Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011


Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

Vet du, det tenkte jeg ikke så mye på, jeg bare pekte på Charleston utgaven og samboeren min samtykket :rodme:

For han er det ikke et problem da han er STOR. Ikkeno lettvekter her i gården gitt...

Vi har også pratet masse om å ha lillingen i sjal og slynge ettersom det faller oss naturlig å være litt "i ett ned naturen" :fnise:

Babyen kommer jo midt i svarte vinteren, så vogn må vi jo ha da...gikk for en vi mente var god på vinteren og praktisk et par år fremover. Blir spennende å se, har nemlig hørt en del si at den er ganske tung!

UL er ikke lenge til nei, da får vi se h*n for tredje gang!! Åhh glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, det tenkte jeg ikke så mye på, jeg bare pekte på Charleston utgaven og samboeren min samtykket :rodme:

For han er det ikke et problem da han er STOR. Ikkeno lettvekter her i gården gitt...

Vi har også pratet masse om å ha lillingen i sjal og slynge ettersom det faller oss naturlig å være litt "i ett ned naturen" :fnise:

Babyen kommer jo midt i svarte vinteren, så vogn må vi jo ha da...gikk for en vi mente var god på vinteren og praktisk et par år fremover. Blir spennende å se, har nemlig hørt en del si at den er ganske tung!

UL er ikke lenge til nei, da får vi se h*n for tredje gang!! Åhh glede :)

Hehe, I see..Nei for vår del er det best å ha en lett vogn da vi kommer til å bruke den på traktorstier og diverse. Nå er det jo heller ikke alltid at kjæresten min (som forøvrig også er kraftig og sterk) er med. Tvert i mot tenker jeg. Er jo jeg som går hjemme i permisjon, så jeg blir sikkert å bruke vognen mer enn han.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Den ser jeg :)

Vi bor for øyeblikket i byen, flytter til ikke-byen om noen år. Og da står vel vognen i barnehagen som sovevogn likevel :)

Blir spennende! Lurer på om den er så bra som jeg tror :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jeg :)

Vi bor for øyeblikket i byen, flytter til ikke-byen om noen år. Og da står vel vognen i barnehagen som sovevogn likevel :)

Blir spennende! Lurer på om den er så bra som jeg tror :fnise:

Ja da er det jo ikke like viktig at den er liten og lett. :) Svigersøsteren min har forøvrig den vognen, og det eneste de har å utsette på den er at den er så tung. Er nok en grunn til at den selger så godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vi har egentlig ikke begynt å handle noe særlig vi heller, men min mor har kjøpt sprinkelseng og sånn babystol, pluss voksipose og masse annet lurt til oss, så vi har kommet et lite stykke på vei likevel. :)

Tror nok at vi skal vente litt til før vi begynner å se på stelleveske, stellebenk, vogn osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en ting jeg SKAL kjøpe, gjerne så fort jeg har vært på UL og vet kjønn, og at alt er bra er:

Byssanlull hengevugge :)

Den var genial! Bare synd de er utsolgt for øyeblikket. Mon tro hva de koster? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skrur to kroker i taket :) Jeg har sust rundt på finn.no, og funnet flere som jeg liker, så det blir nok finn.no-kjøp gjetter jeg. :) Så også en annonse med byssanlullvugge, og leanderstativ (en annen form for hengevugge). Tror det er bare smak og behag, egentlig. Jeg synes byssanlull-vugga er finere enn leander-vugga, men det er mange fine hengevugger der ute.

Vi har ikke så stor leilighet, så jeg kommer til å prioritere en takhengt vugge istedet for en vanlig vugge som står på gulvet.

Her er en film fra de som lager byssanlull-vuggene:

http://www.hkf.no/userfiles/file/VTS_01_1%28h%29.swf

Som hun sier, det er supert å henge over senga, så de bare kan vugge ungen i søvn uten å stå opp :) (Og siden både jeg og mannen min er kolikkbarn, så tror jeg nok vi trenger en vugge av noe slag :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være flinkere til å søke på finn enn meg, for jeg fant ingen, jeg.. :klo:

Edit: Der fant jeg en! Og mail er sendt! Tusen takk for tips, dette tror jeg kan være noe for oss. :)

Hverken jeg eller min kjære er kolikkbarn. Han var en liten skrikerunge, mens jeg var selveste drømmebabyen. Så man vet jo aldri. Tror likevell det vil være deilig for den lille å ligge i en sånn en.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være flinkere til å søke på finn enn meg, for jeg fant ingen, jeg.. :klo:

Edit: Der fant jeg en! Og mail er sendt! Tusen takk for tips, dette tror jeg kan være noe for oss. :)

Hverken jeg eller min kjære er kolikkbarn. Han var en liten skrikerunge, mens jeg var selveste drømmebabyen. Så man vet jo aldri. Tror likevell det vil være deilig for den lille å ligge i en sånn en.

Noen folk er dårlige til å skrive hva slags vugge det er, men det er lett å se forskjell på leander og byssanlull, f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er dårlige til å skrive hva slags vugge det er, men det er lett å se forskjell på leander og byssanlull, f.eks. :)

Den jeg har funnet er en byssanlull som har et leanderstativ. Dvs. utstyr til å henge i taket følger jo med, men de har vist kjøpt et sånn stativ også. Da vil det jo være lett å ta den opp i stuen dersom det skulle vise seg å være eneste måte å få gullungen til å sove på. :) 1300 kr tar de for begge deler. Tror det er ganske grei pris, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt ein Mawok , ei slags hengevugge som festast i veggen. Og så følgjer der med eit feste som kan hektast over dører..

Barnerommet er heilt klart hos oss, så der står senga klar no, og stellekommoden (fram til vi flyttar den inn på badet når ungen kjem). Vi har sprinkelseng på barnerommet og hengevugga inne hos oss, sidan der ikkje er plass til sprinkelsenga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Hmm det med vugge er ikke så dumt! Har faktisk ikke tenkt over hvor ungen skal sove på dagen :fnise:

Har vuggen som står på gulvet oppe hos mine foreldre (mamma hadde den til meg da jeg var liten og vi er en del på besøk der). Hva er fint å bruke i steden for vugge mon tro? Bortsett fra sengen på soverommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet også på Mawok, utrolig snedig at du kan henge den fra døra, hvis barnet liker å sove i den, så kunne det jo vært alternativ reiseseng elns?

Ja, jeg så også på den byssanlull med leanderstativ til 1300, det synes jeg er en veldig ålreit pris! (Jeg aner ikke hvorfor, men trodde du var fra Midt-Norge?)

Synes stripete Byssanlull er kjempefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm det med vugge er ikke så dumt! Har faktisk ikke tenkt over hvor ungen skal sove på dagen :fnise:

Har vuggen som står på gulvet oppe hos mine foreldre (mamma hadde den til meg da jeg var liten og vi er en del på besøk der). Hva er fint å bruke i steden for vugge mon tro? Bortsett fra sengen på soverommet?

Leste om ei som bare brukte vogna som sovested på dagtid, sånn at ungen skjønte forskjellen på "nå er det nattatid" og "nå er det småsoving". I tillegg kunne visst ungen "sove hvor som helst", fordi vogna var jo med. Bare et tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Jeg tittet også på Mawok, utrolig snedig at du kan henge den fra døra, hvis barnet liker å sove i den, så kunne det jo vært alternativ reiseseng elns?

Ja, jeg så også på den byssanlull med leanderstativ til 1300, det synes jeg er en veldig ålreit pris! (Jeg aner ikke hvorfor, men trodde du var fra Midt-Norge?)

Synes stripete Byssanlull er kjempefin!

Ha ha ha, nå lo jeg godt. Akkurat samme tanken hadde jeg og :fnise:

Leste om ei som bare brukte vogna som sovested på dagtid, sånn at ungen skjønte forskjellen på "nå er det nattatid" og "nå er det småsoving". I tillegg kunne visst ungen "sove hvor som helst", fordi vogna var jo med. Bare et tips :)

Yes! Den tanken hadde jeg visst glemt :fnise:

Har vurdert å ha bagen stående i stuen, det blir nok en bra måte å gjøre det på :) målet er absolutt at småtten ikke skal ha problemer med å spve i vognen :)

Endret av frøken am
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet også på Mawok, utrolig snedig at du kan henge den fra døra, hvis barnet liker å sove i den, så kunne det jo vært alternativ reiseseng elns?

Ja, jeg så også på den byssanlull med leanderstativ til 1300, det synes jeg er en veldig ålreit pris! (Jeg aner ikke hvorfor, men trodde du var fra Midt-Norge?)

Synes stripete Byssanlull er kjempefin!

Joda jeg er jo fra Bodø, så er i så fall avhengig av at de kan sende den i posten. Og det er det slettes ikke sikkert at de gidder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg er jo fra Bodø, så er i så fall avhengig av at de kan sende den i posten. Og det er det slettes ikke sikkert at de gidder. :)

Hehe, Bodø er ikke akkurat Midt-Norge, men det er vel nærmere Midt-Norge enn Drammen. Fortell hvordan det gikk, hvis de ikke gadd, så skal jeg ta muligheten, og ringe de jeg. Du kan jo si det til dem ;) "Ei jeg er i terminklubb med på kvinneguiden-forumet ville gjerne ha den hvis dere ikke sender den til meg" :P haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...