Gå til innhold

Spørre om å ha liten hund i leilighet


myomocca

Anbefalte innlegg

Jeg vil vel tro at mange utleiere ser an leietaker i forhold til om de tillater husdyr. En seriøs og ryddig leietaker som på alle måter virker ansvarsfull og ryddig vil vel mer sannsynlig klare å ha kontroll på dyreholdet og dermed ikke føre til skader. Videre at leietaker er grei å samarbeide med og ønsker å rydde opp etter seg, feks vaske ordentlig ut, om nødvendig male et malingstrøk osv. En dyreeier kan jo også være en bedre leietaker på enkelte måter, feks mindre festing osv.

Og jeg er også spent på hvordan en katt kan ødelegge for 30.000 i en leilighet. Jeg mistenker nemlig at ikke bare katten, men også eieren har vært med på ødeleggelsene i et slikt tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Små hundar er verre enn store hundar når det kjem til støy. Eg kunne leigd ut til nokre som allereie hadde (vaksen) hund, om eg fekk treffe dyret over noko tid for å sjå at hunden hadde rolig lynne og ikkje bjeffa inne, anten han var åleine eller ei, og som heller ikkje markerte på gjestar eller bilar med bjeffing. Aldri hadde eg lete leietakar skaffe seg valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!:) Huff,mente jo selfølgelig leietaker! :klaske: Da tar jeg sjangsen på å spørre,og er 100% forberedt på at det kan bli nei:)

Du bør få frem at dere skal skaffe den selv. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan en katt kan ødelegge for 30 000..? hatt både hund og katt, men de har aldri ødelagt noenting i leiligheten :-S

Katten hadde tisset flere steder inne, så vi måtte bytte ut ubehandlet panel i hele stua, det hadde trukket ned i gipsplatene i gulvet, så vi måtte rive av alt gulvbelegget i stue og kjøkken. Åpen løsning der hele belegget var lagt som et stykke. Rive opp gips. Og så legge nytt. I tillegg var strie på soverom og gang helt oppkloret, måtte rives av og legges nytt. Og når man ikke finne samme mønster, må man jo pusse opp hele vegger. Og når man ikke er handyman selv, så må man betale noen for å få det gjort også.

Fikk ingenting på forsikringen siden det ikke var en hendelse som var skyld i skadene. Skader over tid ble ikke dekket.

Jeg trodde heller ikke at en katt kunne gjøre så mye skade, men etter dette så er det nulltoleranse for dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiii....maks uheldig med alt da!!! :-S

Da skjønner jeg godt at dere ikke vil ha flere dyr inn i leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oiii....maks uheldig med alt da!!! :-S

Da skjønner jeg godt at dere ikke vil ha flere dyr inn i leiligheten!

Uff, ja... Dette er over 6 år siden, men kjenner enda hvor irritert jeg blir når jeg tenker på det.....

Var selv leieboer med dyr, både rotter, kaniner, undulater, hund og fisker, så jeg vet hvor mye hensyn man må ta når man leier. Blir forbannet over folk som har så dårlig oppdragelse at de driter i andres eiendom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...