Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Fremhevede innlegg

Gjest Jessica-Oslo
Skrevet

Da skriver man "jeg laget disse fra Trines matblogg" og legger ved link. Om folk skryter på seg pene kanelsnurrer gir jeg i grunnen ganske blaffen i. Men deling av opphavsbeskyttet materiale (som fotografier) uten kreditering og når det deles på en sånn måte at det kan oppfattes som ens eget er bare ikke greit, enten det var intensjonelt eller ikke.

Skjønner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

gulrotkake idag :danse:

Endret av PappaBetaler
Skrevet

Laget årets første kopp med peppermint white mokka.

Skrevet

Sjokolademuffins, brente mandler og fløtekarameller. :)

• Liker 1
Skrevet

I dag har jeg laget surkål + 3 økologisk focaccia med nøtter og frø

• Liker 1
Skrevet

Croissanter. :biggrin:

Naam, er det med fyll?

Uten fyll denne gangen. Tror jeg skal prøve noen med et sjokoladefyll av noe slag neste gang. (Usikker på om det er forsvarlig - slike ting forsvinner farlig fort :ler: )
Skrevet

*hjemmelaget vaniljeis

*kransekakestenger

*sjokoladetrøfler

....det var igår.

Nå har jeg deig til rundstykker til heving.

Skrevet

*hjemmelaget vaniljeis

*kransekakestenger

*sjokoladetrøfler

....det var igår.

Nå har jeg deig til rundstykker til heving.

Naaam, bruker du ismaskin til å lage vaniljeis?

Skrevet

Budapestrull som jeg har tenkt å fylle med bringebærkrem før servering.

Skrevet

Loff og grovbrød. Mannen tok de ut for tidlig, så måtte sette de inn igjen etter et kvarter eller noe. Da var ovnen ganske kald. Kjenner jeg er spent på om de ble ok.

Skrevet

Kongsvold-kjeks Enkle og gode havrekjeks, blir ikke julefrokost uten!

Enkle og gode havrekjeks høres bra ut, men hva er havremarg? Og hvor tynt er ikke helt tynt? Merket at jeg manglet litt for å klare den oppskriften :ler:

Skrevet

Enkle og gode havrekjeks høres bra ut, men hva er havremarg? Og hvor tynt er ikke helt tynt? Merket at jeg manglet litt for å klare den oppskriften :ler:

Ah. Jeg lærte å lage dem da jeg jobba på fjellstua på Kongsvold, så jeg har liksom aldri sett på annet enn målene i den oppskriften. :ler: Pleier å kjevle dem ut til en 3-4 mm tykkelse. :) Da tar det omtrent 10 min å steke i min ovn. Også bruker jeg halve mengden melk, da blir de sprøere! Må jobbe litt mer for å få deigen til å henge sammen, men det går.

Havremarg er det ca en million navn på, og det er fortsatt ganske vanskelig å finne. :ler: det er, som navnet hinter til, margen/det innerste i havrekornet. Har også sett det bli kalt havremarv, men varianter av "hel havre" og "avskallet havre" er vanligst. I Sverige heter det "nakenhavre". *sjarmert* Fås kjøpt på helsekost, om de ikke har hender det de kan bestille for deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...