Gå til innhold

Pastor Terry Jones er Talibans nyttige idiot


Kjetil E

Anbefalte innlegg

Gjest Hard Ride

Pastoren er bare en liten del av det vestlige samfunnet. Han representerer på en måte hvor ekstremt det kan bli når man fronter verdier som demokrati og ytringsfrihet. Han gjør tross alt ingenting galt innenfor det vestlige samfunnets normer og regler, annet enn å være en drittsekk. Han er med andre ord en av oss, og jeg synes det er idiotisk å late som om han ikke er det. Jeg synes ikke noe om det han gjør, men jeg mener pokker meg at han skal ha rett til å gjøre det.

Dessuten kan mye rart utløse sinne i midtvesten, Hvis ikke pastoren hadde gjort det, kunne de godt ha blitt forbanna for et eller annet ved en senere anledning. Problemet er ikke pastoren, men den generelle holdningen til ekstremister i Midtøsten.

Ærlig talt, man dreper og halshugger ikke uskyldige mennesker bare fordi man blir fornærmet. For meg er det soleklart at alt ansvar ligger hos demonstrantene, og pastoren kan ikke skyldes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pastoren er bare en liten del av det vestlige samfunnet. Han representerer på en måte hvor ekstremt det kan bli når man fronter verdier som demokrati og ytringsfrihet. Han gjør tross alt ingenting galt innenfor det vestlige samfunnets normer og regler, annet enn å være en drittsekk. Han er med andre ord en av oss, og jeg synes det er idiotisk å late som om han ikke er det. Jeg synes ikke noe om det han gjør, men jeg mener pokker meg at han skal ha rett til å gjøre det.

Dessuten kan mye rart utløse sinne i midtvesten, Hvis ikke pastoren hadde gjort det, kunne de godt ha blitt forbanna for et eller annet ved en senere anledning. Problemet er ikke pastoren, men den generelle holdningen til ekstremister i Midtøsten.

Ærlig talt, man dreper og halshugger ikke uskyldige mennesker bare fordi man blir fornærmet. For meg er det soleklart at alt ansvar ligger hos demonstrantene, og pastoren kan ikke skyldes på.

Drittsekken brenner koranen og legger filmen av det ut på nett. Vel vitende om hva det vil føre til. Og med det som bakgrunn ser jeg ingen grunn til å trekke min påstand om at han har alle de dreptes blod på sine hender. Han lot 8 uskyldige FN ansatte pluss mange andre dø for å få fremme seg selv og sine holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hard Ride

Drittsekken brenner koranen og legger filmen av det ut på nett. Vel vitende om hva det vil føre til. Og med det som bakgrunn ser jeg ingen grunn til å trekke min påstand om at han har alle de dreptes blod på sine hender. Han lot 8 uskyldige FN ansatte pluss mange andre dø for å få fremme seg selv og sine holdninger.

Vil heller si du er Talibans "nyttige idiot" om du skal fortsette å komme med unnskyldninger for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si du er Talibans "nyttige idiot" om du skal fortsette å komme med unnskyldninger for dem.

Jeg unskylder ikke Taliban, men godtar hellelr ikke at uskyldige veslige liv skal settes på spill bare fordi en feig fanen av en hjernedød pastor skal få lov til å egge til hat og vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg unskylder ikke Taliban, men godtar hellelr ikke at uskyldige veslige liv skal settes på spill bare fordi en feig fanen av en hjernedød pastor skal få lov til å egge til hat og vold.

Du er jo helt på villspor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittsekken brenner koranen og legger filmen av det ut på nett. Vel vitende om hva det vil føre til. Og med det som bakgrunn ser jeg ingen grunn til å trekke min påstand om at han har alle de dreptes blod på sine hender. Han lot 8 uskyldige FN ansatte pluss mange andre dø for å få fremme seg selv og sine holdninger.

Hva med Karikaturtegnerene og filmskaperenesom har laget karikaturer og filmer som førte til det samme .

er det greit ? Er det din subjektive oppfattning av verdien av handlingen som skal avgjøre om den som utfører den er skyld i opptøyer og mord i midt østen .

Hva om noen tegner en karikatur og det blir opptøyer , og så finner kunstkritikkere ut at tegningen var dårlig så da får han skylda .

Vi kan ikke sette begrensninger på ytringsfriheten .

Det betyr og at vi må godta at folk i midtøsten brenner norske flagg .

Vi har ikke rett til å gå ut på gata å drepe en araber av den grunn .

De som brenner flagg bruker sin ytringsfrihet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jo nå etter å ha lest disse trådene at jeg har misforståt hvorfor vi har ytringsfrihet.

Notat til eget bruk. Ytringsfrihet er til for å håne, forulempe, gi buksevann, hundse, krenke, plage, såre og krenke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo nå etter å ha lest disse trådene at jeg har misforståt hvorfor vi har ytringsfrihet.

Notat til eget bruk. Ytringsfrihet er til for å håne, forulempe, gi buksevann, hundse, krenke, plage, såre og krenke

ytringsfrihet er ikke en kose kose rettighet , det er en rettighet kjempet fram mot overmakter .

Dersom du ikke vil bruke din står du fritt til det , men du kan ikke hindre andre .

Ikke i norge , iallefall ikke enda .

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ytringsfrihet er ikke en kose kose rettighet , det er en rettighet kjempet fram mot overmakter .

Dersom du ikke vil bruke din står du fritt til det , men du kan ikke hindre andre .

Ikke i norge , iallefall ikke enda .

Nettopp! Derfor er det viktig at vi ikke misbruker den rettigheten så mange har betalt en så høy pris for å forsvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Derfor er det viktig at vi ikke misbruker den rettigheten så mange har betalt en så høy pris for å forsvare.

Hvis vi ikke tør å bruke den fordi vi er redde for represalier , da er den verdiløs .

Jeg tror ikke du er redd for å såre , du er redd de skal bli sinna .

Synes du f.eks at folk i midtøsten ikke skal få brenne flagg ?

Hvis de gjør det så dreper vi bare noen fra midtøsten liksom ?

Er det greit ? Har de reel ytringsfrihet da ?

Midtøsten og asia må kjempe fram sine egne rettigheter , det må komme nedenfra , vesten kan ikke komme inn å gi folk rettigheter hvis ikke folket er med på det .

Hvorfor trenger Islam beskyttelse ? Bør ikke enhver gud være sterk nok til å stå mot kritikk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ikke tør å bruke den fordi vi er redde for represalier , da er den verdiløs .

Jeg tror ikke du er redd for å såre , du er redd de skal bli sinna .

Synes du f.eks at folk i midtøsten ikke skal få brenne flagg ?

Hvis de gjør det så dreper vi bare noen fra midtøsten liksom ?

Er det greit ? Har de reel ytringsfrihet da ?

Midtøsten og asia må kjempe fram sine egne rettigheter , det må komme nedenfra , vesten kan ikke komme inn å gi folk rettigheter hvis ikke folket er med på det .

Hvorfor trenger Islam beskyttelse ? Bør ikke enhver gud være sterk nok til å stå mot kritikk ?

Jeg syntes ikke om flagbrenning uansett. Like lite som jeg syntes om å ødelegge andres religiøse symboler uansett hvem som står bak. Det handler ikke om redsel men respekt for andre.

Jeg mener også at Islam ikke trenger beskyttelse og at de har bla et kvinnesyn som ikke er bra.

Det jeg ikke liker er når f.eks folk som den amerikanske pastoren lar andre folk ta støyten for sine påståtte kamp for ytringsfriheten. At det ville bli reaksjoner måtte jo han vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ytringsfrihet er ikke en kose kose rettighet , det er en rettighet kjempet fram mot overmakter .

Dersom du ikke vil bruke din står du fritt til det , men du kan ikke hindre andre .

Ikke i norge , iallefall ikke enda .

....friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene eller andre personer. Ytringsfrihetens fremste begrunnelse er individets frie meningsdannelse.

Det er forskjell på å ytre en mening om at man synes at Islam er noe dritt og på å brenne koranen.

Det er forskjell på å si at man kan ikke fordra USA og å brenne det amerikanske flagget.

Og når det gjelder det å ha sine egne meninger og ha ytringsfrihet. Jeg etterlyser litt begrunnelse og saklighet her! Pastoren brenner Koranen bare fordi han kan eller? Hvorfor? Han må få mene og ytre hva han vil! Men å brenne Koranen (eller et flagg eller hva det måtte være) det blir lavmål for meg. Det handler ikke om ytringsfrihet men bevisst provokasjon! En provokasjon som førte til at andre mennesker har mistet livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sidsel

For å slippe å bli i dårlig humør av invasjonen av steinalder-menneskene og undermåls nordmenn spiller jeg denne hver morgen:

Dette er jenta si med bein i nesa. La oss ALLE følge hennes eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en nyanseforskjell mellom å uttrykke sin mening og å gå inn for å provosere. Det betyr ikke at det er greit å drepe noen fordi de har provosert deg, men provokasjon kun for provokasjonens del er likevel unødvendig.

Hva er forskjellen på en pastor som brenner koranen og en imam som hisser forsamlingen til kamp?

"Du respekterer ikke meg, så nå skal jeg demonstrere at jeg ikke respekterer deg heller!" Er dette virkelig oppskriften på fred?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å slippe å bli i dårlig humør av invasjonen av steinalder-menneskene og undermåls nordmenn spiller jeg denne hver morgen:

Dette er jenta si med bein i nesa. La oss ALLE følge hennes eksempel!

Likte særlig den lille detaljen med bokmerker av bacon. Subtilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastoren er bare en liten del av det vestlige samfunnet.

Det vet vi, men vet de det? Akkurat som anti-islamister kun fisker frem muslimske fundamentalister som eksempel på Islam, vil muslimske fundamentalister kun fiske frem anti-islamister som eksempel på hvordan vi er i Vesten.

Dette er en forholdsvis lang video (nitten minutter), men med et meget viktig poeng de færreste tenker over:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er en nyanseforskjell mellom å uttrykke sin mening og å gå inn for å provosere. Det betyr ikke at det er greit å drepe noen fordi de har provosert deg, men provokasjon kun for provokasjonens del er likevel unødvendig.

Hva er forskjellen på en pastor som brenner koranen og en imam som hisser forsamlingen til kamp?

"Du respekterer ikke meg, så nå skal jeg demonstrere at jeg ikke respekterer deg heller!" Er dette virkelig oppskriften på fred?

Jeg skulle gjerne gitt deg mer enn èn pluss for innlegget der. Veldig godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en nyanseforskjell mellom å uttrykke sin mening og å gå inn for å provosere. Det betyr ikke at det er greit å drepe noen fordi de har provosert deg, men provokasjon kun for provokasjonens del er likevel unødvendig.

Hva er forskjellen på en pastor som brenner koranen og en imam som hisser forsamlingen til kamp?

"Du respekterer ikke meg, så nå skal jeg demonstrere at jeg ikke respekterer deg heller!" Er dette virkelig oppskriften på fred?

Jeg skulle gjerne gitt deg mer enn èn pluss for innlegget der. Veldig godt sagt.

Oppfordring til vold og trusler om vold beskyttes ikke av ytringsfriheten, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...