Gå til innhold

udugelige barnehagetanter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ulykker skjer alle steder og til alle tider uansett hvor mye man forebygger og passer på. Sånn er livet rett og slett, det er ikke slik at det alltid er noen som har gjort noe galt.

• Liker 14
Gjest Consensio
Skrevet (endret)

Det er en tragisk sak. Jeg er uenig i hva bestyreren sier i artikkelen. Kanskje foreldrene ikke har øynene på barna hele tiden, men barnehageansatte burde ha det.

Det burde alltid være en voksen i et rom hvor barn er.

Det kan jo faktisk hende at de lagde mat, ryddet, stelte andre barn, pratet med en foreldre som lurte på noe osv.

Endret av Kråkesaks
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli barnehageansatt selv da hvis du gjør en bedre jobb!

Barn roter seg inn i ting og blir skadet av og til, sånn er det bare. Vær bare glad det er personale der som sjekker barna og som har kompetanse innenfor førstehjelp.

Eller vil du kanskje at det skal bli slik?

Forresten er det utrolig leit at slike ting skjer av og til, så håper alt går bra med barnet!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Dette er en veldig tragisk situasjon ingen vil oppleve!

I en hektisk barnehage hverdag kan jeg garantere deg at de aldri har tid til å sitte på latsiden. Det finnes sikker unntak for de få som sluntrer, som man finner i alle yrker. Men med dagens strenge regler, påbud, ansvarsoppgaver og alt som må gjennomføres og dokumentere i en barnehage, så er det utrolig rørende og flott hvordan de ansatte klarer å likevel gi barna nok omsorg, skape relasjoner mellom barna, lese bøker, gjennomføre hjelp til barn med spesielle behov osv. Selv om Politikere ønsker å ta fra barna nok folk til å gi de den gode omsorgen, ha mer dokumentasjon på alt som blir gjort og ha flere barn enn dagens tillatte antall pr pedagog/førskole utdannede.

Nei, det var nok dessverre et veldig tragisk og uheldig ulykke!

Jeg tror det var veldig uheldig at noen kunne få tak i snoren som på en eller annen måte kom rundt barnets hals. Hadde det vært lenge uten tilsyn av voksne, så er jeg overbevist om at ulykken ville vært mer tragisk enn det allerede er!!!!

Lett å skylde på de ansatte, men jeg vil si at de bare er mennesker som gjør sitt ytterste for å følge opp alt politikerene vil ha gjennomført i tillegg til å ha kjempe god omsorg for alle barna. Sjelden at barn er uten oppsyn!!!!!!!!!!!

Endret av Kråkesaks
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer også på uttalelsene til styrer i denne saken, det gir inntrykk av ansvarsfraskrivelse. Men barnehager går ofte med minimumsbemanning, og da øker risikoen for at slike ting kan skje. Det er dessverre heller ikke alle barnehager som er utformet på en slik måte at de er tilpasset barna. (Det er kanskje prisen vi betaler for å kutte i barnehagebudsjettene.)

Neste uke kommer det nok til å bli klippet mange gardinsnorer i landets barnehager!

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje foreldrene ikke har øynene på barna hele tiden, men barnehageansatte burde ha det.

Det burde alltid være en voksen i et rom hvor barn er.

Jepp, mitt poeng.

Barnehageansatte er faktisk betalt for å IKKE være korttenkte eller sløve! Det minste vi som foreldre må kunne forlange er at de faktisk klarer den enkle oppgaven de er satt til å gjøre...

Hvilket jævla nek er det som utfra mitt innlegg klarer å tolke det til at jeg ønsker et HJELMPÅBUD i norske barnehager? Jeg ønsker bare at tantene som jobber der skal være dedikert til oppgaven med å passe barna og faktisk klarer å unngå å ta livet av dem i løpet av en arbeidsdag...

#Vi vet ikke hva som har skjedd ennå# hyler andre på KG. Joda det vet vi; det er noen som IKKE har passet på barna godt nok. Og det er faktisk jobben til denne hormonkurven av en hønsegjeng å PASSE på barna.

Skrevet

Neste uke kommer det nok til å bli klippet mange gardinsnorer i landets barnehager!

Jeg jobber selv i barnehage, og det er dessverre ikke mange år siden (3-4?) jeg leste om en lignende sak om et barn som ble kvelt av snoren til en persienne.. Da vet jeg mange barnehager kutter sine snorer...

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, mitt poeng.

Barnehageansatte er faktisk betalt for å IKKE være korttenkte eller sløve! Det minste vi som foreldre må kunne forlange er at de faktisk klarer den enkle oppgaven de er satt til å gjøre...

Hvilket jævla nek er det som utfra mitt innlegg klarer å tolke det til at jeg ønsker et HJELMPÅBUD i norske barnehager? Jeg ønsker bare at tantene som jobber der skal være dedikert til oppgaven med å passe barna og faktisk klarer å unngå å ta livet av dem i løpet av en arbeidsdag...

#Vi vet ikke hva som har skjedd ennå# hyler andre på KG. Joda det vet vi; det er noen som IKKE har passet på barna godt nok. Og det er faktisk jobben til denne hormonkurven av en hønsegjeng å PASSE på barna.

Du bør tenke over hvordan du ordlegger deg, jobber selv i barnehage. Reagerer på hvordan mange av oss blir behandlet og de forventninger og krav som kommer til oss, enkelte krav er nemlig urimelige.

Når dette er sagt skal du vite at barns sikkerhet går alltid først, har ikke tall på hvor mange førstehjelpskurs, øvelser og brannkurs vi har hatt- noe som er kjempeflott.

Det du referere til er tragisk, og min medfølelse går til alle involverte MEN at du hisser opp folk på den måten du gjør er bare mer ødeleggende.

Barnehagene i Norge får mindre tilskudd av staten, dvs en del av dem er underbemannet, at vi skal ha øyne på dem hele tiden er rett og slett umulig.

• Liker 5
Gjest Villanda
Skrevet

Jepp, mitt poeng.

hormonkurv? hønsegjeng? ærlig talt, hvordan i all verden kan du vite at det bare var kvinner? og det er ganske nedlatende å kalle det "barnehagetante", er veldig få som setter pris på den tittelen. det er nok de som synes det er koselig, men mange føler at det undergraver en lengre høyskole/universitetsutdannelse. I tillegg er det diskriminerende mot menn.

Og vet du hva? Ulykker skjer faktisk! Regner med siden du utaler deg sånn at du personlig kjenner til de faktiske forholdene i denne barnehagen.

Men det er en ting som er kritikkverdig i denne saken, og det er at det faktisk var en snor som hang løs på en slik måte at barna faktisk kunne få tak i den. DET er det strenge rutiner for, og det er ganske utrolig at de ikke har sørget for at den var utilgjenglig.

Så skal du kritisere noe, så får du ta de for de faktiske forholdene rundt ulykken, ikke sitte å gjette, annta og anklage i en sak jeg er nesten sikker på de ikke har noen som helst personlig kjennskap til.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner jo at du bruker "tanter" kun for å provosere, tåpelig.

Det finnes assistenter, barne og ungdomssarbeidere og førskolelærere i en barnehage.

Nå vet vi jo faktisk ikke hva som har skjedd da. Men å ha et øye på alle barna hvert minutt er ikke mulig. Hvis det er en voksen som passer barna på det rommet, så skjer det plutselig noe og den voksne må ut av rommet. Et barn må skiftes på, slår seg og trenger plaster, en forelder vil snakke med den ansatte osv. Det er så mye som kan skje.

At det er tragisk er jeg helt enig i, og burde absolutt ikke skje. Men å påstå at de ansatte har ignorert jobben sin blir bare for dumt, var du der kanskje?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, mitt poeng.

Det var da virkelig et lite voksent innlegg! Om du mener det er en så enkel oppgave, så kan du jo ta en dag som barnehage ansatt med alt ansvaret selv????? Selvfølgelig er dette en tragisk hendelse, men barn i en barnehage blir faktisk passet på. Hvem ellers trøster, skifter bleier, sørger for tørre klær, gir de mat og lærer de om det en ser til enhver tid..??? rart hvordan noen med barn er så lite årvåkne. Du er vel den samme som kommer i barnehagen og ønsker egne hensyn til ditt barn ut i fra din egosentriske og selvsentrerte meninger og "behov" uten å se på barnehagens rutiner, flere barns behov osv.Syns jeg hører deg klage: Å nei, h*n var våt på sokken i dag, jeg må ringe styrer å be de ta ansvar. For jeg orker ikke noe hosting på natten, da får jeg ikke sove. h*n må spise før de andre i dag, da vi spiste frokost tidlig. Fint om h*n blir inne i utetiden, da h*n snufser om dagen. Get a life!! Ulykker skjer dessverre uansett! Som er grunnen til at barnehager har 1.hjelps kurs hvert år, anbefaler ute og inne tøy uten snorer, ingen lange skjerf, sjekker alt fra vinduer til sølepytter ute og lar ingen gå fra bordet med mat i munnen. Synd denne snoren ikke allerede var sikret/fjernet. Men la oss heller glede oss over at det er hell i uhellet da det ble oppdaget, og takker være flinke voksne så ble det gitt 1. hjelp og lege/sykehus raskt kontaktet...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nytt barn alvorlig skadd fordi de udugelige barnehageansatte ikke fulgte med i timen. De er LØNNET for å passe på barna våre, men istedet filer de negler, klager over lønna si og sladrer om venninner og foreldre...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10083499

Er det noen som tvinger deg til å ha ungen din i barnehagen? Du får PASSE PÅ UNGEN DIN SELV :filer:

• Liker 4
Skrevet

Bli barnehageansatt selv da hvis du gjør en bedre jobb!

Barn roter seg inn i ting og blir skadet av og til, sånn er det bare. Vær bare glad det er personale der som sjekker barna og som har kompetanse innenfor førstehjelp.

Eller vil du kanskje at det skal bli slik?

Forresten er det utrolig leit at slike ting skjer av og til, så håper alt går bra med barnet!

Jeg vil ikke bli barnehagetante, for stressende, for mange barn og ha ansvaret for. Det er lov og være misfornøyd, selv om en ikke ønsker og være det selv.

Det er ikke alle barnehager som er gode.

Jeg har vært borti så mange udugelige barnehagetanter.. Når barnhagetante bare står og røyker og ikke bryr seg om barnas ve og vel er det, nettopp det de er.

Barnehagetanter er ulike selvsagt mener ikke og skjære alle over en kam her.

Men flere av mine venner /slektninger har vært borte i så mange fæle episoder i barnhage, som og at barn 2 år måtte sy i hode og ingen av de ansatte i barnehagen viste hva som hadde skjedd…

Til slutt.

Skam dere, dere barnhagetanter som ikke bryr seg noe om barn og barnas ve og vel.

Men takk til dere andre barnhageansatte som virkelig bryr dere om barna, dere gjør en fantastisk god jobb:) :klappe:

AnonymBruker
Skrevet

barna er i barnehagen 7 - 9 timer om dagen, 5 dager i uken. 20 dager i måneden, 11 måneder i året....så når det da skjer noe med 1 av 200 000 barnehagebarn i 1 av norges 6000 barnehager så er det heeeelt hysteri og ALLE barnehage"tantene" er heeelt udugelige.....! OMG!!! Get some f****** perspective! Ulykker skjer! i ALLE yrker.. det er bare ikke alle som kommer i avisen slik at TS kan poste det på forum og klage over det....

• Liker 6
Skrevet

Nytt barn alvorlig skadd fordi de udugelige barnehageansatte ikke fulgte med i timen. De er LØNNET for å passe på barna våre, men istedet filer de negler, klager over lønna si og sladrer om venninner og foreldre...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10083499

Barnehageansatte er veldig ulike, en slik enkelthendelse sier svært lite om barnehagen.

Om det er du som har skrevet de andre innleggene og, så burde du kanskej skrive litt mere generelt hva du mener og barnhager da, for dette er jo enkelthendelser som egentlig ikke sier så mye om den enkelte barnhagen:)

AnonymBruker
Skrevet

... å ja,det er mange dårlige ansatte i bhg.. å hvorfor det? fordi lønna er syykt dårlig og det er en hektisk og krevende arbeidsplass.. man får ikke dyktige folk inn.. alternative er å gå ubemannet... vet ikke hva som er verst...

• Liker 1
Skrevet

Er det noen her som er ei kaklende, hormonfull, slarvete, sladrende, sutrende og klagende høne her, så er det deg, TS.

Makan til stereotypier og fordømmelse skal man lete lenge etter!

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

... å ja,det er mange dårlige ansatte i bhg.. å hvorfor det? fordi lønna er syykt dårlig og det er en hektisk og krevende arbeidsplass.. man får ikke dyktige folk inn.. alternative er å gå ubemannet... vet ikke hva som er verst...

Jobber i en underbemannet barnehage og det er hektisk til tide ja, men jobber med fantastiske mennesker som ser barnas behov...de fordommene du representerer er ikke gode, hvorfor ikke gi oss ett rosende ord? hadde ikke det vært for oss hvem skulle tatt så godt vare på barna mens dere var på jobb......

Å se barn utvikle seg og gi dem nødvendig kunnskap og balast her i livet

til å klare seg både sosialt, selvstendig, motorisk og med trygghet gir meg en stor glede skal jeg si deg, vet at mange barnehageansatte der ute mener det samme så tenk deg om før du disser en hel yrkesgruppe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det mange ikke er klar over er at barn har RETT på privatliv! Hvis de sier at de vil være alene og lukker en dør til et rom det ikke er mulig å ha innsyn til, så må man vurdere om det er forsvarlig. Og her kan man ta feil. Hvis man aldri respekterer barnas ønsker og aldri lar barna være alene hvis de ønsker det er det krenkende i følge diverse retningslinjer og kanskje også lovverk(?).

Jeg går 2. året på førskolelærerutdanningen og det blir faktisk vanskleligere og vanskeligere å gjøre en god jobb fordi man hele tiden må forholde seg til nye lover og regler som strider mot å overvåke dem 24/7.

Hvor kult var det ikke å gjemme seg litt unna da vi var mindre? Tenk om du ALDRI fikk være alene og en voksen sto og så på deg hvert eneste sekund. Er det verdt det? Hva vinner man på det?

Skal alle barn bli overvåket for å forhindre at naturlige ulykker skjer? Barn vil skade seg uansett hvor hysteriske vi voksne er. Å forhindre en naturlig barndom for alle barn er ikke løsningen. Hvis vi voksne er hysteriske så blir barna hysteriske, og barna får ikke begreper om hva som er farlig/gjør vondt osv. Dette er noe de skal lære når de er små. Man skal drite seg ut og man skal få vondt og slå seg. I barnas verden kalles det læring. Barn lærer gjennom kroppen, ikke gjennom å bli fortalt hva som gjør vondt og hva man ikke skal gjøre. Det forstår de ikke...

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...