Gå til innhold

Hvordan ble du gravid?


S@va

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen av dere heldige som er gravide har noen tips til oss andre??

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Hvilken PP klaffet det på?

Håper noen har lyst til å dele

:skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når hadde dere sex i forhold til EL? Første gang på dagen, andre gang usikker

Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen??? hver andre-tredje dag

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL? Nei

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice? Nei

Hvilken PP klaffet det på? Pp1 begge gangene. Første gang visste jeg ca når el var, andre gang hadde jeg veldig ustabile sykluser, så tilfeldig at vi traff på første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Akkurat den PP som lillegutt ble unnfanget på hadde vi faktisk bare sex den dagen jeg fikk positiv EL-test!

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Begge deler.

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Husker ikke :sjenert:

Hvilken PP klaffet det på?

5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Ca. annenhver dag

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

EL-tester

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Nei

Hvilken PP klaffet det på?

1 første gang, 4 andre gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar alle sammen! Det ser ut til at jeg bare får smøre meg med tålmodighet og at det ikke finnes noe mikaletips :skratte: men det er spennende å lese deres erfaringer. Gratulerer med spire i magen alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Nr 1: hver dag rundt EL, fra 2-3 dager før, til 1-2 dager etter antatt EL.

Nr 2: den dagen jeg trodde jeg kjente EL-smerter. Mulig det egentlig var festesmerter, for iflg. UL-termin skjedde unnfangelsen 5 dager tidligere...

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Nr 1: Begge deler. Fikk klaff den 2. pp etter at jeg begynte temping/testing.

Nr 2: ingen av delene

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Nei

Hvilken PP klaffet det på?

Nr 1: pp7

Nr 2: pp1 (men hadde da ikke brukt prevensjon siden forrige fødsel, men det var første pp vi bevisst prøvde for å bli gravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjedde med å bare kutte ut prevensjon og leve helt normal og ha normalt sexliv, og så blir man gravid før eller siden hvis man kan få barn? Dere høres jo helt nevrotiske ut hele gjengen, men pp og el og gudene vet hva...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene jeg endelig lyktes med å bli gravid var når jeg lå med beina oppover veggen etter sengehyggen.....på utregnet dag. :sengekos: Hyggelig å produsere barn , kos dere med øvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med å bare kutte ut prevensjon og leve helt normal og ha normalt sexliv, og så blir man gravid før eller siden hvis man kan få barn? Dere høres jo helt nevrotiske ut hele gjengen, men pp og el og gudene vet hva...

Har man bestemt seg, så har man bestemt seg... og da må det jo skje raskest mulig!

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva alle disse forkortelsene betyr jeg. Vi ble enig om at det å få barn ikke var noe vi bare kunne bestille akkurat når det passet oss, og ble derfor enig om å slutte med prevensjon og ta det barnet som eventuelt måtte komme når det kom, selv om jeg ikke var ferdig utdannet og selv om vi ikke hadde reist jorden rundt og "realisert oss selv". Med andre ord var det snakk om et planlagt uplanlagt barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte aldri å bestemme meg for om jeg ville ha barn, men siden jeg begynte å nærme meg 35 år, og hadde vært sammen med samboeren i 8 år, kastet vi prevensjonen og lot det stå til. Jeg kaller det "tut og kjør-metoden". :fnise: Det var ikke snakk om å se på kalenderen eller tenke på eggløsning overhodet, vi bare koste oss når vi følte for det, og bestemte oss for at hvis ting skjer så er det helt greit. Og ting skjedde ca. 10 mnd etter at jeg hadde kastet pillene. Nå er jeg straks halvveis i svangerskapet, og gleder meg veldig til å møte den lille tassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å riste på trusene til exen, blir ekstremt lett gravid. Var faktisk på slutten av mensen. Legen foralte meg at noen kvinner er som kaniner, samleie framskynder eggløsning. Er nok ei sånn ei jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første ordentige mens, altså mensen jeg fikk etter den siste p-pille-mens, så klaffet det. Hadde ikke peilig på hvor lang syklusen var eller når eggløsning var, så vi hadde bare sex regelmessig...Gikk fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minimi

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Annenhver dag fra den første dagen med EL-slim (3 dager før EL) og til dagen etter EL

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Brukte tester, fikk aldri en som var 100%, men en som var veldig sterk (og en ganske sterk to dager etter den igjen, så da var det på'n igjen, sånn i tilfelle :fnise: )

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Nope..

Hvilken PP klaffet det på?

Vi var heldige, her klaffet det i PP1 :)

Masse lykke til med prøvingen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i et år, uten noen som helst form for testing, og ved hjelp av ''kommer det, så kommer det''-metoden. Ingenting skjedde, vi ble henvist til gynekolog og begynte i mellomtiden å teste etter EL og jeg begynte også på Damiana. Etter ett og et halv år ble vi satt på pergo i 3 sykluser, noe som ikke førte til noen ting. Etter to år som prøvere hadde vi vårt første IVF-forsøk. 4 forsøk måtte til for å bli gravid, totalt 3 år etter at jeg sluttet på p-pillene. Da var vi vel oppe i PP40 kanskje. :sjenert:

Jeg kan jo si at for vår del er jeg veldig glad for at vi tok grep og faktisk gjorde noe aktivt altså. Dersom vi hadde hatt innstillingen om at ''man er nevrotisk dersom man går inn for å få dette til'' eller ''dersom man kan få barn kommer det før eller siden'' er jeg sikker på at vi fremdeles hadde vært barnløse. Det er ikke alle som klarer å bli gravide med et normalt sexliv nemlig, uansett om det feiler dem noe eller ei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Vi hadde sex 4 dager før, 2 dager før og dagen før el. Kun en gang om dagen!

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Brukte el-tester.

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Nei.

Hvilken PP klaffet det på?

Ble gravid etter 1.pp, men dette endte desverre i SA i uke 5 allerede. Det klaffet så på nytt den 2.PP etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gang ble jeg bare gravid ette fem måneder, vi prøvde jo, men hadde sex når vi hadde lyst. Andre gangen var det annenhver dag i uka rundt EL, da gikk det på første forsøk og tredje gangen brukte jeg EL-tester etter at det ikke hadde skjedd noe på 6 måneder med "ta det som det kommer" - metoden ;) og da klaffa det den måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene jeg endelig lyktes med å bli gravid var når jeg lå med beina oppover veggen etter sengehyggen.....på utregnet dag. :sengekos: Hyggelig å produsere barn , kos dere med øvingen!

Dette er det samme som for meg. Jeg har blitt gravid to ganger, begge gangene var de eneste av flere månder hvor jeg faktisk testet etter eggløsning og lå med beina opp mot veggen et par minutter etter samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på tittelen.

Jeg kledde meg naken sammen med kjæresten og han puttet tissen sin inni min og sprutet noe klissete greier inn etter å beveget seg frem og tilbake ei stund. Så plutselig så ble jeg gravid da.

Forresten, jeg elsker denne type spørsmål som i tittelen :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde dere sex i forhold til EL? Hvor ofte? Hver dag/ annenhver dag/ flere ganger om dagen???

Dagen før og etter antatt EL.

Tempet eller brukte dere EL-tester for å finne EL?

Nei, telte dager og kjente det på kroppen.

Brukte noen av dere "hjelpemidler" som f.eks hostesaft eller grapejuice?

Nei

Hvilken PP klaffet det på?

PP1 som endte i SA, og deretter PP2

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...