2shy Skrevet 10. februar 2013 #101 Skrevet 10. februar 2013 Hvilket flyselskap er best og fly med? Jeg har sett litt på priser, men jeg syns det er ganske dyrt faktisk. Det billigste jeg har sett, er vel med et tyrkisk flyselskap. De hadde priser på rundt 4000 kr, men man måtte mellomlande i Tyrkia begge veier. For meg er det uaktuellt. Har tenkt på SAS, British Airways, KLM, Iceland Air, Virgin og Continental Airlines, men alle disse er vel ganske dyre å fly med. Hvilket selskap har dere andre reist med? Jeg fløy med SAS til Chicago, var helt topp, store fine fly. Jeg betalte i underkant av 6000 kr t/r, men dette var på et par ukers varsel, samt det var helt til California. Eneste jeg ikke likte var at filmene som vistes ikke kunne stoppe/startes på egenhånd, de bare dura og gikk. Fløy via Stockholm. En kompis sverger til Continental. Sjekk Norwegian, de har begynt med direkteruter. Icelandair var best på pris da jeg sjekket pris til NY forrige uke, for oktober 2013. Underkant av 4000 kr.
Gjest idakaroline Skrevet 10. februar 2013 #102 Skrevet 10. februar 2013 Jeg fløy med SAS til Chicago, var helt topp, store fine fly. Jeg betalte i underkant av 6000 kr t/r, men dette var på et par ukers varsel, samt det var helt til California. Eneste jeg ikke likte var at filmene som vistes ikke kunne stoppe/startes på egenhånd, de bare dura og gikk. Fløy via Stockholm. En kompis sverger til Continental. Sjekk Norwegian, de har begynt med direkteruter. Icelandair var best på pris da jeg sjekket pris til NY forrige uke, for oktober 2013. Underkant av 4000 kr. Nå har jeg sett på priser for april/mai i år da, så kan hende det er derfor det er dyrere. Må nok bare sjekke litt rundt og håpe på at jeg plutselig kommer over billige billetter :-)
Lumos Skrevet 11. februar 2013 #103 Skrevet 11. februar 2013 Prisen varierer jo veldig alt etter når du vil reise. I mars/april starter høysesongen (påske), og det er ofte dyrere fra april-september. Hvis du skal reise i april/mai i år, så er du også litt sent ute i vendinga. Jeg hadde fulgt med på diverse søkemotorer for å se om du treffer på et tilbud. Prøv f.eks. Finn.no, momondo, skyscanner, hipmunk, gotogate, vayama, kayak og orbitz. Det er også lurt å sjekke flyselskapenes egne sider, av og til er det faktisk billigst å bestille direkte med selskapet
mia83 Skrevet 12. februar 2013 #104 Skrevet 12. februar 2013 Vi bestilte bare 2 mnd i forveien begge gangene men vi dro i mars. Ikke akkurat mest populære tiden å reise tror jeg. Sas hadde jo en kampanje nå i januar der de reklamerte for billige billetter til NY. Sjekk finn.no. og nå skal jo Norwegian begynne med direktefly også.
mia83 Skrevet 12. februar 2013 #105 Skrevet 12. februar 2013 Påsken var i april begge gangene vi dro.
Gjest idakaroline Skrevet 12. februar 2013 #106 Skrevet 12. februar 2013 Det blir nok ikke noen tur til NY i år dessverre. Får heller satse på en tur neste år. Da rekker jeg å få spart opp endel penger også :-)
Neket Skrevet 12. februar 2013 #107 Skrevet 12. februar 2013 Sjekket nettopp KLM og for en uke tur/retur skal de ha nesten 10.000 kr. Syns ikke akkurat at det var så veldig billig ... Sjekket du kalenderen deres? Som oftest får man opp en tabell der man kan se hvilke avreise og hjemreisedager som er billigere dersom du er litt fleksibel. Så kommer det jo litt an på hvor du reiser fra. Det er nok dyrere og mer omstendelig å reise fra en liten flyplass i gokk enn feks Oslo eller Bergen. Jeg har reist med KLM Bergen-Amsterdam-New York og United (var vel continental før) fra Oslo-NY.
Gjest idakaroline Skrevet 12. februar 2013 #108 Skrevet 12. februar 2013 Sjekket du kalenderen deres? Som oftest får man opp en tabell der man kan se hvilke avreise og hjemreisedager som er billigere dersom du er litt fleksibel. Så kommer det jo litt an på hvor du reiser fra. Det er nok dyrere og mer omstendelig å reise fra en liten flyplass i gokk enn feks Oslo eller Bergen. Jeg har reist med KLM Bergen-Amsterdam-New York og United (var vel continental før) fra Oslo-NY. Jeg sjekket ikke på sidene til KLM, men jeg så på Travellink. Så på en uke, fra tirsdag til tirsdag. Jeg reiser fra Gardermoen. For meg er det uaktuellt å reise fra et annet sted. Dessuten bor jeg ikke så langt unna, så det vil bli det enkleste også.
Gjest idakaroline Skrevet 12. februar 2013 #110 Skrevet 12. februar 2013 Se på sidene til KLM du. Wow! Det var 6000 kr i forskjell!! Hvordan er det mulig? Jeg har søkt på samme dato hele tiden.
TSol Skrevet 17. august 2013 #111 Skrevet 17. august 2013 Utrolig spennende! Jeg går også å tenker på om jeg skal tørre å dra alene. Er faktsik slik at jeg har snakket med en mann på internett i flere år, vi kjenner hverandre godt, så godt man kan bli kjent online føler jeg.. Høres sikkert helt rart ut dette her, men vi er nå i et long distance relationship og han ønsker at jeg skal komme i september og besøke han. Om jeg bestemmer meg for å reise så blir det med Norwegian, og da blir det med et av deres dreamliner fly. Hjelp!! Jeg har flyskrekk og det har vært en del tull med dette flyet. Det er min første bekymring. Noe annet er at selv om jeg føler vi kjenner hverandre så kan det bli utrolig "kleint" å gå på restaurant, bo på hotell sammen osv sånn med en gang. Forstår dere hva jeg mener? Har dere noen gode tips jenter? Antrekk for en uke alt må være på plass. Hoff. Jeg gru/gleder meg veldig! Kan legge til at vi skal møtes i new york deretter reise sammen til nantucket der han bor, turen blir på tilsammen en uke. Trenger alle de tips jeg kan få! Ps. Jeg er trygg på han. Men kjenner et lite prestasjonspress. Lol! Thanx
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #112 Skrevet 31. mai 2015 Nå er det en stund siden denne ble kommentert, men måtte bare skrive..😀 Jeg blir 34 i år og vurderer sterkt å reise til NY alene i høst en gang. Har heller ingen å reise med, men siden jeg har vært der før, tror jeg at jeg skal kunne driste meg til å reise alene.. Har ikke bestilt billett enda men håper og tror det blir. For meg er det selve reisen til og fra som bli "utfordringen".. Alt styret på flyplassen, spesielt borti der. Men når jeg først har kommet meg på hotellet VET jeg at jeg kommer til å storkose meg😎Anonymous poster hash: 6f62b...3c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå