Gå til innhold

Med babyen på kafé


May Brit

Anbefalte innlegg

Regner med du synes det er vel så frastøtende med folk som blotter brystene sine på badestrender etc også da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du synes det er vel så frastøtende med folk som blotter brystene sine på badestrender etc også da?

Forsjell på en strand og en cafe. Så vennligst hold deg til tema og slutt å gjett hva andre syntes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tåle at folk har en annen mening enn deg og.

For deg er det et stort problem at en baby får mat- for andre ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tåle at folk har en annen mening enn deg og.

For deg er det et stort problem at en baby får mat- for andre ikke.

Har ikke sakt jeg har problemer at andre har en annen mening. Var bare du som presterer å si andre bare skal finne seg i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sakt jeg har problemer at andre har en annen mening. Var bare du som presterer å si andre bare skal finne seg i det.

At en mor velger å gi mat til sin sultne baby får du faktisk bare finne deg i!

(Om det er nødvendig å lufttørke den andre puppen samtidig blir en annen sak, men det har jeg aldri hverken sett eller hørt om noen som har gjort offentlig.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en mor velger å gi mat til sin sultne baby får du faktisk bare finne deg i!

(Om det er nødvendig å lufttørke den andre puppen samtidig blir en annen sak, men det har jeg aldri hverken sett eller hørt om noen som har gjort offentlig.)

Må ikke finne meg i noe som helst bare for noen på ett forum forteller meg det..sorry men du bestemmer nok ikke over meg anonym!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må ikke finne meg i noe som helst bare for noen på ett forum forteller meg det..sorry men du bestemmer nok ikke over meg anonym!

Jaja, så lenge du ikke går aktivt inn for å hindre ungen mat så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot amming på offentlig sted, men noen mødre og/eller barn trives best med at det foregår i fred og ro, så en lenestol eller to i f.eks en gang eller noe, kunne jo vært fint...:)

Ellers synes jeg det burde være en selvfølge med stellerom på toalettet. Man kan få slike som henger på veggen og ikke tar stort mer plass enn et bilde når de ikke er i bruk.

Skifting på babyer er ikke ok på cafe! Min mann jobbet på forskjellige serveringssteder før, og så støtt og stadig damer som skiftet på bordet. Noen var sågår så ufyslige at de puttet den brukte bleien i det tomme glasset/på asjetten/på bordet.

Noen er "flinke" og skifter en tissebleie under dyna i vogna, og tar den med seg i egen bleiepose. Gjøres det diskret nok, og mor vasker seg på hendene etterpå, skal jeg ikke kjefte på det.

Ellers er det mange av oss som får fnatt av mafiaen som helst skal ha inn 4 vogner på liten plass, og da synes jeg cafeen kan sette opp forbudsskilt på utsiden!

Når barna blir større, burde de ikke løpe rundt og være høylydte. Et barn som kommer og prater litt, kan være koselig og sjarmerende, men det betyr ikke at jeg vil sette fra meg både kaffe og bok for å aktivisere ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å bli grådig lei uttrykket "barnevognsmafiaen". Er man 2-3 som triller bortover en vei eller er på vei mot en kafé, så er man liksom barnevognsmafia med én gang. Hallo - det er snakk om tre mennesker med tre små barn. Skal jeg begynne å generalisere alle som kjører bil bari fordi de tilfeldigvis humper seg bortover i en doning på fire hjul. Mammaer med barnevogn er like forskjellige som bileiere. Sånn - da var det sagt.

Det virker også som om noen har et eller annet mot babyer og småbarn. Merker det på skrivemåten her inne... "SLENGER ut puppen", "hylende unger" osv osv. De finnes, de finnes, men når ble verden et ideelt sted å være for alle og enhver på en gang? Hvor alle tar hensyn til alle hele tiden? Nei, alle får lære seg å ta litt hensyn, enten man er barnløs og hater unger på kafé eller er mamma i perm med et nurk i vogna.

Jeg var mye på kafé i permisjonstiden min i fjor og har enda til gode å se noen som har skiftet bleie på kafébordet. Virker som en slags vandrehistorie nærmest. Har sikkert skjedd her eller der, men vanlig er det ikke. Derimot har jeg sett én mamma som ydmyk, unnskyldende og litt fortvila beklaget at hun måtte skifte tissebleie på lillemann på benken der hun satt (det var avstengt på senterets stellerom og lang kø på jentedoen). Hun bygget opp med dyne, teppe og stelleunderlag, skiftet fort, la bleien i en pose hun tok med seg i vogna og smørte hendene med antibac til slutt.

Kan da vel umulig være så fryktelig. Synes faktisk det er verre med alle de som hoster i henda sine og tar på penger, buss/ trikke-stenger og bankterminalknapper. Da kan vi begynne å snakke om bakteriespredning...

Nei, alle får lære seg å ta hensyn. De med barnevogn trenger ikke tro de er de eneste i verden selv om de er lykkelige mammaer til et lite nurk, og de som av en eller annen grunn ikke liker unger og barnegråt, får gi litt plass til andre livsstiler enn dem selv. Sankk om ego!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg begynner å bli grådig lei uttrykket "barnevognsmafiaen". Er man 2-3 som triller bortover en vei eller er på vei mot en kafé, så er man liksom barnevognsmafia med én gang. Hallo - det er snakk om tre mennesker med tre små barn. Skal jeg begynne å generalisere alle som kjører bil bari fordi de tilfeldigvis humper seg bortover i en doning på fire hjul. Mammaer med barnevogn er like forskjellige som bileiere. Sånn - da var det sagt.

Det virker også som om noen har et eller annet mot babyer og småbarn. Merker det på skrivemåten her inne... "SLENGER ut puppen", "hylende unger" osv osv. De finnes, de finnes, men når ble verden et ideelt sted å være for alle og enhver på en gang? Hvor alle tar hensyn til alle hele tiden? Nei, alle får lære seg å ta litt hensyn, enten man er barnløs og hater unger på kafé eller er mamma i perm med et nurk i vogna.

Jeg var mye på kafé i permisjonstiden min i fjor og har enda til gode å se noen som har skiftet bleie på kafébordet. Virker som en slags vandrehistorie nærmest. Har sikkert skjedd her eller der, men vanlig er det ikke. Derimot har jeg sett én mamma som ydmyk, unnskyldende og litt fortvila beklaget at hun måtte skifte tissebleie på lillemann på benken der hun satt (det var avstengt på senterets stellerom og lang kø på jentedoen). Hun bygget opp med dyne, teppe og stelleunderlag, skiftet fort, la bleien i en pose hun tok med seg i vogna og smørte hendene med antibac til slutt.

Kan da vel umulig være så fryktelig. Synes faktisk det er verre med alle de som hoster i henda sine og tar på penger, buss/ trikke-stenger og bankterminalknapper. Da kan vi begynne å snakke om bakteriespredning...

Nei, alle får lære seg å ta hensyn. De med barnevogn trenger ikke tro de er de eneste i verden selv om de er lykkelige mammaer til et lite nurk, og de som av en eller annen grunn ikke liker unger og barnegråt, får gi litt plass til andre livsstiler enn dem selv. Sankk om ego!

Man hater ikke barn bare forde man sier at barna hyler. Du kan jo alltid ta deg jobb på en cafe og da oppdager du fort at det ikke er en vandrehistorie,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med "Anonym bruker" over her. Jeg har heller aldri til dags dato sett noen som skifter bleier ved cafe-bord. Jeg har vært hjemme i 2 permisjoner, i hovedstaden, så jeg har da også vært noen turer på cafe og også trillet tur med andre mammaer. Alle jeg kjenner viser hensyn, sperrer ikke hele fortauet og foretrekker cafeer som er godt tilrettelagt for barn.

Heldigvis så opplever jeg ikke at vanlige folk er så intolerante ovenfor unger som noen demonstrerer her inne. Jeg har fått mange smil og hyggelige kommentarer når jeg har vært ute med barna. Hvis noen er sure, så holder de det stort sett for seg selv.

Jeg viser hensyn så godt jeg kan, og passer på å ikke støte noen. Jeg har ammet diskret og skiftet bleier på stellerom. Ungene mine trives ute blandt folk, så hvis de har vært våkne på cafe, så har det stort sett kost seg og stirret på alt som skjer. Hvis de har grått, så har jeg pleid å pakke sammen og gå tur/hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifting på babyer er ikke ok på cafe! Min mann jobbet på forskjellige serveringssteder før, og så støtt og stadig damer som skiftet på bordet. Noen var sågår så ufyslige at de puttet den brukte bleien i det tomme glasset/på asjetten/på bordet.

:hakeslepp: Har heldigvis aldri sett noen gjøre dette, men jeg begynner å lure på hva folk tenker med som tror det er helt greit å skifte på ungen på bordet?!

Jeg hater ikke babyer fordi jeg kan synes det er plagsomt når en baby hyler på en cafe f.eks konstant sånn at jeg nesten ikke kan høre hva personen jeg er sammen med sier. Jeg hater ikke babyer bare fordi jeg sier "en hylende baby"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd bleiskift på bordet . Det var en bekjent av min kone . Vi satt på utecafe og hun kom med barnevogn og satte seg ned sammen med oss . Hyggelig det .

Men så la hun faktisk ungen oppå bordet , på et teppe og skiftet drittbleie .

Bleia plasserte hun i et tomt halvlitersglass , jeg pleier å være målfør , men ble så satt ut at jeg mumla noe om platebutikken og gikk .

Det er den eneste gangen jeg har opplevd det .

Amming har jeg ikke noe imot , og min erfaring er at mødre flytter vognene om man ikke kommer fram .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man hater ikke barn bare forde man sier at barna hyler. Du kan jo alltid ta deg jobb på en cafe og da oppdager du fort at det ikke er en vandrehistorie,

Jeg tror så absolutt at bleieskift på cafébord skjer, men ikke så ofte som enkelte vil ha det til. Det er en grunn til at caféansatte rapporterer om dette, de tilbringer mye tid i caféen og ser alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot babyer på kafé!

Så lenge foreldrene oppfører seg som alle andre kafégjengere er det ikke noe problem at de har med seg ungen sin. Amming er greit så lenge det gjøres diskret, bleier skal skiftes på doen eller stellerom og om ungen skriker bør de gjøre noe med det eller gå hjem.

Det som derimot irriterer meg grenseløst er hunder på kafé eller små unger som løper rundt og oppfører seg dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot babyer på kafé!

Så lenge foreldrene oppfører seg som alle andre kafégjengere er det ikke noe problem at de har med seg ungen sin. Amming er greit så lenge det gjøres diskret, bleier skal skiftes på doen eller stellerom og om ungen skriker bør de gjøre noe med det eller gå hjem.

Det som derimot irriterer meg grenseløst er hunder på kafé eller små unger som løper rundt og oppfører seg dårlig.

Unger som løper rundt å bråker og herjer er enda verre. Da blir jeg virkelig hodegal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ikke å snakke om høylytte tenåringer som fniser og slarver, brautende menn med ølglass i henda som ler høyt og klyper jentene i rumpa osv osv...

Det er alltid irriterende mennesker på kafeer og overalt. På generell basis bør alle lære seg to ting:

A. Ta hensyn til andre

B. Ha litt takhøyde og raushet for at mennesker er mennesker. Og der det er mennesker, skjer det alltid noe som noen ikke liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, og er ikke spesielt glad i eller tålmodig med barn. Men jeg synes det er helt greit at folk har med seg baby på "vanlige" kafeer, dersom ungen i utgangspunket er rolig, man ikke sperrer lokalene med barnevogn(er) og man ikke på død og liv blir i timesvis SELV OM barnet begynner å hylskrike. Å skifte bleie bør selvsagt ikke foregå på bord og ute i lokalene hvor folk spiser og drikker. At noen kafeer er mer tilrettelagt for barnevogn og mange barn på en gang, er også fint, så kan jeg enten smøre meg med tålmodighet/forståelse når jeg som barnløs går dit, eller la være å gå dit dersom jeg ikke ønsker å omgi meg med gulpelukt og babyhyl.

Mitt inntrykk er at de fleste foreldre oppfører seg relativt hensynsfullt når de er ute med småtassene sine, men de har jo selvsagt også litt høyere smerteterskel for å høre hyling fra sin egen unge, enn det vi uten barn har. Så de ser jo ikke alltid når andre begynner å plages. Men greit nok. Enkelte hensynsløse foreldre vil det alltid finnes, sist samboer og jeg var ute og spiste på en kjøpesenterrestaurant, satt det to fedre der med hver sin sønn i 7-8-årsalderen. Sønnene ROPTE til hverandre og de voksne, løp rundt (i veien for kunder både i restauranten og i handlegangen utenfor) og sto gjerne 10 cm unna oss andre kunder og brølte til hverandre... fedrene ba dem ikke roe seg en jævla gang. Hjelper ikke så mye med tilrettelegging og egne lekehus etc når de voksne ikke har vett på å se at det er andre enn dem i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot babyer på kafé!

Så lenge foreldrene oppfører seg som alle andre kafégjengere er det ikke noe problem at de har med seg ungen sin. Amming er greit så lenge det gjøres diskret, bleier skal skiftes på doen eller stellerom og om ungen skriker bør de gjøre noe med det eller gå hjem.

Det som derimot irriterer meg grenseløst er hunder på kafé eller små unger som løper rundt og oppfører seg dårlig.

Kan jeg bare spørre om du mener hunder innendørs eller på uteservering?

Her i byen er det en cafe som har utservering hvor du ikke får ha med hund. Min sitter/ligger dermed som regel rett utenfor gjerdet hvis jeg får plass i ytterkanten. Da er det en halvmeters kant mellom oss og hunden, og hunden er pr. definisjon ikke på caféområdet.

På cafeer med romslig plass mellom bordene utendørs, synes jeg ikke det er noe å klage på at en hund ligger sammenkrøllet under bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare spørre om du mener hunder innendørs eller på uteservering?

Her i byen er det en cafe som har utservering hvor du ikke får ha med hund. Min sitter/ligger dermed som regel rett utenfor gjerdet hvis jeg får plass i ytterkanten. Da er det en halvmeters kant mellom oss og hunden, og hunden er pr. definisjon ikke på caféområdet.

På cafeer med romslig plass mellom bordene utendørs, synes jeg ikke det er noe å klage på at en hund ligger sammenkrøllet under bordet.

Dette har vel strengt tatt ikke noe med diskusjonen og gjøre, meeeen:

I mine øyne har ikke hunder så mye og gjøre i områder hvor man spiser. Hva folk gjør i sine egne hus er det samme for meg, men jeg synes ikke de hører hjemme på uteserveringen. Uteservering, kaféer og butikker er for mennesker, ikke dyr. Og når det i tillegg ikke er tillat med hund synes jeg ikke det holder å ha den utenfor gjerdet.

I tillegg skal det nevnes at jeg er veldig allergisk mot hund, så hund å ha hund i nærheten når jeg spiser betyr stort sett at jeg får feber om kvelden. Så det kan godt være jeg er over gjennomsnittet sær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...