Gå til innhold

udugelige barnehagetanter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

kan alle foreldrene her inne med hånden på hjertet si at de ser barnet sitt hele tiden i løpet av en dag? HELE tiden passer på når barnet leker på feks rommet sitt, badet, stua og evt kjøkkenet?

Det du åpenbart har vanskelig for å forstå er at barnehagepersonell faktisk er ansatt for å passe på at slike ulykker ikke skjer. Dere er betalt for å ikke være sløve, og ergo har vi som foreldre nulltoleranse når det kommer til dødsfall og alvorlige skader i barnehagen. Vi forventer at dere gjør jobben dere har valgt å ta på dere. Det finnes svært mange udugelige foreldre, men jeg forventer faktisk at det ikke finnes udugelige barnehagepersonell. Selv om det motsatte viser seg å være tilfelle gang etter gang. Hvor mange dødsfall og ulykker har vi ikke hatt de siste årene Jeg synes vi stadig vekk får eksempler på saker her inne som har vært i media. Barnehagepersonell, dere får virkelig stramme dere opp og bli mer ansvarsbevisste, istedet for å gjøre som cardigan og skyve ansvare over på foreldrene!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du åpenbart har vanskelig for å forstå er at barnehagepersonell faktisk er ansatt for å passe på at slike ulykker ikke skjer. Dere er betalt for å ikke være sløve, og ergo har vi som foreldre nulltoleranse når det kommer til dødsfall og alvorlige skader i barnehagen. Vi forventer at dere gjør jobben dere har valgt å ta på dere. Det finnes svært mange udugelige foreldre, men jeg forventer faktisk at det ikke finnes udugelige barnehagepersonell. Selv om det motsatte viser seg å være tilfelle gang etter gang. Hvor mange dødsfall og ulykker har vi ikke hatt de siste årene Jeg synes vi stadig vekk får eksempler på saker her inne som har vært i media. Barnehagepersonell, dere får virkelig stramme dere opp og bli mer ansvarsbevisste, istedet for å gjøre som cardigan og skyve ansvare over på foreldrene!

Du lever i en DRØMMEVERDEN, jeg kan LOVE deg at virkeligheten der ute er mye mye værre,

du må se på dette som din samfunsoppgave-anmeld alle barnehager og personale som du mener

bør straffes hardt. Lykke te.

AnonymBruker
Skrevet

ULYKKER VIL ALLTID SKJE OG HAR ALLTID SKJEDD, DU KAN VÆRE ANSATT SÅ MYE DU BARE VIL

MEN SELV OM DU FØLER DEG SOM SUPERWOMAN OG GJØR JOBBEN DIN ER DU OGSÅ GANSKE YDMYK

TIL LIVET OG HAR FORSTÅTT AT DU IKKE HAR OVERNATURLIGE EVNER.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Gjest Uglefot
Skrevet

Tøysekoppen :popcorn:

Gjest Cardigan
Skrevet

Hjelpes...

Jeg skyver absolutt ikke ansvaret over på foreldrene.

Prøver bare å sette ting i perspektiv. Håper da for gudskyld at du skjønner at vi som jobber i Bhg er mennesker, ikke roboter. Vi ønsker ikke at barna skal skade seg!!!!! Vi gjør alt vi kan. Håper normale folk skjønner hvor jeg ville, med mitt forrige innlegg.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Men hvordan tenker du at denne straffen skal være i forhold/ sammenlignet med at et barn får snoren til en rullgardin rundt halsen?

Det er vanskelig å si noe om uten å kjenner detaljene i saken. Av de tre eksemplene på uaktsomt drap som ble skissert, vil jeg tro at situasjonen med hun som ikke sikret barnet i bilen, likner mest, og derfor vil nok straffeutmålingen i denne saken ligge nærmest opp til den aktuelle (forutsatt at barnet dør).

Skrevet

du betaler 11kr pr time for at vi skal passe dit barn, bare til opplysning for de som skriker om at dere betaler såååå mye og da forventer sååååååå mye.

på min avdeling er det 35 barn fordelt på 6 voksne, i et lokale som er bygd for 25 barn, vi har i snitt fra august til nå 1,7 personer sykemeldt til en hver tid og får vikar når egenanndel tiden er forbi, dvs etter 16 dager. Så når vi da er 4 voksne på 35 barn sier det seg selv at du klarer ikke følge med på alle, men vi prøver.

i tillegg har vi da foreldre som ønsker særbehandling av sine barn, noe vi prøver og få til så langt det går. Vi prøver og avvikle pauser, noe vi ikke alltid klarer, og vi prøver og se hvert enkelt barn og dets behov.

Desverre er det ikke et krav til at alle som jobber med barn skal ha en grunn-utdanelse eller lignende, så det er mye rart innom i dette yrket, men de fleste blir heldigvis silt ut fort.

de som er flinke og står på blir fort utslitt pga stress, støy og dårlige arbeidsforhold. Det skal spares for en hver pris, noe som igjen går utover tilbudet til barna. 12 spader på 80 barn, maks 2 tegneark pr dag pr barn, så mye mat pr barn osv osv, og hvorfor er det slik? jo fordi regeringen har bestemt at dere skal kunn betale 11kr pr time pr barn, og den samme regeringen er ikke villig til og dekke opp resten av hva det faktisk koster og ha et barn i barnehagen.

alt dette sliter på personalet, og når du har barn med spesielle behov som kommunen ikke har penger til å gi ekstra ressurser sier det seg selv at du har en krevende jobb, men vi gjør det beste vi kann.

vi kan ikke følge opp hvert barn hele tiden, barn har krav på alene tid om de ønsker det og det skal byttes bleier, vi skal sitte med barna og lære de ting, vi skal lage mat til de, kle på de, prate med foreldre, forberede akteviteter osv osv osv

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

det verste er at lederen for barnehagen sier at det ofte skjer at barn er uten oppsyn i barnehagen, og at dette er helt vanlig. jeg forlanger at det er voksne sammen med mitt barn når jeg overlater det i barnehagens varetekt, noe annet er uansvarlig.

heldigvis har jeg barna mine i en barnehage som tar sikkerhet og jobben sin på alvor. jeg er veldig glad at de barnehagetantene her inne i tråden, ikke jobber der jeg har mine barn... dere er ufordragelig ansvarsløse, og la oss håpe det er egne barns liv dere gambler med og ikke andres...gjør jobben deres, eller finn dere ei rimi-kasse...

Gjest gjest
Skrevet

Alle dere som har barn: Har dere øynene på 3 åringen deres hvert eneste minutt? Hender det aldri att du må snu ryggen til, gå på do, eller bruke ett minutt på en varm kasserolle?

Hvem her kan fortelle meg att de ikke har latt treåringen sitte for seg selv og leke på stuegulvet mens de er f.eks på kjøkkenet eller på do? Hvem her kan si att treåringen ens aldri har slått seg mens du har hatt øynene en annen vei i noen sekunder?

Ulykker som dette skal ikke skje, men de skjer. Både i barnehager og hjemme.

Barnehagene TAR sikkerheten alvorlig, men glipper KAN skje. Hva vet vi om hva som hadde skjedd? For alt vi vet kan den voksne ha vært i naborommet og skiftet en bæsjbleie med døren åpen inn mot det rommet hvor uhellet skjedde.

Vi betaler under 20 kroner timen for å få barnet passet, matet, påkledd, aktivisert, trøstet og lekt med, det er omentrent klin umulig å få inn vikarer fordi komunene ikke har råd til å betale det, og foreldre vill helst ha barnehageplassene gratis. Det spares i alle krinker og kroker for å kunne holde dørene åpne, og vikarbruk er den tingen man kan spare mest på.

Dette er intet annet enn ett tragiskt uhell, og uhell skjer selv om de ikke skal skje.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det verste er at lederen for barnehagen sier at det ofte skjer at barn er uten oppsyn i barnehagen, og at dette er helt vanlig. jeg forlanger at det er voksne sammen med mitt barn når jeg overlater det i barnehagens varetekt, noe annet er uansvarlig.

heldigvis har jeg barna mine i en barnehage som tar sikkerhet og jobben sin på alvor. jeg er veldig glad at de barnehagetantene her inne i tråden, ikke jobber der jeg har mine barn... dere er ufordragelig ansvarsløse, og la oss håpe det er egne barns liv dere gambler med og ikke andres...gjør jobben deres, eller finn dere ei rimi-kasse...

Du er lettlurt du! ;)

Hvis det er det de har sagt til deg og du ikke har sett det selv, så hadde jeg ikke trodd et dugg på at det de forteller deg.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Alle dere som har barn: Har dere øynene på 3 åringen deres hvert eneste minutt? Hender det aldri att du må snu ryggen til, gå på do, eller bruke ett minutt på en varm kasserolle?

Man har kanskje ikke sitt eget barn under oppsikt 24/7, men passer man andre barn så burde man ha det.

AnonymBruker
Skrevet

Man har kanskje ikke sitt eget barn under oppsikt 24/7, men passer man andre barn så burde man ha det.

Hadde vært lettere om ting lå til rette for det. Ikke klag til oss som jobber i barnehagen, vi gjør så godt vi kan! Klag heller til kommunen og velg et annet parti neste valg slik at vi får litt penger å rutte med. Da kan det kanskje bli slik det skal være, men god bemanning, godt utstyr, gode løsninger osv osv... Vi har betalt for å passe på andres barn, men bare fordi man blir betalt for det, så kan ulykker skje. Hadde vært noe galt hvis barn aldri hadde slått seg. Da hadde jeg lurt på om barna ble lenket fast i stolene og satt stille 8 timer hver dag.

DØDsulykker er tragisk, men ulykker av mindre alvorlig grad burde man forstå at kommer til å skje en eller annen gang...

Gjest ped.leder
Skrevet

Lykke til med det når du har 19 barn du skal holde øye med, kun har en voksen til, to barn gråter og en tredje må bytte bleie.

Som så mange andre har nevnt her er det fullstendig umulig å se alle barn til enhver tid med de økonomiske rammene man har - og derfor altfor ofte er underbemannet.

Gjest Consensio
Skrevet

Lykke til med det når du har 19 barn du skal holde øye med, kun har en voksen til, to barn gråter og en tredje må bytte bleie.

Som så mange andre har nevnt her er det fullstendig umulig å se alle barn til enhver tid med de økonomiske rammene man har - og derfor altfor ofte er underbemannet.

Takk :) Jeg har klart det i noen år (3 år) hvor jeg jobbet i barnehage. Handler om planlegging og ikke minst det å kunne styre barna litt.

Skrevet

To tragiske ting:

1: Først må jeg si at dette var et tragisk hendelse; håper det går bra med barnet og varme tanker til de pårørende.

2: Atter en gang en tragisk lesning som omhandler "barnehagetanter" i negativ ordelag. Men jeg håper og tror at dette er noen urealistiske/bitre mennesker uten forankring i den virkelige verden som gulper litt i kjent stil på KG. ;)

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Takk :) Jeg har klart det i noen år (3 år) hvor jeg jobbet i barnehage. Handler om planlegging og ikke minst det å kunne styre barna litt.

Så det var aldri noen uhell når du var på jobb altså?

Gjest Consensio
Skrevet

Så det var aldri noen uhell når du var på jobb altså?

Nei, burde det ha vært uhell?

Gjest Gjest
Skrevet

Hvem her kan fortelle meg att de ikke har latt treåringen sitte for seg selv og leke på stuegulvet mens de er f.eks på kjøkkenet eller på do? Hvem her kan si att treåringen ens aldri har slått seg mens du har hatt øynene en annen vei i noen sekunder?

Ulykker som dette skal ikke skje, men de skjer. Både i barnehager og hjemme.

Barnehagene TAR sikkerheten alvorlig, men glipper KAN skje. Hva vet vi om hva som hadde skjedd? For alt vi vet kan den voksne ha vært i naborommet og skiftet en bæsjbleie med døren åpen inn mot det rommet hvor uhellet skjedde.

Vi betaler under 20 kroner timen for å få barnet passet, matet, påkledd, aktivisert, trøstet og lekt med, det er omentrent klin umulig å få inn vikarer fordi komunene ikke har råd til å betale det, og foreldre vill helst ha barnehageplassene gratis. Det spares i alle krinker og kroker for å kunne holde dørene åpne, og vikarbruk er den tingen man kan spare mest på.

Dette er intet annet enn ett tragiskt uhell, og uhell skjer selv om de ikke skal skje.

Dette er pisspreik fra en udugelig bhg.tante. Som skrev som innlogget bruker lenger oppe :popcorn:

Ærlig talt, skjerp deg! Du har valgt å ta en jobb hvor noe av oppgaven er å passe på barnet, da har du ikke lov å være sløv og la det være helt uten oppsyn i et kvarter, kanskje mer? Du skal passe på barnet! Det er ikke snakk om uhell som er skyld i ulykken, det er SLØVHET fra de ansattes side. Så er du dum nok til å spørre om ikke foreldrene noen ganger lar barna være alene...Forstår du virkelig ikke at man har lov å stille KRAV til bhgpersonalet? At disse gjennoom jobben de har tatt på seg er FORPLIKTET og til og med LØNNET for å passe barna? De er BETALT FOR å være ansvarlige! Men er det ikke. DU bør absolutt finne deg en annen jobb, for du er uegnet der du er.

Gjest Gjest
Skrevet

"nei jeg får så dårlig betalt for å passe barna deres, og foreldrene er så teite og kravstore. så du kan virkelig ikke forvente at jeg skal være tilstede og våken hele tiden. du må faktisk tåle at jeg bruker en liten pause iblant til å file negler, sende sms til eksen som slo opp i går igjen, og til å henge over gjerdet og flørte med bygningsarbeiderne på den andre siden. Og kanskje dør ungen din mens jeg er travelt opptatt med dette, men det er et uhell som kan skje, en konsekvens av at foreldrene er teite og at jeg tjener s å lite. så da må dere faktisk forvente at ungen kan dø, lizzom!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...