Gjest Passing by Skrevet 29. mars 2011 #41 Skrevet 29. mars 2011 (endret) på face synes jeg folk skryter så mye. Ingen tør å si rett ut under lunsj-pausen og lignende hvor mye de elsker mann og barn, men på face er det hver dag en påminnelse fra folk... Å se på vegger til folk skryter de av alt de har gjort og hvem de har sett, hvilke ting de har kjøpt seg osv. Ingen sier eller oppfører seg slik i virkeligheten... Norge har aldri skrytt av noe på en positiv måte, det er mer stormannsgalhet enn å dele sin lykke... Tar det med en klype salt og tenker med meg selv at det er mange oppmerksomhetssyke voksne mennesker gitt Da har du en helt annen vennegruppe enn meg, syns ingen av mine venner skryter så fælt men nå har jeg en ganske høy terskel for hva jeg anser som skryt. Så når et vennepar av meg forteller at de skal på cruise og gleder seg, så vet jeg at dette venneparet har spart til denne turen en stund og det gleder meg derfor at de endelig kommer seg på cruise. Endret 29. mars 2011 av Passing by
Ethereal Skrevet 29. mars 2011 #42 Skrevet 29. mars 2011 Jeg foretrekker at folk poster om alle de positive tingene, fremfor hvor jævlig de har det. Finnes det egentlig noe verre med mennesker med tvetydige statuser hvor det er utrolig tydelig at de kun ønsker sympati og oppmerksomhet? Samme gjelder med mennesker som skriver kjedelige ting, som at de har hatt fiskekaker med brun saus til middag, og nå skal de se på Norge Rundt. Eller de klassiske "stå opp -> dusje -> frokost -> sminke meg -> bussen -> skolen -> hjem -> lekser -> trening -> dusje -> middag -> sove". Seriøst. Det finnes så utrolig mye verre ting enn mennesker som viser at de har det phett. 2
Gjest Kim Skrevet 29. mars 2011 #43 Skrevet 29. mars 2011 Facebook er så ut. Jeg sjekker vel innom et par ganger i uken, synes forøvrig facebook burde bytte navn til Voyeurbook...
frøken_øst Skrevet 31. mars 2011 #44 Skrevet 31. mars 2011 Nå er det vel ikke slik at når man skal skrive statusoppdateringer, at man må velge mellom å skryte hemningsløst eller bare å klage, slik noen fremstiller det her. Det er vel noe som heter den gyldne middelvei:)
Gjest Passing by Skrevet 31. mars 2011 #45 Skrevet 31. mars 2011 Nå er det vel ikke slik at når man skal skrive statusoppdateringer, at man må velge mellom å skryte hemningsløst eller bare å klage, slik noen fremstiller det her. Det er vel noe som heter den gyldne middelvei:) Ikke på KG Her er det bare enten eller.
Gjest imli Skrevet 31. mars 2011 #46 Skrevet 31. mars 2011 Eg er drittlei alle dei sentimentale klisjé-statusane, desse ferdigskrivi som ein skal kopiere og lime inn hos seg sjølv. Som regel noko om at ein elskar barna/kjærasten/venene/familien. Blir litt unødvendig og overflatisk for min del... 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #47 Skrevet 31. mars 2011 Orker ikke lese gjennom alt som står her, menneh.... Er det virkelig blitt slik at dersom man ikke er venner på FB, så er man heller ikke venner i virkeligheten? Jeg har noen på vennelista mi som jeg rett og slett ønsker å fjerne. Men nettopp fordi jeg VET at de kommer til å bli sure, så slettet jeg meg selv i stedet. Og det er jo dumt, for jeg vil jo egentlig være på FB
Gjest Applecore Skrevet 31. mars 2011 #48 Skrevet 31. mars 2011 Vet om flere som går igjennom vennelista si og rydder vekk alt unntatt "den harde kjernen". Skjønner det godt, selv om jeg ikke har gjort det selv. Hadde ikke blitt sur om en jeg stod på vennskapelig fot med slettet meg fra vennelisten, men hadde det vært en av mine nære venner, så hadde jeg sikkert begynt å lure :gjeiper:
Gjest Applecore Skrevet 31. mars 2011 #49 Skrevet 31. mars 2011 Kan forøvrig ikke si at jeg irriterer meg veldig over statusen til vennene mine (himler kanskje litt med øynene, men føler meg dog noe underholdt av de som kommer med stadige, pretensiøse livet-mitt-er-perfekt-og-dessuten-dødsinteressant-oppdateringer), men disse tre irriterer vettet av meg: 1. Oppdateringer av typen: Min mor/søster/venn(-inne)/tidligere klassekamerat/obskurt, fjernt familiemeldem/kjæledyr/feier/postmann er et fantastisk menneske og jeg setter stor pris på vedkommende. Hvis du også har en mor/søster/venn.......*, så kopier denne teksten og sett den i din status. Hvis dine nære og kjære betyr så mye for deg og du føler for å informere hele verden om det, så ta deg i det minste bryet med å komponere en egen tekst! 2. Flaggfrid just took the test "Which type of spoon are you?" You are: A teaspoon! Teaspoons are small spoons used for stirring tea and stuff. They are sensitive and creative, with a good sense of humour, but watch out!, they can be tough when they need to. yesterday at 02.15 via whichspoonareyou Repeat i alle slags variasjoner. 3. Flaggfrid just bought an ostrich on superfarm!!! Help Flaggfrid collect enough cabbage and car keys to feed the ostrich! yesterday at 04.36 via superfarm Gaaaaah! 1
Kvinne_21 Skrevet 1. april 2011 Forfatter #50 Skrevet 1. april 2011 Kan forøvrig ikke si at jeg irriterer meg veldig over statusen til vennene mine (himler kanskje litt med øynene, men føler meg dog noe underholdt av de som kommer med stadige, pretensiøse livet-mitt-er-perfekt-og-dessuten-dødsinteressant-oppdateringer), men disse tre irriterer vettet av meg: 1. Oppdateringer av typen: Min mor/søster/venn(-inne)/tidligere klassekamerat/obskurt, fjernt familiemeldem/kjæledyr/feier/postmann er et fantastisk menneske og jeg setter stor pris på vedkommende. Hvis du også har en mor/søster/venn.......*, så kopier denne teksten og sett den i din status. Hvis dine nære og kjære betyr så mye for deg og du føler for å informere hele verden om det, så ta deg i det minste bryet med å komponere en egen tekst! Gaaaaah! Hahahaha! Word :D Kjærestegreier med kliss er noe av det verste, "ser på deg nå kjære, og du er så vakker, måtte bare si det her også! Xoxox, ilu" Så neste uke er det slutt og da kommer det et dypt visdomsord: "Når den du elsket sviktet deg, og ikke var den du trodde, da er venner gode å ha. Ilu BFF"
Klips Skrevet 1. april 2011 #51 Skrevet 1. april 2011 Noen ganger følerjeg meg skikklig lite vellykket når jeg går inn på facebook. Enkelte mennesker har 40 "likes" nesten uansett hva de oppdaterer på statusen sin. De legger ut bilder av seg selv fra kule fester, har verdens søteste små babyer, eller hotte kjærester. Etter facebook kom, virker det som alle vanlige menneskers noe kjedlige hverdag, ble til en rekke spennende dager, med kafe`besøk, turer til Praha og London, der elleville sosiale arrangement aldri vil ta slutt. Ingen har fiskekaker til middag, men spennende italienske og nederlandske retter. Flere som blir litt paff når de logger seg på? Men i begynnelsen var jo kritikken mot facebook at det var så fryktelig kjedelig å lese alle oppdateringene om folk som spiste middag (fiskekaker). Umulige å tilfredsstille er dere
Gjest Silvermist Skrevet 1. april 2011 #52 Skrevet 1. april 2011 Ikke på KG Her er det bare enten eller.
Wildy Skrevet 1. april 2011 #53 Skrevet 1. april 2011 Jeg er muligens litt røff når jeg fjerner folk fra newsfeeden min, men jeg gidder bare ikke å se ørten statusoppdateringer i hytt og pine av typen " se på meg og livet mitt". De jeg ønsker å se på er det som faktisk har noe vettugt å komme med; artikler verdt å lese, spennende musikk\film, merkelige ting som man ikke noensinne har tenkt på at man burde tenke på osv osv. Selv oppdaterer jeg sjelden, da må det være fordi det er noe jeg ønsker å formidle. Meldinger av typen tur i skogen, flink å trene osv overser jeg glatt og jeg regner egentlig med at andre også driter i å vite hvor ofte jeg trener eller ikke... Selvfølgelig er det hyggelig å innemellom se bilder av nykomne vidunderbabyer ( alle babyer er jo små mirakler), men min fasinasjon av småbarn er ikke av de helt store dimensjoner. Kan godt like og kommentere hvor søt nurket er en gang, men spar meg for ti bilder om dagen. Det som stadig forbauser meg med Facebook er hvor mye privat folk legger ut. Ønsker de virkelig at alle på vennelisten skal vite den typen informasjon? Hadde de fortalt til Kjell fra barneskolen at de har mensen om de traff ham på gaten?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå