Gå til innhold

Cardigan is going down!


cardigan

Anbefalte innlegg

Tenkte å skrive en dagbok om hva jeg gjør for å gå ned i vekt og hvordan jeg trener. Jeg kommer til å skrive for å se tilbake hva jeg har gjort, hva som evt gikk galt. Jeg skal skrive helt ærlig, da det er lettere å finne ut hva som evt gikk galt :)

Hver sønda vil jeg skrive ned planen for uken, og så vil jeg oppdatere med hva som faktisk ble gjennomført.

Trening uke 12:

Mandag: Null trening. Selskap med kaker :/

Tirsdag: Step

Onsdag: Egentrening 55 min

Torsdag: Spinning 40 min, etterfulgt av rask gåtur på 45 min

Fredag: Null trening

Lørdag: Fjelltur på ca 1 time, bare oppoverbakker.

Søndag: Null trening.

Jeg startet for 5 uker siden med å prøve å gå ned i vekt.

Startvekt: 68,7

Nå: 65,1

Vektap: 3,6 kg.

Litt om meg: Er en jente på snart 24 år og 1,61 høy. Har den klassiske store magen, som en aldri blir fornøyd med. Håper da at jeg kan gå sommeren i møte med ett smil :) Jeg har funne ut at jeg ikke vil "slanke" meg, men legge om livsstilen, da det heller blir varig resultat.

Jeg er en brødelsker, sjokoladeelsker, godterielsker, ja alt som er fyfy :)

Jeg spiser nå masse knekkebrød, frukt, grønnsaker og proteinshake (spiser ikke kjøtt)

Knekkebrød oppskrift

2 dl sammalt rug

2 dl havregryn

2 dl havrekli

2 dl kruskakli

1 dl solsikkekjerner

1 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 ts salt

7 dl vann

1. Rør alt sammen og klapp det utover to brett.

2. Steik på varmluft (165 grader) i en time. Ett brett øverst og ett nederst.

3. Etter 30 min tar du ut brettene og deler dem i ruter.

4. Så resten av timen i på 165 grader.

NAM! :)

Endret av cardigan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningsplan for uke 13:

Mandag: bodypump og spinning

Tirsdag:step

Onsdag: spinning

Torsdag: tur 8 km

Fredag fri

Lørdag eller søndag: trene 1 time eller gå tur.

Wish me Luck :)

Dette burde jeg få til, når jeg ikke har andre spesielle planer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var knekkebrødene til steik og treningsklærne på! Klar til ukens første økt!:) snikmålte meg pga utskeielsehelg og ble positivt overasket, 64,9 :) ikke mye ned, men er ikke veiedagen i dag egentlig. Syns også det er gøy siden det er mandag pluss nedgang i vekten. Kjempe motivasjon!!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag er ukens offisielle veiedag.

Startvekt: 68,7 kg

Nå: 64.1

-4,6 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅH freaked out todaay.. har spist brød og rundstykker til TRE av tre måltider i dag :rope:

Skal også på kino i mårå der det blir popcorn :popcorn:

Og lørdag kan jeg se for meg at det blir litt snop da også., skal til ei venninne.

DET vil si at jeg må skjerpe inne alle måltider fra nå og frem til neste veiedag.

Så blir det jo tur på 8 km på i dag, så tror jeg at jeg må legge inn økt på lørdag og enda en tur på 8 km på søndag. Håper det kan hjelpe litt på!

At det går ann å skeie slikt ut!

FY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det er vanskelig å holde seg helt til helt rett kosthold når samboeren ikke er hjemme. Han skal være borte i 4 dager, og jeg merker at det er sååå enkelt å bare spise litt brøød og litt til når ingen er der å passer på :( alt i butikken skriker etter meg. Ble ett lyst horn på meg etter jobben :kjefte:

Nå skal jeg på kino med en venninner.

Skal ha:

Snack a jack

Pepsi Max

2 slikkepinner

Kanksje en liten sjokolade

Burde droppa men er såå sjelden på kino at jeg har rett og slett lyst å kose meg litt ekstra.

I morgen er det lørdag og jeg har nettopp satt gelé lagt av funlight saft i kjøleskapet. Den inneholder nesten ingen kalorier :D (spør gjerne om oppskrift) Jeg skal også ha grønnsaker og dip da. OG gå på en ekstra spinning siden jeg har dumma meg sånn ut på brød.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei CoffeeGirl :)

Oppskriften skal du få, den er kjempe enkel og kjempe god :)

Grad: Veldig enkel

Du trenger: Funlightsaft og gelantin

Legg gelantinet i en skål med vann mens du blander sammen 3 dl saft med 7 dl vann (jeg bruker bare ett litermål og blander alt oppi det)

Så heller du det over i en gryte og varmer opp vannet, det skal ikke koke men skal være ganske varmt. Hiv så i gelantinet og rør til det er oppløst.

Vent så til det kjølner litt og så heller du saften over i en skål og setter den i kjøleskapet på kjøling :)

NAM :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha stappa i meg i hele dag (føles i allefall slik ut) så hiver jeg innpå ett par fibertabletter og en halv liter vann for å prøve å roe magan :fnise:

Jaja utskeielser skjer, eller hva?

Det var en veldig kjekk film foressten :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ :( etter to dager med litt ekstra brød i kosten og kino snacks reslulterte det i 1,5 kg opp... Jeg er helt fortvilet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjeft av samboeren min, jeg må slutte å veie meg i hytt og pine..

jeg har nå kun lov å veie meg på onsdager for å ikke bli helt opphengt ;)

Og jeg er jo enig, selvfølgelig veier jeg mer i helgene når jeg trykker i trynet!

Såå dagen i dag ble en spinningstime, og hadde tenkt å gå litt på mølla etterpå, men jeg er en av tomatene som trener og var såå rød at jeg bare valgte å gå hjem å spise en atkinsbar og gulrot :P haha...

Helt utrolig va en spinningstime kan gjør med humøret!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å enda en "bikinikroppen" treningsblogg! :D Jeg oppretta en nettopp. Tror jeg skal følge med litt på din, du virker flink :) Kjekt å følge med på andre også!

Og takk for at du la ut oppskriften på den geleen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CoffeeGirl : Ja jeg merker jeg blir fort opphengt i å bare snikveie meg får å sjekke om det går rett vei :P men så har det seg jo slik at vi veier litt forskjellig hver dag, om vi vil det eller ei. OG så må vi ikke glemme at det er ikke det bak komma som teller, (300 g opp en dag og 300 ned enn annen) det er jo det i det lange løp vi søker etter :)

Dobbelseng: Så utrolig kjekk kommentar :) Den satte jeg pris på! Jeg skal innom dagboka di også å kikke litt :D Og den gelén er jo bare helt topp, hadde den med på besøk til ei venninne og samboeren i dag, litt redd for reakjsonen, men de spiste mer en meg :P Skal innrømme at vi ble litt sugne og heiv innpå to "lapper" med smør hver :P IIIH, men så er det jo helg da! :sjenert:

Nå kjenner jeg at turen i mårå skal bli god :) Skal sette meg ned nå og planlegge neste ukes treningsplan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tid for å se om jeg fullførte treningsplanen for uken som gikk da :)

Det er jo søndagen jeg skal lage den planen men det er jo i morgen egentlig men bare fikser det nå.

Det eneste som ble unnasluntret var onsdagen, det var satt opp spinning, men jeg kjente kroppen min var sliten så jeg gikk heller en tur i raskt tempo i ca 50 minutter i stedetfor.

Treningsplan for uke 13

Mandag: Egentrening (Må lage meg ett opplegg, så jeg ikke springer rundt på måfå)

Tirsdag: Step

Onsdag: Enten fri eller spinning (samboeren sin bursdag..)

Torsdag: Bodypump og spinning (eller bare spinning, tar det på sparket)

Fredag/Lørdag: Egentrening

Søndag: Fyllesyk.... :sjenert:

Grunnen til at jeg ikke har er variert trening er for at jeg har dratt på meg beinhinnebetennelse. Yeay.. Hatt det i 6 mnd nå. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ms. Raggsokk

Kos deg på tur!

Den geleen hørtes kjempegod ut!

Og ang vekt - hvorfor bry seg? Du vil bli sommerflott, og da betyr vel selve kroppen mer enn vekta.. Du trener, du får muskler, og da betyr vel vekt null og niks!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vekt i tall betyr egentlig ikke noe, jeg vil bare bli mer fornøyd i bikini :)

Vil prøve å stramme inn magen (les:bilringen)

Så når den er som jeg vil den ska vær, jeg er ikke ute etter å ha superflat mage, men en jeg slipper å gjemme bort så er jeg fornøyd :) Og til nå ser det ut som at jeg kan nå målet mitt med litt hardt arbeid! Så nå er det full fres mot sommermage. :fnise: I hope!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Ja vekt i tall betyr egentlig ikke noe, jeg vil bare bli mer fornøyd i bikini :)

Vil prøve å stramme inn magen (les:bilringen)

Så når den er som jeg vil den ska vær, jeg er ikke ute etter å ha superflat mage, men en jeg slipper å gjemme bort så er jeg fornøyd :) Og til nå ser det ut som at jeg kan nå målet mitt med litt hardt arbeid! Så nå er det full fres mot sommermage. :fnise: I hope!

Bra! Er bare å stå på det, jeg er også på jakt etter sommerkropp.. :fnise: Så her går det i gåturer, joggeturer, bakkeintervall og litt styrketrening som jeg gjør på gulvet hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at vi er fler om det, blir liksom litt lettere da!! :)

Trener du kun på egenhånd? altså, ikke på senter?

Nå skal det bli godt å få mannebeinet mitt hjem. Jeg går jo bare rundt å småjukser!! FY.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...