Gå til innhold

Spørre om å ha liten hund i leilighet


myomocca

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om å spørre leieboer om å skaffe oss hund?

i kontrakten står det ingen husdyr.

Vi har bodd her i ca.2 mnd. Det vil være en liten hund,har kansje ikke så mye og si hvis det går mest på lukt som kan komme av urinering å sånn. Det er 100% lydtett!

Hva syns dere om dette?

Er det noen som har spurt før?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Illiya

Det er vel ikke noen vits i å spørre hvis det står "ingen husdyr" i kontrakten?

Hva får deg til å tro at de plutselig er villig til det når de i utgangspunktet har sagt klart i fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naenia

Det er nok helst det de legger igjen av midd som er allergifremkallende og slitasje på gulv/vegger/møbler som er grunnen til at det står ingen husdyr. Man kan alltids spørre, men tror ikke dere får noe positivt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-kjendis:det skader vel ikke å spørre? :sukk:

Selv om det står i kontrakten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noen vits i å spørre hvis det står "ingen husdyr" i kontrakten?

Hva får deg til å tro at de plutselig er villig til det når de i utgangspunktet har sagt klart i fra?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om å spørre leieboer om å skaffe oss hund?

i kontrakten står det ingen husdyr.

Vi har bodd her i ca.2 mnd. Det vil være en liten hund,har kansje ikke så mye og si hvis det går mest på lukt som kan komme av urinering å sånn. Det er 100% lydtett!

Hva syns dere om dette?

Er det noen som har spurt før?:)

leste for noen år siden at grand danois var den eneste rasen som ødela bolig og innbo like mye som chihuahua. men generelt dyr, spesielt hunder ødelegger jo for mangfoldige tusen mens de er valper.

mine to hunder til sammen ca 60-tusen(trekk fra en god del pga dyrt hjemmekino). venninna mi har det gått "enda verre" med...

men for all del det går jo ann å spørre, men jeg hadde ikke regnet med å få depositum tilbake! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leste for noen år siden at grand danois var den eneste rasen som ødela bolig og innbo like mye som chihuahua. men generelt dyr, spesielt hunder ødelegger jo for mangfoldige tusen mens de er valper.

mine to hunder til sammen ca 60-tusen(trekk fra en god del pga dyrt hjemmekino). venninna mi har det gått "enda verre" med...

men for all del det går jo ann å spørre, men jeg hadde ikke regnet med å få depositum tilbake! :gjeiper:

Jeg har hatt tre valper i min tid, men ingen av dem ødela verken bolig eller innbo :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva syns dere om å spørre leieboer om å skaffe oss hund?

Du mener vel utleier? Hvorfor skulle utleier skaffe dere en hund forresten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det skader å spørre. Jeg har selv fått leie (med hund) flere steder hvor det stod i annonsen at husdyr ikke var ønsket. Min erfaring er at mange ikke har spesielt negative tanker om husdyr - de tar det liksom bare med i kontrakten fordi det er standard. Nå blir det jo litt annerledes, siden jeg hadde hund før jeg flyttet inn, men jeg passet på å fortelle om både størrelse og oppførsel. Et lite bilde hadde jeg også med i lommeboken (mange som smeltet da ;)).

Informer om hva slags rase dere har tenkt dere, og at dere selvsagt vil gjøre det dere kan for å minimere sjansen for skader/støy. Synes det er veldig viktig at dere klarer å ta et nei for et nei, om det er svaret dere får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tre valper i min tid, men ingen av dem ødela verken bolig eller innbo :klo:

godt å høre at det finnes folk med din erfaring også, selv har jeg bare møtt folk som har fått ødelagt mer eller mindre.

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om å spørre leieboer om å skaffe oss hund?

Du mener vel utleier? Hvorfor skulle utleier skaffe dere en hund forresten?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve og spørre, men da må du forvente et nei og at h*n kanskje refererer (rart ord..?) til kontrakten der det står at det ikke er lov med husdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Min hund har heller ikke ødelagt noe som helst på leiligheten, er noe ødelagt så er det jeg som har gjort det:D Men en venninne har en hund som bet hull gjennom veggen og inn i stua, den er lei og ble veldig dyrt!

Men det er ikke umulig at huseieren din lar deg få ha hund i leiligheten til tross for kontrakten. Det står i min kontrakt også men jeg har både hund og katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Spør du, myomocca :)

Det er det smarteste du gjør, å spørre før du står der med hunden i armene.

Hadde det vært meg som var husieier/utleier så ville jeg garantert sett med mildere øyne på en leieboer som spurte først :)

Men, vær mentalt forberedt på at du kan få "nei" som svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forteller alle som er her på visning at det er helt uaktuelt å komme i ettertid å spørre om å få husdyr, uansett type og størrelse. Har bare dårlige erfaringer for å ha tillatt fugler, rotter og hund. Leieboer som uten tillatelse plutselig hadde en innekatt sittende i viduet, kostet oss drøye 30 000,- i etterarbeid for å få leieligheten luktfri og skadefri....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!:) Huff,mente jo selfølgelig leietaker! :klaske: Da tar jeg sjangsen på å spørre,og er 100% forberedt på at det kan bli nei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva syns dere om å spørre leieboer om å skaffe oss hund?

i kontrakten står det ingen husdyr.

Vi har bodd her i ca.2 mnd. Det vil være en liten hund,har kansje ikke så mye og si hvis det går mest på lukt som kan komme av urinering å sånn. Det er 100% lydtett!

Hva syns dere om dette?

Er det noen som har spurt før?:)

Ingen hus er 100% lydtett. Når det står i kontrakten "ingen husdyr" så viser du liten respekt ved å spørre etterpå.

Huseier har en grunn for sin avgjørelse, så den bør du akseptere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan en katt kan ødelegge for 30 000..? hatt både hund og katt, men de har aldri ødelagt noenting i leiligheten :-S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I leieannonsen og kontrakten sto det "ingen husdyr". Likevel var det helt greit for utleierne at jeg skaffet meg to tamrotter.

Så, det skader ikke å spørre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...