Gå til innhold

South beach-dietten når gravid/ammer


Gjest gjest12

Anbefalte innlegg

Én studie, 19 personer, med en svært vag konklusjon...

Helt klart! Og studien viste ikke at lavkarbo er skadelig for organer, den viste at det ble mindre av en viss type bakterie de tror beskytter mot kreft.

Det står derimot ingenting om at kreftceller lever av glucose som er karbohydrater og at om du kutter i karbohydratene så får ikke kreftcellene maten de trenger for å dele seg i det tempoet de gjør ved vanlig kosthold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Ikke gjør det (altså kutte på fettet) samtidig som du kutter veldig på karbohydratene, i alle fall... Da blir det for lite energi.

Du har oppfattet mitt innlegg feil. Jeg sier ikke at gravide skal kutte ut fett. Men hvis man er overvektig i utgangspunktet, er det lurt å la være å tilsette maten ekstra unødvendige kalorier som majones, dressinger osv. Det har ikke kroppen behov for. Det samme gjelder "kosemat", sjokolade, snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har oppfattet mitt innlegg feil. Jeg sier ikke at gravide skal kutte ut fett. Men hvis man er overvektig i utgangspunktet, er det lurt å la være å tilsette maten ekstra unødvendige kalorier som majones, dressinger osv. Det har ikke kroppen behov for. Det samme gjelder "kosemat", sjokolade, snacks.

Skjønte innlegget ditt, og det er gode tips. Ville bare presisere at man ikke må tenke kalorikutting samtidig som man tenker lavkarbo - det har mange brent seg på. Fet rømmedressing kan være topp lavkarbomat. Men jeg er helt enig i at sjokolade og potetgull er det første man bør droppe. Det var altså ment mer som en tilleggsopplysning til ditt innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Skjønte innlegget ditt, og det er gode tips. Ville bare presisere at man ikke må tenke kalorikutting samtidig som man tenker lavkarbo - det har mange brent seg på. Fet rømmedressing kan være topp lavkarbomat. Men jeg er helt enig i at sjokolade og potetgull er det første man bør droppe. Det var altså ment mer som en tilleggsopplysning til ditt innlegg :)

Da virker det som at vi stort sett er enige da :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slkal selv legge meg over på et fedon lignende og glutenfritt kosthold nå siste tre mnd av svangerskapet. Levde lavkarbo tidligere og var i generelt mye bedre form :)

Jordmor er positiv til kost endringen da baby vokser godt utenfor symfuse målene... og det er diabetes i familien.. kan jo også nevne at dette kostholdet også vil virke vanndrivende.. og for meg med labbetuss dimensjon på bein tror jeg dette blir bra :)

Ble derimot fortalt at gravide skulle holde seg ute av ketose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serena

Men, gravide som er sterkt overvektige har langt høyere risiko for å svangerskapsproblemer og problem fødsler, og de skal derfor ha mulighet til å snakke med en ernæringsfysiolog, mener jeg å ha hørt. Når ts har vektklasse innenfor fedme, mener jeg også å ha hørt at det blir automatisk satt i gang kostholds programmer. Eller surrer jeg bare?

Endret av Serena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...