Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anjelika

Hvis en kunde opplever god samhandling med sin leverandør, så vil han gjerne komme tilbake. Mange liker å samhandle med sin leverandør på en hyggelig måte, og liker faktisk at leverandøren utstråler arbeidsglede og entusiasme. Ergo tror jeg mange kunder liker at hora liker å jobbe med dem.

Klart det, er jo nettopp derfor de fleste vil late som de liker det fordi det er god business, de er underlagt det økonomiske aspektet til syvende og sist. Jeg synes bare det i seg selv er problematisk, noe Norah har vært inne på grunnene til i trådens eneste bra innlegg her i starten.

Jeg mente ikke at kunder ikke brydde seg som i at de gjerne kan ligge med en hore som vrir seg av vemmelse, men som i at de velger å ignorere om den de kjøper faktisk gjør det frivillig, eller at de mer enn villig kjøper seg inn i illusjonen om at thaidama de betalte på i ferien var en sommerflørt eller at stripperen i Riga faktisk likte dem godt. Det er i de fleste tilfeller ikke sant, og det er helt tullete å tro at opprettelse av bordeller vil endre noe på den saken.

I tillegg er det jo faktisk oppfordring til kriminalitet og skatteundragelse og drar med seg masse piss og har konsekvenser for samfunnet. Å si med et smil "Selv har jeg solgt sex i over 1 år FRIVILLIG og har enda til gode å oppleve noe horribelt og unormalt. Det er godt betalt og jeg kan glatt tjene 30 000 uten å måtte skatte av det i måneden" er like dumt som å si "Selv har jeg solgt dop i over 1 år FRIVILLIG og har enda til gode å oppleve noe horribelt og unormalt. Det er godt betalt og jeg kan glatt tjene 30 000 uten å måtte skatte av det i måneden :)". Folk maser så mye om individuelle valg, man glemmer åpenbart å tenke på andre individer i prosessen.

Endret av Anjelika
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I tillegg er det jo faktisk kriminelt og skatteundragelse og drar med seg masse piss og har konsekvenser for samfunnet

Nå er prostitusjonsmarkedet mørkegrått, og de kriminelle har altfor stor innflytelse. Faktisk så stor innflytelse at man bør boikotte hele bransjen. Risikoen for å støtte de stygge gutta er altfor stor.

Hallik er en av de første næringsveiene som dukker opp i ett samfunn i krise. Fordi varene (jentene) er gratis for de. De må bare fanges. De kontrolleres med vold og hersketeknikker, og bare gir inntekt uten å måtte putte penger inn.

Dette problemet er altså så stort at man generelt kan si at det er uetisk å gå til prostituert.

Men hovedproblemet er jo bakmennene, det er jo ikke hora. Hvis hun hadde vært offentlig ansatt med fast timelønn uten produktivitetsbonuser som hjemmehjelp med ektrakompetanse i Bydel Nordstrand så hadde jo problemet vært borte.

Det andre hovedproblemet er status.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ikke meg. men de frivillig prostituerte ødelegger for de prostituerte som ikke gjør det frivillig.

Tull.

To helt forskjellige "markeder" vi snakker om.

De som er luksusprostituerte (et mye bedre ord en frivillig i mine øyne) har ofte en historie med manglende kjærlighet og seksuelt misbruk bak seg. Dvs. at den gangen de skulle lære egenverd og få selvtillit ble de brutalt ødelagt. Siden har de valgt å selge det de vet andre vil ha.

De som selger kroppen for penger til stoff gjør det også frivillig. Men det er narkotikaens pengekrav som tvinger dem til salg. Den dagen de slutter med stoff kan de også slutte med salg av kroppen.

De eneste som ikke gjør dette helt frivillig er de som blir kidnappet og tvunget av halliker til å prostituere seg. Disse befinner seg i både i luksusprostituert klassen og i gateprostitusjonen. Jeg forstår ikke hvordan de frivillige skal ødelegge for disse? Det er da vitterlig hallikene deres som ødelegger dem?

Forøvrig synes jeg at de som bruker ordet hore om en prostituert eller i en hvilken som helst annen sammenheng mangler elementære språkkunnskaper og generelle kunnskaper om verden rundt seg siden de fornedrer seg til å bruke skjellsord om ting de ikke liker i en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cipheria

Ikke meg. men de frivillig prostituerte ødelegger for de prostituerte som ikke gjør det frivillig.

Er ikke det det samme som å si at de som har sex frivillig ødelegger for voldtektsofre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Er ikke det det samme som å si at de som har sex frivillig ødelegger for voldtektsofre?

Nei. Det blir overhode ikke det samme. Frivillig prostituerte framstiller prostitusjon som en bra ting, noe det ikke er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Tull.

To helt forskjellige "markeder" vi snakker om.

De som er luksusprostituerte (et mye bedre ord en frivillig i mine øyne) har ofte en historie med manglende kjærlighet og seksuelt misbruk bak seg. Dvs. at den gangen de skulle lære egenverd og få selvtillit ble de brutalt ødelagt. Siden har de valgt å selge det de vet andre vil ha.

De som selger kroppen for penger til stoff gjør det også frivillig. Men det er narkotikaens pengekrav som tvinger dem til salg. Den dagen de slutter med stoff kan de også slutte med salg av kroppen.

De eneste som ikke gjør dette helt frivillig er de som blir kidnappet og tvunget av halliker til å prostituere seg. Disse befinner seg i både i luksusprostituert klassen og i gateprostitusjonen. Jeg forstår ikke hvordan de frivillige skal ødelegge for disse? Det er da vitterlig hallikene deres som ødelegger dem?

Forøvrig synes jeg at de som bruker ordet hore om en prostituert eller i en hvilken som helst annen sammenheng mangler elementære språkkunnskaper og generelle kunnskaper om verden rundt seg siden de fornedrer seg til å bruke skjellsord om ting de ikke liker i en diskusjon.

Men da er det jo ikke bra å være frivillig prostituert heller? Skjønner ikke hvorfor du krangler med meg når du tydelig er delvis enig med meg i at frivillig prostitusjon er dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det blir overhode ikke det samme. Frivillig prostituerte framstiller prostitusjon som en bra ting, noe det ikke er.

:daane:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det blir overhode ikke det samme. Frivillig prostituerte framstiller prostitusjon som en bra ting, noe det ikke er.

Hvem er det som bestemmer hva som er en bra ting? De som utøver yrket eller de som sitter på sidelinjen og peker finger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fornedrer seg til å bruke skjellsord om ting de ikke liker i en diskusjon.

Jeg beklager at jeg brukte ordet hore, jeg mente ikke st det skulle være skjellsord. Det er ikke skjellsord i alle miljøer.

Prostituert blir vel også brukt som skjellsord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Hvem er det som bestemmer hva som er en bra ting? De som utøver yrket eller de som sitter på sidelinjen og peker finger?

Herregud. for en ting å si. Det sier seg jo selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Så de med fingern altså? :popcorn:

Du bare kverulerer. Det jeg mente med at de framstilte prostutisjon som en bra ting, vil jo også framstille gateprostutisjonen som en bra ting. Enkelte menn er så dumme at de skiller ikke mellom hvem som gjør det frivillig og hvem som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Men da er det jo ikke bra å være frivillig prostituert heller? Skjønner ikke hvorfor du krangler med meg når du tydelig er delvis enig med meg i at frivillig prostitusjon er dårlig.

I motsetning til deg dømmer jeg ikke de som er prostituert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

I motsetning til deg dømmer jeg ikke de som er prostituert.

Jeg dømmer KUN de prostituerte som sier de gjør det fordi de liker det.

Endret av BettyBoop28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du bare kverulerer. Det jeg mente med at de framstilte prostutisjon som en bra ting, vil jo også framstille gateprostutisjonen som en bra ting. Enkelte menn er så dumme at de skiller ikke mellom hvem som gjør det frivillig og hvem som ikke gjør det.

Selvsagt fremstiller de prostitusjon som en bra ting. De luksusprostituerte har jo tross alt valgt dette som en levevei. Dømmer de prostitusjon dømmer de jo seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Jeg dømmer KUN de prostituerte som sier de gjør det fordi de liker det.

Hvem har satt deg til dommer over dem? Hvordan vet du noe om deres liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare kverulerer. Det jeg mente med at de framstilte prostutisjon som en bra ting, vil jo også framstille gateprostutisjonen som en bra ting. Enkelte menn er så dumme at de skiller ikke mellom hvem som gjør det frivillig og hvem som ikke gjør det.

Det er DU som trekker likhetstegn mellom gateprostitusjon og frivillig prostitusjon. Det er visst ikke bare menn som er dumme på det området gitt.. :lete:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Selvsagt fremstiller de prostitusjon som en bra ting. De luksusprostituerte har jo tross alt valgt dette som en levevei. Dømmer de prostitusjon dømmer de jo seg selv!

Det må jo ligge en grunn bak til at de valgte dette som levevei. En liten jente vokser ikke opp og drømmer om å bli hore...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det må jo ligge en grunn bak til at de valgte dette som levevei. En liten jente vokser ikke opp og drømmer om å bli hore...

Prostituert. Lær deg å si ordet.

Dette har jeg allerede svart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...