Gå til innhold

Hvor mange maskiner med klær vasker dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

i uka eller om dagen? Og hvor mange personer er dere i husstanden? Er det du som vasker eller mannen som vasker?

Vi er to og vasker 3 vasker i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vaskekjeller som jeg bruker. Der står det 2 maskiner. Så jeg vasker vel 2-4 maskiner 1 gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg er en person, bor alene. Jeg vasker ca 4 maskiner med klær i uka. Dette inkluderer da sengetøy som er én/to maskiner i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne i husstanden og vasker ikke hver uke... Vasker vel ca. annen hver uke, og vasker da gjerne flere vask (men ikke flere enn tre, tror jeg?).

Er for øvrig litt opptatt av å ikke vaske mer enn vi trenger. Vasker ikke alle klær etter hvert bruk f.eks. (bortsett fra undertøy og sokker, som selvsagt allid slenges til vask etter bruk) og bruker håndklær flere ganger.

Her i huset er det jeg som vasker klær. Tror det bare har blitt sånn fordi det er en oppgave jeg syns det er helt greit å gjøre. På samme måte som det pleier å være mannen som vasker badet. Deler generelt veldig likt på husarbeid, og han er mer opptatt av husarbeid enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 gang om dagen, vi er 2 (en voksen og et barnehagebarn på 4). Merker det godt på vaskinga at våren er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to, og det er jeg som tar all vasken. Blir vel 2 vasker i snitt per uke, en vask eller to ekstra om det er noe spesielt som skal vaskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person, bor alene. Jeg vasker ca 4 maskiner med klær i uka. Dette inkluderer da sengetøy som er én/to maskiner i seg selv.

Har du enten veldig liten vaskemaskin eller mye sengetøy? :klo: Jeg fyller en maskin med mer enn dynetrekk og laken og vi er to personer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Om vinteren: 5-6 maskiner pr uke

Om sommeren: 4-5 maskiner pr uke

En person i boligen.

Vaskene fordeler seg slik:

Lyst/hvitt finvask 60 grader

Mørkt finvask 60 grader

Lyst/hvitt 40 grader

Mørkt 40 grader

Mørkt ullprogram

Evt. lyst ullprogram

Alt tøy vaskes hver uke (dvs. at skittentøyskurven er tom) - det er fellesvaskeri med industrimaskiner i kjelleren. Som Vera Vinge bruker jeg håndklær, bukser og strikkejakker flere dager, mens undertøy skiftes hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for øvrig litt opptatt av å ikke vaske mer enn vi trenger. Vasker ikke alle klær etter hvert bruk f.eks. (bortsett fra undertøy og sokker, som selvsagt allid slenges til vask etter bruk) og bruker håndklær flere ganger.

Veldig enig i dette. Å vaske så mye som mange her gjør må da både slite på klærne og miljøet? :klo:

Vi er to voksne. Reserverer vaskekjelleren hver tredje uke og kjører 4-6 maskiner. Som regel er det jeg som vasker, fordi jeg er ekstremt nøye hvordan klærne mine behandles :fnise: til gjengjeld tar han søppelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Veldig enig i dette. Å vaske så mye som mange her gjør må da både slite på klærne og miljøet? :klo:

Jeg har ikke nok klær til at jeg kan vaske sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke nok klær til at jeg kan vaske sjeldnere.

Godt poeng. Det er ikke spesielt miljøvennlig å kjøpe mye klær heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To voksne. Vasker 7-12 ganger i uka. Tar som regel alt unntatt treningstøy hver søndag, så da går maskinen en del ganger.

Treningstøy går nesten hver dag, blir lukt i det om det blir liggende, men kjører på 30 min program.

Bytter sengetøy ukentlig, og håndkle hver3. dag, så det blir sammen med annen 60 vask to maskiner i uka.

Mannen setter på vask like ofte som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Har du enten veldig liten vaskemaskin eller mye sengetøy? :klo: Jeg fyller en maskin med mer enn dynetrekk og laken og vi er to personer.

Min maskin tar 5 kilo, og jeg klarer ikke å vaske to dynetrekk, to putetrekk og et dobbeltlaken i én vask.

Jeg bor alene og har en kjæreste som legger skittentøy igjen her av og til, og vasker vel ca to vask i uka. Prøver å begrense vaskinga litt for miljøet og økonomiens skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har middels med klær, vasker 2 maskiner hver 14 dag.

Da går alle mine vanlige klær i en maskin siden de faktisk er ganske like i fargen, og undertøy og sengetøy i en maskin som kokes på høy tempratur. Fungerer fint, går aldri tom for rene klær heller, så det går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne i husstanden og vasker ikke hver uke... Vasker vel ca. annen hver uke, og vasker da gjerne flere vask (men ikke flere enn tre, tror jeg?).

Er for øvrig litt opptatt av å ikke vaske mer enn vi trenger. Vasker ikke alle klær etter hvert bruk f.eks. (bortsett fra undertøy og sokker, som selvsagt allid slenges til vask etter bruk) og bruker håndklær flere ganger.

Her i huset er det jeg som vasker klær. Tror det bare har blitt sånn fordi det er en oppgave jeg syns det er helt greit å gjøre.

Slik er det hos oss også. Jeg er bevisst på å unngå å vaske mer enn nødvendig, så vi prøver å være flinke til å henge opp både håndduker og klær etter bruk, slik at det meste kan brukes minst to dager. Jeg får plass til minst to fulle sett med sengetøy pluss en haug håndduker og alle sokker og truser i én maskin, så jeg kan ikke vaske noe oftere - spesielt siden jeg i tillegg sorterer etter farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

To voksne. Vasker 7-12 ganger i uka. Tar som regel alt unntatt treningstøy hver søndag, så da går maskinen en del ganger.

Treningstøy går nesten hver dag, blir lukt i det om det blir liggende, men kjører på 30 min program.

Bytter sengetøy ukentlig, og håndkle hver3. dag, så det blir sammen med annen 60 vask to maskiner i uka.

Mannen setter på vask like ofte som meg.

Hvordan får du tørket alt dette hvis det vaskes på en dag? :klo:

Vi er to stk og vasker ca 3 vasker i uka. Jeg tar alt med klærne. Vi venter småtroll om noen måneder så da blir det nok flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Vi er to voksne.

Jeg tror jeg bruker maskinen ca 3 ganger pr uke (kan ofte gå lengre tid mellom hver gang)

1 vask går til kluter, håndklær, truser og sokker (altså ting som skal vaskes på høy temperatur)

1 vask går til mørkt tøy

1 vask går til lyst tøy (deriblant sengetøy)

Det er jeg som vasker klær. Hvorfor? Fordi han jobber, jeg er hjemmeværende så det faller seg naturlig.

Endret av Consensio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...