Gå til innhold

Hvorfor slørver hundefolk med poser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje mange som ikke plukker opp fordi de er redde for å ikke finne en søppelkasse å kaste den i, og rett å slett ikke gidder å bære rundt på posen i en time?

Veit ikke hvordan de tenker, men det kan jo være en forklaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Folk klager på hundefolk heletiden. Jeg lurer på hvor mange av disse røyker og kaster sneipen på bakken jeg

Du sammenligner vel ikke en tørr sneip med en våt, sleip hundebæsj? Du må ikke legge klærne i klor og diverse om du tryner på en sneip, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Veit ikke hvordan de tenker, men det kan jo være en forklaring

Latskap. Der har du forklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner vel ikke en tørr sneip med en våt, sleip hundebæsj? Du må ikke legge klærne i klor og diverse om du tryner på en sneip, eller hva?

Innlegget mitt hinter om at de som klager på møkk er gjerne mennesker som forsøppler denne planeten med annet dritt også. Syntes det faktisk er ganske godt jobba at folk klarer å skli i hundemøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har poser i alle lommer på formelig alle klær, og plukker alltid opp etter hunden vår. Men når vi går langt med hunden får han alltid rennende bæsj (tynt som vann) og det går ikke an å plukke opp, så det er rimelig flaut å bare gå vidre etter at han har gjort sitt fornødne. Er alltid rød og varm i ansiktet og håper at ingen ser oss når det skjer.. :sjenert:

Her i området ligger det litt hundedritt langs veiene, så det er noen som ikke plukker opp. Om jeg ser noen som later til å skulle gå vidre uten å plukke opp sier jeg fra og tilbyr dem pose. De fleste ser ut til å bli litt flaue, men det er gjerne de samme folka jeg tilbyr pose, så de bryr seg vel ikke særlig.

Samboeren min hadde med bare 3 poser ut på kveldstur med bikkja en gang, og når bikkja satte seg ned for 4. gang var han litt rådvill. Ei dame i nabolaget så han i vinduet og ropte til han at han måtte plukke opp. Han sa han var tom for poser, så hun ba han vente litt. Hun kastet ut (hun bor i 3. etg) en pose med en plomme (!) oppi sånn at den ikke skulle fly bort og ventet i vinduet til han hadde plukket opp. Jeg lo godt av historien hans når han kom hjem igjen. Hun trodde sikkert han var en av unnasluntrerne. :ler:

Ang. det å legge igjen poser med dritt oppi; i blokka vår bor det 3 (?) hunder, og vi er flinke til å plukke opp alle sammen, men det er noen som slenger posene ved døra på baksiden (alle hundeeierne bruker denne utgangen) av blokka. Sykt irriterende at det konstant ligger 30 poser med dritt på trappa. Jeg vet ikke hvem det er, men jeg har mine mistanker. Tenk når sola kommer og posene blir "kokt" - for ei lukt det må bli! Vi har pleid å rydde opp, men nå orker vi ikke mer. En annen nabo (uten hund) har hengt opp oppslag på døra om dette, så håper det blir forandring snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ikke småtteriene som ligger på veiene, har merket at de som har små hunder plukker opp, men rister på hodet og lurer på hvorfor de skal når andre gir fanden i ta opp.

Det er flest folk med store hunder som gir blaffen, amsstaff-eiere og de som har terrier.

Veldig lokalt, tror jeg.

Så søtt at du har funnet ut hvilke mennesker som ikke plukker opp etter seg ut i fra hvilke rase de har. da er jo problemet løs da, du kan bare kjefte på alle som har amstaff eller en annen type terrier..!

Vet ikke om det er newsflash for deg jeg, men amstaffen er faktisk ulovlig med mindre den er registrert før raseforbudet, og det er ikke så himla mange amstaffer i norge. Ikke er amstaffen spesielt stor heller. Det er heller ikke de andre terrierrasene. Den største er vel Airdaile terrieren om jeg ikke tar feil, og det er ikke himla mange i norge av de heller..

Så siden det bare er disse eierene som ikke plukker opp så kan jeg ikke fatte hva du klager over!?

Og Jadda, jeg har hatt både amstaff og annen type terrier i min besittelse jeg, og jeg har ALLTID plukket opp etter de. Det samme gjelder alle de jeg kjenner som har terriere. Så slutt og døm folk ut i fra hvilken rase de har..!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i dyrebutikk, og heromdagen hadde en hund driti rett utafor døra til butikken..eier tok selfølgelig ikke opp. God reklame med ei ruke rett utenfor butikk døra not!! Folk er frekke det er det som er problemet, de som gjør sånne ting oppfører seg ikke til vanlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omvendt Alvina. Ser hvertfall kun bæsj som er mindre enn hva bikkja mi legger fra seg i gatene her.

Jævla irriterende at folk ikke kan plukke opp etter bikkjene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund selv og plukker alltid opp etter ham. I dag fant jeg hundebæsj på eiendommen vår. Med mindre det er en hund som har stukket av hjemmefra og bæsjet i hagen vår, må jeg si det er ekstremt irriterende å tenke på at eieren har sett dette her og ikke fjernet bæsjen :kjefte: Hunden min får absolutt ikke lov til å gjøre fra seg i andre sine hager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor du får dette ut fra min settning. Jeg sier bare at de som klager så jævlig mye over dritt, kaster gjerne dritt rundt seg..Doooh

Hvor har du det fra? Mitt inntrykk er det motsatte, jeg har aldri opplevd at en som selv synes dete er greit å tømme lommene hvor som helst eller la være å plukke opp etter hunden klager over forsøpling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Situasjon fra Markensgata (gågate) i Kristiansand for noen år siden:

Var på en kikkerunde sammen med min daværende alaskan malamute. Mye folk i gata, stappfullt. Men hunden måtte skite uansett. Etterpå stilte jeg meg skrevs over skiten for å hindre at noen tråkket i den mens jeg plukket fram hundepose.

Før jeg rakk å få fram posen var det noen som dultet til meg slik at jeg måtte gå et skritt til siden. Neste person tråkket selvsagt i skiten. Og jeg fikk masse kjeft for å ikke plukke opp etter hunden. Mens jeg står der med en hundepose klar. Det er ikke så enkelt når folk leker sau..

;)

Endret av Skywalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg poser, og ser på det som en selvfølge å plukke opp og kaste hundebæsjen i søpla. Allikevel kan det skje uhell. Det finnes situasjoner hvor jeg ikke plukker opp, uten at det nødvendigvis er fordi jeg ikke gidder.

1: Flytende bæsj. Egentlig umulig å plukke opp. Om man forsøker, ender man ofte opp med å spre bæsjen ut over et større område. Noen ganger fungerer det å rive løs litt gress/snø med posen rundt hånda først - slik at suppa får bedre feste - men det blir altså noe rester liggende uansett.

2: Tømmedag. Av og til er magen til hunden litt i ulage, og den etterlater seg en dert her og en dert der. Selvsagt plukker jeg opp de små "dertene", men etter å ha plukket 15 ganger, oppdager jeg at det ikke er flere poser igjen på rullen. Jeg går gjerne ut igjen for å plukke opp når jeg har hentet/kjøpt nye poser, men har jeg vært på langtur skal jeg ærlig innrømme at jeg ikke bruker en ekstra time bare for å gå tilbake og spore opp bæsjen.

3: På skogstur plukker jeg kun opp om noe havner på/veldig nære stien.

4: Om hunden bæsjer under/i en busk/hekk plukker jeg ikke opp, siden det bare ender med at posen spjæres av kvister.

Heldigvis bæsjer hunden min bare på snø/gress - aldri midt i veien, så når det først "går galt" er det i alle fall lite sannsynlig at noen vil tråkke i det. Jeg blir egentlig ikke så provosert om jeg ser at andre hundeeiere har latt en ruke ligge igjen i grøftekanten, men å bare la bæsj ligge igjen midt i veien er forkastelig.

Flere søppelkasser ville nok absolutt hjulpet mye. Å plukke opp gjør meg ingenting, men å gå og bære på bæsjen kan faktisk ødelegge mye av turgleden. Mitt ansvar uansett, ja - men det betyr ikke at det ikke går an å tilrettelegge litt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk klager på hundefolk heletiden. Jeg lurer på hvor mange av disse røyker og kaster sneipen på bakken jeg

Ville heller trakket på en sneip. I denne årstiden er vel hundebesj et større problom mange steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke småtteriene som ligger på veiene, har merket at de som har små hunder plukker opp, men rister på hodet og lurer på hvorfor de skal når andre gir fanden i ta opp.

Det er flest folk med store hunder som gir blaffen, amsstaff-eiere og de som har terrier.

Veldig lokalt, tror jeg.

Helt omvendt her,de med små hunder lar møkka ligge. Som ene presterte å si : bæsjen er jo så liiiiiiiiiten atte det gjør ikkno.

Selv har jeg stor hund som kan legge elefantkabler til tider.Har alltid med pose og plukker om der jeg kan.I kratt /busker tar jeg det jeg klarer uten at posen blir full av hull. Plukker også opp i skogen med mindre han har lagt kabelen i en steinsprekk..

Til den som hadde rosa hundeposer,hvor får du tak i fargede poser ? Helst ikke rosa men kansje lilla?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt omvendt her,de med små hunder lar møkka ligge. Som ene presterte å si : bæsjen er jo så liiiiiiiiiten atte det gjør ikkno.

Selv har jeg stor hund som kan legge elefantkabler til tider.Har alltid med pose og plukker om der jeg kan.I kratt /busker tar jeg det jeg klarer uten at posen blir full av hull. Plukker også opp i skogen med mindre han har lagt kabelen i en steinsprekk..

Til den som hadde rosa hundeposer,hvor får du tak i fargede poser ? Helst ikke rosa men kansje lilla?

Fant slikt på jysk og rema jeg

http://www.bristols.no/hundeposer_50_stk/P_1645

http://www.halterandlead.no/hundeutstyr/hunde_enkeltprodukter/cgp_dwb.html

http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=123457230&prodid=1601

http://www.alphadog.no/index.php?nr=90&idkategori=98&startrow=&case=4&id=278

Endret av mirandaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Knall! Bajs med stil .. haha takk

Jeg kjøpte mine på en biltema-lignende butikk i sverige :P De hadde blå, lilla rosa, beige. Synes de rosa og lyseblå var så hysteisk harry at jeg hamstra en hel haug av de.. :P Har sikkert bajseposer for flere år fremmover :P

Lite tips er at de små rullene fra durebutikkene er veldig skjøre. Hvertfall de jeg har hatt. Men de lilla med dødningshoder er jo bare kule ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine på en biltema-lignende butikk i sverige :P De hadde blå, lilla rosa, beige. Synes de rosa og lyseblå var så hysteisk harry at jeg hamstra en hel haug av de.. :P Har sikkert bajseposer for flere år fremmover :P

Lite tips er at de små rullene fra durebutikkene er veldig skjøre. Hvertfall de jeg har hatt. Men de lilla med dødningshoder er jo bare kule ;)

nei skjøre ? Fysj da jeg som har en som skiter skikkelig + at jeg har lange negler.Hmm ta en dobbel da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei skjøre ? Fysj da jeg som har en som skiter skikkelig + at jeg har lange negler.Hmm ta en dobbel da :P

Juu.. stygge bilder i hodet :P Hehe.. Alternativt bytte for sånn at voffen driter mindre :P Hehe.. Eller kjøpe bitteliten hund, så kan jo bajsen bare ligge igjen, er jo så lite uansett.. :P Hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...