Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #81 Del Skrevet 3. april 2011 Av komplimenter? Det er det jo ingen som er. Der tar du feil. Selvsagt ikke - det er det ingen som gjør. Og der tar du feil igjen. Riktignok er det bare unntaksvis at folk er avhengige av oppmerksomhet og komplimenter, men de finnes ute i virkeligheten. Og ettersom du åpenbart ikke har fått med deg dette, så kan jeg bare anbefale deg å IKKE treffe på et slikt individ i fremtiden. Tillegg: Jeg er klar over at du tror at alle i hele verden er ute etter å skrape til seg mest mulig - det være av sex, penger eller annet - og at ingen har hederlige motiver eller er ærlige. I motsetning til deg så vet jeg nøyaktig hvordan andre folk fungerer. Og det er først og fremst utifra egeninteressen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. april 2011 #82 Del Skrevet 3. april 2011 Steinar, ingen vet nøyaktig hvordan andre mennesker fungerer. Du er intet unntak, sannsynligvis vet du langt mindre om mellommennesklige relasjoner enn folk flest. Hadde du hatt sosialintelligens og empati, hadde du forstått at mennesker kommunisere med hverandre uten underliggende motiver, også. Mennesker liker å si fine ting til hverandre, fordi det er hyggelig. Det er ikke underliggende motiver for alt vi gjør, noen gang sier og gjør vi ting "Just Because" uten fiksfakserier eller annet fanteri. At du ikke gjør det betyr ikke at resten av verden er som deg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #83 Del Skrevet 3. april 2011 Dersom jeg forteller KåteW at hun har en klesstil som rett og slett gir en uimotståelig trang til å klemme henne, behøver det slettens ikke å inneholde noen som helst seksuelt underliggende motiver. Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 3. april 2011 #84 Del Skrevet 3. april 2011 Eg sliter litt med komplimenter nå og merker at det gjør damene eg liker litt usikkre. Eg har jo hjernevasket meg med dating litteratur som sier at man ikkje burde slenge med komplimenter i hytt og pine og kun si det når en virkelig mener det. Det som er kjekt er jo at når eg først gir et kompliment så får det stor effekt, men eg ser at eg burde bli flinkere til å gi komplimenter til damene asso. Samtidig så har eg problemer med gjøre det hvis eg ikkje føler det liksom. Da føler eg bare at eg smisker. Vanskelig dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 3. april 2011 #85 Del Skrevet 3. april 2011 Just det, kattegutt, just det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 3. april 2011 #86 Del Skrevet 3. april 2011 Hvordan kan du vite at et kompliment er oppriktig ment? Eg tror ikkje man kan vite det med mindre 1, personen er virkelig dårlig til å gi komplimenter, dvs hvordan komplimentet blir gitt og eg tror man må vite litt kordan personen er for å kunne se om det er oppriktig eller ikkje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. april 2011 #87 Del Skrevet 3. april 2011 I motsetning til deg så vet jeg nøyaktig hvordan andre folk fungerer. Og det er først og fremst utifra egeninteressen. Og jeg uttaler meg først og fremst på bakgrunn av erfaring. Jeg siterer meg selv: Jeg er klar over at du tror at alle i hele verden er ute etter å skrape til seg mest mulig - det være av sex, penger eller annet - og at ingen har hederlige motiver eller er ærlige. Jeg bare nevner først som sist at dette ikke er riktig og at i motsetning til deg har jeg hatt erfaring med det motsatte kjønn og har forsøkt å være i parforhold, er forelder og venn, derfor har jeg bakgrunn for å si at dette ikke er riktig. For å være litt hyggelig mot deg, så vil jeg foreslå at istedet for å sitte og spre sure oppgulp om ei dame i nordnorge du uansett ikke har noen respekt for, men av en eller annen grunn er helt besatt av (og MÅ snakke om i alle slags debatter), og et verdenssyn som i bestefall kan kalles ektremt negativt - så bør du gå en tur ut i dag og forsøke å snakke med et ekte menneske. Oppleve noe fint i samvær med andre og kanskje ta et kjapt Google-søk etter nærmeste terapeut i området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bukett Skrevet 3. april 2011 #88 Del Skrevet 3. april 2011 Hvordan kan du vite at et kompliment er oppriktig ment? Det kan duok aldri helt vite 100%. Men: du kan bruke din fornuft, intuisjon, observasjonsevne, erfaringsbakgrunn, referanseramme og tolke situasjonen der og da. I tillegg kan du gi dine medmennesker som du treffer på din vei et minimum av tillit - inntil du føler grensene overskrides og de ikke lengre fortjener din tillit eller at det de sier ikke møter noe gehør hos deg. Så, du må gjøre som alle andre: ta en vurdering selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #89 Del Skrevet 3. april 2011 Godt mulig Steinar har litt rett med det om egeninteressen. Men, det å gjøre verden rundt en litt blidere, gjør den også lettere å leve i for en selv. Dermed blir dette egentlig enda en bite-seg-selv-i-halen-problemstilling. Men jo blidere omverdenen gjør deg, desto oftere mottar du ønske fra andre om å få bite litt i halen din... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunchild Skrevet 3. april 2011 #90 Del Skrevet 3. april 2011 Må si at for min del stemmer Steinars teori perfekt, jeg gir KUN komplimenter pga egeninteresse. Min egeninteresse med å gi komplimenter er at jeg LIKER å si pene ting til folk. Det gjør meg rett og slett lykkelig å gi komplimenter. Jeg vet at dette er et grusomt misbruk fra min side - å gjøre slike forferdelige ting mot andre bare fordi JEG liker det - men sånn foruten å gi komplimenter, så er jeg utrolig snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. april 2011 #91 Del Skrevet 3. april 2011 Godt mulig Steinar har litt rett med det om egeninteressen. Men, det å gjøre verden rundt en litt blidere, gjør den også lettere å leve i for en selv. Dermed blir dette egentlig enda en bite-seg-selv-i-halen-problemstilling. Men jo blidere omverdenen gjør deg, desto oftere mottar du ønske fra andre om å få bite litt i halen din... Grr.. glefs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #92 Del Skrevet 3. april 2011 Må si at for min del stemmer Steinars teori perfekt, jeg gir KUN komplimenter pga egeninteresse. Min egeninteresse med å gi komplimenter er at jeg LIKER å si pene ting til folk. Det gjør meg rett og slett lykkelig å gi komplimenter. Jeg vet at dette er et grusomt misbruk fra min side - å gjøre slike forferdelige ting mot andre bare fordi JEG liker det - men sånn foruten å gi komplimenter, så er jeg utrolig snill. Dette ligger for dypt, eller høyt ettersom, for Steinar . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. april 2011 #93 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg har ikke lest hele tråden, bare for å ha sagt det. Men nei, man kan vel ikke vite 100% at noen mener det de sier, men jeg velger å tro på dem. Eller, jeg har ofte problemer med å tro på komplimenter som går på utseendet mitt, så det er jammen ikke enkelt. Ift kjæresten min så må jeg rett og slett stole på at han sier det han mener, og utifra den historien vi har sammen så virker det troverdig og sant når han mener jeg er sexy (eller hva det nå måtte være). Han viser det jo også fysisk, ergo tror jeg på han. MEN, det gikk lang tid før jeg klarte å tro på at det han mente var sant ift meg og min kropp. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #94 Del Skrevet 3. april 2011 Godt mulig Steinar har litt rett med det om egeninteressen. Bare litt rett altså? Yeah right! :skratte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #95 Del Skrevet 3. april 2011 Må si at for min del stemmer Steinars teori perfekt, jeg gir KUN komplimenter pga egeninteresse. Min egeninteresse med å gi komplimenter er at jeg LIKER å si pene ting til folk. Det gjør meg rett og slett lykkelig å gi komplimenter. Jeg vet at dette er et grusomt misbruk fra min side - å gjøre slike forferdelige ting mot andre bare fordi JEG liker det - men sånn foruten å gi komplimenter, så er jeg utrolig snill. Men har jeg sagt at all egeninteresse må være negativ? Selvfølgelig ikke. Alle må være egoister og ta vare på seg selv. Ellers fungerer ingenting. Egeninteressen er imidlertid et problem når man ikke bryr seg om andres behov men bare sine egne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #96 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg har ikke lest hele tråden, bare for å ha sagt det. Men nei, man kan vel ikke vite 100% at noen mener det de sier, men jeg velger å tro på dem. Eller, jeg har ofte problemer med å tro på komplimenter som går på utseendet mitt, så det er jammen ikke enkelt. Ift kjæresten min så må jeg rett og slett stole på at han sier det han mener, og utifra den historien vi har sammen så virker det troverdig og sant når han mener jeg er sexy (eller hva det nå måtte være). Han viser det jo også fysisk, ergo tror jeg på han. MEN, det gikk lang tid før jeg klarte å tro på at det han mente var sant ift meg og min kropp. Mvh Yvonne Merkelig fenomen dette. Mannen sier at kroppen hennes er fin, men dama tror ikke noe på det. Hvis mannen er fornøyd, hva er da problemet liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. april 2011 #97 Del Skrevet 3. april 2011 Merkelig fenomen dette. Mannen sier at kroppen hennes er fin, men dama tror ikke noe på det. Hvis mannen er fornøyd, hva er da problemet liksom? Jeg har da ikke sagt det er noe problem? Det er selvsagt kjempeflott. Derimot er det ikke lett å tro på dette selv når man hele livet har fått høre det motsatte. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 3. april 2011 #98 Del Skrevet 3. april 2011 Bare litt rett altså? Yeah right! :skratte: Enkelte er bare ikke i stand til å ta et kompliment... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 3. april 2011 #99 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Merkelig fenomen dette. Mannen sier at kroppen hennes er fin, men dama tror ikke noe på det. Hvis mannen er fornøyd, hva er da problemet liksom? At man ikke er helt fornøyd selv, kanskje? Hvis jeg er misfornøyd med for eksempel å ha hengerumpe og disselår, hjelper det meg ikke om en mann sier jeg er flott aldri så mye. Bare for å gjøre det helt klart, Steinar, ettersom du må ha alt inn med teskjeer, så ser jeg ikke sånn ut. Endret 3. april 2011 av Belladonna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 3. april 2011 Forfatter #100 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg har da ikke sagt det er noe problem? Det er selvsagt kjempeflott. Derimot er det ikke lett å tro på dette selv når man hele livet har fått høre det motsatte. Mvh Yvonne Jeg mener ikke noe om deg personlig forsåvidt. Men mitt inntrykk er at dette er et relativt vanlig fenomen. Og jeg syns det er noe pussig. Men det kan sikkert forklares i mange tilfeller med det du skriver om å ha fått høre det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå