Gå til innhold

Skravletråd for november/desember barn 2011

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Ja, prøvde å gi henne vår middag i går - laks, poteter og grønnsaker. Det var rynking på nesen, spyttet ut igjen og nektet å åpne munnen til slutt.

Hun er stort sett glad i å smake på alle andre ting, og liker f.eks agurk og ananas, ris, nudler osv, men når det kommer til middag er hun helt håpløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M har ikkje fått opp nokon tenner enda, men eg ser at to er på veg nede og to oppe. Sikkert ikkje lenge før dei kjem :) Han har heldigvis ikkje blitt plaga, foreløpig!

Huff, i natt var han våken frå 3 til 4.45..det var litt slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere også hørt at de som får tenner sent får bedre tenner??

Har hørt andre har sagt at de som får tenner sent, får bedre tenner - men vet ikke om det stemmer.

Førstemann fikk de første tennene når han var 4 mnd. Nå er han 10 år og har fortsatt ikke mistet alle melketennene. De som han har mistet og fått opp igjen er store og sterke, aldri hatt hull - så han har i alle fall ikke svake tenner selv om han fikk tenner tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen tenner her heller.

Har dere også hørt at de som får tenner sent får bedre tenner??

Det har jeg liten tro på..tror det bare er et kjerringutsagn akkurat som diverse kjerringråd man skal ta med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg liten tro på..tror det bare er et kjerringutsagn akkurat som diverse kjerringråd man skal ta med en klype salt.

Det er det jeg også kanskje tror. At det er litt sånn for å trøste usikre småbarnsmødre, kanskje?

Men tennene, de kommer, lolita90! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DEt er jo ikke det at jeg tror på det da :P

jada, tennene kommer når de kommer :P greit for meg for da biter han meg ikke ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt spiser ca 1/2 glass, men får til han blir mett. Får også vann til maten og kanskje litt frukt. Han får mme før sovingene.

Hvordan sover deres på dagen nå?

Han har hatt diare i 2 uker og plutselig oppdaget jeg 2 nye tenner. Så nå har han 3 oppe og 2 nede. Ser at det er 2 til på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt er jo ikke det at jeg tror på det da :P

jada, tennene kommer når de kommer :P greit for meg for da biter han meg ikke ennå :P

Det er en fordel ja..For det er VONDT når ungen biter puppen! ;) En gang ble jeg til og med bitt til blods.

__

O sover to lurer i løpet av dagen. En på ca to timer, og en på 30-45 min. Som oftest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer ikke jeg da :P har ikke gjort det siden han ble 3 mnd.

men han driver å sutter, "kniper" med gommene når vi koser :P

Åja, hehe..Det gjør forresten O også. Før han fikk tenner, pleide han å sutte på haken min litt hvis vi koste, men nå har det gått over til biting..Herlig :fnise:

Her har forresten O fått plass i barnehage! Hva med dere andre? O begynner ikke før i november, men er greit å vite. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjekk det troll i ord, i dag kjente eg noko skarpt nede i kjeven til M..så då er første tann garantert på veg opp ;) Men eg syns det er like greit det går treigt, for eg gler meg ikkje akkurat til bitinga :gjeiper:

M sover 2-3 lurer pr dag, alt etter når han står opp og kor lenge han sover pr lur.

Vi har ikkje søkt om barnehageplass, så eg veit ikkje kva som skjer når permisjonen min er ferdig uti oktober. Anten søker eg om dagpenger og går heime litt til, eller så finn eg meg ein (deltids)jobb og får dagmamma :) (Og det blir kanskje mammaen min :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk ikke barnehageplass, planene var å starte i jobb igjen i januar, og da ha Fie hos dagmamma (som er allerede skaffet). Hvordan det blir nå, vet jeg ikke, siden jeg mest sannsynlig ikke er i form til å jobbe når jeg er ferdig med permisjonen siden jeg er gravid (jobber i et fysisk tungt yrke der det er null mulighet for tilrettelegging). Mest sannsynlig kommer jeg til å gå hjemme til NESTE permisjon er ferdig. Fie skal i barnehage så fort hun kan august 2013 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt her begynner i barnehage 15. desember :) Meeeeeennnnnn...

I dag fikk jeg også positiv graviditetstest!!!!! Ikke planlagt for å si det slik. Jeg tok tilfeldigvis en test fordi jeg skulle på fest i kveld. Jeg har vært så trøtt og hatt halsbrann... Og jammen var den positiv.

Jeg begynte å gråte som bare det, for jeg er egentlig ikke klar for en til så tett... Men abort er ikke aktuelt for oss. Samboeren min var mye mer rolig enn meg og så bare glede i dette. Like greit å bli ferdig med det, mens vi er inne i gamet allerede :) Jeg blir jo 30 om få dager...

Nå har det synket litt inn og jeg er mer avslappet til det hele.. lillegutt er hos besteforeldrene i kveld så vi kan kose oss og slappe litt av.

Veeeeeeldig rart dette her..

hvor langt er du på vei Niennaas? I følge siste mens så er jeg 6+6, men skal be om ul for å få det undersøkt.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, så vanvittig gøy, Smørblomst! Vi er begge med i to like terminklubber! :fnise: Jeg er 6+2, med termin 20. april.

Jeg kjenner mange av de samme tankene som deg, og at jeg egentlig ikke er klar for to tette. Men nå har det blitt sånn, og jeg gleder meg veldig til å få en baby til! :)

Edit: Når det gjelder å fortelle det til jobben så ville jeg ha ventet til tolv uker, også si det som det er. Det var ikke planlagt, men nå ble ting sånn.

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så vanvittig gøy, Smørblomst! Vi er begge med i to like terminklubber! :fnise: Jeg er 6+2, med termin 20. april.

Jeg kjenner mange av de samme tankene som deg, og at jeg egentlig ikke er klar for to tette. Men nå har det blitt sånn, og jeg gleder meg veldig til å få en baby til! :)

Edit: Når det gjelder å fortelle det til jobben så ville jeg ha ventet til tolv uker, også si det som det er. Det var ikke planlagt, men nå ble ting sånn.

ja gleder meg veldig selv om det er litt skummelt..

I følge siste mens så er jeg 6+6.. men regner med at jeg får tidlig UL for å få det bekrefta siden jeg ikke har hatt stabil mens etter graviditeten.

Morro å følge hverandre i 2 klubber da :)

Håper dere fortsetter å poste her :) er så koselig å høre på babyprat :)

Det skal vi gjøre vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...