Gå til innhold

ingping vil bli fin og fit

ingping

Anbefalte innlegg

Hehe ja, vi får ta oss en tur snart med hver vår tvilling i bæremeis på ryggen. Puh! ;)

I morgen skal vi løfte megatungt ingping! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe ja, vi får ta oss en tur snart med hver vår tvilling i bæremeis på ryggen. Puh! ;)

I morgen skal vi løfte megatungt ingping! :trene:

Tungt var bare forbokstaven! Jeg er helt gåen i armene mine nå! Tenk at det bare er to uker igjen av RYP! Tiden har gått kjempefort! Skulle jo egentlig bare ha 4 reps i dag, men jeg syns det ble litt lite, så jeg tok 6 reps så lenge jeg klarte :)

Uke 5 økt 1

Knebøy

25 kg 6r 6r 6r

Skråbenk

9 kg 6r 6r 5r

Roing bredt

29 kg 6r 6r 6r

Arnoldpress

6 kg 6r 6r 6r

Bicepscurl

7kg 6r 5r (var såvidt det gikk, den var TUNG!)

Tricepspress

16 kg 6r 6r 6r

Mage

situps 3 x 12

albu/kne 2 x 14

Nå er det blitt skikkelig tungt, må slite skikkelig for å klare reps'ene! Men er jo det som gjør meg sterkere da! :)

Og så en gladnyhet: Kjæresten sa at han begynte å se litt definisjon på armene mine! Hurra, da funker jo dette! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy for en økt! Tungt! Nesten så jeg måtte brøle litt for å greie de bicepscurlene altså. :fnise:

Så bra at man kan se at du er blitt mer definert, sånt hjelper veldig på motivasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fy for en økt! Tungt! Nesten så jeg måtte brøle litt for å greie de bicepscurlene altså. :fnise:

Så bra at man kan se at du er blitt mer definert, sånt hjelper veldig på motivasjonen. :)

Ja, det er jo kjempemotiverende å høre at det man gjør faktisk funker! :) Var forresten like før det kom et brøl hos meg også på biceps'ene, men jeg klarte meg med et stønn eller to! Hehe

Dagens trening var spinn4x4 intervall, men jeg har visst rotet bort senderen til pulsklokken. Surrehue altså! Men jeg kjente heller etter på pulsen, og tror jeg lå omtrent der jeg skal være. Svett og sliten ble jeg i hvertfall :)

Imorgen er det RYP igjen, hurra :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å komme meg opp kl 6 onsdag morgen, så RYP-økten ble utsatt til i dag!

Uke 5 økt 2

Knebøy

26 kg 6r6r5r

Skråbenk

9 kg 6r5r5r

Roing

29,5 kg 6r6r6r

Arnoldpress

6 kg 6r6r6r

Bicepscurl

7 kg 5r 3,5r (den siste repsen ble visst bare halvveis! Var sååå tungt!)

Tricepspress

16 kg 6r6r

Er litt slitsomt nå når det nærmer seg eksamen, maten blir aldri ordentlig, jeg får ikke trent så mye kardio pga laaaaange skoledager med mye lesing og det er bare såvidt jeg kommer meg opp tidlig nok til å få trent RYP øktene! Men er vel bare å prøve å gjøre det beste ut av det tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar jammen mye i roingen! :jepp: Vi ligger så likt ellers, men jeg tar bare 20 kg i roingen for tiden, pingle.. :sjenert:

Ja jeg skjønner hva du mener med eksamen og stress, jeg begynner på skolen igjen på mandag og lurer på hvordan jeg i all verden skal få tid til å få ordnet meg skikkelig mat.. Får kanskje planlegge og prøve å ordne ting klart kvelden i forveien tror jeg. Når er du ferdig med eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar jammen mye i roingen! :jepp: Vi ligger så likt ellers, men jeg tar bare 20 kg i roingen for tiden, pingle.. :sjenert:

Ja jeg skjønner hva du mener med eksamen og stress, jeg begynner på skolen igjen på mandag og lurer på hvordan jeg i all verden skal få tid til å få ordnet meg skikkelig mat.. Får kanskje planlegge og prøve å ordne ting klart kvelden i forveien tror jeg. Når er du ferdig med eksamen?

Hehe ja er ganske fornøyd med styrken i ryggen min! Roingen er egentlig ikke så tung for ryggen, mer tungt for armene så kan ikke legge på mer heller. Men satser på det blir bedre neste rundt når jeg skal legge til nedtrekk også :)

Jeg prøvde å ha med meg kyllingfilet og litt ris, men mikroen på skolen var så EKKEL at jeg fikk helt avsmak! Så jeg hiver inn på med frukt og knekkebrød med skinke jeg! Nå når jeg har så lange dager spiser jeg en hel pakke med kokt skinke for dagen, kun på skolen! :sjenert: Men må jo til da, når jeg er på skolen i opptil 10-12 timer for dagen med både forelesinger og oppgaveløsing og eksamenslesing.

Jeg har 5 eksamener i perioden 19.mai - 8. juni, det blir slitsomt! Tipper verken kosthold eller trening kommer til å bli optimalt før eksamenene er over! Ugh! Har du noen eksamener i år eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det som er problemet her og, det er for tungt for armene. Og skal jeg greie å ha riktig teknikk slik at jeg kjenner det skikkelig i ryggen så kan jeg ikke ha for tungt. Pinglearmer som ødelegger alt, hehe..

Usj, 5 eksamener! Hva studerer du? Jeg har bare en eksamen nå før sommeren som jeg ikke fikk tatt i fjor før tvillingene ble født, men det er en kjempestor muntlig eksamen med myyye pensum da. Hater muntlig, er så pinlig om man ikke har peiling på det man blir spurt om.. :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til tross for at det er eksamensperiode! Jeg har med knekkebrød, skinkeost, ett kokt egg, mandler og noe frukt og grønt på skolen. Men tror jeg må finne på noe middagsgreier jeg kan ta med, for knekkebrød holder ikke helt ut over dagen. Det skal bli veldig fint vær til neste uke, og da skal vi ta en pause og grille en av dagene :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, 5 eksamener! Hva studerer du? Jeg har bare en eksamen nå før sommeren som jeg ikke fikk tatt i fjor før tvillingene ble født, men det er en kjempestor muntlig eksamen med myyye pensum da. Hater muntlig, er så pinlig om man ikke har peiling på det man blir spurt om.. :rodme:

Studerer økonomiske fag jeg. Er ganske kjekt, selvom noen av fagene er KJEMPEVANSKELIG! Så nå blir det nesen i boken den neste mnd! Skal bli godt når det er ferdig! Og så håper jeg egentlig litt på dårlig vær (ikke skyt meg nå!), da blir det bittelitt mindre kjipt å være på lesesalen hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til tross for at det er eksamensperiode! Jeg har med knekkebrød, skinkeost, ett kokt egg, mandler og noe frukt og grønt på skolen. Men tror jeg må finne på noe middagsgreier jeg kan ta med, for knekkebrød holder ikke helt ut over dagen. Det skal bli veldig fint vær til neste uke, og da skal vi ta en pause og grille en av dagene :biggrin:

Takk for det :) Jeg prøver så godt jeg kan å komme meg på trening, men blir mindre og mindre kardiotrening nå, er stort sett så sliten etter en lang dag på skolen at jeg ikke orker å komme meg på senteret etter på. Noen dager er jeg til og med så lenge på skolen at jeg ikke rekker noen spnningstimer! Hehe nerden for tiden ja!

Åh høres ut som en deilig pause med grilling og alt! Jeg tror jeg må foreslå det for mine klassevenninner! Er så lei av å leve på knekkebrød og epler hele dagen allerede! Hehe men jeg fikk sånn avsmak på mikroen på skolen så må uansett ha noe som kan spises kaldt. Tror kanskje jeg skal ta med kyllingsalat eller noe til uken. Må ihvertfall prøve å bli litt kreativ mtp matpakke! :)

-

Nå er det snart klart for siste RYP økt denne uken, og en herlig langkjøring på spinning! Gleder meg til det etter å ha sittet med nesen i bøkene i flere dager! Oppdatering på treningen kommer etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsøkten i går var deilig, selvom jeg måtte dele den litt opp! Jeg sto og tok knebøy nemlig og da veltet det inn med en gjeng på ca 10-12 bolere som tok alle benkene der med frivektene! Så jeg fikk bare tatt knebøy og roingen før spinning. Men nå spinningen var ferdig så var det plass til meg og jeg fikk tatt resten :)

RYP økt 3 uke 5

Knebøy

27,5 kg 6r6r6r

Roing bredt

30 kg 8r6r6r

Skråbenk

9kg 6r5r4r

Arnoldpress

6kg 6r6r6r

Bicepscurl

7kg 5r3r

Tricepspress

16kg 4r4r

Mage

situps 3 x 12

albu/kne 2 x 24

Spinning langkjøring

tid: 1time 7min

kcal: 695

gj.snittspuls: 165

makspuls:184

Blir ikke RYP i dag pga gangsperr i armer og bryst, så denne uken blir det tirs,tors og lørdag med ryp :) Nå skal jeg på skolen og sitte inne å lese mens det er fint vær. fun! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det begynner å spøke for uke 6 av RYP! :/ Kom akkurat hjem fra skolen nå, har vært der siden kl 8, og nå ORKER jeg ikke trene! Jeg hater hater hater hater eksamentid! Alt det arbeidet jeg har lagt ned i både trening og kosthold blir bare som blåst vekk nå! Søren! Jeg blir rett og slett kjempesliten av å sitte å pugge og pugge og løse oppgaver hele dagen, og nå når jeg endelig har kommet hjem (selvom jeg er tidlig hjemme i dag i forhold til andre dager) så orker jeg ikke å gjøre noe. Middag blir brødskiver og resten av kvelden skal tilbringes på sofaen! ugh FML!

Tror nok ikke neste runde av RYP blir påbegynt før etter eksamensperioden. Tenker det får heller bli litt mer tilfeldig trening nå fremover. Får rett og slett ikke tid eller ork til så mye trening nå! Merker det gjør meg litt bitter! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Oi så bitter jeg var i innlegget over! Haha dårlig stemning!

I dag kom jeg meg endelig på trening igjen! Var på spinn langkjøring, utrolig deilig! Merket veldig godt at jeg ikke har beveget meg noe særlig i det siste, kondisjon er virkelig ferskvare altså! Men men.. fikk en liten ide om å sjekke makspulsen på siste sang, men tror ikke jeg rakk det helt iløpet av sangen, men dausliten ble jeg ihvertfall

Tid: 1 time og 7 min

kcal: 733

makspuls: 196

gj.sn.puls: 169

Nå har jeg pakket treningsbagen for imorgen, da SKAL jeg på trening direkte etter skolen! Uansett! No excuses anymore :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen kom jeg meg ikke på trening i dag også! Er ganske fornøyd med det! Var egentlig utrolig deilig å få luftet vettet etter en lang dag med eksamenslesing på skolen, det skal jeg huske neste gang jeg tror jeg ikke orker å trene! :) Var en god spinn4x4 økt, med en helt fantastisk instruktør! Har aldri vært med han før, men det tror jeg at jeg må begynne med!

Tid: 45 min

Kcal: 483

Maxpuls: 193

Gj.sn.puls: 169

Nå er det bare litt over to uker igjen til sommerferien, så da skal jeg begynne med RYP igjen! Det skal bli deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Endelig feeeerie!! Fikk ferie forrige onsdag, men har vært så kjekt å kunne være sosial og slappe av og slikt uten dårlig samvittighet at treningen kom ikke i gang før i går!

Gårsdagens trening - stryke og spinn4x4

Styrke:

Nedtrekk 25 x 8 x 3

Kabelroing 30 x 10 x 3

tricepspress: 15 x 10 x 3

Bicepscurl: 10 x 6 x 4

Rygghev: 2 x 12

Albu/kne: 3 x 24

Spinn:

Tid: 42 min

kcal: 476

gj.sn.puls:172

max puls: 196

Nå sitter jeg her og NYTER gangsperr'en, føles skikkelig deilig :) Skal snart en tur på trening igjen, blir litt lett jogging og mye tøying! Er skikkelig stiv i musklene, så tror det kan være lurt å fokusere litt på tøying også fremover :)

Tenker å begynne på nytt ryp-program neste uke, så det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det skal bli bra å begynne på RYP igjen slik at det blir litt mer system på treningen fremover! Føler det blir litt mye vasing og lite effektiv trening for tiden.

Trening onsdag

Ellipsemaskin 40 min

Styrke kjernemuskler

Maaaasse tøying!

Var kjempestiv, spesielt i ryggen og bakside lår! Men det er vel kanskje slik man blir av å sitte bøyd over bøkene hver dag i flere uker. Skal ihvertfall ha flere gode tøyeøkter i tillegg til den lette tøyingen jeg har etter harde treningsøkter :)

Trening torsdag

Ellipsemaskin

Roing bredt grep: 2x8x25 + 2x6x27

Bicepscurl: 4x6x10 (tok i sånn kabelapparat, kjempesvak i bicepsene!)

Tricepspress: 4x6x15 (i samme kabelapparat som biceps)

Sliter litt med å komme i rutine med kostholdet nå, har forsåvidt ingen rutiner nå i ferien. Men har laget med en liten matplan, så prøver å følge den så godt jeg kan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg målt nye 10RM, var kjekt å se at jeg var sterkere enn sist selvom jeg ikke fikk fullført den siste uken og har hatt rundt 6 ukers pause fra RYP! opsi..

Nye 10RM (forrige 10rm i parentes)

Knebøy: 20 kg (20)

Skråbenk: 8 kg (7)

Roing: 26 kg (22,5)

Nedtrekk: 22,5 (-)

Arnoldpress: 6 kg (4)

Bicepscurl: 6 kg (5)

Tricepspress: 14 kg (12)

Er igrunn fornøyd med dette, utenom knebøy, syns det er merkelig at jeg ikke har blitt sterkere i beina. Lurer litt på om det er pga dårlig teknikk eller noe, så får høre med de på senteret om litt hjelp :) Ellers har jeg jo blitt sterkere i de andre øvelsene så det er jo bra :)

Imorgen er det økt 1, uke 1! Hurra, endelig :)

I dag var jeg på spinning, men pga syyyk gangsperr i beina etter 10rm testen i går fikk jeg ikke tatt den helt ut, men var igrunn litt deilig å ta det litt rolig, lå i den såkalte "fettforbrenningssonen" hele tiden, så satser på å ha forbrent litt fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt 1, uke 1

Skråbenk

7kg 12r12r8r

Roing, bredt grep

21kg 12r12r8r

Nedtrekk, smalt grep

18kg 12r12r8r

Arnoldpress

5kg 12r8r4r

Bicepscurl

5kg 12r10r6r

Tricepspress

11kg 12r12

Mage

Albu/kne 2x 24

situps 2x 10

Fikk dessverre ikke tatt knebøy i dag fordi jeg har gangsperr enda! Jeg prøvde meg med kun stangen, men det var håpløst. Kommer sterkere tilbake på onsdag :D Var egentlig ganske tungt i dag, måtte dele opp settene litt for å komme til 12 reps, men satser på det går bra :)

Er sååå deilig å være i gang igjen! Koser meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å komme skikkelig i gang igjen! :hoppe: Jeg gjør akkurat motsatt på ryggtreningen, jeg tar bredt grep på nedtrekk og smalt grep på roing. Men det blir jo ca det samme i det hele.. Er det ikke slik at smalt grep trener tykkelsen på ryggen, og bredt grep trener bredden på ryggen? :klo:

Endret av Tinio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...