Gå til innhold

jeg gikk ned 48kg 7 måneder med sodd!


Gjest sabrinais

Anbefalte innlegg

Gjest sabrinais

Tenkte jeg skulle dele med dere hvordan jeg mistet nesten halve meg på bare 7 måneder.

Jeg spiste vanlig trønder sodd eller hva Det nå kalles... grønnsakssuppe med sodd boller.

Enten kan man kjøpe ferdig på boks som det bare er å varme opp eller kjøpe frosen lappskausblanding og blande i mer grønnsaker og sodd boller.

På sodd som du kjøper er det 180 kcal per porsjon på 400g, som man blir veldig mett av!

Dette spiste jeg da 3-4 ganger for dag, kom ann på om jeg spiste 300g eller 400g.

Jeg kuttet ut søtsaker og andre usunne ting.

Ellers spiste jeg litt frukt og andre grønnsaker og flatbrød til sodden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med flott vektnedgang!! Utrolig bra :)

Ble du ikke lei av å spise det samme hele tiden? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabrinais

Ikke egentlig, jeg var flink å variere med forskjellige grønnsaker, å ja... det glemte jeg å skrive! 2 dager i uken hadde jeg dampet torske filet eller laks istedet for sodd boller, slik at jeg fikk i meg litt sunne fettsyrer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabrinais

Ikke egentlig, jeg var flink å variere med forskjellige grønnsaker, å ja... det glemte jeg å skrive! 2 dager i uken hadde jeg dampet torske filet eller laks istedet for sodd boller, slik at jeg fikk i meg litt sunne fettsyrer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er overhodet ikke sunt, lykke til når du begynner å spise normalt igjen. Du kommer til å gå opp det du gikk ned, pluss et par ekstra kg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sabrinais

Jeg har holdt vekta i 1 år og 2 måneder, så takk for den dritten... hvis dere leser over, så vær det også fisk og andre grønnsaker... jeg var hos legen hver 6. Uke og det var ingen vitaminer eller noe jeg manglet...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabrinais

Jada, har før og etter bilder jeg kan legge ut i morgen, siden bildene er lagret på PC og jeg nå er på internett med mobilen, så bare kom tilbake å se bilder imorgen ut på dagen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså 1 år og 9 måneder siden du begynte med tullet ditt, og så har du klart å holde vekten? BS! Med så ekstremt underskudd så vil du ha gått inn i sparemodus en stund etter at du startet med dietten din.

Som vil si at hvis du hadde begynt å spise som normal igjen, så ville du ha gått opp, som personen over her skrev, og et par ekstra kg, dette er "common knowledge", og fakta. Dette skjer med folk som går ned på lignende måter, med ekstremt underskudd, man ender opp i sultemodus, kroppen din er er ikke unik slik at du slipper unna det.

Til dere som sier at det er bra gjort, hadde hun gått ned på en sunn og fornuftig måte, så hadde det vært bra, dette er bare nok en idiotisk kur, ala epledietten osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er overhodet ikke sunt, lykke til når du begynner å spise normalt igjen. Du kommer til å gå opp det du gikk ned, pluss et par ekstra kg.

Tror ikke du vet hva sodd består av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt gjort å klare å spise det samme hele tiden (selv om du spiste litt fisk også). Jeg hadde aldri klart det. Blir bokstavlig talt spylei om jeg spiser det samme for ofte, så ille at jeg blir kvalm og holder på å spy opp maten igjen. Variasjon er en nødvendighet for meg.

Ellers tenker jeg at det må vel være greit å leve på sodd og fisk fordi man da får i seg både kjøtt, fisk og grønnsaker. Det er et langt sunnere kosthold enn mange andre lever på. :)

Lurt at du fikk oppfølging hos legen. Når man gjør ting som ikke andre har prøvd ut over lengre tid før deg så er det greit å være forberedt på uventede bivirkninger. Å leve på sodd høres jo unektelig litt sært ut, men funker det for deg og du holder deg både frisk og slank så er det jo kjempebra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du vet hva sodd består av.

Det er fortsatt ikke SUNT å ligge i ekstremt underskudd, som ts har gjort. Jeg tror ikke du vet hva en sunn vektnedgang vil si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har før og etter bilder jeg kan legge ut i morgen, siden bildene er lagret på PC og jeg nå er på internett med mobilen, så bare kom tilbake å se bilder imorgen ut på dagen. :-)

Da venter jeg :) synes du har vært fli k!!

Til dere andre: hva er normalt?? Seks måltider om dagen eller 2-3? Shake, laks, vitaminer, kjøtt osv eller bare brødmat og poteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke alle som klarer denne sunne vektnedgangen, og da synes jeg vi skal være glade på deres vegne for at de finner noe som passer dem uansett hvor sært vi synes det er.

Er det sunnere å være 50 kg overvektig enn å gå ned på en utradisjonell måte og klare å holde seg der? Personlig tenker jeg at det er bedre å leve på en usunn kur i noen måneder enn å leve med en usunn kropp i mange år. Så lenge ts klarer å holde vekten så fortjener hun ros istedet for pepper.

Underlig hvordan enkelte er på krigsstien mot overvektige samtidig som de insisterer på at det finnes kun EN riktig måte å gå ned i vekt på. Går man ned i vekt på andre måter får man kjeft. Hva med å akseptere individuelle forskjeller?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså 1 år og 9 måneder siden du begynte med tullet ditt, og så har du klart å holde vekten? BS! Med så ekstremt underskudd så vil du ha gått inn i sparemodus en stund etter at du startet med dietten din.

Som vil si at hvis du hadde begynt å spise som normal igjen, så ville du ha gått opp, som personen over her skrev, og et par ekstra kg, dette er "common knowledge", og fakta. Dette skjer med folk som går ned på lignende måter, med ekstremt underskudd, man ender opp i sultemodus, kroppen din er er ikke unik slik at du slipper unna det.

Altså, dette med "sparemodus" er etter min mening overdrevet. Ja, kroppen vil prøve å holde på den lille næringen den får, men det er ikke slik at TS med en gang kommer til å legge på seg 50kg plus når hun begynner å innta normal kalorimengde. Det er jo latterlig? :fnise: Ja, hun vil nok legge på seg litt, men et par- tre kilo er vel mer realistisk mener jeg. :)

Gikk selv ned 10 kilo, mye takket være at jeg levde på 800 - 900 kalorier om dagen. Stresset hverdag. Ofte bestod kosten bare av 7/11-boller og kaffe. Da jeg begynte å spise "normalt" igjen, gikk jeg opp 2kg, og 1, 5 år senere veier jeg akkurat det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at du er ganske dvask og slapp i kroppen da? med mye sleng på flesk her og der, det er jo ikke akkurat så pent. Hvis man går ned så mye over kort tid og ikke har jobbet med å trene mye så blir det løshud uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...