Gå til innhold

jeg gikk ned 48kg 7 måneder med sodd!


Gjest sabrinais

Anbefalte innlegg

Åj! jeg er også imponert over at du greide å holde deg til så ensporet kost (tross i litt variasjon) Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER, du har vært flink! :jepp:

Bare en liten ting:

Jeg ble for øvrig etterhvert hekta på jogging og sykling. :)

Jeg jogget en time annen hver morgen + sykling og mye fjellgåing! Jeg trente styrke annen hver dag og kondisjon annen hver dag og slappet helt av på søndag og gikk meg heller en fin søndagstur. :) slik at jeg gav kroppen en dag til å restituere seg. :)

Får håpe du ser at DETTE også har spilt en stor rolle i vektnedgangen din!?

Jeg reagerer på at du presenterer "sodd-dietten" din som en slags mirakelkur i første innlegg, for så å nevne i forbifarten at du faktisk trente veldig mye i tillegg...

Blir akkurat som med 30-days reklamen: "Dersom du begynner med 30-days, legger om kostholdet ditt og begynner å trene så kommer du til å gå ned i vekt!" Ja, en kommer til å gå ned i vekt, men det er ikke tablettene som gjør det, men den generelle livsstilendringen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabrinais

Men med sodd ble jeg kjempe mett, smakte kjempe godt og det var kjempe lite kalorier, og Jeg fikk i meg alle næringsstoffene jeg trengte.

Legen var først skeptisk, men når han så at kolesterolet og blodtrykket reduserte seg så mye for hver gang jeg var der og alle blodprøvene var flotte, sa han bare kjør på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabrinais

Andre måter jeg har prøvd før innebærer at man må stå på kjøkkenet å tilberede mat flere timer for dag... og dette gikk ikke siden jeg må våkne 05.00 hver dag for å fare på vgs. Så kommer jeg hjem 17.30. Så lager jeg mat, gjør lekser 2t, ut å trene og inn å dusje for så å gjøre lekser igjen 1-2 timer før jeg legger meg og da er klokka som oftest 00.00-01.00.

Så når jeg lager en gryte sodd holder det lenge til mange måltider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hvor seriøs fastlegen din er, for å anbefale en så kalorifattig diett. Du sier at du spiste litt frukt ved siden av, si at du fikk i deg ca 1000 kcal iløpet av en dag.

Det i tillegg til at du trente på si, det er ikke sunt. En normal og aktiv voksen kvinne skal ha i seg 2000 kcal pr dag. Utifra hvor mye man trener kan det bli mer, bmr kalkulatorer er fine til å gi en pekepinn på hvor mye man skal ha i seg, for så å trekke vekk 500 kcal, for en stabil og sunn vektnedgang på 0.5 kg i uken.

Du tåler tydeligvis ikke å høre at dette var noe stort tull, jeg kan godt gå ned på å leve på appelsiner jeg, og vi vet jo alle at appelsiner er kjempesunt. Men å kun leve på appelsiner, kanskje litt grønnsaker på si og trening, ja, jeg blir nok tynn av det, men sunt? Nei!

Jeg har gått ned mye i vekt, og er normalvektig, så jeg er en som har slanket meg, men jeg gjorde det på en normal måte. Spiste sunt, variert, skeiet ut en gang iblant, trente, og lå litt på minus siden, og kiloene forsvant på en sunn måte.

Gjør som du vil, det er ditt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med sodd ble jeg kjempe mett, smakte kjempe godt og det var kjempe lite kalorier, og Jeg fikk i meg alle næringsstoffene jeg trengte.

Legen var først skeptisk, men når han så at kolesterolet og blodtrykket reduserte seg så mye for hver gang jeg var der og alle blodprøvene var flotte, sa han bare kjør på...

Andre måter jeg har prøvd før innebærer at man må stå på kjøkkenet å tilberede mat flere timer for dag... og dette gikk ikke siden jeg må våkne 05.00 hver dag for å fare på vgs. Så kommer jeg hjem 17.30. Så lager jeg mat, gjør lekser 2t, ut å trene og inn å dusje for så å gjøre lekser igjen 1-2 timer før jeg legger meg og da er klokka som oftest 00.00-01.00.

Så når jeg lager en gryte sodd holder det lenge til mange måltider.

Jada, det var sikkert både praktisk og mettende å spise sodd, men det jeg reagerte på var, som sagt, at du i første innlegg framstilte dette som at det var sodden som fikk deg til å gå ned i vekt!

All vektnedgang kommer av at kaloriforbruket er større enn kaloriinntaket. Så grunnen til at du gikk ned i vekt er at du var flink til å trene og var bevisst på hvor mye du spiste, ikke at du omtrent kun spiste sodd! Dersom du hadde "skeiet ut" med noe annet til kvelds så hadde ikke det gjort noen forskjell, så lenge det hadde hatt samme mengde kalorier som en skål med sodd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnfolk.. :fnise:

Gratulerer med imponerende resultat TS! :) Hvis du nå fortsetter å holde deg aktiv blir nok dette bra! :) Spent på før- og etterbilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. hva er det med at alle folk her inne som skal forsvare kostholdet sitt nettopp har vært hos legen?

"legene så at kolesterolet mitt aldri hadde vært lavere og blodtrykket også!"

Det er ikke noe å legge skjul på at de færreste faktisk går til legen for å sjekke kolesterol hvis de endrer kosthold. Dessuten har de vært hoe legeR, ikke bare 1 lege :P hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobbet TS! Ikke hør på de som surmuler :)

Må si at jeg skjønner ikke helt hvorfor noen av dere er så negative. Hun har fått i seg alt hun trenger av næring. Ikke mye, men så hadde hun jo store mengder energi lagret i kroppen ;)

Det må da være sunnere å gå ned til normalvekt på en 'usunn' måte, enn å være overvektig i lang tid fordi man går ned på en 'sunn' måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sabrinais

Jeg har vært overvektig hele livet. Når jeg var 9 år veide jeg 49kg...

Når jeg var 16 år viste vekta plutselig 126!!!!!

Så alle dere som bare sier dritt er bare jævlig.

Nå har jeg en stabil vektnedgang på 1-2 kg i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ignorer dem, TS! Jeg synes du har vært knallflink jeg, du har gjort en enorm endring og innsats for kroppen din, og det er bra! :-) Nei, et så stort kaloriunderskudd er ikke bra for kroppen i lengden, men det er jammen ikke stor overvekt heller!

Knallbra, TS :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Klart TS har vært flink, men det må jo være lov å påpeke at sodd-kuren hennes ikke er noen mirakelkur. TS virker å tro at alt er takket være sodden, men hun har jo trent mye i tillegg. Mange vil klare akkurat det samme SAMTIDIG som de spiser variert og god mat (uten å bruke timesvis på kjøkkenet hver dag). Det er ikke noe hokuspokus, og TS fortjener ikke skryt for at hun har funnet opp en mirakelkur - for det har hun ikke. Men jada, TS fortjener skryt for at hun har vært disiplinert og gått ned i vekt, men det var jo ikke det hovedinnlegget handlet om...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt OT, men jeg fikk vanvittig lyst på sodd nå! Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt skikkelig sodd i Oslo? Helst inderøysodd eller innherredsodd, og iallefall ikke den hermetiske typen :handle::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt OT, men jeg fikk vanvittig lyst på sodd nå! Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt skikkelig sodd i Oslo? Helst inderøysodd eller innherredsodd, og iallefall ikke den hermetiske typen :handle::hoppe:

De pleier å ha frossen sodd på Meny og endel andre større supermarked.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke enig i at ts framstiller soddkuren som en mirakelkur som andre bør prøve. Hun starter jo førsteinnlegget med å skrive at:

Tenkte jeg skulle dele med dere hvordan jeg mistet nesten halve meg på bare 7 måneder.

Hun har jo hatt et ganske ensidig kosthold som de fleste av oss ville gått lei av. Men at det er så skrekkelig usunt er vel ikke nødvendigvis helt sant. Hun har jo variert med masse friske grønnsaker, spist både kjøtt og fisk og kornprodukter pluss frukt. Klart det finnes sunnere og mer varierte måter å gå ned i vekt på, men dette funket for ts og er slett ikke så ille som mange vil ha det til.

Å ha et såpass stort kaloriunderskudd som det ser ut som hun hadde er jo heller ikke anbefalt, men for henne fungerte det og hun ble fulgt opp av legen. Jeg vil ikke anbefale andre å gjøre det samme, men synes det blir feil å kritiserer ts for at hun fant en måte å bli kvitt sin store overvekt som passet for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Gratulerer med vektnedgangen, imponerende!

Jeg hadde nok besvimt etter få dager på dietten din, for jeg blir helt rar om jeg ikke får i meg variert mat. Sodd er ok nok, men ikke akkurat kilde til alt av vitaminer og mineraler, selv med supplement av fisk og litt sånn.

Tror jeg satser på trening fremfor ren sodd-diett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...