Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!

Tusle

Anbefalte innlegg

Oi, så ekkelt! :( S bet seg i leppa en gang hun falt, men det blødde heldigvis ikke så mye. Godt det gikk fint med jenta di og! Hun ble sikkert litt redd, stakkar.. Det er sannelig mye de skal lære, disse små, men heldigvis er de ikke så skjøre som vi nervøse mammaer fort kan tro.. ;)

Hva skal du shoppe? :nigo:

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, så ekkelt! :( S bet seg i leppa en gang hun falt, men det blødde heldigvis ikke så mye. Godt det gikk fint med jenta di og! Hun ble sikkert litt redd, stakkar.. Det er sannelig mye de skal lære, disse små, men heldigvis er de ikke så skjøre som vi nervøse mammaer fort kan tro.. ;)

Hva skal du shoppe? :nigo:

God helg! :)

Vi ble redde begge to, men tror T var den som hylte høyest. Jeg burde jo ha tatt meg sammen og ikke grått, men jeg ble også redd, og mista huet et lite øyeblikk.

Det er de ikke, og takk for det ;)

Det ble bare med shoppetanken, men noe må det bli, for jeg har skikkelig lyst på pakke i postkassa :ler:

God tirsdag :sol:

-----------------------------

Jah, her sitter jeg og venter på syvsoveren min, hun snorker i vei enda hun. Var inne i 5-tiden da gråt hun, men var slett ikke våken, la henne riktig vei og under dyna, ga henne smokk og kosen og ping, natta igjen :rodmer: Hun er utrolig sutrete nå om dagen, det er ulikt henne, samtidig som søvnbehovet er stort, så jeg mistenker tenner igjen, ser det på bleiene og. Eller, søvnbehovet har alltid vært stort, men sutrete er hun jo ikke kjent for.

Og hun har oppdaget at Raa Raa-den bråkete løven er morsomt, jeg tror jeg klikker, for et slitsomt barne-tv, Mikkes klubbhus er mye greiere, selvom det er så voldsomt pedagogisk. Når hun blir større håper jeg at Peppa Gris fenger, for det syns jeg er litt moro jeg og :ler: Og T og pappaen liker å se på Tøfferud da :) Nå høres det ut som ungen ser på tv døgnet rundt og hver eneste dag, men det gjør hun altså ikke, men litt tv ser hun, det er jeg ikke flau for å si.

Nå skal jeg bestille en ny svær våtpose hos vidunderbarn.no, vi har kun en stor en med hank, og ser nødvendigheten med en til, vi vasker hver tredje dag og de andre posene vi har blir altfor små, men hengeposene med hank, de rommer mye de :jepp: For TB-interesserte så har jeg tenkt å teste BBH Night nå, som nevnt tidligere har jeg en stortisser av dimensjoner og uansett hvordan jeg stapper nattbleiene finner jeg ei jente med klissklass bleie, ullbukse og det hele om morningen, men denne her skal visst gjøre susen, så da prøver vi :)

Klokken er nå 08.32 og ikke et kvekk fra babycallen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt ny våtpose hos vidunderbarn og jeg har lagt inn en aldri så liten bestilling hos bleieboden, der ble det 1 stk BBH Night i large, samt en lykkelig som liten hudkrem (til røde og såre kinn) og en EFB body lotion og en EFB shampoo&body wash, de hadde ikke luktfri, så det ble mandarin, de hadde lavendel og, men jeg er en av få (har jeg inntrykk av) som ikke liker lavendellukt.

T sitter på gangen og leker med klosser hører jeg, vi har åpen løsning (altså ingen dør) så hun er ikke kastet på gangen :fnise:

Jeg har funnet drømmehuset, åååh,la meg vinne i lotto til lørdagen, pliiiiiiiis :ler:

Det er faktisk 8 grader i skyggen her, kan jo bli lurt til å tro det er vår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er vi to bilseter rikere. Et Britax Multi Tech i rød/sort og et Britax Two Way i sort. Sistenevnte skal være "besteforeldresete" på østlandet. Man må bare like tilbud altså ;) Fra før har vi et Be Safe Izi Combi x3, men vi (jeg) syns det er tiltak å skifte det mellom bilene, det er tungt og jeg har ikke kropp til å herje med det setet. Skal bli digg å ha et sete i hver bil :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tusle-mor :)

Jeg er veldig klar for å gå tur i morgen, MEN jeg mp advare deg: snuppa har hatt av-og-på-feber siden lørdag, og hun har fått øyebetennelse. Hun hoster og nyser litt også. Hun har fått øyedråper og salve, men tror ikke våre små bør leke sammen, siden det er så smittsomt. Men hvis du er klar for tur, så er vi med på det, altså :)

Gøy med shopping forresten :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyebetennelse smitter vel bare ved kontakt gjør det ikke? Snørr og feber kommer åkke som, men vi har nettopp hatt ei runde som jeg er glad for å bli kvitt ;)

Blir gjerne med på tur, dog med værforbehold, jeg eier jo ikke yttertøy som du veit :ler: At ikke jeg tok turen innom der de hadde billig regntøy vet du, det skjønner ikke jeg... Det er mye morsommere å shoppe til T :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30 days shreden som jeg begynte med ble altfor tøff for kroppen min, måtte bare gi meg etter at jeg lå søvnløs en hel natt med bekkensmerter fra helvete. Jeg vil jeg vil, men får det ikke til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt ny våtpose hos vidunderbarn og jeg har lagt inn en aldri så liten bestilling hos bleieboden, der ble det 1 stk BBH Night i large, samt en lykkelig som liten hudkrem (til røde og såre kinn) og en EFB body lotion og en EFB shampoo&body wash, de hadde ikke luktfri, så det ble mandarin, de hadde lavendel og, men jeg er en av få (har jeg inntrykk av) som ikke liker lavendellukt.

T sitter på gangen og leker med klosser hører jeg, vi har åpen løsning (altså ingen dør) så hun er ikke kastet på gangen :fnise:

Jeg har funnet drømmehuset, åååh,la meg vinne i lotto til lørdagen, pliiiiiiiis :ler:

Det er faktisk 8 grader i skyggen her, kan jo bli lurt til å tro det er vår ;)

Åh, de våtposene er superdupre! Vi har to av de digre. :Nikke: Hører gjerne erfaringer med BBH Night, nysgjerrig på den! Mandarinlukten fra EFB er god. :jepp: (Og enig med deg angående lavendel, forresten, det blir fort for mye...)

Krysser fingrene for lottogevinst på lørdag. :nigo:

Og nå er vi to bilseter rikere. Et Britax Multi Tech i rød/sort og et Britax Two Way i sort. Sistenevnte skal være "besteforeldresete" på østlandet. Man må bare like tilbud altså ;) Fra før har vi et Be Safe Izi Combi x3, men vi (jeg) syns det er tiltak å skifte det mellom bilene, det er tungt og jeg har ikke kropp til å herje med det setet. Skal bli digg å ha et sete i hver bil :hoppendeglad:

Det er de vi har for tiden også, i akkurat samme fordeling. ;) Men vi bytter nok snart til Maxway til Turnerose, for hun stanger skuldrene oppi hodestøtten på Multi-tech. Hun er for lang! :ler: Har jo passert meteren nå... Men vi testet henne i Maxway i butikken forrige dagen, og der vil hun nok kunne sitte bakover ihvertfall i noen måneder til. :Nikke: Får se om det blir en Sverige-tur for å skaffe det etterhvert, har ikke penger til å benytte oss av Babyshop-tilbudet akkurat nå. ;)

Den 30 days shreden som jeg begynte med ble altfor tøff for kroppen min, måtte bare gi meg etter at jeg lå søvnløs en hel natt med bekkensmerter fra helvete. Jeg vil jeg vil, men får det ikke til....

Du, har du prøvd yoga? Det funker veldig godt for bekkenvondtene mine. Kanskje et prenatal-program, det er snilt med bekkenet... Jeg trener dette om dagen, 65-minuttersvarianten. Og med en del fokus på alternativer for pelvic pain og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de våtposene er superdupre! Vi har to av de digre. :Nikke: Hører gjerne erfaringer med BBH Night, nysgjerrig på den! Mandarinlukten fra EFB er god. :jepp: (Og enig med deg angående lavendel, forresten, det blir fort for mye...)

Krysser fingrene for lottogevinst på lørdag. :nigo:

Det er de vi har for tiden også, i akkurat samme fordeling. ;) Men vi bytter nok snart til Maxway til Turnerose, for hun stanger skuldrene oppi hodestøtten på Multi-tech. Hun er for lang! :ler: Har jo passert meteren nå... Men vi testet henne i Maxway i butikken forrige dagen, og der vil hun nok kunne sitte bakover ihvertfall i noen måneder til. :Nikke: Får se om det blir en Sverige-tur for å skaffe det etterhvert, har ikke penger til å benytte oss av Babyshop-tilbudet akkurat nå. ;)

Du, har du prøvd yoga? Det funker veldig godt for bekkenvondtene mine. Kanskje et prenatal-program, det er snilt med bekkenet... Jeg trener dette om dagen, 65-minuttersvarianten. Og med en del fokus på alternativer for pelvic pain og sånt.

Vi har en diger med nattugler og den jeg bestilte i dag heter brun zoo eller noe sånn, husker ikke ;) Skal skrive litt om BBH Night når vi har testet den, 23 lag bambus i våtsonen lissom, det må da være nok? :fnise:

Millionæææær!! :nigo:

Det var det dama i butikken sa også (over tlf vel og merke, vi har ikke babyshop her), at multi tech er å anbefale over two way, men som besteforeldresete er det ypperlig. Hun er lang hun jenta di :Nikke: litt å slekte på :) Jeg er spent på hvor lang T er nå, syns hun har strekt seg sånn. Kan du huske hvor lang Turnerose var når hun var 1?

Nei, jeg ar ikke forsøkt yoga, kanskje det hadde vært noe for meg? Må jeg ha noe spesielt utstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en diger med nattugler og den jeg bestilte i dag heter brun zoo eller noe sånn, husker ikke ;) Skal skrive litt om BBH Night når vi har testet den, 23 lag bambus i våtsonen lissom, det må da være nok? :fnise:

Millionæææær!! :nigo:

Det var det dama i butikken sa også (over tlf vel og merke, vi har ikke babyshop her), at multi tech er å anbefale over two way, men som besteforeldresete er det ypperlig. Hun er lang hun jenta di :Nikke: litt å slekte på :) Jeg er spent på hvor lang T er nå, syns hun har strekt seg sånn. Kan du huske hvor lang Turnerose var når hun var 1?

Nei, jeg ar ikke forsøkt yoga, kanskje det hadde vært noe for meg? Må jeg ha noe spesielt utstyr?

Haha, da tror jeg vi har akkurat de samme mønstrene på posene. :ler: 23 lag bambus burde vel duge, ja. :fnise:

Akkurat 80 cm på ettårskontrollen, ser jeg! (Måtte kikke på helsekortet hennes nå. ;))

Du må ha en matte, men det er vel alt. Jeg har en sånn Tapas Travel Mat fra Hugger Mugger, kjøpt på iherb, og den er super! Til litt mer daglig bruk kan sikkert en av de "vanlige" være fine, Tapas Sticky Mat, f.eks. - jeg har en sånn monstertung Manduka-matte som jeg bruker hjemme, men den er dyr og ikke noe man kjøper før man vet at yoga er tingen. ;) Hugger Mugger-mattene er supre, og jeg kunne godt hatt en sånn som vanlig matte også, hadde det ikke vært for Manduka-vidunderet mitt! :jepp: Travel-matta har jeg med på yoga på senter og på ferie og sånt, kjøpte den fordi den er så lett. ;)

Det kan være kjekt med en yogablokk også, det har de også på iherb (Hugger Mugger det også), men det er ikke nødvendig. Typisk kjekt å ha. Jeg kjøpte ikke blokk før jeg hadde drevet med yoga i 2-3 år. Og ellers et fleeceteppe eller noe, som du kan slenge over deg til avspenning og brette sammen og legge under rumpa eller sånt hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn zoo var det visst jeg hadde kjøpt, ikke førstevalget, men heller det enn rosa fugler...

Håper ikke den BBH-bleia bygger for mye, frøkna gjør seg ikke noe av det, men jeg syns det ser litt ubehagelig ut med den bulkete rumpa.

80 cm er det langt eller normalt for en 1åring? Tror T er rundt deromkring hun også :jepp:

Jeg skal virkelig sjekke ut yoga altså, og jeg bør vel benytte meg av fri frakt-tilbudet til iherb, dog var det på varer under 1800 et eller annet pound eller var det kilo, husker ikke ;) Takk for tips ang. matter og blokker!

----------------

Snuppa sov til 8 i dag, herlig og nå sover hun duppen sin. Jeg har ryddet etter min lille tornado. Det forunderer meg stadig; hvordan en sånn liten kropp kan rekke over og rote ut så mye?! :ler: Fått unna klesvask, ryddet kjøkkenet, tørket over benker og bord, spist lunsjen min (deilig å spise i fred!), sett ferdig en episode av McLeods Daughters, jeg blir aldri, aldri lei :)

Jeg skal bestille time hos frisør nå og lurer på om jeg fortsatt skal spare ut eller om jeg skal klippe det i fasong, det er laangt nå, sånn midt på ryggen tenker jeg, men jeg har det jo i strikk hele tiden. Har et ganske avslappet forhold til hår, og er ikke feig med å teste ut frisyrer, men tror ikke jeg vil ha det helt kort igjen og ikke bob, men da ender jeg alltid opp med skulderlang, oppklippet frisyre og det er kjedelig.. Akk, disse problemene :ler:

Er mer feig når det kommer til andre ting, som å ringe legen for å få henvsning til psykolog.... :sukk:

Hoh, pakka fra bleieboden som jeg bestilte i går, ligger på posten i dag, kjapt levert! Nøstebarnpakka kom i dag også, jakka jeg kjøpte er litt stor, men det gjør ikke noe, da passer den til høsten, og i en nydelig blåfarge, lua derimot passer nå, men den holder nok hele våren før den er for liten.

Nå: dagbokrunde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ikke lenger på mine innlegg, sånn kan vi ikke ha det. :klemmer:

Gutta var 75cm på ettårskontroll, men de var bare 45cm da de ble født. Syns de var lange, jeg. Vekta trenger vi ikke nevne, den når nye høyder for hver kontroll. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnerose ligger på 97-persentilen på lengde, så ja, hun er nok lang for alderen...

Når det gjelder hår - jeg tror du hadde blitt veldig fin med halvlangt hår (sånn litt nedenfor skuldrene?) der du får frem litt fall og "liv"... :jepp: Og du, det ER mye vanskeligere å få gjort sånne ting som å be om henvisninger. Men hopp i det... :klemmer:

Bleieboden er utrolig kjappe på levering! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom en kjapp tur :hallo: Ville bare si det at jeg gruet meg også fryktelig mye til å gå til legen og få henvisning til psykolog, men det var sååå deilig når jeg bare hadde fått gjort det!! Og det er så deilig å kjenne på den følelsen at har greid å ta noen skritt i riktig retning selv!

Nå er jeg så heldig å ha verdens beste fastlege, så det gjorde nok at jeg greide det. (Så hvis du skulle ha lyst til å bytte fastlege, så har jeg virkelig ei jeg kan anbefale!:jepp:)

Jeg heier på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til T for super gave til Turnerose! :klemmer: Den falt veldig i smak - puslespillet er alt puslet tre ganger, perlene er helt utover gulvet og mor har blitt kommandert til å perle "SÅNN måne!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var ikke lenger på mine innlegg, sånn kan vi ikke ha det. :klemmer:

Gutta var 75cm på ettårskontroll, men de var bare 45cm da de ble født. Syns de var lange, jeg. Vekta trenger vi ikke nevne, den når nye høyder for hver kontroll. :fnise:

Hun var 75 cm når hun var 10 mnd, så jeg regner med at hun faktisk er nærmere 80 nå :Nikke:

Hehe, godt de har matvett ;)

Turnerose ligger på 97-persentilen på lengde, så ja, hun er nok lang for alderen...

Når det gjelder hår - jeg tror du hadde blitt veldig fin med halvlangt hår (sånn litt nedenfor skuldrene?) der du får frem litt fall og "liv"... :jepp: Og du, det ER mye vanskeligere å få gjort sånne ting som å be om henvisninger. Men hopp i det... :klemmer:

Bleieboden er utrolig kjappe på levering! :Nikke:

Hva er de der persentilene? Aldri skjønt :klo:

Har hatt den frisyren før og vet at jeg kler den ganske godt, må tenke på det;)

Huff ja, i morgen... Da skal jeg ringe... kanskje..*sukk*

Innom en kjapp tur :hallo: Ville bare si det at jeg gruet meg også fryktelig mye til å gå til legen og få henvisning til psykolog, men det var sååå deilig når jeg bare hadde fått gjort det!! Og det er så deilig å kjenne på den følelsen at har greid å ta noen skritt i riktig retning selv!

Nå er jeg så heldig å ha verdens beste fastlege, så det gjorde nok at jeg greide det. (Så hvis du skulle ha lyst til å bytte fastlege, så har jeg virkelig ei jeg kan anbefale!:jepp:)

Jeg heier på deg! :klemmer:

Ja, jeg må bare hoppe i det. Er veldig fornøyd med fastlegen min, men takk for tips!

Takk :klemmer:

Tusen takk til T for super gave til Turnerose! :klemmer: Den falt veldig i smak - puslespillet er alt puslet tre ganger, perlene er helt utover gulvet og mor har blitt kommandert til å perle "SÅNN måne!" :ler:

T sier værsegod og bare hyggelig :hug: Å, 3 ganger alt ja, det ble kanskje for lett? Men neste trinn, 5+ tror jeg hadde så veeldig mange fler brikker. SÅNN måne ja, herlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

McLeods Daughters er så koselig! :jepp:

Det er som regel veldig godt når man først har klart å ta det skrittet som man kvier seg til. Heier på deg jeg også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McLeods Daughters er så koselig! :jepp:

Det er som regel veldig godt når man først har klart å ta det skrittet som man kvier seg til. Heier på deg jeg også! :klemmer:

Favorittserien min! :strix:

Jepp, og nå har jeg klart det :hoppendeglad:

:hug:

--------------

I dag ringte jeg legen! Utrolig godt å endelig klare å ta det steget. Jeg er stolt av meg selv :)

T har satt ny personlig rekord i soving; 19-09.20 :hakeslepp: Og nå sover hun luren sin, litt senere enn vanlig, hun sover vanligvis fra 12 (cirka) og utover, men hun sovnet 13.20 nå, men det er jo ikke så rart når hun ligger å drar seg langt over morrasia :ler: Jeg tittet på henne drøyt klokka 9, da lå hun oppå dyna, med baken i været og sov så søtt :rodmer: Lurer på hvordan hun blir å legge i kveld :lur:

Fikk hentet bleiebodenpakka mi i dag, og han ungen gutten i posten hadde så utrolig god parfyme at jeg nesten ble litt tussete :ler: Jeg stusser litt over at det står "avoid eye contact" på den shampoen jeg har kjøpt, den er jo beregnet på babyer og små barn?! :klo: Hudkremen fra Lykkelig som liten virker helt nydelig, jeg testet på mine egne kinn, jeg er utrolig sensitiv og reagerer på "alt", men ingen antydning til reaksjon enda, og den pleier å komme fort. Bleia har allerede vært en tur i vaskemaskinen, men den skal få noen turer til før jeg setter den på T, men den er utrolig myk hvertfall, og alle de innleggene da, helledussen, holder ikke den, så er det ingenting som holder :fnise: Den nye våtposen kom i dag også. Jeg :hjerte: våtposene fra Leslies Boutique og nå :hjerte: jeg de enda mer, på denne nye er det kun èn hank (istedet for to, slik det var på den gamle modellen) og glidelåsen sitter noen cm ned på siden istedet for oppå, genialt, for det har vært litt trøblete med den andre, når den blir full (typ kvelden før bleievask, da er den stappa) så er det vanskelig å få igjen glidelåsen og hanken faller av kroken osv, men slik den nye modellen er så tror jeg det blir mye bedre :jepp:

Ellers har jeg litt rare følelser i magen nå, for på lørdag har jeg 1 åring! Jeg kan ikke begripe det, så fort det har gått :) Skal selvfølgelig feires i stor stil med sjokoladekake og ballonger :hoppe: Jeg kjenner at jeg har veldig lyst på et barn til (minst), men jeg er nødt til å gå mye mer ned i vekt først, for min egen del ikke minst, for T og for eventuelle nye mageboere etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 åring, det må være stort og også litt rart som du sier. Tida er så rar... man vet det går fort, men man blir overraska hele veien allikevel. Hehe.

mmmm sjokoladekake hadde ikke vært så verst nå ;)

Hilsen snopesjuka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 åring, det må være stort og også litt rart som du sier. Tida er så rar... man vet det går fort, men man blir overraska hele veien allikevel. Hehe.

mmmm sjokoladekake hadde ikke vært så verst nå ;)

Hilsen snopesjuka

Godt sagt, det der med tida ;)

Sånn var jeg på slutten av mitt svangerskap; sjokolaaaaaade :sikle:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...