Gå til innhold

ingping vil bli fin og fit


ingping

Anbefalte innlegg

Hehe jeg spiser for harde livet, var derfor jeg måtte sjekke kcal-counten! Føler det eneste jeg gjør er å spise. Men det skal riktig nok godt gjøres å overspise på sunn mat da :) Har uansett tatt noen grep nå, så det ikke skal skje igjen. Man lærer av sine feil vettu ;)

Nå er jeg akkurat kommet hjem fra en herlig cardio-økt ute i den friske høstluften! Deilig :) Rakk det ikke i dag morges som jeg hadde tenkt (sengen var sååå mye bedre), så da ble det kvelds-cardio. Ganske digg det også etter en lang dag på en klam lesesal med dårlig luft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke ut som jeg klarer å holde verken trenings- eller kostholdsplanen min fremover nå. Skole tar all tid, og etter en lang dag på lesesalen frister det mye mer med cardio ute i frisk luft i stedenfor et svett treningssenter. Så fremover blir det hovedfokus på cardio for å lufte vettet, og så får jeg prøve skvise inn noen helkroppsøkter med styrke 1-2 ganger i uken :)

Bootybuildingen får vente til medio desember :)

Har hatt en herlig powerwalk både i dag og i går, og det er en så fantastisk følelse etter å ha hengt over bøkene hele dagen! frisk luft gjør rett og slett underverker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det styrketrening igjen :D Siden de er litt sjeldne for tiden, så blir det helkropps-økter fremover :)

Dagens trening:

Frontbøy 25kg 8r8r6r

Utfall bakover 18kg 6r6r5r(pr fot)

Benkpress med manualer 18kg 8r8r8r

Enarms roing 13,5kg 8r8r8r

chins med 25kg hjelpevekt 4r4r3r

Rygghev 3x8

skulderpress 6kg 8r8r8r

Sidehev 3kg 6r6r6r

Bicepscurl 6kg 8r8r8r

tricepsextension 7kg 8r8r8r

Planke 3 x 30 sek

sideplanke 4 x 20

glute bridge 3 x 8

Lang og god treningsøkt, nå er det avslapping resten av kvelden så jeg er klar for eksamenslesing imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig stiv og støl i dag :D Men det hindret meg ikke fra å sprette opp kl 7 i dag morges å ta en times morgenkardio før jeg gikk på skolen! :) Deeeeelig!

Tror det var bra med en litt "slapp" uke denne uken sånn på treningsfronten, har endelig fått masse energi igjen! Var skikkelig deilig å føle seg uthvilt i dag tidlig, i motsetning til hele uken hvor jeg har måtte bruke ALT jeg hadde av viljestyrke for å i det hele tatt komme meg ut av sengen!

Merkelig hvordan alt bare blir bedre av å være uthvilt! Har hatt et fantastisk godt humør (som sikkert var slitsomt for en av de jeg jobbet med skolen, som hadde vært ute i går), og oppgavene gikk som en lek! Med andre ord, en nyyydelig dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en virkelig bra dag! Og tidlig trening på en søndag - cred til deg for det ;)

Takk for det! Var virkelig fornøyd med at jeg kom meg opp og ut så tidlig! :)

I dag derimot klarte jeg ikke å komme meg opp like tidlig, så det ble kveldscardio istedenfor. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg liker best av morgen- og kveldscardio. Om morningen er det en frisk og fin start på dagen, og om kvelden er det en deilig avkobling fra alt eksamensstress. Tror jeg liker begge deler i grunn jeg :)

Imorgen håper jeg å få til en styrkeøkt, pakker ihvertfall med meg treningstøy i skolesekken så får vi se. Blir en lang dag imorgen med mye undervisning + lesing :/ Nei, dårlig innstilling her, I make time, not excuses! styrketrening imorgen it is :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooookei, ble ikke styrketrening likevel. Men fikk meg en joggetur da :) Eller "joggetur" måtte gå i alle nedoverbakkene, har begynt å bli skikkelig glatt enkelte steder :( Men fikk ihvertfall beveget meg litt i frisk luft, og det var deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når tiden ikke strekker til slik at man får fulgt treningsplanene sine. Her går det såvidt nå frem til jul, men etter jul skal jeg ut i praksis, så da blir det nok færre styrkeøkter her også, og heller fullkroppsprogram. Lurer på om jeg skal kjøre RYP (men med litt andre øvelser) igjen under praksisperioden, da blir det jo bare trening 3 ganger i uken. :)

Hvordan gjorde du når du trente den fullkroppsøkten nå? Satte du bare sammen to økter fra bootybuildingen? :) Jeg kunne sikkert gjort det med det programmet jeg kjører nå kanskje, men er redd for at det blir så himla lange økter.. Da måtte jeg sikkert tatt meg en matpause midt i økten hvertfall. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mye om prioriteringer da, og der er jeg litt dårlig. Jeg KUNNE laget flere måltider i slengen og dermed fått sunne, gode, næringsrike måltider hver dag. Jeg KUNNE droppet den timen med tv-titting og data hver kveld. Men jeg sliter med å motivere meg til å lage en eneste middag for tiden, er veldig matlei og sjeldent ordentlig sulten. Knekkebrød er enkel og grei mat som jeg lever av på skolen. Og når jeg kommer hjem på kvelden så er det såååå deilig å bare slappe av med søppel-tv, facebook og diverse blogger. Men jeg liker joggeturer og powerwalks da, det skal jeg senere i dag! Håper været letter litt :)

Fullkroppsprogrammet er igrunn veldig enkelt satt sammen. 2 øvelser på bein, rygg og skuldre og 1 øvelse på resterende muskelgruppene. Ligger ikke noe mer tanke bak det :) Tenker som så at litt styrketrening er bedre enn ingen, så da kjører jeg på uten noen annen plan enn å løfte så tungt jeg kan til teknisk failure :) Siden det blir så sjeldent så er det nok ikke noe farlig :P

Nå er det back to study noen timer før jeg kan ta en velfortjent kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

aah ferie er såååå deilig!

Første feriedagen min har jeg brukt til å sove lenge, spise en goood frokost og hatt en fantastisk økt på trening! Mye av styrken min har forvitret de siste ukene, men nå er jeg back in business! Var skikkelig deilig å slite ut musklene mine, men tror kanskje jeg gikk litt hardt ut. Måtte nemlig sette meg ned å ake meg ned trappene fra treningssenteret når jeg var ferdig fordi beina var helt gele! Men er jo det som skaper muskler :)

Dagens økt

Frontbøy 6x4 20kg

splitsquat 6x4 14 kg

chins 4x3 (hjelpevekt: 25kg, 22kg, 21kg)

skulderpress 3x8 7 kg pr arm

pallofpress 4x8

planke 3x30sek

Etter å lese diverse blogger og logger og slikt syns jeg at jeg tar pinlig lite på bein.. det må gjøres noe med! Satser på hardcore trening fremover, no excuses! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en ny deilig økt i dag, god kontakt med musklene! Tror det har noe å gjøre med at jeg slapper 100% av for tiden. feriiiie <3

Dagens økt

stående roing 3x8 22kg

benkpress m maualer 3x6 18kg

Utfall 3x6 (pr fot) 18 kg

Rygghev 3x12

bicepscurl 3x6 6kg

tricepsextension 4x4 4kg

Satser på å øke endel i styrke fremover, spesielt triceps og bein! Pinlig lite! Men man må jo begynne et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er jeg som er pinglete i beina. :) Rett og slett flaut jo! Men føler at dagsform har utrolig mye å si for knebøy og mark altså, har jeg sovet og spist dårlig så går beintreningen også dårlig. Dagsformen går ikke like mye utover de andre øvelsene virker det som.. Kos deg med juleferie! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...