*Enigma* Skrevet 17. mars 2011 #21 Skrevet 17. mars 2011 Det er faktisk helt sykt at jeg sitter på flyet til NYC om nøyaktig 1 uke! Gruer meg noe helt forferdelig til akkurat det, men jeg regner med at det skal gå greit. Har aldri flydd alene utenlands før, og aldri flydd utenfor Europa i det hele tatt. Mye nytt Jeg har allerede fått kontakt med et par stk på couchsurfer.org som også skal være der alene på samme tidspunkt, så hvis jeg vil har jeg faktisk noen å dra ut med. Det føles gjerne litt surrealistisk å reise aleine for første gang, men så finner man ut at det egentlig er utrolig deilig. Liker å kunne gjøre akkurat hva jeg selv vil, uten å måtte tilpasse meg hva andre vil. Som noen tidliger har nevnt er det mye enklere å skaffe seg billige billetter til show/musicals i siste liten hvis man er aleine. Finn en tkts-booth, du må kanskje stå en stund i kø, så sjekk åpningstider og vær litt tidlig ute.
MissStiles Skrevet 17. mars 2011 #22 Skrevet 17. mars 2011 Synes det er utrolig befriende å reise på ferie alene. Derfor jeg godt kunne tenke meg å reise alene til New York en gang. Litt lengre flytur enn vanlig men.. Bare å sove eller ta med bøker/blader og musikk. Ellers kan man jo se på film og.
Samulita Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #23 Skrevet 17. mars 2011 Synes det er utrolig befriende å reise på ferie alene. Derfor jeg godt kunne tenke meg å reise alene til New York en gang. Litt lengre flytur enn vanlig men.. Bare å sove eller ta med bøker/blader og musikk. Ellers kan man jo se på film og. Jeg er litt nysgjerrig på dette med langdistansefly. Føles det annerledes? Tenker da på lydvolum og generell skrangling.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2011 #24 Skrevet 17. mars 2011 Elsker den byen De sa at det var en av verdens tryggeste byer rett etter 911. Grunnen kan være at borgerene fikk seg et støkk. Du må jo være forsiktig da. Som du må i alle byer.
MissStiles Skrevet 17. mars 2011 #25 Skrevet 17. mars 2011 Jeg er litt nysgjerrig på dette med langdistansefly. Føles det annerledes? Tenker da på lydvolum og generell skrangling. Nei synes ikke det er så stor forskjell. Bedre og større fly. Får servert mat flere ganger. Pluss drikke. Folk ligger som regel og sover, eller ser på film uansett.
Samulita Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #26 Skrevet 17. mars 2011 (endret) Er det forresten noen som har en formening om hvor mye penger jeg bør ha med? Skal ikke ta helt av med maten (spise godt, men ikke altfor dyrt), har allerede ordnet meg et sånt New York Pass som gir meg inngang til alt mulig rart, og hotellet er allerede betalt. Skal shoppe litt, men ikke av det dyreste. Vil det holde med 6000? Tre fulle dager, pluss en ettermiddag/kveld. Endret 17. mars 2011 av Samulita
Samulita Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #27 Skrevet 17. mars 2011 Nei synes ikke det er så stor forskjell. Bedre og større fly. Får servert mat flere ganger. Pluss drikke. Folk ligger som regel og sover, eller ser på film uansett. Mener du at det er den samme skranglinga i flymaskinen som i de mindre flyene? Skuff
MissStrøken Skrevet 17. mars 2011 #28 Skrevet 17. mars 2011 Annonser gjerne på facebook om noen kan låne deg et headset som stenger ute all lyd, til turen din. Jeg hadde med meg et par Bose greier, og det var så befriende å klikke på en knapp og stenge ute alt av barnegråt, flylyder, snakk, osv. mens jeg kunne se på film/høre på musik o.l. =) Anbefales! Ellers er jeg livredd for å miste pengene mine, og pleier å dytte de største lappene i de lommene på bh-en som egentlig er for sånne puter Tar du ut putene får du plass til en fin bunke cash der, og det er bare til å fiske ut det du trenger mens du er på prøverommet eller noe. Så kan du heller ha 20$ i lommen til kaffe og småsnacks. Bankkort tar jeg ALDRI med meg ut fra hotellet, gå heller for kredittkort hvis du absolutt må ha et kort med deg.
MissStiles Skrevet 17. mars 2011 #29 Skrevet 17. mars 2011 Vil det holde med 6000? Tre fulle dager, pluss en ettermiddag/kveld. Jeg brukte 6000kr på 1 uke. Så ja, jeg tror 6000kr holder.
Snop Skrevet 17. mars 2011 #30 Skrevet 17. mars 2011 Jeg pleier å bruke i hvert fall 10 000 på en uke, og da både shopper og spiser jeg som en gal - og besøker gjerne dyre turistattraksjoner og bestiller de beste setene i salen på musikaler
Samulita Skrevet 17. mars 2011 Forfatter #31 Skrevet 17. mars 2011 Ok, da regner jeg med at det holder! Det viktigste for meg er uansett å bare oppleve NYC!
MissStiles Skrevet 21. mars 2011 #32 Skrevet 21. mars 2011 Ok, da regner jeg med at det holder! Det viktigste for meg er uansett å bare oppleve NYC! Klart det! Tror du kommer til å se og oppleve mye i New York de dagene du er der.
Samulita Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #33 Skrevet 21. mars 2011 Klart det! Tror du kommer til å se og oppleve mye i New York de dagene du er der. Jeg er faktisk litt "redd" for at jeg kommer til å bli helt overveldet handlingslammet! Haha. Helt alene blir jeg ikke allikevel, for jeg har allerede avtalt å treffe ei annen fra KG og har et par andre tilbud fra couchsurfing.org. Men jeg gleder meg mest til å gå rundt og bare SE!
MissStiles Skrevet 21. mars 2011 #34 Skrevet 21. mars 2011 Jeg er faktisk litt "redd" for at jeg kommer til å bli helt overveldet handlingslammet! Haha. Helt alene blir jeg ikke allikevel, for jeg har allerede avtalt å treffe ei annen fra KG og har et par andre tilbud fra couchsurfing.org. Men jeg gleder meg mest til å gå rundt og bare SE! Så bra! Tror ikke du kommer til å kjede deg!!
loxodonta Skrevet 21. mars 2011 #35 Skrevet 21. mars 2011 Jeg er faktisk litt "redd" for at jeg kommer til å bli helt overveldet handlingslammet! Haha. Helt alene blir jeg ikke allikevel, for jeg har allerede avtalt å treffe ei annen fra KG og har et par andre tilbud fra couchsurfing.org. Men jeg gleder meg mest til å gå rundt og bare SE! Wow! alene! Skal si! Tipper det blir en KONGEtur!! Hvor lenge blir du? Kan jeg spørre hvor mye det kommer på alt i alt..? Ønsker deg masse god tur, og tipper du vil kose deg! (Hva elllers kan man gjøre i en by som NY!)
Samulita Skrevet 21. mars 2011 Forfatter #36 Skrevet 21. mars 2011 Wow! alene! Skal si! Tipper det blir en KONGEtur!! Hvor lenge blir du? Kan jeg spørre hvor mye det kommer på alt i alt..? Ønsker deg masse god tur, og tipper du vil kose deg! (Hva elllers kan man gjøre i en by som NY!) Jeg blir fra torsdag til mandag (lander i Oslo tirsdag morgen). Til sammen koster det meg 8000 kr, og da slapp jeg billig unna med hotell! Klarer ikke engang å forestille meg hvordan det kommer til å føles, men jeg gleder meg noe helt vilt!
loxodonta Skrevet 22. mars 2011 #37 Skrevet 22. mars 2011 Jeg pleier å bruke i hvert fall 10 000 på en uke, og da både shopper og spiser jeg som en gal - og besøker gjerne dyre turistattraksjoner og bestiller de beste setene i salen på musikaler Oi! Det hørtes morro ut! Jeg har aldri brukt så mye penger på så kort tid... Gleder meg til studietilværelsen er over
loxodonta Skrevet 22. mars 2011 #38 Skrevet 22. mars 2011 Jeg blir fra torsdag til mandag (lander i Oslo tirsdag morgen). Til sammen koster det meg 8000 kr, og da slapp jeg billig unna med hotell! Klarer ikke engang å forestille meg hvordan det kommer til å føles, men jeg gleder meg noe helt vilt! Syns jeg så du fikk hotell billig. Det er kanskje billig i forhold til å være i en by som NY? Kanskje ikke en bombe, men blir overrasket hver gang over hvor billige flybilletter man får!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå