Gå til innhold

Berg- og dalbaneturen, sorg og glede hånd i hånd.


pusilus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:strix:

:hoppe:

---------///

Je, je, hysterisk gråt fra 2.15-2.30. Hjalp hverken med kos eller trøst, fikk ikke være borti. Hva i alle dager? Tenner? Vond drøm? :vetikke: Sover nesten igjen heldigvis, værre med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelttilfelle av ein slags natteskrekk? :vetikke:

Pjokken har også hatt nokre slike tilfeller, der han har vore nærmast utrøstelig, for deretter å sovna nokså raskt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte lita i morges om hun hadde hatt auau i munnen i natt, og da sa hun ja og nikket. Nå er hun litt småvarm (37,5) og det betyr som oftes tenner her i huset, at hun i tillegg hadde spist lite i bhg bare bekrefter at det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste dagene har det både haglet, snødd og sluddet, men det har heldigvis aldri lagt noe mer enn et par timer.

Formen er stigende, bare kvalm når jeg er sulten, trøtt eller begge deler og det hjelper stort sett å spise litt. Jeg er fra i dag av tilbake på den mer sunne linjen og har spist frukt og grønt istedet for sjokolade og salte drops. Det skal jeg fortsette med for jeg akter ikke å gå opp like mye som med lita. Nå var jeg jo fire/fem kg tyngre i utgangspunktet også selv om det er det som er match vekten min. Da jeg ble gravid med lita var jeg alt for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra formen er bedre, det hjelper på humøret også at det finnes en løsning på kvalmen! :Nikke: Jeg er faktisk veldig dårlig på sjokolade og godteri for tiden, har slitt en hel uke med en pose ostepop! Har derimot myyyye mer lyst på sylteagurk! Nam! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk, frisk frukt er digg for tiden :sikle:

Ostepop hadde jeg ikke klart å ha i meg nå *urk*

Nye symptomer;

Lett blødende tannkjøtt

Større, litt ømme pupper.

Legetime i midten av mnd, skal snakke med JM (vikaren) morgen ang time hos henne. Den fast ansatte JM vil jeg helst ikke gå til for hun er litt rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min JM er også ganske så rar, gikk bare til henne sist. Men fastlegen min er enda rarere (og mannlig), så da falt valget på det kvinnelige alternativet! ;) Skal dit på fredag jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh' joy :natti:

Våken fra 1.25 til 4.30, hater tenner altså! Knurr. Lita sov litt mer altså, men tett nese på meg (igjen), snorkende kjære og jevnlige lange, høye klynk fra lita hjelper ikke altså.

Fri i dag så nå skal jeg sove en times tid og håper jeg blir kvitt uggenhete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff... håper virkelig de tennene vokser seg ferdig snart - dere har jo slitt en evighet! Stakkars lita.. Bra du ikke skal på jobb i dag da (se på den lyse siden)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hjørnetennene nede igjen, bare den ene som er på gang men ikke gjennom :(

Har sovet til nå, det var godt, men uggen som fy. Nå er det snart barselbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til barna er så store at de sover natta gjennom (så fremt de ikke er syke eller har mareritt) uten å plages av tenner eller trass - om ørten år :glare:

Jeg er veldig heldig med både fastlegen og JM, så forrige gang gikk jeg annenhver gang. Men denne gangen har det blitt kun JM (bortsett fra første kontroll) for hun har litt mer tid og mye mer fokus på alle mulige aspekter av svangerskap, fødsel og barseltid. Gleder meg til kontroll og kunne sikkert gått hver uke om jeg fikk lov :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også Haley :) Det blir det også!

Jeg gikk vel egentlig bare til JM på kontroller forrige gang, men i begynnelsen var jo jeg til legen for sykemelding hver 14. dag pga kvalme.

Må ta kontakt med JM på fredag, hadde vi ikke flyttet siden sist svangerskap hadde jeg nok alt vært hos JM i allefall en gang om ikke to.

Legen som tok ul på meg sist spurte om fødselen med lita, og hun foreslo faktisk samtale med JM på sykehuset for å gå gjennom den og snakke om den kommende fødselen over sommeren. I alle dager tenkte jeg da, det er jo bare de som har vanskelige/traumatiske fødsler som får det tilbudet, eller? Det var tøft ja og fødselen er ikke det jeg ser mest frem til, den er et nødvendig onde, men når jeg sammenligner med flere av venninnene mine så ligger min fødsel sånn midt på treet. Jeg innser dog at det ikke er helt vanlig å ligge med epidural 12 timer før ungen kommer ;) Jeg ser det an etter jeg har snakket med JM eller lege her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt vår del med natteoppvåkninger med A, men hun fant ut av det til slutt hun også heldigvis. :) Nå er heller problemet at hun våkner så jæskla tidlig, men heller tidlig morgen enn oppstykket natt!

Vi holder jo fremdeles på med M, da. Men jeg aner en forbedring i horisonten faktisk. I går sov hun fra 19:30-5 uten å våkne en eneste gang. Aller første gang. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig belle, heller tidlig morgen enn oppstykket natt, selv om det hadde vært gull om hun sov i 11-12 timer på natten. Så godt M har sovet hele natten!

Håper lita er inne i en god rytme igjen når tennene er på plass og knerten kommer, gjerne før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier til lita hver kveld når hun skal legge seg "mamma er glad i deg vennen" Det har den siste uken blitt besvart med "*navnet sitt* e la i dei mamma" :hjerte: Da smelter jeg gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...