Gå til innhold

Hvordan ble du gravid?


S@va

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid med ICSI. Hvilken prøveperiode aner jeg ikke, sluttet å telle etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Hadde sex hver dag hele perioden.

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

I begynnelsen, men fikk aldri en eneste positiv test.

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Nei.

Hvilken PP klaffet det på?

PP13

Endret av Olive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Jeg lurer på om noen av dere heldige som er gravide har noen tips til oss andre??

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Hadde sex flere ganger omtrent på den tiden jeg hadde regnet ut at jeg hadde eggløsning. Hadde også sex ellers i måneden. Hadde aldri sex flere ganger om dagen.

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Nei

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Nei

Hvilken PP klaffet det på?

PP2 eller PP3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på tittelen.

Jeg kledde meg naken sammen med kjæresten og han puttet tissen sin inni min og sprutet noe klissete greier inn etter å beveget seg frem og tilbake ei stund. Så plutselig så ble jeg gravid da.

Forresten, jeg elsker denne type spørsmål som i tittelen :gjeiper:

Høres ut som at du har et fantastisk sexliv... :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen av dere heldige som er gravide har noen tips til oss andre??

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Hvilken PP klaffet det på?

Håper noen har lyst til å dele

:skravle:

Hadde samleie på positiv EL-test.

Ingen andre hjelpemidler enn oss selv. :P Klaffet på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gravid den ene gangen min kjære ikke rakk å hoppe av i svingen.

Var kanskje meningen at de som er prøvere skulle svare her men :sjenert:

Jeg har forsåvidt håpet og håpet i åresvis, og trodde det ikke kom til å gå, men plutselig ble man overrasket. Vil vel bare frem til at det av og til kan klaffe helt uten videre også! :)

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samleie ;)

Har aldri drivi og testa for eggløysing og den slags, kun hatt sex når me har følt for det. Blitt raskt gravid to gonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for de som "bare blir gravide"... mitt "problem" er vel at jeg sluttet på p-sprøyte for et år siden og har ventet på å bli "fruktbar" igjen. Da føles vel ventetiden litt ekstra lang.. Det tok nesten 9 mnd før syklusen stabliliserte seg igjen, og jeg vet jo ikke egentlig om at er igjenge igjen enda heller. Så jeg tror jeg blir veldig opphengt i dette og frykter kanskje at ikke ting virker som de skal. Har nok aldri vært en tålmodig person desverre... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bebis i prøveperiode 7. Ingen EL-test, ingen temping, ingen kjerringråd, og ihvertfall ingen hostesaft. Det tar jeg bare ved hoste... :fnise:

Jeg tror nok man må belage seg på at det kan ta tid. Det er i alle fall ikke unormalt at det tar et år eller mer.

Det blir når det blir. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holdt med den ene gangen.

Jeg var ute på byen med noen venninner, og endte opp med å rote med en fyr og så med å dra han med meg hjem. Resten gikk som det måtte gjøre, i senga det bar, og i kampens hete gikk det nok hull på kondomet. Noen uker senere ante jeg noe måtte være på ferde, og fant fort ut at jeg var gravid.

Abort er uaktuelt for meg, og siden barnefaren ikke ønsker å ha noe med meg eller det kommende barnet å gjøre ender jeg nok opp som alenemor.

Shit happends!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn 1:

Hadde sex 3-5 ganger i uken hele syklusen. Både tempet og tok EL-tester, det klaffet på PP2. Tror jeg grapp Grapefruktjuice også. Ville veldig gjerne få det til å passe sånn at barnet kom om sommeren siden jeg er student. Det fikk vi til :)

Barn 2: Hadde sex 2-4 ganger i uken hele syklusen, ingen tester, temping eller andre "remedier". Ble gravid på PP4. Har en teori om at siden mannen hadde relativt høy feber i pp1, gikk det 3 mnd før sædkvaliteten tok seg opp. Varme er drepen for de små, og det tar 70-90 dager å lage nye celler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet på p-piller og fikk visst eggløsning fire uker etter det. Så pang, så var jeg gravid. Ikke helt planlagt kan du du si, men men :P

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 17 mnd klaffet det med nr 1, hadde da gitt opp alt håpet, lagt alt som heter kalender, el tester og graviditetstester på hylla, så jeg aner ikke hvilken dag....

Med nr to skulle vi bare ha en kjapp en i dusjen (på familieferie, flaut å hive kondomer i bosset, veldig kåte og meg på topp,i dusjen og spylte meg godt etterpå, hva skulle oddsene være lissom) ett par uker senere satt vi med positive tester i hendene og måpte. Tror det var dag 23 eller noe sånt, 35 dagers syklus her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var nok. Overhode ikke planlagt.

Måtte slite nesten et år når det gjaldt nestemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på om noen av dere heldige som er gravide har noen tips til oss andre??

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Hvilken PP klaffet det på?

Sexen gikk litt opp og ned. av og til hver dag, andre ganger gikk det 3-4 dager mellom. Men sånn i gjennomsnittet vil jeg tippe ca annenhver dag :)

Brukte ikke noen "hjelpemidler" og det klaffet på pp. 9

(jeg hadde brukt p-piller i ca 4 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge termin må det ha klaffet den dagen vi bestemte oss for å prøve. :sjenert:

Jeg hadde ikke gått på noen form for hormonprevansjon på flere år. Men jeg hadde ganske uregelmessige sykluser, så vi var mentalt forberedt på at dette kunne ta sin tid. Kanskje min eggløsning satt i gang en kjemisk reaksjon som førte til at mannen ville ha barn litt tidligere enn vi egentlig hadde tenkt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...