Gå til innhold

Kjøpe manualer eller vekstang?


LilleMyMcLean

Anbefalte innlegg

Gjest Coarvi

Jeg hadde aldri i verden greid 40kg i knebøy med riktig teknikk som nybegynner, eller etter en lang pause fra trening, så det er bare bullshit at utrente jenter kan greie det. Noen jenter greier det sikkert, men ikke alle, og vi som er svake må da få lov å trene oss opp vi og??!?

Skulle jeg løftet 40 kg i knebøy, uavhengig av teknikk, hadde jeg uansett bare greid noen veldig få repetisjoner, noe som strider mot programmet jeg pleier å følge (RYP - mange reps i begynnelsen), og det hadde blitt umulig for meg å terpe på teknikk når jeg bare greier noen få reps.

Som helt nybegynner hadde 30kg for min del vært nok i ca en måned, så det kan lønne seg å investere i flere vektskiver tidlig. Men det er jo ikke verre enn at man stikker innom XXL den dagen man innser at 30kg er for lite... ;)

Men når bedrevitere skal komme og fortelle nybegynnere hvor mye man bør greie å løfte blir jeg rett og slett bare skuffet og provosert. Man føler seg som verdens største svekling når noen påstår at man bør greie 40kg fint, og man selv vet at 40kg er umulig å oppnå i begynnelsen (fordi man har prøvd). Snakk om elendig motivasjonsfaktor! Progresjon og teknikk er det viktigste, ikke hvilken vekt man greier å løfte første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...