så godt å ha han hos oss så vi legger han aldri fra oss. Vi sloss om han vi :ler:

Lakt godt på seg har han og. Veldig godt å vite for hu mor :) Men er en ting som bekymrer meg litt. I går og i dag har han sprutgulpet sånn. Startet i går kveld. Det sprutet rett og slett. Og det skjedde etpar ganger i natt og. I dag har det vært fint, men nå i kveld har han gulpet enormt igjen. Noen andre som har opplevd det? Noen som vet hva det kan være? Er slitsomt fordi han hele tiden vil ha mer mat etter at han har gulpet sånn, så føler ikke han blir helt fornøyd før han har fått pattet veldig lenge.. Og det kjennes godt på brystvortene etterpå. Ellers sliter vi litt med den smokkegreia. Han er ikke sånn kjempefan av den. Jeg er sta, og vil at han skal ta smokken. Han bruker meg veldig mye som smokk når han er ferdig og spise og slipper ikke taket. Så jeg må "rive" han fra puppen. Noen som har et bra tips til hvordan få han til å ta smokk? Har en ny sort jeg skal teste ut i morgen, må bare få kokt den først..

Nå har jeg fått småen til å sove i senga si. Jeg slapper av og nyter litt alenetid før jeg skal krype til sengs. Pappsen er hos noen kompiser i dag. Så vi har hatt alenetid jeg og småen. Tidligere var vi på nyfødtfotografering, og er veldig spent på bildene. Han var litt sint, men fotografen mente han var flink og at bildene så bra ut. Så vi får krysse fingrene. Får bildene i morgen, så gleder meg :D I tillegg skal vi bort å se på huset vårt i morgen og, gleder meg veldig :jepp:

Ønsker dere en fin fin helg videre alle sammen. Klem fra meg og prinsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Hvordan kan jeg få ordnet på overskriftene her og hvordan kan jeg få satt inn en ny ticket? Husker ikke hvordan jeg gjorde det jeg, selv om jeg har gjordt det tidligere :ler: Jeg er umulig når det kommer til data.. :sjenert:

Her går alt bra. Begynner å kjenne at jeg er trett nå. Lille S er fortsatt veldig snill og grei. Sover mye og er stortsett blid og fornøyd når han er våken. Gogutten vår :hjerte:

I går sprutgulpet han så det føyk over alt, og rett i fjeset på hu mor.. Hehe. Da var vi litt sjokka begge to, og det hele ente med at jeg fikk latterkrampe.. Vi var dekket i gulp begge to :sjenert: Han er veldig fæl med den der gulpinga på kveldene. Og det er en pest og plage, for får han ikke til å sove i egen seng om natta da. Legger han i senga når han har spist for da sovner han, så våkner han og gulper, eller gulper når vi tar han opp fordi han gråter og kaver sånn. Har fått han til å sove i senga si etpar kvelder nå, men det er ikke bare bare. Så da ender det med at vi alle 3 legger oss sammen i senga og jeg ammer S og vi sovner. Så da får jeg ikke lagt han i senga si :P

Ellers er han en kosegutt. Vil helst sove på brystet. Men det er vår egen feil. Vi klarer knapt å legge han fra oss. Men i dag har vi vært flinke, og han har sovet alene mye i dag. Nå koser han litt med mormor før vi skal gå opp til oss selv og legge oss.

Formen min er veldig bra. Jeg føler meg helt tipp topp med tanke på hva jeg har vært igjennom. Litt sliten er jeg. Men ikke pga lille S, men mest pga familien til kjæresten. De sliter meg ut. Mer om det tenkte jeg å skrive en annen dag.. Kjenner jeg trenger å få ut litt frustrasjon fra den kanten snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, den gulpingen altså.. S gulper som en helt! Får du han til å rape etter måltidet? Da kommer det som regel litt gulp også, dersom det er noe som må gulpes opp. Hvis ikke, så kan jo det hjelpe litt.

Godt dere koser dere sammen :klemmer:

Jo, også hvis du legger foreksempel en tynn pute under madrassen i hodeenden av sengen hans, slik at du hever den med 30 grader, så skal visstnok det hjelpe også. Leste det et sted på nettet, og gjorde det med S sin seng.

Endret av Teita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei benni! :)

Virker som om det går bare bra her! Så heldig du er som har en baby som nesten ikke gråter :jepp: Her har vi ofte en del magevondt enten på ettermidagen eller akkurat når han skal legges. Varer som regel en time, men har hendt at det har vart i to timer. Det er litt slitsomt, men skal vel ikke klage. De som har kolikkbarn har det nok betydelig værre.

Du vet sikkert dette, men tenkte bare jeg skulle si det i fall du ikke vet det. Ang. det å få han av puppen, du sier du må rive han av? Det er jo veldig vondt..Hvis du forsiktig lirker lillefingeren din inn i munnen hans ved munnviken (hvis du ikke har lange negler da) så ødelegger du vakuumet han lager når han patter. Dermed får du han av uten at det blir riving og røsking. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilfelle eg ikkje har sagt det, så er altså S kjempefin! :jepp: Eg hugsar ikkje om eg har sagt det før :fnise:

Ny overskrift på dagboka fikser du forresten ved å gå inn på første innlegget i dagboka og redigere det.

Skal prøve å halde meg oppdatert, men merker at eg har litt mindre tid å gjere det på no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den gulpingen altså.. S gulper som en helt! Får du han til å rape etter måltidet? Da kommer det som regel litt gulp også, dersom det er noe som må gulpes opp. Hvis ikke, så kan jo det hjelpe litt.

Godt dere koser dere sammen :klemmer

Jo, også hvis du legger foreksempel en tynn pute under madrassen i hodeenden av sengen hans, slik at du hever den med 30 grader, så skal visstnok det hjelpe også. Leste det et sted på nettet, og gjorde det med S sin seng.

Så lenge han ikke sovner fra så raper han. Men han gulper uavhengig av om han har rapt. Og spesielt om kveldene. Sjeldent om dagen.. Rart. Men skal prøve det med puta :jepp:

Heihei benni! :)

Virker som om det går bare bra her! Så heldig du er som har en baby som nesten ikke gråter :jepp Her har vi ofte en del magevondt enten på ettermidagen eller akkurat når han skal legges. Varer som regel en time, men har hendt at det har vart i to timer. Det er litt slitsomt, men skal vel ikke klage. De som har kolikkbarn har det nok betydelig værre.

Du vet sikkert dette, men tenkte bare jeg skulle si det i fall du ikke vet det. Ang. det å få han av puppen, du sier du må rive han av? Det er jo veldig vondt..Hvis du forsiktig lirker lillefingeren din inn i munnen hans ved munnviken (hvis du ikke har lange negler da) så ødelegger du vakuumet han lager når han patter. Dermed får du han av uten at det blir riving og røsking. :)

Ja, vi er veldig heldige. Han har litt magevondter om kveldene han og nå, men det går veldig fort over heldigvis :) Jeg er veldig glad han ikke har kolikk.. Det måtte vært utrolig slitsomt ja..

Hehe, jeg river han ikke av bokstavlig talt da ;):ler: Men har prøvd med lillefingeren ja :jepp:

I tilfelle eg ikkje har sagt det, så er altså S kjempefin! :jepp Eg hugsar ikkje om eg har sagt det før :fnise

Ny overskrift på dagboka fikser du forresten ved å gå inn på første innlegget i dagboka og redigere det.

Skal prøve å halde meg oppdatert, men merker at eg har litt mindre tid å gjere det på no ;)

Hehe :D Tuusen takk. Selvfølgelig er han fin ;)

Ok, da får jeg gå å fikse på det da :D

Jeg har nesten gitt opp å prøve å holde meg oppdatert :ler: er veldig lite databruk på meg for tiden.. Så du har min hele og fulle forståelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :)

Det går veldig lang tid mellom hver gang jeg oppdaterer her inne nå ser jeg. Men har ikke hatt tilgang til internett de siste dagene heller, så derfor blir det litt vanskelig.

Lille S er fortsatt veldig snill. Han sover, spiser og bæsjer. Som babyer skal. Han liker best å sove på brystet hos noen, og får ofte panikk om vi legger han fra oss i vugga :ler: Han er litt bortskjemt. Men nå sover han godt i vugga si. Ellers sover han veldig godt i vogna si og.

På fredag blir han alt 4 uker og på søndag er han 1 mnd allerede. Det er helt sinnsykt hvor fort tiden har gått. Jeg blir nesten litt kvalm når jeg tenker på det. Lille babyen min blir så alt for fort stor. På mandag var vi på helsestasjonen for å vege han og, og det er ikke en liten gutt for å si det sånn. Når han ble født var han 3200 2 dager 3100 og på mandag 24 dager var han 4610. Så han får nok mat, lille bolla mi :hjerte:

Ellers har vi et lite smokkeproblem. Jobbes med å få han til å ta smokk. Han er så fæl til å bruke meg som smokk, og nå har han begynt å sutte litt på hånda si og. Så dette må vi bare få til, og til og med helsesøster sa jeg ikke måtte gi meg ;)

Nå skal jeg snart gå å få på meg noe klær før lille S våkner. Så får vi stelle han litt og gi han litt mat før vi skal spasere ned å handle litt. Senere skal vi på juleoppvisning for turn og trampett, så det blir koselig.

Pappaen dro foresten på jobb igjen i går. Syns utrolig synd på han. Det var nok ikke lett for han. Aller helst hadde han nok lyst til å bli hjemme sammen med oss, noe som er helt forståelig. Lillingen vår vil jo være dobbelt så stor når han kommer hjem igjen..

Håper alt er fint med dere alle :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at han er så snill og god! :) Vi sliter enda med mye magevondt på kveldene, vi. Noen kvelder er værre enn andre, men det er heldigvis ikke så ille at man kan kalle det kolikk. :)

Smokken er veldig grei å få til ja! Spesielt om de har stort sugebehov. :) Håper dere får det til. :jepp:

Du er bra tøff som blir alene uten barnefaren i noen uker nå. Det hadde ikke jeg taklet..Så du er tøff! :jepp:

Han spiser godt skjønner jeg :fnise: Lurer på hva gutten min veier nå..Men han er nok tyngre enn gutten din ja :jepp: Var jo 4500 gram eller noe sånt forrige mandag, så..Kraftig kar :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en vektøking! Ikke verst, ikke verst..

Kjedelig for typen å måtte dra på jobb igjen nå :( Håper dere klarer dere fint alene.

Lykke til med smokken :) S tar den innimellom, og koser seg med den. Men det er ikke alltid hun vil ha, men det er forsåvidt greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at han er så snill og god! : Vi sliter enda med mye magevondt på kveldene, vi. Noen kvelder er værre enn andre, men det er heldigvis ikke så ille at man kan kalle det kolikk. :

Smokken er veldig grei å få til ja! Spesielt om de har stort sugebehov. :) Håper dere får det til. :jepp

Du er bra tøff som blir alene uten barnefaren i noen uker nå. Det hadde ikke jeg taklet..Så du er tøff! :jepp

Han spiser godt skjønner jeg :fnise Lurer på hva gutten min veier nå..Men han er nok tyngre enn gutten din ja :jepp Var jo 4500 gram eller noe sånt forrige mandag, så..Kraftig kar :nigo

Han er veldig snill ja :) Men skal jo nevnes at han har sine dager han og da. Og begynt å tulle fælt på nettene av og til.

Smokken blir bedre og bedre, men fortsatt ikke helt i mål.. :P

Det ble litt tøffere en antatt. Men går veldig greit :jepp:

:fnise: det kan du si. Føler han henger i puppen til enhver tid. Liker å kose seg :ler: Men de små skal ha litt ekstra fett, og jo mer valker jo skjønnere er de ;) Hehe. Godt å ha litt å gå på.

Oi, for en vektøking! Ikke verst, ikke verst..

Kjedelig for typen å måtte dra på jobb igjen nå :( Håper dere klarer dere fint alene.

Lykke til med smokken :) S tar den innimellom, og koser seg med den. Men det er ikke alltid hun vil ha, men det er forsåvidt greit:)

Smokken er ikke et must her heller, men nå som han sutter på hendene så er det bedre med smokken. Kan liksom ikke kutte av han hånda når det er nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt tei :)

---> et ord som blir mye brukt om dagene :ler:

Tilværelsen som alenemor er litt tøffere en antatt. Det går veldig greit, men mamsen får ikke kledd seg eller noe om dagene :ler: Hadde småen kunne sovet i vugga si hadde det vært mye bedre. Men han skal helst såve på brystet hele tiden. Slitsomt. Så her sitter jeg, i pysjen enda :P S ligger i vogga si nå, for nå har jeg bestemt meg for at han skal lære seg å sove der. Våkner til hele tiden, så må støtt og stadig bort og vugge litt å synge. Satse på det bedrer seg etter noen dager.

Ikke skal han sove i si seng hell. Så han sover med meg. Helt greit for meg det da. Vi sovner som oftes under amming begge to.

Ellers er han veldig tett og hoster og nyser en del om dagene. Stakkars gullet. Å Føler han har økedøgn støtt og stadig.

Blitt litt urolig om nettene. Virker som han ikke helt vet hva han selv vil. Så har av og til noen lange våkenperioder rundt 4 tiden.

Koser oss gjør vi. Elsker den nye tilværelsen selv om jeg føler meg som en zombi om dagene :ler:

Håper alt er bra med dere alle :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åleinemamma er nok ingen dans på roser nei.. Eg er mykje åleine om dagane, for mannen er jo på jobb, og jobber ein del overtid. Av og til kjem han heim i 20-tida..det blir lange dagar åleine saman med ungen. Altså, eg kosar meg jo saman med han da såklart, men det er det med å kle på seg og få i seg mat og sånn..gå på do..hente post..sette i oppvaskmaskina.. Ikkje alltid så lett å få til :) Her ein dag åt ikkje eg frukost før kl 16, og det merka eg var litt lenge utan mat.. :)

Når kjem typen din heimatt? Rekk han jula? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Hei alle sammen, og god jul:)

Er for tiden uten datamaskin, derfor lite liv fra meg! Håper alt er fint med dere alle og at dere hadde en fin dag i går! Regner med at vi alle er enige om at vi har fått den dessidert beste julegaven i år! Småtrollene våre<3 vi koste oss hvertfall!!

Jeg og lille S har det veldig fint! Han er en snill gutt, men veldig kontaktavhengig, og lakenskrekk;) men vi jobber med saken! Pappaen er på sjøen enda, og kommer hjem rett over nyttår! Da er det flytting og barnedåp som står på plakaten:)

I dag er det enda mer julekos! Ha ei fortsatt fin jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul :klemmer:

Får håpe lakenskrekken gir seg snart. :) Er jo greit at dem klarer å sovne av seg selv, og da i egen seng. :)

Ha en fortsatt god jul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul :klemmer:

Får håpe lakenskrekken gir seg snart. :) Er jo greit at dem klarer å sovne av seg selv, og da i egen seng. :)

Ha en fortsatt god jul. :)

Det håper jeg og :) Vi får gå bedre inn for det etter at vi har flyttet, neste helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, dette blir bare verre og verre :P Ikke så mye skriving fra min side.

Alt er fint her. Tuller fortsatt om kveldene, men ellers blid og fornøyd :jepp::hjerte:

I kveld skal vi kose oss med kalkun hos mine foreldre, slite ut sofaen og ta livet med ro :) Sånn vi liker det aller best ;)

Satse på å komme sterkere tilbake neste år :) Neste uke får vi pappsen hjem, og torsdag får vi nyklene til huset og den 15 er det dåp. Så vi har hendene fulle i dagene som kommer. Oppdaterer dere en eller annen gang, når kan jeg vist ikke love ;P :ler:

Håper alt er bra med dere alle :)

Ønsker dere et riktig godt nyttår i samme slengen :) Må dere kose dere, og håper 2012 blir et bra år for dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...