Gå til innhold

En veldig bra klinikk vi kan ringe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du ta fostervannsprøve? Når du er fem måneder på veg er det jo for seint å ta abort...

For å være helt sikker på farskapet så klart. Ønsker jo ikke at den stakkars kjæresten min skal være med på alt av kjøp av barneutstyr, fødsel og alt dersom han ikke er faren. Det vil jeg ikke utsette han for.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var på UL i uke 6 beregnet de mors uker. De målte utrolig nøyaktig, og ukene og dagene de fant ut jeg var på vei stemte 100% med min egen beregning.

Forøvrig er det St.Olavs Hospital i Trondheim som har landets ledende ekspertise på fosterdianostikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt sikker på farskapet så klart. Ønsker jo ikke at den stakkars kjæresten min skal være med på alt av kjøp av barneutstyr, fødsel og alt dersom han ikke er faren. Det vil jeg ikke utsette han for.. :(

Vil du virkelig være sammen med en som ikke stiller opp for deg og barnet hvis han ikke er biologisk far?

Aner ellers ikke på hvordan reglene er for om man får fostervannsprøve eller ikke, men det kan du jo høre med lege/jordmor om. :)

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på om du får fostervannsprøve på dette grunnlaget. Det er alltid en risiko ved å ta fostervannsprøve, så det er nok forbeholdt de som har barn med (mulige) helseproblemer. Hvem som er faren kan du jo finne ut etter at barnet er født, og det har jo ingenting å si får barnets helse. Derfor er det jo ingen grunn til å ta fostervannsprøve. Det er jo heller ikke noe du kan "bestille", det er legene som avgjør om det trengs.

Men for all del, det er jo bare å spørre, det skader ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må eventuelt gå til en privat klinikk for å ta prøve. De tar ikke direkte av babyen men av navlestrengen. Det er ca 1% sjanse for abort. Mulig du må til Danmark for å ta prøve for jeg vet ikke om noen private som gjør det her. (Men det kan jo hende det fins) Det er dog ikke anbefalt å ta prøven før etter barnet er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Heihei!

Jeg og kjæresten min er i knipe, så håper å få enten råd/tips på hvor vi kan henvende oss.

Det har seg slik at jeg er gravid. Vi hadde pause i forholdet en periode, og den 31 januar hadde jeg sex med en annen. :( Dette var samme dag mensen var ferdig (25 januar første dag), og dagene/ukene etterpå har jeg hatt sex med kjæresten. Vi ønsker i utgangspunktet å beholde, men er så redd for at han ikke er faren at vi har allerede fått abortpillen og time neste uke. Har ikke tatt den enda da.

Ifølge gynekologene er jeg ca. seks uker på vei, de så et friskt bankende hjerte ved innvendig UL. Det hele fikk meg til å tvile, så jeg la fram hele saken. To gynekologer og en overlege senere så sier de at de er 99 prosent sikkert, men det er dette ene prosentet som gjør det så vanskelig og skummelt. Hvis det ikke er hans barn så blir det slutt. :( Alt vi har sammen blir borte.

Nå er det sånn at skal vi ta seks uker fra i dag, så er det en mulighet for å ha blitt befruktet av denne andre (idioten) mannen. Men så er det jo sånn at mor er to uker lenger i svangerskapet enn embryoet. Dvs. embryoet i magen er bare fire uker gammelt, noe som vil tilsi at befruktningen skjedde rundt den 20-25 februar. Hvis det er tilfellet så kan vi være helt trygge.

Noen som har peilig? Er ellers ute etter et sykehus/en klinikk i landet med gode referanser som vi kan ta opp saken med, for sykehuset her hjemme er ikke akkurat det beste i landet.

Evig takknemlig for svar!!!

Buuhuu hva med å tenke på dette før du pulte andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emo Fisk

Du kan jo barer ringe gynekologen og spørre om det er utregnet etter mors uker? Det er det vanligste, og det var det de brukte for meg når jeg var på tidlig UL. Dersom de bruker mors uker er du jo safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo barer ringe gynekologen og spørre om det er utregnet etter mors uker? Det er det vanligste, og det var det de brukte for meg når jeg var på tidlig UL. Dersom de bruker mors uker er du jo safe.

Det er vel ingen som bruker noe annet? Det ville jo bare skapt forvirring...

Jeg har i alle fall fått opplyst i mors uker på alle ultralyder (innvendige og utvendige), og jeg har vært på ganske mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er en klinikk i england som tar morkakeprøve i uke 12. Vi vurderte selv det for å sjekke for "feil" med fosteret, men droppa det da tidlig ultralyd så bra ut. Men dette burde da være en mulighet for deg? Vet de er raske med prøve analyser der. husker ikke navnet på klinikken eller pris.. Men google det så finner du ut av det :)

Er jo bedre å vite enn å grue seg gjennom hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...