Gå til innhold

Hvorfor er FRIVILLIG prostitusjon dårlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er skjønnssykdom?

Dersom du virkelig ikke forstår betydningen av ord, når kj og skj lyden er forvekslet, så lurer jeg på hvordan du fungerer i det daglige. Idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kuespillere gir underholdning til millioner av mennesker hver dag de. Frisører og designere hjelper folk til å se bra og presentable ut. Musikere gleder mange på en gang, og musikk er faktisk ganske viktig for folks trivsel faktisk. En orgasme er fantastisk den men blir ikke det samme når den er kjøpt og betalt. Det kan man faktisk få uten å måtte betale noen for det.

Der er jeg atter en gang uenig med deg, for det later til at mange mennesker verdsetter sine kjøpeorgasmer og ingenlunde vil være dem foruten. Hvorfor skulle de ellers betale for dem? Det er jo dette som er selve kjernen i hele prostitusjonsvirksomheten. Hadde det ikke vært for det, så hadde vi ikke hatt noen sexkjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan godt hende, men jeg tviler egentlig på det.

Hva er det å være stolt av, dersom man ser bort fra altruistiske grunner?

Kanskje er det veldedigheten, isåfall hvorfor ikke betale skatt av pengene slik at de kommer mennesker tilgode som har andre problemer enn mangel på sex.

Folk er mer enn jobben sin, og det tror jeg gjelder for prostituerte like mye som alle andre. Så hvorfor skulle de ikke kunne være stolte av den de er?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de andre sider av livet når de holder på med slike fjerne ting?

Jeg håper ikke du mener det der seriøst..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er skjønnssykdom?

Jeg tror du er en skjønnhet.

Men hvis du er litt for skjønn, og litt for het, så har du feber.

Skjønn . Het . Feber. Skjønnssykdom.

Hvis denne vitenskapelige utredningen ikke er etterrettelig, så skyldes det at jeg har utvist sykt skjønn.

Sykt skjønn er dessverre en normal tilstand innenfor offentlig forvaltning som kan være skadelig.

Man må tilstrebe nøytralt skjønn, eller for å si det på en annen måte: "skjønnsnøytralitet". Dette får man til ved hjelp av skjønnskvotering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er mer enn jobben sin, og det tror jeg gjelder for prostituerte like mye som alle andre. Så hvorfor skulle de ikke kunne være stolte av den de er?

Javisst, men jeg forstår ikke hvordan man kan være stolt av å prostituere seg. Folk er selvsagt forskjellige, men det rimer ihvertfall dårlig i mine ører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok noen føler seg stolte over hvem de er, til tross for hva de gjør som en jobb. Jeg sitter ikke på fasiten, men det er jo nesten like merkelig å hevde at alle skammer seg som å hevde at ingen skammer seg?

Man kan godt være stolt av seg selv, selv om man ikke er stolt av jobben sin. Jeg skiller mellom person og yrke her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, men jeg forstår ikke hvordan man kan være stolt av å prostituere seg. Folk er selvsagt forskjellige, men det rimer ihvertfall dårlig i mine ører.

Hva med å være stolt av å vaske for adecco, eller sitte i kassa på Rimi?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, men jeg forstår ikke hvordan man kan være stolt av å prostituere seg. Folk er selvsagt forskjellige, men det rimer ihvertfall dårlig i mine ører.

Jeg kan forstå det. En prostituert er en omsorgsarbeider. Hvis vedkommende klarer å gi sin kunde avslapning , trivsel og glede, så har hun gjort ett stykke arbeid hun kan være stolt av.

Det finnes faktisk mennesker som ikke klarer å vinne kos ved hjelp av sjarm. Men kos er jo ett grunnleggende behov. I motsetning til f.eks tobakk, sprit, bil og smykker.

Motstanden mot prostitusjon er nok noe kulturelt i tiden, som trolig har sin opprinnelse i problematikken med kjønnssykdommer. Jeg tror religiøse ledere forbød prostitusjon for å stoppe kjønnssykdom, og at det følgelig har blitt fy-fy, og i første rekke bekjempet av religiøse miljøer.

Min konklusjon: Personlig tenker jeg godt om prostituerte som er snille, generøse og gjør en god jobb. Fagfolk med yrkesstolthet. Allikevel fraråder jeg prostitusjon, fordi det kan være veldig skadelig for den prostituertes rykte, status, anerkjennelse og karrieremuligheter.

Endret av I Grosny
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å være stolt av å vaske for adecco, eller sitte i kassa på Rimi?

Veel.. hadde jeg hatt valget mellom å sitte i kasse på rimi, vaske for adecco, eller selge rævva. Jeg er faktisk ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå det. En prostituert er en omsorgsarbeider. Hvis vedkommende klarer å gi sin kunde avslapning , trivsel og glede, så har hun gjort ett stykke arbeid hun kan være stolt av.

Det finnes faktisk mennesker som ikke klarer å vinne kos ved hjelp av sjarm. Men kos er jo ett grunnleggende behov. I motsetning til f.eks tobakk, sprit, bil og smykker.

Motstanden mot prostitusjon er nok noe kulturelt i tiden, som trolig har sin opprinnelse i problematikken med kjønnssykdommer. Jeg tror religiøse ledere forbød prostitusjon for å stoppe kjønnssykdom, og at det følgelig har blitt fy-fy, og i første rekke bekjempet av religiøse miljøer.

Min konklusjon: Personlig tenker jeg godt om prostituerte som er snille, generøse og gjør en god jobb. Fagfolk med yrkesstolthet. Allikevel fraråder jeg prostitusjon, fordi det kan være veldig skadelig for den prostituertes rykte, status, anerkjennelse og karrieremuligheter.

Er enig i dette. Grunnen til at det er uglesett er vel av religiøse og feministiske grunner. Det er ikke et yrke jeg ser opp til eller beundrer, men jeg tolerer det. Derimot er jeg usikker på om jeg ville tolerert at f.eks min datter hadde drevet med det. At de fleste som bedriver det unndrar skatt er en annen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i dette. Grunnen til at det er uglesett er vel av religiøse og feministiske grunner. Det er ikke et yrke jeg ser opp til eller beundrer, men jeg tolerer det. Derimot er jeg usikker på om jeg ville tolerert at f.eks min datter hadde drevet med det. At de fleste som bedriver det unndrar skatt er en annen sak.

Jeg kunne godt ha betalt skatt hvis prostitusjon fremdeles var lovlig og vi kunne bygd bordeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg. men de frivillig prostituerte ødelegger for de prostituerte som ikke gjør det frivillig.

Er du kanskje en av de prostituerte som ikke gjør det frivillig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg kunne godt ha betalt skatt hvis prostitusjon fremdeles var lovlig og vi kunne bygd bordeller.

Det måtte jo finnes tilsvarende for kvinner som savner sex også, da. Så kunne man være sikker på å få en som kunne sine saker. Det måtte være en form for kvalitetssikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo finnes tilsvarende for kvinner som savner sex også, da. Så kunne man være sikker på å få en som kunne sine saker. Det måtte være en form for kvalitetssikring.

Det høres ut som en glimrende idè. Så lenge man fortsatt kan velge kunden sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ons er både mannen og dama likeverdige. ingen som betaler for å f seg noe, dermed er det mer greit. Begge har sex utelukkende for sexens skyld ingenting mer.

Ja vel? I forbindelse med ONS, er det meget vanlig at mannen har spandert på kvinnen en hel kveld først, betalt taxi, betalt eventuell nattmat osv., og at han dermed, reelt sett, HAR betalt for å få seg noe. I tillegg(og nå referer jeg til Campbells undersøkelse blant britiske menn og kvinner, rapporten ble referert til i en episode av "Hjernevask")er menn i stor grad(dvs. i 80% av tilfellene)fornøyd med sexen, mens kvinnene "bare" er fornøyd i 50% av tilfellene(de rapporterer også om å ha følt seg brukt). Var kvinnen og mannen likeverdige ved ONS, sa du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja og bare fordi slikt var ok i oldtiden, så skal det liksom bli ok nå? En geisha er ikke en hore forresten.

Jeg holder meg til å kommentere det som er uthevet, da jeg ser at Mann42 har svart på det øvrige.

Jeg har aldri anvendt det som et argument i forhold til hvorvidt prostitusjon er akseptabelt; det jeg gjorde, var å vise at du tar FEIL når du påstår at protitusjon aldri har vært sosialt akseptabelt. Det har vært ansett som både akseptabelt og blitt sett opp til, så du må lengre ut på landet med den påstanden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte jo finnes tilsvarende for kvinner som savner sex også, da. Så kunne man være sikker på å få en som kunne sine saker. Det måtte være en form for kvalitetssikring.

Kvalitetssikring er ett problem i bransjen generelt. En Russisk journalist skrev en reportasje om noen horehus i Moskva. Damene der var like ubehagelige som byråkratdamer og damene som jobbet mot kunder på flyplassen. Ei dame som minnet han om den ubehagelige lærerinna hans fra barneskolen skulle absolutt gjøre lapdance for han. Han var glad når han kom seg ut. Men mye penger for ingenting ble igjen der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det kommer vel ikke som en overraskelse at jeg synes konseptet om frivillig prostitusjon mildt sagt er problematisk.

Denne tråden er jo et glimrende eksempel på noen effekter av det, hvor prostitusjonsproblematikk blir bagatellisert og nærmest glorifisert som en god og moralsk handling fra begge parter så lenge det er frivillig. Vel, hvor mange prostituerte tror dere er det frivillig, og hvordan i heiteste helvete skal kunden kunne vite om hun er det - og bryr han seg om det uansett?

Det skaper en illusjon, har noen horekunde-kompiser som kan fortelle om hvor bra horene i Amsterdam har det, at det er kø for å få stå i vinduene og så videre.. Nederland, som vel er det landet som har lagt mest til rette for frivillig prostitusjon, har enorme problemer med trafficking og organisert kriminalitet i forbindelse med dette. Det er så vanvittig naivt å tro på et la-la-land hvor alle som selger kroppen sin gjør det fordi de har lyst og at det medfører null konsekvenser for andre.

Videre synes jeg handlingen å selge sex er problematisk i seg selv, men jeg har prøvd meg på den argumentasjonsrekken før i debatter om stripping og det er som oftest bortkastede kalorier. Konseptet om at det er helt greit å selge kvinnekropp for penger er for befestet i samfunnet.

Er forøvrig uenig i at motviljen mot prostitusjon kan reduseres til religiøse ideer. Samfunnet har endret seg enormt siden oldtiden, da spesielt menneskesynet. Før var mennesker ofte varer, det var ikke gitt at man var en fri mann med fri vilje. Det var slaver og lavere kaster som ikke hadde en dritt de skulle ha sagt, spesielt om de var kvinner. Selv om det fantes horer som var på toppen av slavehierarkiet og fikk lov til å suge kuken til eliten så var de ikke akkurat likeverdige med dem. Og de slavene som ble mest hyllet av alle var vel gladiatorene, men i dag er det og slåss til døden forbeholdt bikkjer og haner, og såvidt dem engang. Man har blitt mer siviliserte og har et bedre menneskesyn (de fleste av oss iallefall), derfor er det mer problematisk med salg av sex. Menneskekroppen er ikke lengre disponibel og uten annen verdi enn økonomisk, den er et mål og ikke et middel.

Sånn btw så fantes det frivillige gladiatorer også, man trenger vel ikke så veldig mye fantasi for å skjønne at det er kulturen som legger til rette for hvilke "frie" valg vi tar i livet, og følgelig synes jeg ikke prostitusjon skal løftes opp, ufarliggjøres og hylles slik det gjøres her.

Endret av Anjelika
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om prostituertes dårlige rykte.

De beskyldes for å bare melke penger ut av folk, flest mulig fortest mulig. Høy turnover og rask pengestrøm. De beskyldes for å være mer optatt av pengene enn å gi god behandling.

Dette har egentlig ikke noe med yrkets natur å gjøre. Det er kapitalismen, vår økonomiske ordning som må ta skylda for det. Vi ser jo problemet i mange bransjer.

Vi har f.eks. leger som skriver resepter nesten før de har notert navnet på pasienten. Som lever godt på rask kundeflyt.

Så har vi hjemmehjelpene da, som får tildelt 8 minutter til Hansen, og 19 til fru Fredriksen, og må avbryte tjenesten mitt i en setning for å gå videre til neste.

Fru Fredriksen skulle nok ønsket seg en luksushjemmehjelp, som hadde tid til å fullføre samtalen, og drikke opp en kopp kaffe.

Jeg disser ikke yrket. Men jeg kritiserer pengejaget i samfunnet. Der penger går foran god stil og yrkesstolthet.

Jeg føler at en av de største konfliktene i Norge er konflikten mellom økonomer og de yrkesstolte.

Jeg har forresten aldri sett noe intervju med prostituert som står fram og skryter av hvor gledelig service hennes kunder har fått. Hvordan hun har beriket deres liv, og gitt de energi og glede. Dette får hun ikke gjort, fordi hun ikke har anerkjennelse i samfunnet.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...