Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fine scones. Hadde ikke melk, så byttet dette ut med 2 dl matfløte, som igjen smakte veldig godt!

Ingredienser:

6 dl mel

2 egg

2 dl matfløte

1 ts salt

1 ss sukker

1 ts bakepulver

4 ss smeltet smør

Blandet det tørre sammen først, og så tilsatte jeg resten.

Ble stekt på 225 grader i 12 minutter.

Enkel, og god kveldsmat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du oppskrift eller fremgangsmåte? Hvordan få fyllet inni?:)

Tenkte du på vaniljeknutene?

Kjevler deigen til et rektangel, smører på vaniljekrem (masse!) og strør på rosiner. Ruller sammen og deler i emner (altså så langt likt som kanelsnurrer). Emnene dras ut og knytes til en knute. Den delen er fryktelig grisete...

Ellers, i forrige uke bakte jeg Snickers cheesecake. Oppskrift etter han svenske konditoren som har skrevet United States of Cake (husker ikke navnet hans akkurat nå..) Kaka ble i alle fall kjempegod, og proppfull av kalorier.

Skrevet

Grove rundstykker, som vanlig.

Skrevet

Tenkte du på vaniljeknutene?

Kjevler deigen til et rektangel, smører på vaniljekrem (masse!) og strør på rosiner. Ruller sammen og deler i emner (altså så langt likt som kanelsnurrer). Emnene dras ut og knytes til en knute. Den delen er fryktelig grisete...

Du trenger ikke rulle sammen og så dra ut.

Jeg pleier å kjevle ut til rektangel, smøre halvparten med fyll og brette resten over. Så skjærer jeg striper, tvinner litt og knyter. Med vaniljekrem blir det jo klin uansett, men jeg syns min måte virker enklere enn å rulle først.

Funker bra med makronfyll, smør/sukker/kanel eller syltetøy også

Skrevet

Gulrotkake med topping tilsatt appelsinsaft.

Skrevet

Har Apple cinnamon pull apart bread i ovnen nå. Innmari spent! (særlig siden brødformen min nok var i minste laget og deigen allerede etter 5 minutter trua med å rømme og slå seg til i bunn av ovnen :fnise: ) (hurra for aluminiumsfolie!)

Skrevet

Du trenger ikke rulle sammen og så dra ut.

Jeg pleier å kjevle ut til rektangel, smøre halvparten med fyll og brette resten over. Så skjærer jeg striper, tvinner litt og knyter. Med vaniljekrem blir det jo klin uansett, men jeg syns min måte virker enklere enn å rulle først.

Funker bra med makronfyll, smør/sukker/kanel eller syltetøy også

Så sant! Har ikke tenkt over det en gang :ler: Er jo ikke noe poeng å rulle sammen først.. Takk for tips!

Typisk meg å gjøre ting komplisert!

Skrevet

Stekte vafler i morges..... frokost på senga på farsdagen :)

Skrevet

Gulrotkake fra R.O.O.M. Veldig spent, den ser hvertfall veldig god ut. Oppskrift fra detsoteliv.no

Skrevet

Cinnamon roll cheesecake

Skrevet (endret)

Noe meget godt og enkelt: fine rundstykker med cottage cheese. Cottage cheese gjør baksten så satig og god :laugh:

Endret av veraa94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...