Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #101 Del Skrevet 3. april 2011 At man ikke er helt fornøyd selv, kanskje? Hvis jeg er misfornøyd med for eksempel å ha hengerumpe og disselår, hjelper det meg ikke om en mann sier jeg er flott aldri så mye. Bare for å gjøre det helt klart, Steinar, ettersom du må ha alt inn med teskjeer, så ser jeg ikke sånn ut. Men hvis mannen sier at hengerumpe og disselår er helt flott, og det ikke er noen grunn til å tvile på at han mener det, så burde det egentlig være bra nok for henne også. Ettersom han er mannen hennes. Ellers må det jo være noen andre hun føler behov for å vise seg frem for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #102 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Men hvis mannen sier at hengerumpe og disselår er helt flott, og det ikke er noen grunn til å tvile på at han mener det, så burde det egentlig være bra nok for henne også. Ettersom han er mannen hennes. Ellers må det jo være noen andre hun føler behov for å vise seg frem for. Faller det deg ikke inn at man vil holde seg i form for sin egen del? Ikke bare for utseendet, men også helsemessig, eller først og fremst det når man ikke akkurat er pur ung. Mener du at kvinners natur er å ville vise seg frem for alle og enhver? Jeg har ingen mann å vise meg frem for, så sånn sett kunne jeg la meg forfalle etter ditt syn. Jeg tar ikke til takke med hvilken som helst mann. Kvinner har også ønsker og krav, skjønner du. Jeg snakker ikke om å være golddigger, men rimelige krav til utseende. Jeg vil ikke ha en mann som veier 200 kilo, har diger ølvom og er ustelt. Dette som et eksempel. Endret 3. april 2011 av Belladonna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. april 2011 #103 Del Skrevet 3. april 2011 Steinar, min største ønske er å bli elsket for den jeg er, med alle skavanker inkludert. Men selv om han synes jeg er nydelig, så hjelper ikke det på min selvfølelse, jeg må føle det selv. Å snu f.eks 10-15 år med mobbing er ikke like enkelt, og hva han mener er dessverre ikke "nok", jeg må føle det selv. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #104 Del Skrevet 3. april 2011 Steinar, min største ønske er å bli elsket for den jeg er, med alle skavanker inkludert. Men selv om han synes jeg er nydelig, så hjelper ikke det på min selvfølelse, jeg må føle det selv. Å snu f.eks 10-15 år med mobbing er ikke like enkelt, og hva han mener er dessverre ikke "nok", jeg må føle det selv. Mvh Yvonne Joda, jeg forstår det. Men det er faktisk heller ikke noe særlig artig å føle at det man sier og mener ikke betyr noe (nok). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. april 2011 #105 Del Skrevet 3. april 2011 Joda, jeg forstår det. Men det er faktisk heller ikke noe særlig artig å føle at det man sier og mener ikke betyr noe (nok). Men det han sier betyr da noe? Poenget er bare det at han skal overvinne ganske mange år med mobbing, det er ikke gjort i en svung. Dessuten er jo dette noe han har visst fra starten av. Da har han to valg: enten gi meg tid eller avslutte forholdet. Han valgte det første, og jeg setter selvsagt pris på det. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #106 Del Skrevet 3. april 2011 Men det han sier betyr da noe? Poenget er bare det at han skal overvinne ganske mange år med mobbing, det er ikke gjort i en svung. Dessuten er jo dette noe han har visst fra starten av. Da har han to valg: enten gi meg tid eller avslutte forholdet. Han valgte det første, og jeg setter selvsagt pris på det. Mvh Yvonne Når det går seg til så er jo problemet løst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 3. april 2011 #107 Del Skrevet 3. april 2011 Hvis noen sier til meg at det er koselig å komme til meg, og at jeg lager deilig mat, så kan jeg velge å tro dem, eller ikke. Det kan jo være at de bare kommer for å slippe å betale måten sin selv. Men.. i og med at de samme menneskene også skryter av måten min til andre, både når jeg er der og ikke, regner jeg med at de mener det. Det å gi komplimenter til eller skryt av noen når man kjenner det er riktig, er koselig. Jeg gir ikke komplimenter for å oppnå noe, og inntil det motsatte er bevist regner jeg med at de positive tingene mine venner og kolleger sier til meg også er ærlige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #108 Del Skrevet 3. april 2011 I motsetning til deg så vet jeg nøyaktig hvordan andre folk fungerer. Det var dagens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #109 Del Skrevet 3. april 2011 Det var dagens Jeg har mumlet noe om megalomani i enkelte av mine innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #110 Del Skrevet 3. april 2011 Må si at for min del stemmer Steinars teori perfekt, jeg gir KUN komplimenter pga egeninteresse. Min egeninteresse med å gi komplimenter er at jeg LIKER å si pene ting til folk. Det gjør meg rett og slett lykkelig å gi komplimenter. Jeg vet at dette er et grusomt misbruk fra min side - å gjøre slike forferdelige ting mot andre bare fordi JEG liker det - men sånn foruten å gi komplimenter, så er jeg utrolig snill. Fortsett med å være "forferdelig" du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #111 Del Skrevet 3. april 2011 Bare litt rett altså? Yeah right! :skratte: Du fikk ikke med deg resten altså, hva han la i egeninteresse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #112 Del Skrevet 3. april 2011 Det var dagens Er det veldig vanskelig å forstå at det er egoet som har behovet for å få komplimenter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Passing by Skrevet 3. april 2011 #113 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Er det veldig vanskelig å forstå at det er egoet som har behovet for å få komplimenter? Eh, det var vel ikke det jeg siterte og lo av. Jeg for min del vet at jeg ikke vet alt om hvordan andre folk fungerer, jeg kan vite det med folk jeg kjenner inntil en viss grad og så vet jeg hvordan jeg selv fungerer. Men du er bastant og sier at du derimot vet alt om hvordan folk fungerer. Jeg gir mer komplimenter enn jeg får, roser på jobben og komplimenterer for godt utført arbeide, god mat, at en person er fin på håret. Hva sier det, hva oppnår jeg med det foruten at den personen blir glad? Og dette er folk som ikke går rundt og forsurer verden hvis de ikke får komplimenter, jevn over blide folk, hva oppnår jeg? Endret 3. april 2011 av Passing by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. april 2011 #114 Del Skrevet 3. april 2011 Det var dagens Ikke sant - og det festlige er at han tror han vet noe om menneskeheten etter å observert mennesker på avstandhele livet og ikke hatt noe erfaring med mellommenneskelige forhold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #115 Del Skrevet 3. april 2011 Er det veldig vanskelig å forstå at det er egoet som har behovet for å få komplimenter? Synes ikke du det er hyggelig å få anerkjennelse for et bra stykke arbeid for eksempel, Steinar? Du kan kalle det en kompliment, det går for det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #116 Del Skrevet 3. april 2011 Synes ikke du det er hyggelig å få anerkjennelse for et bra stykke arbeid for eksempel, Steinar? Du kan kalle det en kompliment, det går for det samme. Det er jo hyggelig nok, men jeg har egentlig ikke noe behov for å få det. Jeg vet selv når jeg gjør en god jobb. De som har behov for å få bekreftelse for en god jobb, er de som ønsker å bli lagt merke til, så de kan få fordeler av det selv. Sånn "fungerer" det faktisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #117 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg gir mer komplimenter enn jeg får, roser på jobben og komplimenterer for godt utført arbeide, god mat, at en person er fin på håret. Hva sier det, hva oppnår jeg med det foruten at den personen blir glad? Og dette er folk som ikke går rundt og forsurer verden hvis de ikke får komplimenter, jevn over blide folk, hva oppnår jeg? Du oppnår selvfølgelig at folk liker deg. Vanskelig å forstå det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #118 Del Skrevet 3. april 2011 Nok en tråd har blitt ufarbar som en Steinrøys40... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. april 2011 #119 Del Skrevet 3. april 2011 Nok en tråd har blitt ufarbar som en Steinrøys40... Det skjebnen det Kattepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YouJewel Skrevet 3. april 2011 #120 Del Skrevet 3. april 2011 Det er jo hyggelig nok, men jeg har egentlig ikke noe behov for å få det. Jeg vet selv når jeg gjør en god jobb. De som har behov for å få bekreftelse for en god jobb, er de som ønsker å bli lagt merke til, så de kan få fordeler av det selv. Sånn "fungerer" det faktisk Enig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå