Gjest gloria Skrevet 6. november 2014 #1661 Skrevet 6. november 2014 Fine scones. Hadde ikke melk, så byttet dette ut med 2 dl matfløte, som igjen smakte veldig godt! Ingredienser: 6 dl mel 2 egg 2 dl matfløte 1 ts salt 1 ss sukker 1 ts bakepulver 4 ss smeltet smør Blandet det tørre sammen først, og så tilsatte jeg resten. Ble stekt på 225 grader i 12 minutter. Enkel, og god kveldsmat!
Edie Skrevet 6. november 2014 #1662 Skrevet 6. november 2014 Har du oppskrift eller fremgangsmåte? Hvordan få fyllet inni? Tenkte du på vaniljeknutene? Kjevler deigen til et rektangel, smører på vaniljekrem (masse!) og strør på rosiner. Ruller sammen og deler i emner (altså så langt likt som kanelsnurrer). Emnene dras ut og knytes til en knute. Den delen er fryktelig grisete... Ellers, i forrige uke bakte jeg Snickers cheesecake. Oppskrift etter han svenske konditoren som har skrevet United States of Cake (husker ikke navnet hans akkurat nå..) Kaka ble i alle fall kjempegod, og proppfull av kalorier.
Kvist Skrevet 7. november 2014 #1668 Skrevet 7. november 2014 Tenkte du på vaniljeknutene? Kjevler deigen til et rektangel, smører på vaniljekrem (masse!) og strør på rosiner. Ruller sammen og deler i emner (altså så langt likt som kanelsnurrer). Emnene dras ut og knytes til en knute. Den delen er fryktelig grisete... Du trenger ikke rulle sammen og så dra ut. Jeg pleier å kjevle ut til rektangel, smøre halvparten med fyll og brette resten over. Så skjærer jeg striper, tvinner litt og knyter. Med vaniljekrem blir det jo klin uansett, men jeg syns min måte virker enklere enn å rulle først. Funker bra med makronfyll, smør/sukker/kanel eller syltetøy også
hjertesukka Skrevet 8. november 2014 #1670 Skrevet 8. november 2014 Gulrotkake med topping tilsatt appelsinsaft.
Pingting Skrevet 8. november 2014 #1671 Skrevet 8. november 2014 Har Apple cinnamon pull apart bread i ovnen nå. Innmari spent! (særlig siden brødformen min nok var i minste laget og deigen allerede etter 5 minutter trua med å rømme og slå seg til i bunn av ovnen ) (hurra for aluminiumsfolie!)
Edie Skrevet 8. november 2014 #1672 Skrevet 8. november 2014 Du trenger ikke rulle sammen og så dra ut. Jeg pleier å kjevle ut til rektangel, smøre halvparten med fyll og brette resten over. Så skjærer jeg striper, tvinner litt og knyter. Med vaniljekrem blir det jo klin uansett, men jeg syns min måte virker enklere enn å rulle først. Funker bra med makronfyll, smør/sukker/kanel eller syltetøy også Så sant! Har ikke tenkt over det en gang Er jo ikke noe poeng å rulle sammen først.. Takk for tips! Typisk meg å gjøre ting komplisert!
Gjest Nosoul Skrevet 8. november 2014 #1674 Skrevet 8. november 2014 Brente mandler til fattern, kjekk farsdagsgave
skruf Skrevet 9. november 2014 #1676 Skrevet 9. november 2014 Stekte vafler i morges..... frokost på senga på farsdagen
Gjest Doh Skrevet 9. november 2014 #1677 Skrevet 9. november 2014 Gulrotkake fra R.O.O.M. Veldig spent, den ser hvertfall veldig god ut. Oppskrift fra detsoteliv.no
veraa94 Skrevet 9. november 2014 #1679 Skrevet 9. november 2014 (endret) Noe meget godt og enkelt: fine rundstykker med cottage cheese. Cottage cheese gjør baksten så satig og god Endret 9. november 2014 av veraa94
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå