Gå til innhold

Hvorfor slørver hundefolk med poser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er veldig glad for glattisen og klorer meg fast, men hvorfor skal jeg risikere å gli rett i en hundebæsj?

Vil bøter hjelpe, selv om det ikke fungerer i prakis....det nytter ikke si fra, har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår det ikke. Nei, det er ikke det morsomste i verden å plukke opp en rykende varm ruke fra bakken, men når du skaffer deg hund er dette noe som følger med. Men noen har såppas lite respekt for omgivelsene at de bare lar den ligge. Dødsekkelt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsTux

Her i området hvor jeg bor, er heldigvis hundeeierne så oppegående at de har skjønt dette av seg selv. :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området lar MANGE ruken bare ligge! Og jeg blir så provosert!

Og det er helst de med svære bikkjer og stoooore ruker som lar de ligge. Ser ingen ruker fra de mindre bikkjene.

Det så utrolig sløvt, respektløst og dårlig gjort mot andre som går tur!

En ting er om hunden er i skogen og gjør fra seg midt ute i marka, men det er snakk om langs veiene og på fortauet! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå mest på hvorfor i helv...e noen hundeeiere legger ifra seg posen med bæsjen jeg. What gives?! :kjefte:

Da blir den jo liggende i evigheter da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg liker heller ikke at hundebæsj ligger over alt. Vi har stor hund, med tilsvarende "kabler" (æsj). Det er ekkelt å ta opp, men det hører med når hunden gjør fra seg langs vegen. Det som av og til hender er at jeg ikke har hatt med nok poser. Da er det lite annet å gjøre enn å gå skamfullt videre. :rodme:

Det med å kaste fra seg posene synes jeg også er en uting. Riktignok er posene nedbrytbare, men det tar jo lang tid, og er skjemmende. Da kan en like gjerne la bæsjen ligge, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad for glattisen og klorer meg fast, men hvorfor skal jeg risikere å gli rett i en hundebæsj?

Vil bøter hjelpe, selv om det ikke fungerer i prakis....det nytter ikke si fra, har prøvd.

Folk klager på hundefolk heletiden. Jeg lurer på hvor mange av disse røyker og kaster sneipen på bakken jeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Jeg tar alltid opp bajsen etter min hund, selv om han bare legger sånne på rosinstørrelse. Men vil mye heller skli på isen og inn i en av hans ruker enn å skli inn i en hestepære, fyflate de er store. Og de dekker jo en strekning på godt og vel en halv kilometer i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå mest på hvorfor i helv...e noen hundeeiere legger ifra seg posen med bæsjen jeg. What gives?! :kjefte:

Da blir den jo liggende i evigheter da.

Mange henger posen fra seg og plukker den med seg når de går hjemover igjen. Jeg tror de aller fleste av de som ikke henter igjen den rett og slett glemmer det - hvorfor ta seg bryet med å plukke den opp dersom man uansett ikke til slutt har tenkt å kaste den i en søppelbøtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "hundefolk" som lar dritten ligge, det er tullingen som ikke vet en dritt om å ta ansvar for en hund! :kjefte:

Jeg liker heller ikke at hundebæsj ligger over alt. Vi har stor hund, med tilsvarende "kabler" (æsj). Det er ekkelt å ta opp, men det hører med når hunden gjør fra seg langs vegen. Det som av og til hender er at jeg ikke har hatt med nok poser. Da er det lite annet å gjøre enn å gå skamfullt videre. :rodme:

Det med å kaste fra seg posene synes jeg også er en uting. Riktignok er posene nedbrytbare, men det tar jo lang tid, og er skjemmende. Da kan en like gjerne la bæsjen ligge, spør du meg.

Åh, jeg kjenner følelsen! :rodme: Men jeg har faktisk ringt på til huset bikkja kabla foran, forklart at jeg har gått tom/mistet, og spurt om de hadde en pose, så jeg kunne rydde opp etter hunden min. Bare fått positiv respons på det! :jepp: Kan ikke fordra tanken på at de kanskje har sett meg innenfra, og brått er jeg "hun naboen som ikke plukker opp"!

Her i gata er det forøvrig de som eier småbikkjer som er verst. Tør vedde høyrearmen på at det er minst 2-3 unger i gate som fikk hund til jul, for etter det har det vært strødd med små bæsjer i det samme området. Mannen min stoppet engang bak en unge som ikke plukket opp etter sin, og sier "jeg har pose her, jeg, hvis du har glemt det hjemme". Ungen bare kikka forvirra på han og sa "neida, jeg har poser". Mannen svarte "da foreslår jeg at du begynner å plukke opp."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dunebuggy

Det at folk slørver, eller slurver da (lol, haha, u og ø er et stykke unna på tastaturet eller), tyder på at de blir overraska over at hunden skal drite når den er ute, eller at eieren ikke har nok kontroll over hunden. Det er vel ofte en større prioritering å sørge for at en hund har det bra hjemme i huset til eieren, enn å rydde opp etter den når den blir lufta.

Endret av dunebuggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "hundefolk" som lar dritten ligge, det er tullingen som ikke vet en dritt om å ta ansvar for en hund! :kjefte:

Enig!!

jeg har en, hund, og er ofte barnevakt og har da to hunder. Plukker alltid opp etter de om de driter. Går med en rull poser i omtrent alle jakker jeg har, så risikerer jeg ikke å gå tom :)

Jeg har også en pose med knasjrosa poser jeg lever til mannfolk som ikke har med seg sin egen pose. Og kjipe svarte som jeg gir til fisefine berter med liten veskehund.

Festligste jeg har vært med på var å levere en slik knasjrosa pose til en ultrabarsk kar som var ute å lufta den ultrabarske schæferen sin.. Han svarte høfligst jatakk til å låne pose. (tror ikke han turte noe annet, for en hel folkemengde sto og glodde olmt på bikkja hans som kabla midt i byen) Men haka falt ganske langt ned da jeg dro frem min knallrosa rull, smilte søtt og ga han to stykker.. :P Hihi.. han måtte til og med bære den flere meter til nærmeste søppelkasse :fnise: Tipper han tar med seg sine egne poser neste gang jeg :lur:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk klager på hundefolk heletiden. Jeg lurer på hvor mange av disse røyker og kaster sneipen på bakken jeg

Det hender at jeg kaster en sneip, men det er unntaket. Men å trå på en bæsj??? Sammenligner det med å trå på en avføring lagt av mennesker siden hunder er kjøttetere.

Ser at når snøen smelter, har mange syndet med å plukke opp og bruke pose. Man kan tenke seg hvis det bare er en hund, 365 dager i året. I norge har ti prosent av befolkningen hund.

Har nabo som har sagt fra når naboer ikke har plukket opp. Svaret er at akkurat nå glemte jeg posen inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Folk klager på hundefolk heletiden. Jeg lurer på hvor mange av disse røyker og kaster sneipen på bakken jeg

Så det gjør det legitimt å gi faen i å pelle opp etter bikkja si?? Dooh. Folk kaster sneiper og søppel rundt om, men hundedrit er hakket værre. Tenk på de stakkarene, som får klær ødelagt fordi de ramler/sklir i hundemøkk. Fysj.

Her popper det opp drit langs veiene ettersom snøen smelter. Folk tror tydligvis at møkka forsvinner nedi snøen og aldri kommer til syne igjen. Jeg blir rett og slett kvalm av å gå rundt nå og prøve å unngå å tråkke i en halvråtten hunderuke. Det stinker, det er stygt og det er usunt (masse bakterier i dette).

Har selv hatt hund og jeg hadde aldri problemer med å pelle opp etter hunden min. Og hadde hun rennræv, så helte jeg vann over så det trakk ned i bakken (nei suppebæsj klarer man ikke å pelle opp i pose)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forkastelig at når det er vår og snøen smelter, må man gå og stirre ned på fortauet for å komme seg helskodd frem.

De mest flinke er de som har små hunder, i alle fall i dette nabolaget. De som kunne kommet ut av det og sagt at fært så mye kattene gjør fra seg.

Synes alle burde ta mer ansvar. Virker nesten som det er mange som har hund som ikke takle møkka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles latskap, dårlig oppdragelse og grisete opppførsel av eiere som gir f*** i å ta opp etter hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så det gjør det legitimt å gi faen i å pelle opp etter bikkja si?? Dooh. Folk kaster sneiper og søppel rundt om, men hundedrit er hakket værre. Tenk på de stakkarene, som får klær ødelagt fordi de ramler/sklir i hundemøkk. Fysj.

Her popper det opp drit langs veiene ettersom snøen smelter. Folk tror tydligvis at møkka forsvinner nedi snøen og aldri kommer til syne igjen. Jeg blir rett og slett kvalm av å gå rundt nå og prøve å unngå å tråkke i en halvråtten hunderuke. Det stinker, det er stygt og det er usunt (masse bakterier i dette).

Har selv hatt hund og jeg hadde aldri problemer med å pelle opp etter hunden min. Og hadde hun rennræv, så helte jeg vann over så det trakk ned i bakken (nei suppebæsj klarer man ikke å pelle opp i pose)

Vet ikke helt hvor du får dette ut fra min settning. Jeg sier bare at de som klager så jævlig mye over dritt, kaster gjerne dritt rundt seg..Doooh

Endret av mirandaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt hund og jeg hadde aldri problemer med å pelle opp etter hunden min. Og hadde hun rennræv, så helte jeg vann over så det trakk ned i bakken (nei suppebæsj klarer man ikke å pelle opp i pose)

Bruke suppeøse? :sjarmor:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det og masse bæsj, men i mitt nabolag er det kun etter små hunder. å med tanke på at 70%av hundene som går forbi her(mens jeg er våken) veier minimum 40kg, tenker jeg at det er over halvparten av småhundeierne som driter i dritten...!!! arg!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke småtteriene som ligger på veiene, har merket at de som har små hunder plukker opp, men rister på hodet og lurer på hvorfor de skal når andre gir fanden i ta opp.

Det er flest folk med store hunder som gir blaffen, amsstaff-eiere og de som har terrier.

Veldig lokalt, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...