Gå til innhold

Erfaringer med planlagt keisersnitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jade:

Får man ikke automatisk keisersnitt tredje gangen?

Jeg trodde det var faren for å sprekke opp i livmorsåret under riene som bestemte dette..

Jeg har fått 4 barn,men aldri fått keisersnitt av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jade:

Får man ikke automatisk keisersnitt tredje gangen?

Jeg trodde det var faren for å sprekke opp i livmorsåret under riene som bestemte dette..

Har man hatt to keisersnitt fra før, så blir det vel sagt at man må ha keisersnitt ved kommende fødsler også pga fare for at livmoren skal revne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått 4 barn,men aldri fått keisersnitt av den grunn.

Hun mente at man etter to keisersnitt må ta keisersnitt ved senere graviditeter pga fare for at livmoren skal revne. Ikke ved vanlige fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemme helt, men eg har blitt lovd ks ved neste barn :)

Å, da skjønner jeg! :) Beklager at jeg var litt nygjerrig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg lurer på om noen har lyst å fortelle om sine erfaringer med planlagt KS. Hvordan ble det utført, hadde du vondt lenge etterpå, hvordan vondt er det snakk om, hvor mye og hvilke smertestillende brukte du, hvor lang tid tok det å komme seg og hadde du noen komplikasjoner?

Hilsen en som vurderer det.

Hei. Jeg hadde en planalgt KS, men da jeg fikk datoen (6 uker før termin), så sa min lege at ca. 50 % av alle planlagte KS'r ender opp med å bli en annen dag pga at fødselen starter..Jeg trodde ikke at det skulle skje meg, men det gjorde det, og ble til at jeg fikk KS en annen dag enn planlagt, nemelig 4 uker før gitt dato...

Syntes det gikk veldig greit. De på sykehuset var profosjonelle, og hjalp meg mye med spørsmål o.l. Jeg hadde ikke så vondt i magen (men har hørt at dette varier), og var oppe å gikk dagen etter fødsel og følte meg veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sa min lege at ca. 50 % av alle planlagte KS'r ender opp med å bli en annen dag pga at fødselen starter..

Det synes jeg høres veldig merkelig ut, med tanke på at de fleste planlagte ks gis 10-7 dager før termin, og normen slettes ikke er at 50 % føder før dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres veldig merkelig ut, med tanke på at de fleste planlagte ks gis 10-7 dager før termin, og normen slettes ikke er at 50 % føder før dette.

Hei, grunnen til at jeg sa dette; da jeg fikk dato fra sykehuset (riksen) så var jeg litt "negativ" til den datoen jeg fikk (LANG historie). Han legen jeg hadde er en av de mest kjente og en veldig flink overlege på kvinneklinikken, og da jeg sa at jeg ønsket en dato, så sa han; ca. 50 % av alle planlagte KS'r ender opp med å bli en annen dag pga at fødselen starter..(han sa og for enkelte er det helsemessig å utføre KS tidligere enn planlagt)

Derfor jeg sa det :) Nå er det jo slik at mange har sykdommer (kroniske o.l) som faktisk gjør at man kan bli svært dårlig i svangerskapet. Noen ganger kan det medføre at man må ta ut barnet tidligere enn planlagt, og fordi for enkelte så starter fødselen før den planlagte KS datoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...