Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!

Tusle

Anbefalte innlegg

Flinka! :jepp: Godt å få ringt, var det ikke? :klemmer:

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i en Maj Britt Andersen-tekst om dagen: "Og tida gjekk så altfor fort, og han fekk altfor lite gjort..." (Pardon my veldig dårlige forsøk på Toten-dialekt! :fnise:) Litt der jeg føler jeg befinner meg som småbarnsmor. :ler: Plutselig er ungen stor, og jeg skjønner ikke hva jeg har gjort i den tiden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! :klemmer:

Har dere brukt tøybleier hele veien? Funderer en del på det selv, men tror vi må ha det noe à la All in One, eller ihvertfall enklest mulig - for Mannen sin skyld. Han er ikke helt innstilt på tøybleier, så noe kompliserte greier kan vi nok ikke ha.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinka! :jepp: Godt å få ringt, var det ikke? :klemmer:

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i en Maj Britt Andersen-tekst om dagen: "Og tida gjekk så altfor fort, og han fekk altfor lite gjort..." (Pardon my veldig dårlige forsøk på Toten-dialekt! :fnise:) Litt der jeg føler jeg befinner meg som småbarnsmor. :ler: Plutselig er ungen stor, og jeg skjønner ikke hva jeg har gjort i den tiden. ;)

Takk :hug: Jo, det var det. Nesten så jeg føler meg lettere til sinns allerede ;)

Ja, sånn føler jeg det også, dette året har bare *svupp* frest avgårde.

Så flink du er! :klemmer:

Har dere brukt tøybleier hele veien? Funderer en del på det selv, men tror vi må ha det noe à la All in One, eller ihvertfall enklest mulig - for Mannen sin skyld. Han er ikke helt innstilt på tøybleier, så noe kompliserte greier kan vi nok ikke ha.. :gjeiper:

Takk :klemmer:

Jepp, det har vi, fra vi kom hjem fra sykehuset :Nikke:

Jeg funderer stadig over hvorfor disse mannfolka er så skeptisk til tøybleier, det må da være uvitenhet? :klo: Min mann var med på TB med en gang, jeg nevnte for han at jeg ville bruke tøy og han var aldri annet enn positivt innstillt. Slik tror jeg Joyce sin mann var også? Dette er ikke direkte kritikk til din mann altså, men hører til stadighet om skeptiske mannfolk ;)

Tja, enklest mulig. Jeg vil faktisk si at begrepet "all in one" er litt misvisende, de fleste AiO-bleier er todelt, hehe, altså, du har et innlegg du knepper inn i bleia. Personlig foretrekker jeg lommebleier hvor du legger innlegg inn i ei lomme. Favoritten her i huset er Fuzzi Bunz og Happy Heinys. Vi har noen AiO (Ai2)-bleier også, men for oss som har en stortisser blir ikke det medfølgende innlegget nok, og vi må booste bleia, da føler jeg at litt av konseptet forsvinner, oooog, det er egentlig ikke noe mer jobb å stappe ei lommebleie enn å kneppe inn et innlegg i en AiO, du blir en racer på stapping etterhvert, jeg lover ;) Jeg finner ingenting komplisert ved tøybleier, det er mye enklere enn de fleste tror :Nikke:

Det er bare å spørre, og jeg håper jeg ikke skremte vekk nysgjerrigheten på TB nå da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det har vi, fra vi kom hjem fra sykehuset :Nikke:

Jeg funderer stadig over hvorfor disse mannfolka er så skeptisk til tøybleier, det må da være uvitenhet? :klo: Min mann var med på TB med en gang, jeg nevnte for han at jeg ville bruke tøy og han var aldri annet enn positivt innstillt. Slik tror jeg Joyce sin mann var også? Dette er ikke direkte kritikk til din mann altså, men hører til stadighet om skeptiske mannfolk ;)

Tja, enklest mulig. Jeg vil faktisk si at begrepet "all in one" er litt misvisende, de fleste AiO-bleier er todelt, hehe, altså, du har et innlegg du knepper inn i bleia. Personlig foretrekker jeg lommebleier hvor du legger innlegg inn i ei lomme. Favoritten her i huset er Fuzzi Bunz og Happy Heinys. Vi har noen AiO (Ai2)-bleier også, men for oss som har en stortisser blir ikke det medfølgende innlegget nok, og vi må booste bleia, da føler jeg at litt av konseptet forsvinner, oooog, det er egentlig ikke noe mer jobb å stappe ei lommebleie enn å kneppe inn et innlegg i en AiO, du blir en racer på stapping etterhvert, jeg lover ;) Jeg finner ingenting komplisert ved tøybleier, det er mye enklere enn de fleste tror :Nikke:

Det er bare å spørre, og jeg håper jeg ikke skremte vekk nysgjerrigheten på TB nå da :ler:

Hehe, lar meg ikke skremme så lett ;)

Skjønner ikke hvorfor (mange) mannfolk er så skeptiske til tøybleier, men antageligvis pga uvitenhet, ja :jepp: Å legge inn innlegg burde ikke være noen stor utfordring, og ellers er de vel ganske like som vanlige bleier? Skulle hatt noen å vist fram til Mannen, men det får duge å vise han bilder på nettet, tror jeg. Har jo en stund ennå på å la tanken modnes hos ham også :) Skal sjekke ut merkene du nevner. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk ringt! Flink er du :klemmer:

Takk :hug:

Hehe, lar meg ikke skremme så lett ;)

Skjønner ikke hvorfor (mange) mannfolk er så skeptiske til tøybleier, men antageligvis pga uvitenhet, ja :jepp: Å legge inn innlegg burde ikke være noen stor utfordring, og ellers er de vel ganske like som vanlige bleier? Skulle hatt noen å vist fram til Mannen, men det får duge å vise han bilder på nettet, tror jeg. Har jo en stund ennå på å la tanken modnes hos ham også :) Skal sjekke ut merkene du nevner. Takk for tips!

Det er bra ;)

Ja, de er jo igrunn det, de stinker ikke slik som engangsbleier gjør. Man kjenner bæsjelukta, men ikke så markant som på engangs, så jeg sjekker bleia litt oftere, særlig rundt de tidspunktene jeg vet hun pleier å bæsje (dette gjelder jo større babyer, nyfødte bæsjer jo "hele tiden" :ler: )

--------------------------

I dag får vi østlandsbesøk :hoppendeglad: Det er bomba her, så jeg bør få rydda og vaska litt, men bekkenet er så satans vondt i dag :snurt: Jeg skal hvertfall få tatt det "grøvste", selvom jeg burde være enda nøyere, vi skal tross alt ha selskap her i morgen 1 år gammel T :rodmer: Jeg tenker mye på det nå, det er så rart, samtidig som det er gøy, så utrolig gøy, og ikke så slitsomt som i begynnelsen. Jeg husker ikke så mye fra hun var nyfødt, på grunn av galleanfallene og operasjonen og sånn, men jeg husker at det var slitsomt og at jeg hadde puppene ute hele tiden :fnise: I dag har jeg satt videoen fra hn ble født sikkert 10 ganger og jeg griner like mye hver gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:bursdag: GRATULERER MED DAGEN LILLE T :bursdag:

Håper dere har koset dere masse med feiring og kake :)

Lille Lo er dessverre ikke frisk, så håper hun blir bedre til mandag, ellers setter jeg meg på sykehuset, og går ikke derfra før noen med kompetanse har sett på henne (ja, er ganske oppgitt over diverse leger her jeg sitter!)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner til T, dere fine, fine jenter :klemmer:

Her feiret vi i stor stil med masse kake og ballonger. T var så høy på bursdagsopplevelsen (og sukker!) at det tok 30 min å legge henne i går, eller, det tok 30 min før hun sovnet, hun satt i senga si og gaula og lo, vi hørte gjennom baby callen og lo oss skakke, søta vår :ler:

Hun fikk masse fint; Brio gåvogn (den røde og gule), gåbil (veldig rosa og prinsessete, den virker ikke som den skal, så den må byttes, og da tror jeg det blir i litt andre farger ;) ), klær, blant annet vindjakke og boblejakke i 86, begge de to jakkene bytter jeg til 92, slik at hun kan ha de til neste høst/vinter, og hun fikk bodyer, bukser (dongeri med knapp og jeg er så utrolig sær at den bytter jeg), heldresser (myke og deilige i velour uten gnagende sømmer, mamma kjenner meg :ler: ), hjemmestrikket ullgenser ( :hoppendeglad: ), smykke, bøker, ja, masse fint :hoppe: samt penger, og pengene går til leker og litt mer tøy, hun har lite leker som passer til den aldersgruppen hun er i nå, så, da får jeg trimmet shoppingmusklene mine :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke innom KG i helga, så jeg får gratulere på etterskudd. Høres ut som en kjempefin feiring av ettåringen! :hjerte: Skal si hun fikk mye gaver! S fikk sånn Briovogn til jul, og den er kjempestas :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke innom KG i helga, så jeg får gratulere på etterskudd. Høres ut som en kjempefin feiring av ettåringen! :hjerte: Skal si hun fikk mye gaver! S fikk sånn Briovogn til jul, og den er kjempestas :jepp:

Takk Mazilla :)

Ja, det var en veldig fin feiring. Jeg syns dagen var ganske underlig i grunn, kunne ikke fatte og begripe at hun allerede var ett helt år! Ja, hun fikk masse fint :Nikke:

:hug:

-------------------------

I dag skulle T og jeg ned på senteret og bytte litt gaver og bruke opp litt bursdagspenger, men tror dere den drittbilen startet da? Nei, det gjorde den ikke, jeg prøvde alt; hoppstarte den (sånn som gamle damer gjør, vrir om nøkkelen uten å trykke inn clutchen :fnise: ) dytte den i gang, ruse motoren (det funket jo ikke, null respons på gasspedalen), så heretter kan mannen ta den gamle møkkabilen og jeg kan suse rundt i den nye, tross alt jeg som pleier å ha med babyen ;) Jeg kunne selvfølglig bare gå ned, men har så skrekelig vondt i den ene foten min. Jaja, i morgen går jeg, tygge nedpå et par smertestillende og så rusler vi ned ;)

T er så morsom nå, hun går rundt og sier navnet til faren min med sånn høy skingrende gnålestemme, akkurat sånn som mamma når hun snakker til pappa, haha kule ungen min :ler: *Joyce*: våre fedre heter jo det samme, så du kan tenke deg hvordan det høres ut :fnise:

Sånn ellers så reiser T og jeg en tur østover snart, jeg har skikkelig hjemlengsel, og den ene oldemora til T har ikke sett henne siden jul. Har jeg forresten fortalt at T har tippoldemor? Hun har ikke sett T enda, så nå er det jammen på tide, vi vet jo ikke hvor lenge hun lever, selvom vi har sagt det i snart 6 år, dama er seig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har dårlig bil-karma? :ler: Håper du får start på den i morgen, da, så the shopping can commence! ;)

Jeg kan godt høre T, ja. :skratte: Sånt er herlig - det er så rart når man får høre egne og andres "voksenuttrykk" og toneleier fra barn. Man kan få seg noen aha-opplevelser... :fnise:

Hurra for østlandstur! Og tippoldemor - det er jamen ikke galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har dårlig bil-karma? :ler: Håper du får start på den i morgen, da, så the shopping can commence! ;)

Jeg kan godt høre T, ja. :skratte: Sånt er herlig - det er så rart når man får høre egne og andres "voksenuttrykk" og toneleier fra barn. Man kan få seg noen aha-opplevelser... :fnise:

Hurra for østlandstur! Og tippoldemor - det er jamen ikke galt!

Ja, haha, kanskje det er det jeg har? :fnise: Det håper jeg også, hadde store planer for T sine bursdagspenger- og mine, jeg har litt igjen jeg og ;)

Hun er skikkelig søt når hun holder på sånn. Det er helt korrekt tonefall og alt :skratte:

Gleder meg til å reise hjem en tur :) Tippoldemor ja, hun er snart 97 :hakeslepp:

---------------

Frøken Strøken la seg uten et pip i dag. Det er lett å se på henne om hun kommer til å roe seg fort eller ikke. Hun la seg godt til rette og boret nesa ned i kosen sin, ååh, hun er så fin :hjerte: Jeg føler meg så utrolig heldig, tenk, jeg er mamma til den fineste skapningen i hele verden :rodmer:

Vi var hos fotograf i går og tok 1års-bilder. Hun var så flink og jeg gleder meg så veldig til å se de ferdige bildene. De var så flinke de to fotgrafene og så flinke med T, tok seg selv veldig lite høytidelig og det er i grunn viktig når man skal omgås barn :jepp: De showet og hoiet for T og det hjalp, for etter noen minutter så poserte hun skikkelig :ler:

Nå skal jeg poppe popkorn, tenne masse lys og kose meg med 4 stjerners middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...