Gå til innhold

Jeg ble frisk fra ME


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest strykebrett

Å han produserer i vei, problemet er at han blir motarbeidet av legemiddelindustrien. Sier seg selv.

Jeg vil bare påpeke, han samarbeider med medisinske leger når han behandler. Pasienter som er hos han blir tett fulgt opp med blodprøver og tester underveis, slik at dette så absolutt gjøres forsvarlig. Ingen mikroskpister utdannet av han forteller sine pasienter at de skal slutte å ta livsviktige medisiner. Ingen.

Jeg syns ikke det sier seg selv at legemiddeindustrien motarbeider han. Dersom han har en seriøs forskningsrapport med tilstrekkelig metode og gjennomføring ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få den publisert i et vitenskapelig tidsskrift. Vi er mange som er veldig nysgjerrige på hvordan salt og vannrensing skal beskytte mot radioaktiv stråling, så en skikkelig rapport på dette er mer en velkommen.

Hva som skjer på helsefarmen til denne mannen har jeg liten innskt i, men de selgerne han har rundt omkring har faktisk ikke mer enn et 14 dagers kurs, de hevder å kunne se hvilken ph blod har gjennom mikroskop (noe ingen medisinere helt skjønner hvordan skal være mulig), og forteller deg at du har en rekke med plager som bør kureres med young-produkter.

Å si at man ikke kan framskaffe dokumentasjon oga motarbeiding av legemiddeindustrien er rett og slett ikke godt nok for noen som først forteller deg at du er syk, og deretter skal skal selge deg kuren for "sykdommen". Jeg skjønner heller ikke på hvilken måte legemiddelindustrien skulle kunne sørge for at en seriøs forskningsrapport ikke får bli publisert i noe vitenskepelig tidsskrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legemiddelindustri uten medisiner? Hvor skal Big Pharma da få pengene sine fra?

Det er jo fortsatt medisiner om det går gjennom prosedyrer og selges som det?

Ånei vent, de må ha demonstrert effekt. My bad.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere, men jeg kan ikke se at det er et argument overhode? At noen leger opptrer uvettig gjør det da ikke mer forsvarlig for andre å gjøre det samme - og da med langt mindre kunnskap og begrunnelse bak valgene sine? Det gir vel heller grunn til å kritisere begge to, i stedet for å peke på den andre som motargument? Eller?

Anekdoter er og blir et elendig grunnlag for å vurdere hvor effektiv en behandling er. Det er kjempefint at du og kompisen din ble friske, men når alt man har er en historie, er det umulig å slå fast at det faktisk var akkurat den behandlingen som førte til forbedring. Kanskje var det kostholdsomlegging? Mange sykdommer går også i naturlige sykluser (verre - bedre - verre - bedre) eller kan gå over av seg selv, kanskje sammenfalt behandlingen med en slik naturlig variasjon. Man skal heller ikke undervurderer det psykiske: håp, omsorg og det å få hjelp kan gjøre MYE i forhold til fysiske symptomer. Eller man tror man har blitt bedre. Eller det var faktisk behandlingen. Det er en grunn til at nye legemidler testes på hundrevis av personer og i forhold til et placebo, og det er for å utelukke slikt.

Har du noe saklig å kommentere i forhold til de medisinske og biologiske apektene her, eller hang du deg opp i den ene, lille tingen du klarte å kritisere?

Flere? Det er ikke så reint få liv legemiddelindustrien har på samvittigheten. Feilbehandling alene tar livet av flere enn hva aids, kreft, bilulykker osv bare i usa. Det er MANGE liv på samvittigheten det.

Det er jo ikke snakk om fysiske symptomer som går vekk, men hele sykdommen. Du får bare kalle det placebo, men man kan ikke "håpe seg frisk" fra Chrons og kreft. Her kan man faktisk dokumentere.

Jeg kan kritisere legemiddelindustrien til jeg blir blå i trynet, men det vil jo neppe ha noe for seg i et forum her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fortsatt medisiner om det går gjennom prosedyrer og selges som det?

Ånei vent, de må ha demonstrert effekt. My bad.

Hvor mye tror du Big Pharma tjener? Det er en billion-industri! Hvis alle var friske og aldri "trengte" medisiner, hva skjer med Big Pharma da tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kritisere legemiddelindustrien til jeg blir blå i trynet, men det vil jo neppe ha noe for seg i et forum her.

Nei det har det ikke, men det er pga hvordan du går frem i denne debatten. Jeg har allerede sagt at det er viktig å være kritisk til legemiddelindustrien. Jeg har lagt ut link til en blogg skrevet av en lege som har et veldig balansert syn på dette, og som også retter et par spark til sin egen bransje. Det overser du. Jeg kunne jo også spurt deg om hvor mange liv moderne medisin redder årlig i forhold til alternativ behandling?

Og det har heller ingen ting med trådens emne å gjøre! Diskusjonen var tarmskylling, Robert O. Young og blodanalyse. Jeg og Strykebrett har lagt ut en masse argumenter MOT dette. Du overser alle disse, og velger heller å gå til angrep på noe helt annet. Det blir litt som å nekte å diskutere opprørene i Egypt fordi det Saddam Hussein gjorde var enda verre. Det er en fryktelig ufin argumentasjonsteknikk, og gjør også at hele diskusjonen sporer av.

Kan man dokumentere så kan man vel også vise denne dokumentasjonen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har det ikke, men det er pga hvordan du går frem i denne debatten. Jeg har allerede sagt at det er viktig å være kritisk til legemiddelindustrien. Jeg har lagt ut link til en blogg skrevet av en lege som har et veldig balansert syn på dette, og som også retter et par spark til sin egen bransje. Det overser du. Jeg kunne jo også spurt deg om hvor mange liv moderne medisin redder årlig i forhold til alternativ behandling?

Og det har heller ingen ting med trådens emne å gjøre! Diskusjonen var tarmskylling, Robert O. Young og blodanalyse. Jeg og Strykebrett har lagt ut en masse argumenter MOT dette. Du overser alle disse, og velger heller å gå til angrep på noe helt annet. Det blir litt som å nekte å diskutere opprørene i Egypt fordi det Saddam Hussein gjorde var enda verre. Det er en fryktelig ufin argumentasjonsteknikk, og gjør også at hele diskusjonen sporer av.

Kan man dokumentere så kan man vel også vise denne dokumentasjonen?

Redder liv? Du mener holder oss " i livet" med medisiner?

Nei det har ikke noe med trådens emne å gjøre, jeg forklarte om mitt syn med tarmskylling og hvorfor, også fikk jeg bare beskjed om at jeg tok feil. For jeg, og alle andre som har vært i behandling av Dr Young, vi er bare anekdoter, derfor så har vi ingenting vi skulle ha sagt.

Nei, jeg kan ikke dokumenter at tarmskylling virker mot noe som helst, annet enn at jeg er frisk fra ME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grtulerer, så kjekt! Jeg driver selv og leser boken nå, og står i startgroppen til å begynne. Da er det veldig motiverende å lese om deg, for jeg ser det er store omlegginger jeg må til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan kontakte deg på Mail evt for å spørre litt? Vet ikke helt hvor jeg starter med dette. Har begynt med å spise masse grønnsaker, og kuttet ut en del matvarer, men ønsker å legge helt om, da jeg trenger bedring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan kontakte deg på Mail evt for å spørre litt? Vet ikke helt hvor jeg starter med dette. Har begynt med å spise masse grønnsaker, og kuttet ut en del matvarer, men ønsker å legge helt om, da jeg trenger bedring:)

Du kan selvsagt kontakte på meg på mail, jeg vil gjerne hjelpe deg og andre med dette!

E-postadresse fjernet. Kråkesaks.

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Dette er dessverre svindel. Han er ikke utdannet lege en gang, om jeg husker riktig.

Når dere skal prøve noe nytt, uansett hva det er, gå til google og søk på fenomenet + dokumentasjon eller noe i den dur. Da får dere lese den skeptiske siden og kan spare dere selv for penger, tid, arbeid osv.

Her blir det diskutert

En lege's opplevelse med Youngs teori (pdf)

Tiltalt for ulovlige og uprofesjonelle handlinger, samt at mangelen på legeutdanning gjør det ulovlig for han ta blodprøver

Om dette ikke er nok, så gjør mer research på eget initiativ. Bruk hodet! Husk at for hver "mirakelhistorie" er det mange, mange som ikke blir friske. "Miraklene" har nok andre grunner.

Du kan risikere å bli verre, alt etter hva du lider av.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Ja det er dyrt å være syk.

Før så var det lysterapi i England til 15.000kr (og alle miraklehistoriene...hmm, av en eller annen grunn så ble de aller fleste syke igjen ETTER at Allers hadde klart å suge tak i gladhistorien)

Nå er det er en tur til USA.

Også hjelper det mot ALT. Wow...hvorfor er ikke denne mannen blitt verdenskjent? Fått nobelpris? Og hvorfor er ikke da alle mennesker med lidelser, friske?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltausa

Har han ETT liv på samvittigheten? Hvor mange liv har legemiddelindustrien på samvittigheten tror du? Innerlight og Dr Young har ingenting med hverandre å gjøre. Stavanger aftenblad har vært ute etter Dr Young fra dag 1, og er ikke en gang interessert i å trykke historien til kompisen min som reddet livet sitt (Chrons) ved hjelp av Dr Young.

Jeg har selv Crohns, og lurer på hvordan Dr Young reddet livet til din kompis.

Så vidt jeg vet (etter å ha levd med sykdommen i 32 år), er Crohns en tung diagnose, men den er ikke dødelig...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv Crohns, og lurer på hvordan Dr Young reddet livet til din kompis.

Så vidt jeg vet (etter å ha levd med sykdommen i 32 år), er Crohns en tung diagnose, men den er ikke dødelig...

Vel, han var ihjel-medisinert som følge av Crohns. Selv om at en diagnose i seg selv ikke nødvendigvis trenger å være livstruende, så kan diagnosen sammen med sterke medikamenter over lang tids bruk. Noen dør faktisk av Crohns, selv om det er veldig sjeldent.

Det er overhodet ikke nødvendig å reise til USA for å få behandling, man kan oppsøke en mikroskopist utdannet av Dr Young og ta en blodanalyse, også er faktisk resten av jobben 100% din egen, med mindre du ønsker hjelp til å gjennomføre det.

Min venn gjorde nettopp dette, og er i dag 100% medisinfri og frisk.

Dette er overhodet ikke svindel, du kan gjøre alt på egenhånd (selv om det kanskje vil ta litt lenger tid), og den eneste som tjener penger på dét, er butikken som selger grønnsakene du kjøper ;)

For all del, folk må få lov å tro/synes det er svindel, men når man ikke har snev av kunnskap om biologien og forskningen til Dr Young, så syns jeg man skal være litt mer ydmyk.

Selvsagt blir man ikke sykere av å gjøre dette, hvordan i all verden kan tilstanden bli mer alvorlig av å følge programmet? Dere som tydeligvis kan programmet så godt, forklar!

Ja, man kan bli helsikes dårlig når kroppen skiller ut avfallsstoffer som har ligget i kroppen i årevis, men det er da ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, folk må få lov å tro/synes det er svindel, men når man ikke har snev av kunnskap om biologien og forskningen til Dr Young, så syns jeg man skal være litt mer ydmyk.

Selvsagt blir man ikke sykere av å gjøre dette, hvordan i all verden kan tilstanden bli mer alvorlig av å følge programmet? Dere som tydeligvis kan programmet så godt, forklar!

Ja, man kan bli helsikes dårlig når kroppen skiller ut avfallsstoffer som har ligget i kroppen i årevis, men det er da ikke farlig.

Men kjære deg. Forstår du hva jeg sier i følgende setning? Inget av hans forskning er publisert, og publisert blir kun det som faktisk har oppfylt diverse kriterier,testing, resultater på mange, mange testsubjekt.

Så kan du gi oss link til en av hans vitenskapelige tester? Hvis ikke så skyter du jo deg selv i foten. Da tror jeg ikke du helt vet hva forskning betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dyrt å være syk.

Før så var det lysterapi i England til 15.000kr (og alle miraklehistoriene...hmm, av en eller annen grunn så ble de aller fleste syke igjen ETTER at Allers hadde klart å suge tak i gladhistorien)

Nå er det er en tur til USA.

Også hjelper det mot ALT. Wow...hvorfor er ikke denne mannen blitt verdenskjent? Fått nobelpris? Og hvorfor er ikke da alle mennesker med lidelser, friske?

Mannen er veldig kjent, og ja, han brude fått nobelpris for lengst. Men som jeg har nevnt før, hva skjer med legemiddelindustrien hvis alle var friske??? GJETT!

De blir ikke friske fordi de proppes full av medisiner og har en livsstil som gjør at kroppen er overforsura! Gjør de noe med DET og følger programmet, så blir de friske.

Sett deg inn i biologien, kontakt tidligere pasienter av han, gjør noe mer enn å google i 2 minutter før du dømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men kjære deg. Forstår du hva jeg sier i følgende setning? Inget av hans forskning er publisert, og publisert blir kun det som faktisk har oppfylt diverse kriterier,testing, resultater på mange, mange testsubjekt.

Så kan du gi oss link til en av hans vitenskapelige tester? Hvis ikke så skyter du jo deg selv i foten. Da tror jeg ikke du helt vet hva forskning betyr.

Og som jeg har sagt flere ganger, så blir han motarbeidet av legemiddelindustrien. Da jeg var i San Diego så jobbet det en medisinsk lege der, hvordan kan det ha seg hvis det han driver med er så ulovlig og farlig?

http://articlesofhealth.blogspot.com/

Jeg foreslår også at du tar kontakt direkte med han og sier du er interessert å få dokumentasjon hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mailadressen din ble fjernet.. Hvordan får jeg kontakt med deg da? Dette er spennende!

Fortell meg brukernavnet ditt, så sender jeg deg en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som jeg har sagt flere ganger, så blir han motarbeidet av legemiddelindustrien. Da jeg var i San Diego så jobbet det en medisinsk lege der, hvordan kan det ha seg hvis det han driver med er så ulovlig og farlig?

http://articlesofhealth.blogspot.com/

Jeg foreslår også at du tar kontakt direkte med han og sier du er interessert å få dokumentasjon hvis du trenger det.

Hvis han faktisk har gjort noe ordentlig forskning med resultater så antar jeg at han hadde lagt ut disse på bloggen sin... Om man får positivite resultater så promoterer man selvfølgelig arbeidet sitt,og viser frem resultatene fra den vitenskapelige undersøkelsen.

Du vet vel også at det finnes mange ulumskheter i industrien? Selv om man er lege betyr ikke det at man ikke kan finne på noe lugubert, det hører vil da mye om. Kredibilitet via et navn, kun til en viss grad, men ikke lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...