Gjest spavalica Skrevet 3. april 2011 #61 Skrevet 3. april 2011 Ja, jeg vet det Men det kan gå for langt. Og det er slitsomt for oss mannfolk. Stakkars mannfolk Det må være fælt å leve med sånne damer
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #62 Skrevet 3. april 2011 Stakkars mannfolk Det må være fælt å leve med sånne damer Selvfølgelig er det slitsomt med damer som er avhengig av mye oppmerksomhet og komplimenter. For mye og for lite, skjemmer alt.
YouJewel Skrevet 3. april 2011 #63 Skrevet 3. april 2011 hehe Nei, men jeg tror ikke at kvinner har godt av å få for mye komplimenter. Slikt blir man nemlig fort bortskjemt og kravstor av. Meg som ble AB over Er gjevnt over få som suger det til seg som svamper og blir oppsvulma egobeist utav å høre noen oppmuntrende ord. Men du vil gjerneitillegg kontrollere graden av oppmunterhet?
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #64 Skrevet 3. april 2011 Meg som ble AB over Er gjevnt over få som suger det til seg som svamper og blir oppsvulma egobeist utav å høre noen oppmuntrende ord. Men du vil gjerneitillegg kontrollere graden av oppmunterhet? Det må finnes en balanse. Som betyr at det ikke er feil å få høre noen oppmuntrende ord, men det skal ikke være et krav. Som medfører at man går til andre for å få høre det. Da er man avhengig. Som ikke er sunt for noen.
Gjest MrsTux Skrevet 3. april 2011 #65 Skrevet 3. april 2011 Nei, jeg er selvfølgelig ikke avhengig, og beskjeden som jeg er, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal håndtere komplimenter. For det meste tror jeg på det når noe sier noe pent til meg, prøver i hvert fall å ta det til meg, men jeg har et realistisk syn på meg selv, og tror selvsagt ikke på alt
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #66 Skrevet 3. april 2011 Men hvorfor må en komplimentere utseende på folk, hele tida? Gjør ingen i omgangskretsen deres eksepsjonelle ting? Gjør ingen rundt dere noe bra? Å si til ei jente at hun er deilig, kan vel knapt regnes som et kompliment. Det er da mer flørt - eller desperansa. Å, anerkjenne at samme jenta fikk valuta for pengene hos frisøren, eller røpe at ting og tang gjør henne vel ansett på arbeidsplassen - da er vi over i komplimentenes verden. Det blir aldri feil å fortelle folk at de blir verdsatt og at deres dyktighet blir lagt merke til. 1
YouJewel Skrevet 3. april 2011 #67 Skrevet 3. april 2011 Er man avhengig av komplimenter tyder det på større underliggende issues etter min mening.
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #68 Skrevet 3. april 2011 Mer enn ett kompliment!??? Ja, du vet vel hva jeg bruker å si om kravstore kvinnfolk hehe Skrev jeg ett, som i antall? Eller skrev jeg et som i et kompliment dvs. ikke antall? Jeg skulle kanskje skrevet at det skal mer enn kompliment til for å komme i buksa mi, men det kan vel vris til noe negativt om kravstore kvinnfolk det også tenker jeg.
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #69 Skrevet 3. april 2011 Men hvorfor må en komplimentere utseende på folk, hele tida? Gjør ingen i omgangskretsen deres eksepsjonelle ting? Gjør ingen rundt dere noe bra? Å si til ei jente at hun er deilig, kan vel knapt regnes som et kompliment. Det er da mer flørt - eller desperansa. Å, anerkjenne at samme jenta fikk valuta for pengene hos frisøren, eller røpe at ting og tang gjør henne vel ansett på arbeidsplassen - da er vi over i komplimentenes verden. Det blir aldri feil å fortelle folk at de blir verdsatt og at deres dyktighet blir lagt merke til. Akkurat, det er mye mer enn utseende å gi komplimenter for.
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #70 Skrevet 3. april 2011 Er man avhengig av komplimenter tyder det på større underliggende issues etter min mening. Ja, det er jeg helt enig med deg i.
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #71 Skrevet 3. april 2011 Er du avhengig? Tror du på alt du hører? Nei, jeg er ikke avhengig. Jeg syns derimot at det er veldig hyggelig de gangene jeg får det, og alle komplimenter dreier seg ikke om utseende bare så det er sagt. Om jeg tror på alt jeg hører? Det kommer an på settingen, har hittil klart å gjennomskue de som kun er ute etter å få seg et nyp med meg sent på kvelden på byen og det er jo igrunnen ikke vanskelig å gjennomskue. Når noen sier at jeg ble fin på håret etter at jeg var hos frisøren i "noen" timer, ja da tror jeg på det. 1
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #72 Skrevet 3. april 2011 (endret) En blir ikke fattig av å få andre til å føle seg bra, Steinar. Akkurat. Kompliment er en form for ros, anerkjennelse og det kan like gjerne være ros for en vel utført arbeidsoppgave som at man ser bra ut i dag. Endret 3. april 2011 av Passing by 1
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #73 Skrevet 3. april 2011 Akkurat, det er mye mer enn utseende å gi komplimenter for. Ja, men hvilken oppmerksomhet tror du hovedsaklig er interessant å få av det motsatte kjønn?
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #74 Skrevet 3. april 2011 Det må finnes en balanse. Som betyr at det ikke er feil å få høre noen oppmuntrende ord, men det skal ikke være et krav. Som medfører at man går til andre for å få høre det. Da er man avhengig. Som ikke er sunt for noen. Men i himmelens navn, hvilken verden er det du vanker i?
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #75 Skrevet 3. april 2011 Ja, men hvilken oppmerksomhet tror du hovedsaklig er interessant å få av det motsatte kjønn? Det var vel ikke temaet i tråden eller? Vanskelig å diskutere komplimenter med noen som er livredd for å gi komplimenter til andre, uansett hva det er ved personen man komplimenterer. Komplimenter er ikke forbeholdt sjekkearenaene skjønner du.
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #76 Skrevet 3. april 2011 Ja, men hvilken oppmerksomhet tror du hovedsaklig er interessant å få av det motsatte kjønn? Du må være verdens mest negative, surmagede menneske. Din kvinneerfaring begrenser seg vel bare til "drømmedamen", eller skal vi heller kalle henne det nordnorske "marerittet", som det ser ut til at du aldri får til en avslutning med? 2
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #77 Skrevet 3. april 2011 (endret) Når det gjelder misforståelser komplimenter (oppmerksomhet) kan medføre, så gjelder det hovedsaklig når en annen mann viser dama mi litt for mye interesse, og når hun ikke har vett på å avvise interessen klart og tydelig. Du har ingen dame i virkelighetens verden. Du kommer aldri til å få noen, heller, ikke en normalt oppegående i hvert fall. Ditt hovedkrav til en dame er at hun skal underordne seg deg i ett og alt og adlyde sin "master's voice". Endret 3. april 2011 av Belladonna 1
Suzy Skrevet 3. april 2011 #78 Skrevet 3. april 2011 (endret) Er du avhengig? Av komplimenter? Det er det jo ingen som er. Tror du på alt du hører? Selvsagt ikke - det er det ingen som gjør. Tillegg: Jeg er klar over at du tror at alle i hele verden er ute etter å skrape til seg mest mulig - det være av sex, penger eller annet - og at ingen har hederlige motiver eller er ærlige. Jeg bare nevner først som sist at dette ikke er riktig og at i motsetning til deg har jeg hatt erfaring med det motsatte kjønn og har forsøkt å være i parforhold, er forelder og venn, derfor har jeg bakgrunn for å si at dette ikke er riktig. For å være litt hyggelig mot deg, så vil jeg foreslå at istedet for å sitte og spre sure oppgulp om ei dame i nordnorge du uansett ikke har noen respekt for, men av en eller annen grunn er helt besatt av (og MÅ snakke om i alle slags debatter), og et verdenssyn som i bestefall kan kalles ektremt negativt - så bør du gå en tur ut i dag og forsøke å snakke med et ekte menneske. Oppleve noe fint i samvær med andre og kanskje ta et kjapt Google-søk etter nærmeste terapeut i området. Endret 3. april 2011 av Suzy 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå