Gå til innhold

Bleia er full og puppen er tom!

Tusle

Anbefalte innlegg

Ojj, den kjolen høres ut som et skikkelig prosjekt :daane:

På min genser har jeg bare 236 masker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med vår, ja! :sol:

Nydelig!

Høres herlig ut! Håper våren kommer hit også innen jeg skal på trilleturer :jepp:

Så koselig med hjemmestrikka då(p)skjole! :fnise:

Det gjør den helt sikkert :jepp:

Den blir utrolig fin!

Ojj, den kjolen høres ut som et skikkelig prosjekt :daane:

På min genser har jeg bare 236 masker :fnise:

Mamma er utrolig flink til å strikke, men selv hun syns det var litt voldsomt :ler:

I'm in :nigo:

Vil veldig gjerne følge deg videre :klemmer:

Koselig :hug:

Dåskjole. :fnise:

Klart det, ingen skal føle seg utelatt :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi endelig fått fres på maten igjen; 330 gram har hun gått opp, på ei uke :hoppe: Nå veier hun 4410, spent på hvor lang hun er, vi skal på seks ukers kontroll torsdag om ei uke, så da får vi se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

Sniker meg innom så jeg lett kan følge deg videre :goodbye:

Snikleste litt i den andre boka di også så var vel på tide jeg nå "viste meg" for deg :fnise:

Så du syns det er vanskelig å kle på nå om dagen...det er du ikke alene om :sjenert:

Her har jeg funnet to løsninger litt avhengig av været: Dersom det blåser eller er overskyet bruker vi et lett ullpledd i bunn, bobledress, ullpledd over og så trekket til vogna for å beskytte mot vind og sol.

Dersom det er sol og strålende deilig vårvær ligger han på et litt tykkere ullpledd, har på seg en litt tynnere dress, men er dekket med dyne under trekket til vogna.

Virker som om det holder, men sjekker jo nakken hver halvtime uansett :filer: og i dag hadde jeg babycallingen liggende i vogna så jeg kunne se hvor mange grader det var hos lille prinsen :fnise:

Får håpe man blir litt mer vant med dette her ettersom man blir litt bedre kjent :)

Så koselig med hjemmestrikket dåpskjole :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez, jeg har jo ikke huket opp denne på mine innlegg! Makan til sløvhet... Håper alt er bra med dere! Hvordan går det med vondtene? Bedre håper jeg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :vinke:

Jeg hadde et nytt gallesteinsanfall natt til tirsdag. Heldigvis holdt jeg ut hjemme og etter 4 timer i et smertehelvete så forsvant det sånn *knips*

Var på seksukers kontroll med T i dag. Alt er iorden med mi lille jente :rodmer: Men vi besøker fysioterapeuten litt da. Hun har ingen låsninger, men er litt stiv, så vi myker henne opp litt, samt at hun har litt langt bakhode, så vi må jobbe med å ha henne i midtstilling, hun velger gjerne en eller annen side.

Vitale mål ved fødsel:

Vekt: 3630

Lengde: 50

HO: 35

Vitale mål ved 6 ukerskontroll (hun blir 7 uker i morgen):

Vekt: 4560

Lengde: 56

HO: 39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ligger ganske nøyaktig 6 uker etter Turnerose, gitt! :fnise: Målene fra kontrollen i dag er ganske nøyaktig like de vi hadde ved fødsel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sover gullet ute i vogna, vi har nettopp kommet hjem fra en lang og fin trilletur, hun sov hele veien. Godt er det, for hun har vært veldig urolig i det siste. Det begynte dagen før vi skulle hjem fra påskeferie (lørdag) og holdt på til i går. Lite søvn. mye skrik og kaving. Jeg undrer på om det kan ha en sammenheng med at jeg har drukket melk for første gang siden før jeg fikk henne. Kutter det hvertfall ut nå, så får vi se :)

Noen av dere mammaer som har noen gode tips til hvordan jeg kan få henne til å ta smokken? Hun tar den innimellom og da er den superviktig (blir veldig urolig om hun mister den) men stort sett nekter hun og det er litt synd, for hun roer seg mye bedre med smokken (uten tar det lang tid, hun virker generelt mer tilfreds når hun tar smokk) Vi har forsøkt litt forskjellig, men det er MAM 0-6 mnd som hun liker best.

Ellers er det utrolig stas å være mammaen til lille T, nå er hun over to måneder alt, tiden bare flyr. Snart er det dåp :jepp:

Ellers, for dere som kanskje er interessert i litt TB-prat:

Brettisene holder nok en stund til, dog med bambusinnlegg, hun tisser mye, jenta vår. Har formsydde i bomull på natt, men de vokser hun ganske straks ut av, da blir det formsydde i bambus. Bruker bambusinnlegg samt et (tynt) et i bomull, men den er ikke i nærheten av å holde hele natta, altså, ingen lekkasjer, men bleia blir dassblaut og huden kjennes veldig våt og kald og det er jo ikke noe hyggelig. Kommer til å kjøpe innlegg som er ment til å holde stumpen tørr og legge de i bleiene.

Ellers har vi nok funnet våre 'arbeidshester' når det kommer til dagbleier; Bum Genius V4 lommebleie. Foreløpig har vi bare en, men vi er frelst. Etter èn vask holdt den pottetett og det med kun ett innlegg, passformen er knall til snuppa vår og den blir ikke veldig ruvende selv om den er OS. Bitti D'lish SIO måtte vi legge vekk, passformen var ikke optimal til T og vi fikk lekkasjer.

Nå skal jeg nyte freden og roen litt :sol:

Endret av Tusle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper å kutte ut melken! Ikke noe gøy når de er urolige og utilpasse. :riste:

Angående smokk har jeg ingen tips - Turnerose fikk smokk da hun var en drøy uke gammel, og der satt den. :fnise: Det gjør den forsåvidt fortsatt!

Så bra at dere har funnet arbeidshesten deres! :tommelsmil: Og veldig praktisk at det er en OS, da! Bittiene funket dårlig her også, vi har et par, men de passet ikke før hun var ganske stor. Og de er fortsatt ikke helt optimale. Men Turnerose digger "møøøøø-bleia" (altså en Itti Bitti med kumønster), så den brukes nå litt likevel. ;) Når jeg tenker meg om er vel nevnte bleie en AIO, forresten, og de er bedre enn SIO, synes jeg.

Vi har oppdaget Zorb, har du testet det? Funker knall i nattbleiene her. Vet ikke om ferdiginnlegg med Zorb i, men du kan jo kjøpe en meter hos Lykkedragen og klippe til til bruk i lommebleier (skal ikke rett mot huden, da må det evt sys inn i et annet stoff. Det er litt sånn filtaktig, og rakner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du prøvd å ha bittelitt sukkervann på tutten? :) Det kan jo kanskje hende det hjelper at den smaker litt godt? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Det med snmokk funderer jeg også på... lille M tar smokken innimellom og når hun da mister den er det verdenskrise, men ofte vil hun ikke ha den... Ikke bare bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A og M nekta å ta smokk, tvillingene hadde ikke noe valg, aner ikke hvordan vi fikk det til. :fnise: Smokk er gull verdt, fortsett å prøv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...