Gå til innhold

Hvor mange maskiner med klær vasker dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får du tørket alt dette hvis det vaskes på en dag? :klo:

Vi er to stk og vasker ca 3 vasker i uka. Jeg tar alt med klærne. Vi venter småtroll om noen måneder så da blir det nok flere :)

Stort vaskerom med varmekabler og lufting med plass til to stativer, og mye hengeplass ute under tak. Så har fin plass til å henge opp ca 5-6 maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun meg (altså en voksen), blir ca. 2 maskiner i uka. Av og til bare én, av og til tre. Veldig sjelden mer enn tre, da må jeg ha hatt besøk så jeg har en haug med sengetøy og håndklær som må vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne, og her vaskes det 2-3 maskiner i uken.

Det er jeg som står for 98% av klesvasken. Grunnen til det er at det er en arbeidsoppgave jeg trives med og at jeg ikke ønsker at samboeren skal rote rundt i skittentøyet mitt. Mitt skittentøy er det kun jeg og mamma som får røre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 4 og vasker 2 maskiner om dagen . Ett barn er sengevæter , så da blir vaskerommet hyppig brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og et barn på snart 2år. Vi vasker i gjennomsnitt 3 til4 maskiner i uken, og en ekstra maskin når vi vasker sengetøyet.

Da har vi som regel en maskin med undertøy, en med håndklær, og en til to med vanlige klær.

Vi bruker også klærne flere dager, spesielt dongeri bukser.. Blant annet fordi vi begge er i jobb og bruker egne jobbklær, så våre egne blir faktisk ikke brukt så veldig mye.. Minsten er ganske flink å spise, og vi slipper å skifte på hun etter hvert måltid og etter en dag i bhg. Men jeg regner med å måtte kjøre minst en maskin til nå når det nærmer seg sommer og de ikke bruker regnbukse/dress ute lenger.

(vi har forresten en 6kg maskin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To voksne. Vasker 7-12 ganger i uka. Tar som regel alt unntatt treningstøy hver søndag, så da går maskinen en del ganger.

Treningstøy går nesten hver dag, blir lukt i det om det blir liggende, men kjører på 30 min program.

Bare som en kommentar til det, så har vi laget en hengeanretning på skittentøyskurven til det formålet. Vi har festet en utvippbar greie på baksiden av en sånn stor, firkantet trille-skittentøyskurv, så etter trening snur vi kurven rundt og har plass til å henge noen t-skjorter m.m. Så lenge tøyet er tørt når det legges i kurven, syns jeg ikke det lukter noe av skittentøyet, og jeg blir ikke avhengig av å sette på masse halvfulle maskiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Jøss, så mye dere vasker.

Jeg er 1, og vasker 2 maskiner hver andre helg ca. En lys og en mørk.

Jeg bruker håndklær et par uker, og samler opp til jeg har en full maskin med håndklær og/eller sengetøy og vasker de når det trengs. Ca. 1 gang i mnd. Så her går det vel 5-6 maskiner i mnd.

2 uker siden siste vask nå, så jeg skal vaske klær i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi 5 stykker og vaskemaskin går i ett hele uka. Alle trener masse og vi har "tonnevis" med håndklær (både etter dusj/bad hjemme, etter gym, svømmehall og trening) Håndklær som har blitt brukt i haller ol, vasker jeg alltid etter en gangs bruk, men prøver å bruke håndklær iallefall ett par ganger her hjemme.

Det vaskes alltid fulle maskiner.

Sengetøy (til 6 senger - alltid en overnattingsseng)

kokvask (dvs 60 grader - en sjelden gang varmere)

hvitvask

rosa klær

røde klær

Div. lyse farger

mørke klær

ullklær

håndklær

yttertøy (blir VELDIG ofte vasket nå på våren)

treningstøy

arbeidstøy til mannen

osv osv....

.....og innimellom alt dette, må gardiner vaskes, duker og noen dukkeklær....

Føler ofte at jeg bor på vaskerommet....ja, det er jeg som vasker - men det er en helt grei fordeling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg balndar ull med annet i same farge,og køyrer på 40 grader. Eg blandar handdukar,koppehanddukar og undertøy og køyrer dette på 95 grader. Då vært det ikkje so monge maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Bare som en kommentar til det, så har vi laget en hengeanretning på skittentøyskurven til det formålet. Vi har festet en utvippbar greie på baksiden av en sånn stor, firkantet trille-skittentøyskurv, så etter trening snur vi kurven rundt og har plass til å henge noen t-skjorter m.m. Så lenge tøyet er tørt når det legges i kurven, syns jeg ikke det lukter noe av skittentøyet, og jeg blir ikke avhengig av å sette på masse halvfulle maskiner.

Trenings-t-skjorter er en gangs bruk. De er gjennombløte når de går i vask. Treningsbuksene henges på krok på badet og brukes hele uken.

Dongeribukse og strikkejakker henges på krok. Jeg skifter tøy når jeg kommer hjem (= kosebukse og t-skjorte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg balndar ull med annet i same farge,og køyrer på 40 grader. Eg blandar handdukar,koppehanddukar og undertøy og køyrer dette på 95 grader. Då vært det ikkje so monge maskiner.

Hvis det er meg du sikter til - så skrev jeg at jeg alltid vasker FULLE maskiner. Jeg har et hyllesystem på vaskerommet (rosa kurv til rosa klær, hvit til hvite klær osv...) En full kurv er akkurat en full maskin. Vasker derfor ikke f.eks røde klær, før kurven er full - hvis det ikke er noe spesielt. Ulltøy har jeg mindre kurver til, for man skal ikke stappe en ullvask mer enn halvfull i maskinen.

Jeg hadde sikker også blandet litt mer, hvis jeg hadde hatt mye mindre klesvask. Men jeg er "livredd" for å få missfarget tøy... Orker ikke lyserosa, som har blitt "møkkarosa" etter å ha blitt vasket sammen med noe blått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne annenhver mnd og 1 person (meg alene) de resterende månedene. Vasker ca 2 maskiner i uka når jeg er alene, og når sambo er hjemme blir det vel 2-3 maskiner.

Vi prøver å vaske minst mulig: bruker håndklær flere ganger, og begrenser vasken av gensre som ikke kommer inntil huden + bukser. Såfremt det ikke blir skittent, da vaskes det jo selvfølgelig! :) Fyller også opp maskinen så godt det gjøres, og vi har en større vaskemaskin (8 kg). Klær som ikke er skitne, vaskes på kortvask for en liten oppfriskning.

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Kan også legge til at dersom jeg hadde hatt eget vaskerom (dvs. et rom som var kun mitt med vaskemaskinen på) ville jeg gjort som Myrthel og vasket enkelte ting sjeldnere. Her jeg bor er det plassmangel, det er derfor essensielt at ting ikke blir liggende i hauger/flere vaskekurver klar til vask i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

På en uke vasker jeg i gjennomsnitt:

- en vask med lyst tøy 40 grader

- en vask med mørkt tøy 40 grader

- to vask på 60 grader, det gjelder både undertøy, sokker, håndkler, vaskekluter og sengetøy

- en vask med bh'er (undertøysprogram)

- en vask med et par plagg i enten knalle farger, eller helt hvitt

Jeg bor alene.

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som en kommentar til det, så har vi laget en hengeanretning på skittentøyskurven til det formålet. Vi har festet en utvippbar greie på baksiden av en sånn stor, firkantet trille-skittentøyskurv, så etter trening snur vi kurven rundt og har plass til å henge noen t-skjorter m.m. Så lenge tøyet er tørt når det legges i kurven, syns jeg ikke det lukter noe av skittentøyet, og jeg blir ikke avhengig av å sette på masse halvfulle maskiner.

Har forsøkt å henge det opp også, har plass til det, men synes lukten setter seg så veldig godt når det ikke blir vasket mens svetten er fersk, særlig av min manns syntetiske plagg. Men unnskylder meg med at vi har en miljøvennlig maskin, og at vi stort sett kjører treningstøyet på 30 minutters vask med begrenset mengde miljømerket vaskemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bor alene og vasker som regel tre maskiner i uken:

* Kokevask. Håndklær, kluter, undertøy og sokker.

* Lyst tøy. Sengetøy, t-skjorter, m.m.

* Mørkt tøy. Jeans, gensere, skjorter, m.m.

Kjører som oftest dette sammen en runde i tørketrommelen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at dersom jeg hadde hatt eget vaskerom (dvs. et rom som var kun mitt med vaskemaskinen på) ville jeg gjort som Myrthel og vasket enkelte ting sjeldnere. Her jeg bor er det plassmangel, det er derfor essensielt at ting ikke blir liggende i hauger/flere vaskekurver klar til vask i evigheter.

Enig i den. Det er ikke plass til allverdens skittentøy, eller -kurver på et bad på 4,5 kvm. Kunne nok vasket sjeldnere dersom jeg hadde hatt separat vaskerom. Nå prøver jeg dytte sammen det som anstendigvis kan vaskes sammen (sengetøy og håndklær, f.eks. ) Men går jo etterhvert tom for rene gensere siden jeg har moderate mengder av denslags i klesskapet og da MÅ det vaskes. Det er lettere om sommeren for jeg ha en anselig mengde T-skjorter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

jeg er alene og vasker ca 3-4 maskiner annen hver uke.

1 til 2 maskiner med sengetøy, håndklær og undertøy på 60-90 grader

1 maskin lyst tøy på 40 grader

1 maskin mørkt tøy på 40 grader

Har vaskekjeller med industrimaskiner, så jeg får plass til to sett med sengetøy pluss håndklær og undertøy i en maskin. Men hender det blir en ekstra maskin i ny og ned med lys kokvask alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det mange maskiner i uka, men varierer litt fra uke til uke.

1 maskin med sokker.

2 maskiner med håndduker+ 1-2 med undertøy, 95 grader

x antall med fjøs og arbeidsklær, 60 grader

2 med treningstøy, 40 grader

1-2 med gulvmatter, 60 grader

2 med vanlige klær, 40 grader

1 med ullklær, 30 grader

vi er to voksne her. Siden vi begge har utejobb, blir det selvfølgelig blir mye skittenklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...