Gå til innhold

- I Juni får vi valpen våres! Noen fler som har erfaring med denne rasen?


Gjest anygirl

Anbefalte innlegg

Gjest anygirl

Endelig fant vi den hunden vi ville ha.

Det blir en Staffordshire Bull Terrier, ei lita tispe.

Å hvor vi gleder oss! :biggrin:

Er det noen som har Staffordshire ? Hva synes dere om hunden ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engelsk staffie?

Har ikke selv men kjenner flere som har og de er helt nydelige, herlig lynne på de jeg kjenner....

Vil ha selv etterhvert også...

De er såklart også veldig sta bikkjer, litt terrier, utfordrer.

Må være på korrigere dem slik at de ikke glemmer hvor grensa går, en påminnelse innimellom f.eks en slags oppfriskning.

Og de elsker å utfordres, lete etter godbiter, lære seg triks for godbiter osv... ene hunden stilte seg opp såfort kamera kom frem.... rene modellhunden.

Gled deg! Skulle ønske det var jeg som fikk valp i juni...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anygirl

Engelsk staffie?

Har ikke selv men kjenner flere som har og de er helt nydelige, herlig lynne på de jeg kjenner....

Vil ha selv etterhvert også...

De er såklart også veldig sta bikkjer, litt terrier, utfordrer.

Må være på korrigere dem slik at de ikke glemmer hvor grensa går, en påminnelse innimellom f.eks en slags oppfriskning.

Og de elsker å utfordres, lete etter godbiter, lære seg triks for godbiter osv... ene hunden stilte seg opp såfort kamera kom frem.... rene modellhunden.

Gled deg! Skulle ønske det var jeg som fikk valp i juni...

Japp, Engelsk Staffie! :D

Å jeg gleder meg vilt til vi får henne! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

SBT heter ikke Engelsk Staffordshire Bull Terrier, men bare Staffordshire bull terrier. Staffordshire er i england, hvor rasen stammer fra. Blir som å kalle Norsk elghund for Norsk Trøndersk elghund hvis den første elghunden var fra Trøndelang . :)

Endret av Canis lupus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anygirl

SBT heter ikke Engelsk Staffordshire Bull Terrier, men bare Staffordshire bull terrier. Staffordshire er i england, hvor rasen stammer fra. Blir som å kalle Norsk elghund for Norsk Trøndersk elghund hvis den første elghunden var fra Trøndelang . :)

Hadde det vært Amerikansk Staffe hadde det blitt Amstaff, noe som ikke er lovlig i Norge.

Så det er nok Engelsk ja, men det er jo INGEN som sir : Ååh, har du engelsk staffe? Blir akkuratt som om å spørre om du har bukse på deg. :P Amstaff er ikke lovlig, men det finnes de som ikke vet at Amstaffen er ulovlig. Så det er jo lov å spørre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Canis lupus

Hadde det vært Amerikansk Staffe hadde det blitt Amstaff, noe som ikke er lovlig i Norge.

Så det er nok Engelsk ja, men det er jo INGEN som sir : Ååh, har du engelsk staffe? Blir akkuratt som om å spørre om du har bukse på deg. :P Amstaff er ikke lovlig, men det finnes de som ikke vet at Amstaffen er ulovlig. Så det er jo lov å spørre :P

Hvor har jeg nevnt Amstaff? :ler:

Amstaff blir andeledes ettersom at det er den amerikanske versonen av Staffordshire bull terrier. På en enkel måte :) Vanlig staff heter ikke engelsk staff, men amstaff heter jo amerikansk staff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anygirl

Hvor har jeg nevnt Amstaff? :ler:

Amstaff blir andeledes ettersom at det er den amerikanske versonen av Staffordshire bull terrier. På en enkel måte :) Vanlig staff heter ikke engelsk staff, men amstaff heter jo amerikansk staff.

Jeg vet jo det, jeg bare resulterte svare ditt.

Siden det var en som spurte om det var engelske staffe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Jeg vet jo det, jeg bare resulterte svare ditt.

Siden det var en som spurte om det var engelske staffe :P

Sånn sett ja. Skjønte bare ikke hvorfor du plutselig dro inn en annen rase. :)

Men gratulerer med valp btw :) Husk å sosialisere bikkja som bare det med stødige, trygge voksne hunder av begge kjønn og alle raser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anygirl

Sånn sett ja. Skjønte bare ikke hvorfor du plutselig dro inn en annen rase. :)

Men gratulerer med valp btw :) Husk å sosialisere bikkja som bare det med stødige, trygge voksne hunder av begge kjønn og alle raser. :)

Hehe ;)

Ja, vi får valpen i Juni, da den blir leveringsklar da, valpene ble født søndags morran :) Å jeg gleder meg, har hørt mye om at dette er smarte hunder som vet å bruke hue om det får mye hjernetrim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Hehe ;)

Ja, vi får valpen i Juni, da den blir leveringsklar da, valpene ble født søndags morran :) Å jeg gleder meg, har hørt mye om at dette er smarte hunder som vet å bruke hue om det får mye hjernetrim :)

De er smarte ja, men jævlig sta :) Mange foretrekker lek som belønning framfor godis, mange som sliter med å trene dem når de gir gobit som belønning, men bytter de det ut med en ball eller en kong med tau, er fort motivasjonen på topp :)

Har dere navn til jenta? og hvilken farge og oppdretter? Send gjerne PM om du ikke vil ta oppdretter her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anygirl

De er smarte ja, men jævlig sta :) Mange foretrekker lek som belønning framfor godis, mange som sliter med å trene dem når de gir gobit som belønning, men bytter de det ut med en ball eller en kong med tau, er fort motivasjonen på topp :)

Har dere navn til jenta? og hvilken farge og oppdretter? Send gjerne PM om du ikke vil ta oppdretter her. :)

Såpass, ja jeg kjenner han som eier hunden og valpene. Han har to Staffer selv, og er en god kompis av meg :)

Nei, navnet er ikke bestemt ennå, men vi tenker ut noen råtøffe navn da, å vi bestemmer oss ikke for navn før vi får valgt ut valpen vår. Da han som eier hannhunden ( altså faren ) får velgt ut sin valp :) Så når det er gjort kan vi begynne å velge valp :)

Moren er svart brun og hvit på brystet, noe lignende denne : ( Staffe

Og faren er brun tigerstripete. Fant ikke noe bilde men er nydelig! Så dette er en god blanding!

Jeg legger ikke ut bilde av foreldrene i tilfelle jeg ikke får tillatelse av eiern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har staffe, og hun er simpelthen nydelig! :) Kosete, lekete, supersta, men samtidig lydig, og lærevillig.

Jeg ser du har fått en del svar her, så jeg skriver ikke noe særlig mer enn at det er viktig å sosialisere dem mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anygirl

Jeg har staffe, og hun er simpelthen nydelig! :) Kosete, lekete, supersta, men samtidig lydig, og lærevillig.

Jeg ser du har fått en del svar her, så jeg skriver ikke noe særlig mer enn at det er viktig å sosialisere dem mye!

Takk for svar likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Elyssa

Vi har en nå litt over 4 mnd gammel staffegutt og vi er så fornøyde som vi overhode kan bli.

Den er litt sta, men så lenge du er konsekvent, lærer den fort og den er veldig smart så den tar ting med en gang. (Gikk ca.2 min. før den fant ut hvordan den kom inn i skoskapet - skyvedørsgarderobe)

Han er allerede nesten helt husren og kan kommandoer som sitt, dekk, gi labb og 'værsågo' (at han ikke spiser uten lov)

Vi har ikke hatt noen problemer med andre hunder eller mennesker, annet enn at han kan bli litt ivrig ovenfor hunder som ikke er så interessert i å leke.

Han er en god menneskekjenner og behandler f.eks. mannen min og min gamle, skrøpelige bestemor veldig forskjellig.

Hvis jeg er lei meg kommer han gående og legger seg helt inntil meg for å trøste. Gråter jeg så vil han slikke meg i øynene :fnise:

Nydelige gutten vår.. :hjerte: Gratulerer med verdens beste familiehund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallskjønne hunder. :rodmer:

Naboen har to stk som jeg digget, helt til de bet i stykker en border collie og eierens brødre. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...