ingping Skrevet 1. april 2011 #1 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Etter å ha lest mange treningsdagbøker her, så fant jeg ut at jeg også ville ha en slik! Siden jeg ikke har kjempepeiling på trening så kan det sikkert være greit å skrive det her slik at noen med mer peiling kan kommentere på det jeg gjør, om jeg gjør ting riktig/galt osv Litt om meg: 23 år, trener på Sats, studerer på høyskole. trente ca 6 ganger i uken i fjor vår og gikk kjempelei, så i fjor høst var det stort sett bare zumba 2 ganger i uken. Kombinert med at jeg fikk meg kjæreste, så føk kiloene i været! Begynte å trene seriøst igjen i januar med bodypump 2 ganger i uken og spinning 2-3 ganger i uken, men har ikke fått resultater. Tipper det er kostholdet som er grunnen ja! Er nå 158 cm høy, og 66 kg. Så lenge jeg blir stram og fin så spiller ikke vekten så mye rolle, men skal ikke klage om den blir 10 kg lavere Har begynt med kostholdet, veier og teller kalorier, og nå ligger jeg på ca 1800 for dagen. I tillegg skal jeg bytte ut bodypumpen med RYP grunnprogram. vel vel nok fjas;) målte min 10 RM i dag og fikk følgende resultater: Knebøy: 20 kg Skråbenk med manualer: 7 kg Roing bredt: 22,5 kg Arnoldpress: 4 kg Bicepscurl: 5 kg Tricepspress: 12 kg (brukte ikke den som sto i programmet, men heller sånn i maskin) Begynner uke 1 på mandag, dette skal bli gøy! Senere i dag skal jeg på spinning, så er det helg! Hurra Endret 28. oktober 2011 av ingping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 2. april 2011 Forfatter #2 Del Skrevet 2. april 2011 Knallbra spinning økt i går! Ifølge pulsklokken forbrant jeg 601 kcal, gjennomsnittspuls på 174 og maks puls på 189 den timen. Nå tror jeg egentlig ikke den er helt riktig innstilt da, syns 601 kcal på en time var litt mye kanskje? Og så har jeg bare brukt den 220 - alder for å finne makspulsen min, men tror kanskje den er litt høyere. Jaja får ta å måle makspulsen en dag neste uke så finner jeg nok ut av det:) Nå er det eeeendelig lørdag! skal catche opp på litt schoolwork nå, og så er det lunsj og shopping med noen venninner senere før det blir kjærestekos i kveld! elsker lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 3. april 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 3. april 2011 Da er det klart for spinning langkjøring om halvannen time, før det er hjem til god søndagslønsj med kjæresten! Laks og eggerøre! Naaam! Spinning langkjøring (90 min) er en skikkelig deilig spinningøkt, pulsen ligger passe høyt og svetten bare siler! Jeg gleder meg jeg! Fin start på søndagen Imorgen er det klart for uke 1 av RYP programmet, det blir spennende :D Krysser fingrene for gode resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 3. april 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 3. april 2011 Spinningøkten i dag var deilig! Men smartingen meg glemte å starte pulsklokken før timen var halvveis! men men.. etter timen viste den ihvertfall gjennomsnittspuls på 169, makspuls 186 og kcal 401, det er ikke så verst for halve timen. Nå er det litt skole som må gjøres, så blir det movienight i kveld! Håper jeg klarer å begrense meg i godteskålen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 4. april 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 4. april 2011 Da var første RYP-økt gjennomført. Deilig med styrketrening! Dagens økt Knebøy 3 x 12 med 15 kg (skulle egentlig ha 16, men stangen veier 15 og finnes ikke 0.5 kg vektskiver på senteret) Skråbenk 2 x 12 med 6 kg manualer i hver hånd Roing med bredt grep 3 x 12 med 18 kg Arnoldpress 2 x 12 med 3 kg manualer i hver hånd Bicepscurl 2 x 12 med 4 kg manualer i hver hånd Tricepspress 2 x 12 med 10 kg Mage (bruker ikke RYP- øvelsen på mage) 3 x 12 situps 3 x 12 med medisinball til annenhver side 3 x 30 sek planken Gleder meg allerede til neste styrkeøkt på onsdag! Er det noen andre her som har noe erfaring med RYP-programmet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 4. april 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 4. april 2011 En venninne av meg klarte visst å lure meg med på Zumba i ettermiddag, så nå er jeg litt sliten etter to treningsøkter i dag! Men guri så deilig følelse jeg får av å trene! Testet pulsklokken på Zumba'en i dag for å sjekke hvor bra trening det egentlig er, og jeg ble igrunn ganske overrasket! Resultatene Tid: 51 min Kcal: 514 Gj.snitts puls: 161 Max puls: 186 Nesten like bra som spinningen! Var en veldig bra instruktør da, men kanskje Zumba ikke er så verst after all Men kommer nok ikke til å bytte ut spinningen med Zumba. Da får jeg heller ta det som en ekstra økt eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. april 2011 #7 Del Skrevet 5. april 2011 Heia! Takk for hilsen i boken min! Skriver mer senere jeg, måtte bare få deg inn på mine innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyreelskern Skrevet 5. april 2011 #8 Del Skrevet 5. april 2011 Gøy å lese om noen som prøver seg på RYP! Jeg lurer litt på om jeg skal prøve det selv etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 5. april 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Hei dyreelskern! Ja jeg syns RYP virker veldig spennende, skal holde deg og alle andre som er interesserte oppdatert på hvordan det går! I dag har jeg tatt bilder av meg selv i bikini! Fikk hjelp av kjæresten. HERREGUD Det var ikke noe bra syn i det hele tatt! Stakkars kjærersten som må se på det! Blir ekstra hard trening i dag! Skal på spinn4x4 intervall, så her skal det kjøres hardt! Nå står middagen i ovnen, og etter de bildene ble det den sunneste middagen jeg kunne tenke meg, ovnsbakt laksefilet med ovnsbakte wok-grønnsaker (sånn frossen i pose). Det er både godt og sunt Endret 5. april 2011 av ingping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 5. april 2011 #10 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg og tok formbilder, i går! Tenkte å ta nye hver 3. uke for å se om det er noe forskjell! Lurer på om jeg skal tørre å legge dem ut(uten ansikt) i dagboken eller ikke.. Om jeg gjør det så MÅ jeg jo bare stå på og trene hardt, kan jo ikke legge ut bilder uten fremgang vel! :gjeiper: Nam nam, sunn og god middag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 5. april 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 5. april 2011 Tinio, jeg tør nok ikke å legge ut bildene! Tør nesten ikke å se på de selv en gang! Kanskje hvis jeg får veldig bra resultater så kan jeg legge ut før/etter bilder, men det blir jo uansett en stund til! hehe Dagens treningsøkt ferdig! Sliten! Spinn4x4 er kjempegøy, og veldig tungt! Men fikk ikke kjørt så hardt som jeg ønsket i dag, Aircondition'en på senteret var i ustand så ble veldig varmt og jeg følte det ble litt lite luft der! Slitsomt! Men fikk ihvertfall svettet bra i den temperaturen da! Resultatene Tid: 40 min Kcal: 388 (veldig lavt iforhold til tidligere! Rart) Gj.snittspuls: 159 (sikkert forklaringen på det lave kcal-forbruket) Max puls: 183 Håper de får fikset aircon til neste spinn på torsdag! Imorgen er det ihvertfall klart for økt 2 av RYP! Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 6. april 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 6. april 2011 I dag har jeg vært kjempeflink! Var en viktig forelesning på skolen i dag som jeg ikke kunne gå glipp av, så i dag sto jeg opp 5.30 for å rekke å trene først! Er endelig hjemme fra skolen nå, føler det snart er kveld siden jeg sto opp så tidlig Uke 1 økt 2 Knebøy 17,5 kg x 3 x 12 Skråbrenk 6 + 6 kg x 2 x 12 Roing bredt 19 kg x 3 x 12 Arnoldpress 3 + 3 kg x 2 x 12 Bicepscurl 4 kg x 2 x 12 Tricepspress 11 kg x 2 x 12 Mage Situps 3 x 12 Albu/kne 2 x 24 Planken 2 x 30 sek Nå skal jeg spise eple og cottage cheese, før jeg fortsetter med litt skolearbeid! Slitsomt mye å gjøre på skolen siden vi skal bli ferdig med alle arbeidskravene før påske! Men skal bli greit å kun konsentrere seg om eksamen etter ferien da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 6. april 2011 #13 Del Skrevet 6. april 2011 Så flink du er som stod opp så tidlig! Spreking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 7. april 2011 Forfatter #14 Del Skrevet 7. april 2011 Hehe ja ble veldig fornøyd med meg selv når jeg var på vei til trening så tidlig, men tviler på det blir en vane! Liker ikke å stå så tidlig opp Dagens trening var spinn4x4 intervall! Tungt! Resultatene Tid: 44 min Kcal: 429 Gj.snittspuls: 159 Max puls: 184 Sliter med å holde pulsen oppe i pausene, den synker rett og slett for raskt. Men det er vel kanskje bare et tegn på at jeg er i god form? Håper det Tror det skal bli godt med treningsfri i helgen, merker beina er litt slitne! Men de får holde ut en RYP-økt imorgen tidlig før de skal få hvile i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 7. april 2011 #15 Del Skrevet 7. april 2011 Så flink du er Hvor finner du det RYP-programmet? Og er det sånn at du må drikke proteinshakes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 7. april 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 7. april 2011 Hei Jill! Takk for det! Du finner RYP-programmet på www.tn.no, under RYP. Det er det en lang og utfyllende pdf-fil om programmet og kosthold i tillegg til kalkulatorer som beregner kcal pr dag for ditt mål, hvor mye du skal øke i vekter pr uke osv. Veldig enkel og grei å forstå Og selvom jeg bare er på første uken nå, så syns jeg det er kjempegøy Man må slett ikke drikke proteinshakes, men det er viktig å få i seg nok proteiner! De fleste klarer å dekke proteinbehovet gjennom kostholdet:) Jeg drikker proteinshakes, men det er mest fordi det er enkelt og greit etter en tung trening, men vanlig melk/sjokomelk + en banan feks er like bra såvidt jeg har forstått. Utenom proteinpulver bruker jeg ingen andre tilskudd som TN prøver å selge sammen med programmet:) Så lenge man har et sunt og variert kosthold er tilskudd unødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 8. april 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 8. april 2011 Veide meg i dag morges og vekten viste 65,4, dvs ned 0,6 siden forrige fredag:) Fornøyd med det! Uke 1 økt 3 Knebøy 17,5 kg x 3 x 12 Skråbenk 6 kg x 2 x 12 Roing bredt 20 kg x 3 x 12 Arnoldpress 4 kg x 2 x 12 Bicepscurl 5 kg x 2 x 12 Tricepspress 11 kg x 2 x 12 I dag gikk jeg endelig opp i vekt på arnold og biceps, men det var TUNGT! Var egentlig litt pinlig å slite så mye med så lette vekter, men blir nok ihvertfall sterkere etterhvert! Håper jeg Nå er det helg! Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jill Skrevet 8. april 2011 #18 Del Skrevet 8. april 2011 Hei Jill! Takk for det! Du finner RYP-programmet på www.tn.no, under RYP. Det er det en lang og utfyllende pdf-fil om programmet og kosthold i tillegg til kalkulatorer som beregner kcal pr dag for ditt mål, hvor mye du skal øke i vekter pr uke osv. Veldig enkel og grei å forstå Og selvom jeg bare er på første uken nå, så syns jeg det er kjempegøy Man må slett ikke drikke proteinshakes, men det er viktig å få i seg nok proteiner! De fleste klarer å dekke proteinbehovet gjennom kostholdet:) Jeg drikker proteinshakes, men det er mest fordi det er enkelt og greit etter en tung trening, men vanlig melk/sjokomelk + en banan feks er like bra såvidt jeg har forstått. Utenom proteinpulver bruker jeg ingen andre tilskudd som TN prøver å selge sammen med programmet:) Så lenge man har et sunt og variert kosthold er tilskudd unødvendig Takk for tipset! Jeg las gjennom pdfen i går, og lurer på å starte på det etter påske Går/jogger du på tredemølle under 4x4-intervallene? Digg å kunne øke vektene da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 10. april 2011 #19 Del Skrevet 10. april 2011 Akkurat passe vektnedgang dersom man ikke vil miste muskelmasse! Jeg står på stedet hvil jeg! Men har ikke som noe mål å gå ned i vekt, så det er greit. RYP i morgen eller? Pleier du å ha spisedag forresten? Jeg har det, det er mitt store høydepunkt i uken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingping Skrevet 10. april 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 10. april 2011 (endret) Takk for tipset! Jeg las gjennom pdfen i går, og lurer på å starte på det etter påske Går/jogger du på tredemølle under 4x4-intervallene? Digg å kunne øke vektene da! Nei jeg går på spinn4x4 intervall. Knærne mine er ikke så samarbeidsvillige, så spinning er mindre belastende:) Du må si ifra om du begynner! Endret 10. april 2011 av ingping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå