Carrot Skrevet 6. mai 2011 #61 Skrevet 6. mai 2011 Hun kalte meg tross alt for noe veldig stygt og hånet meg for nesen min. Jeg har en terskel jeg også. Og ja jeg vet at jeg har problemer,men ønsker og ordne opp selv så godt det lar seg gjøre. Ikke en eneste alkoholiker jeg kjenner har noen gang klart ordne opp i det selv, ikke at jeg kjenenr så mange :gjeiper: men jeg vokste opp med min beste venninne's to alkoholiserte foreldre, den ene fullstendig ute å kjøre og den andre periodemisbruker - ingen av dem klarte "ordne opp selv" I mitt voksne liv har jeg sett en venninne og hennes barn lide under mannens perioder med drikking og tørre perioder med store humørsvinginger - og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke tror et sekund på noen av dere når dere sier "dere vil ordne opp selv" Uansett hva et menneske sier eller gjør som man reagerer på er det IKKE noen unnskyldning for at man tyr til vold - aldri! Jeg tror jeg endrer min holdning til at det ikke er datteren din som har et problem, men at hun reagerer på DINE problemer.... Jeg tror at hvis du søker hjelp for din egen skyld kan du KANSKJE redde forholdet til din datter... Min barndomsvenninne endte på skråplanet, og etter mange år har hun snudd sitt liv rundt, desverre fikk ikke foreldrene oppleve dette da de begge bukket under for alkoholen... 2
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2011 #62 Skrevet 6. mai 2011 Du må være komplett blåst i hodet ditt ts. Hvordan tror du det er for tenåringen din å komme på skolen med avrevet hår og rift i leppa? Er du klar over hvor mye utseendet betyr for jenter i den alderen der? Husker du ikke hvordan det selv var å være tenåring? Tåler du ikke noen ukvemsord ifra en umoden tenåring uten å ty til vold? Alkoholproblemer er ingen unnskyldning.Det er mange som drikker uten å bli voldelige av den grunn. Dette er ene og alene din skyld!! 1
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2011 #63 Skrevet 6. mai 2011 Hun har jo tydeligvis det i datterens øyne - bedt om unnskyldning, lovet å aldri gjenta denne typen oppførsel. Så i bunn og grunn virker det som om TS og datteren har skværet opp, og det er vel det som teller. Jeg tviler på at datteren får varige skader av denne enkelt episoden. Nå ser det dessverre ut til at ts ikke lot det bli med denne ene episoden... 1
Gjest Anuket Skrevet 6. mai 2011 #64 Skrevet 6. mai 2011 Nå ser det dessverre ut til at ts ikke lot det bli med denne ene episoden... Nei det gjorde dessverre ikke det. Og det skjer dessverre i enkelte tilfeller. Men det jeg ikke forstår hvorfor TS ikke opplyste om sine problemer i startinnlegget? De har jo absolutt noe å gjøre med hennes oppførsel og som Carrot nevner, garantert har noe med datterens oppførsel å gjøre. Det endrer jo hele situasjonen. 2
Pastill Skrevet 6. mai 2011 #65 Skrevet 6. mai 2011 Kjempetrist TS, at du gir datteren din skylden for dette her med å si at hun "kalte deg ting". Det gir deg ikke rett til å miste besinnelsen, og jeg synes du skal ta fatt i dine alkohol og depresjonsproblemer, før det forverrer seg. Selv om volden foregår når du er i dine tørre perioder, er ikke det noen forklaring for ikke å ta tak i det. Det er jo nettopp slike episoder som dette som kan være forløpere til at du drikker, eller være senskader av alkoholmisbruk - det skader hjernen din! 3
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2011 #66 Skrevet 6. mai 2011 Nei det gjorde dessverre ikke det. Og det skjer dessverre i enkelte tilfeller. Men det jeg ikke forstår hvorfor TS ikke opplyste om sine problemer i startinnlegget? De har jo absolutt noe å gjøre med hennes oppførsel og som Carrot nevner, garantert har noe med datterens oppførsel å gjøre. Det endrer jo hele situasjonen. Hun syntes ikke at det var relevant skrev hun. Det unnskylder uansett ingen verdens ting.Om hun drikker seg drita og har fyllenerver eller er avhengig av medisiner for å holde psyken i sjakk så kan hun allikevel velge å la være å slå og lugge.Når datteren sier ukvemsord og erter henne for nesa kunne hun bare gått seg en tur eller gått ut av rommet.
Gjest Anuket Skrevet 6. mai 2011 #67 Skrevet 6. mai 2011 Hun syntes ikke at det var relevant skrev hun. Det unnskylder uansett ingen verdens ting.Om hun drikker seg drita og har fyllenerver eller er avhengig av medisiner for å holde psyken i sjakk så kan hun allikevel velge å la være å slå og lugge.Når datteren sier ukvemsord og erter henne for nesa kunne hun bare gått seg en tur eller gått ut av rommet. Jeg tror jeg sier meg enig med Carrot her, at datterens "erting" mest sannsynlig er en reaksjon på morens handlinger. Og det er noe man skal ta tak i, med profesjonell hjelp. Vold er ikke løsningen, men jeg står for det jeg har sagt tidligere - at i mange tilfeller så er lugging/en ørefik et engangstilfelle hvor forelderen mister kontrollen - uten at det trenger å bety at barnet får noen varige men. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 6. mai 2011 #68 Skrevet 6. mai 2011 Datteren min er ikke så grei hun heller.Når jeg klikket denne gangen hadde hun i forkant sagt til meg at jeg hadde stor nese og kalt meg for en feit horefitte. Og pga. det skal du liksom ha rett til å slå henne? Kjære TS, du skal være glad du har en datter som bare tyr til å kyle en vase i gulvet og kline gryterett utover gulvet, for hadde jeg vært henne hadde jeg ikke nølt med å slå tilbake. Søk hjelp og slutt å fremstill deg selv som et offer. Vi treffer alle på mørke tider i livene våre, men det kan aldri ordne seg selv med mindre du som person gjør ditt for å bli bedre. Det er ikke datteren din sin skyld at du sliter med alkohol, og det er ikke hennes feil at du er deprimert. Du har derfor ikke rett til å klaske til henne hver gang hun tester det lille du har av tålmodighet. Det beste du kan gjøre nå er å få deg hjelp slik at det ikke skjer flere ganger. Beklager å si det på denne måten, men... slutt å være egoistisk. Du har et barn som trenger deg :frown:
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2011 #69 Skrevet 6. mai 2011 Du får bake noen cupcakes ts og kjøpe noen nye klær til henne så blir det nok bra.
pantora Skrevet 6. mai 2011 #70 Skrevet 6. mai 2011 Og ja jeg vet at jeg har problemer,men ønsker og ordne opp selv så godt det lar seg gjøre. Det toget tror jeg har kjørt! Greit at DU vil ordne opp i DINE problemer, men når det går ut over familien din så er det ikke bare ditt problem lengre!! Håper datteren din har noen som SER henne og tar tak i dette! 1
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2011 #71 Skrevet 8. mai 2011 Dessuten fatter jeg ikke hvordan det går ann å være så destruktiv mot sitt eget barn som det ts er. Hun ødelegger jenta rett og slett.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2011 #72 Skrevet 8. mai 2011 Det toget tror jeg har kjørt! Greit at DU vil ordne opp i DINE problemer, men når det går ut over familien din så er det ikke bare ditt problem lengre!! Håper datteren din har noen som SER henne og tar tak i dette! Noen burde melde denne moren til politiet. Antagelig så tør ikke datteren å sladre så disse episodene vil nok bare fortsette.
Gjest Mislykket Skrevet 9. mai 2011 #73 Skrevet 9. mai 2011 Du må være komplett blåst i hodet ditt ts. Hvordan tror du det er for tenåringen din å komme på skolen med avrevet hår og rift i leppa? Er du klar over hvor mye utseendet betyr for jenter i den alderen der? Husker du ikke hvordan det selv var å være tenåring? Tåler du ikke noen ukvemsord ifra en umoden tenåring uten å ty til vold? Alkoholproblemer er ingen unnskyldning.Det er mange som drikker uten å bli voldelige av den grunn. Dette er ene og alene din skyld!! Det er vel ikke bare min skyld? Hun har litt av skylden selv også når hun kaller meg så mye stygt,men jeg er enig i at jeg gikk for langt. Jeg har ikke vansiret henne for livet akkurat.
Gjest Mislykket Skrevet 9. mai 2011 #74 Skrevet 9. mai 2011 Er det ingen andre enn dere to i denne familien? Snakker hun ikke med noen andre? Jeg er enig med Carrot at det her er passert en grense. Problemet her er at verken hun eller du kan garantere dere mot at dette skjer igjen. Så i tillegg til å legge deg flat (og etter min mening foreslå "avlat" i form av å kjøpe deg goodwill) hva med å VIRKELIG vise at du har forstått at du har gjort noe utilgivelig ved å søke rådgivning? Det signalet du sender da er: 1) Det hender dessverre at noen gjør noe som er utilgivelig 2) Når man angrer holder det ikke å si at man angrer, man må vise at man mener det 3) Man må sette i gang tiltak som viser at en ikke vil at dette skal skje igjen noen sinne Grunnen til at hun ikke vil snakke med deg er at hun er redd deg. Og uten at du setter i gang ganske drastiske virkemidler for å vise henne at du sørger for at dette ikke skjer igjen vil hun fortsatt være redd. Du har til og med lagt skylden på henne for oppførselen din. Det er nemlig fullt forståelig at du blir provosert av en dårlig oppførsel, det er i utgangspunktet helt utilgivelig at du mister besinnelsen og tyr til vold. Noen har foreslått sinnemestringskurs. Jeg tror kanskje en samtale med deg og barnet sammen med en tredjeperson - eventuelt at en tredjeperson snakker med barnet først og at dere i fellesskap setter i gang en megling. Det kan f.eks. gjøres hos helsesøster, eller familievernkontoret. Lugging ... Skam deg! Ja jeg skammer meg meg Blondie. Det var unødvendig av meg å lugge,men hvordan tror du det er å få slengt kommentarer om nesa si etter seg og bli kalt for en feit horefitte og det som verre er? Jeg tror hun overlever litt lugging og et lite sår i leppa. Jeg slo med flat hånd over munnen hennes og var uheldig å rispet henne i underleppa (jeg har lange negler). Det er ikke verdens undergang.Det betyr ikke at jeg ikke angrer på det jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #75 Skrevet 9. mai 2011 Det at du prøver å rettferdiggjøre dette for deg selv gjør at jeg tviler sterkt på at dette var den siste gangen du gjorde noe slikt. Søk hjelp. 2
Kråkesaks Skrevet 9. mai 2011 #76 Skrevet 9. mai 2011 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #77 Skrevet 9. mai 2011 Det er vel ikke bare min skyld? Hun har litt av skylden selv også når hun kaller meg så mye stygt,men jeg er enig i at jeg gikk for langt. Jeg har ikke vansiret henne for livet akkurat. Neida. Du har bare gitt henne en liten makeover du.Det er hun sikkert bare glad for siden det snart er syttende mai og greier. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #78 Skrevet 9. mai 2011 Så overskriften og trodde umiddelbart det var snakk om en lærer som hadde lugget en elev - fordi jeg nettopp fikk høre en historie fra min beste venninnes datter på 7 år som i dag ble klippet av flettene sine av en lærer i barneskolen! Jeg er sjokkert. Er det lovlig? Men tråden handlet jo om noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2011 #79 Skrevet 9. mai 2011 Så overskriften og trodde umiddelbart det var snakk om en lærer som hadde lugget en elev - fordi jeg nettopp fikk høre en historie fra min beste venninnes datter på 7 år som i dag ble klippet av flettene sine av en lærer i barneskolen! Jeg er sjokkert. Er det lovlig? Men tråden handlet jo om noe annet. Dersom det er sant risikerer læreren antagelig å miste retten til å være lærer for alltid samt straffeforfølgelse.
Gjest Glad i reiser Skrevet 9. mai 2011 #80 Skrevet 9. mai 2011 Det er vel ikke bare min skyld? Hun har litt av skylden selv også når hun kaller meg så mye stygt,men jeg er enig i at jeg gikk for langt. Jeg har ikke vansiret henne for livet akkurat. Det at hun sier noe stygt til deg rettferdiggjør ikke dine handlinger. Det virker som du finner unnskyldninger og legger skylden over på datteren den istede for å ta tak i det egentlige problemet, nemlig deg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå